Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

251 posts, 81473 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse rosetti61

A avut destul parcursuri intortocheate prin cartier - in ambele sensuri prin Sibiu (nu mai stiu cum se chema atunci, ceva cu B) si apoi Bujoreni cu cap la intersectia Bojoreni/Moghioros (nu mai stiu cum se numea atunci, Moghioros este denumirea din cursul anilor 70 - atunci au aparut si Miron Constantinescu, Ho si Min, Emil Bodnaras), apoi inelar inconjurand cvartalul construit intre Sibiu, Bujoreni, Moghoros, Drumul Taberei, alteori in ambele sensuri prin Dr. Taberei si Moghioros pana la Electrotehnica (Plaza de azi). in genere a ramas la traseul inelar sau la sensurile unice Bujoreni-Sibiu/Moghioros - Drumul Taberei, dupa prelungirea liniei spre Compasului (mai tarziu pana la Frigocom).
Cartierul in anul 1966, se distinge fi felul in care circulau si unde intorceau autobuzele si troleibuzele.
https://fostulbucuresti.github.io/#16/4 ... 6.0414/!a3

 


Re: Discutii diverse orex

Multumesc ”rosetti61” dar n-as putea sa ma identific cu ”punctul ZERO” adica cu ”facerea” linei 37, nu de alta dar CNP-ul mi-e favorabil! :mrgreen:
PS
In 1966 cred ca DR. Taberei nu ajunsese decat pana la Favorit-ul de astazi cu edificarea!
Appo! Cine-si mai aduce aminte si de linia 318 din D.T. care fiinta de la V. Oltului (actual) sau platf. Ghencea pana la ”Opereta” (piata Natiunilor Unite)?!

 


Re: Discutii diverse messe

Eu, era de fapt 118R si mergea pe la Drumetul, iar la Opereta sau Piata Natiunilor Unite cum ii zicea pe atunci avea capat comun cu 38 devenit 138 si 142;si a mai fost si un 118 barat tot pe undeva prin DT avea traseu.

 


Re: Discutii diverse orex

A fost si 118 barat, acum citez din ”clasici in viata” traseul V. Oltului-Panduri-Splai -Opereta, asta in 1973! ;)
In ceea ce priveste 318, am fost protagonist in a ma urca la fosta ”Tricodava” si a ma deplasa pana la ”piata Natiunilor Unite”! :)
PS
118 a fost infiintata in 1971 intre cartier  T. Vladimirescu-P-ta Splaiului, nu e acelasi traseu cu 318 ”messe”, care nu trecea pe la Tricodava!

 


Re: Discutii diverse messe

Eu m-am referit la 318, fost 118R nu la 118 simplu orex. Sincer sa fiu, 118 nu stiu ce traseu avea sau daca mai exista pe la finalul anilor 70 inceput de 80; nu pot sa uit insa pomii aia umbrosi din spatele Operetei pe unde veneau la capat autobuzele. Si inca ceva: uitasem de 175 si spun asta ca trebuia sa fiu atent sa nu incurc 138 cu 175 fiindca ambele aveau Roman 112, 318 avea Dac 117 iar pe 142 era IK4.

 


Re: Discutii diverse rosetti61

Tocmai ca 118 simplu este 118R (318), de la inceput trecea pe la Tricodava dar nu prin Prelungirea Ghencea, a fost orientat pe acolo la finele anilor 70, cand incepe construirea ansamblului Tudor Vladimirescu si se demoleaza strada Vaporului, pe unde circula initial (mai e una care imi scapa acum, nu mai caut). La putin timp dupa transformarea lui 118 in linie rapida (1973), a aparut si 118 barat Valea Oltului - Piata Splaiului.

Linia 37 de autobuz a aparut ca indicativ in 1961, insa ea este mult mai veche. LInia in perioada interbelica, pana la preluarea de STB era la particulari si purta numarul 17 Cotroceni - Foisorul de Foc (sau gara de Est). Dupa 1936 a devenit 47 intre Drumul Sarii si Piata Romana, gradual prelungita de-a lungul anilor la Foisorul de Foc; dupa razboi a fost reinfiintata intre Drumul Sarii si Halele Obor, pentru a reveni apoi la Foisorul de Foc iar celalalt capat se muta de la Drumul Sarii (zona str. Lt. Gaina) pana la Calea 13 Septembrie.
in 1961 are loc o renumerotare a liniilor interioare si preorasenesti, indicativele 4x fiind rezervate pentru linii periferice - linia interioara 47 se transforma in 37 si circula intre Drumul Taberei (camine) si Foisorul de Foc, linia interioara 49 Razoare - Sos Alexandriei se transforma in 39 Fabrica de confectii - Ferentari (Erie Eroul), linia 37 IRTA spre Cernica primeste numarul 47, linia B spre Baneasa numarul 48, linia O spre Otopeni numarul 49.

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din andrei11

Sursa
100_Paginile_198Si_199.jpg (562.27 KB; downloaded 3731 times)

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din orex

Proletari din toate tarile, uniti-va! :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din rosetti61

A si incurcat borcanele pe acolo, e invers - 13 in Militari si 14 la Ciurel.

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din orex

Linotipistii ”a gresit” ca erau sub 50! :yes:  :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc andrei11

Facebook - Caleidoscop.
Așa scrie, Bucuresti, Linii tramvai, 1892
tarife.jpg (225.09 KB; downloaded 3155 times)

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc andrei11

Cum circulau tramvaiele din București în timpul ocupației germane în timpul WW1
Aici

Circulația tramvaielor în Bucureștiul anului 1918 era strict reglementată de trupele de ocupație germane. Conform ”Regulamentului tramvaelor din București”, valabil începând din 5 februarie 1918, tramvaiele circulau între orele 5.30 dimineața și 8.58 - 10.30 seara, la intervale de 10 – 18 minute.

Numărul locurilor în picioare era limitat la 29. Era interzisă ”staționarea pe scări și pe grilajele de siguranță etc, precum și scoborârea și urcarea în timpul mersului”.

Un bilet costa 25 de bani ”pentru civili”, adică pentru români. În schimb, ”pentru militari de orice grad și pentru acele persoane cari se pot legitima că aparțin suitei armatelor Puterilor Centrale” taxa de călătorie era de 10 bani. ”Taxa trebuie să fie pregătită în bani potriviți. Fiecare pasager trebuie să ceară a i se libera biletul. Biletele trebuesc păstrate și prezentat la cerere... Cei care se folosesc de bilete vechi sunt supuși pedepsei”.

Regulamentul întocmit de șeful Poliției Militare, căpitanul Rechmann, interzicea fumatul în tramvaie. De asemenea, călătorii nu aveau voie să scuipe pe jos și să urce în vagoane cu câini sau bagaje de mari dimensiuni. ”Tot asemenea, nu este permis a se transporta obiecte cu miros greu”. Prima ușa a tramvaiului trebuia închisă în timpul mersului ”spre a se evita curentul în lunile de iarnă (1  Octombrie până la 31 Martie)”.

Conductorului îi era interzisă conversația. ”Toată atențiunea sa este reclamată de conducerea vagonului”. ”Reclamațiile în contra personalului se vor prezenta celui dintâi controlor”.
Pasagerii erau obligați să se conformeze ”dispozițiilor funcționarilor polițienești”, care erau ”autorizați să oprească vagonul afară din stații pentru executarea dispozițiilor , precum și pentru restabilirea numărului maxim de pasageri admisibil”.

”Contravenții la acest regulament” puteau fi ”îndepărtați din vagon și chiar pedepsiți”.

Sursa: ”Regulamentului tramvaelor din București cu începere de la 5 Februarie” 1918, publicat în ziarul ”Lumina”.

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc ByOnu

Poate confirma cineva daca vreodata de la deschiderea Pasajului Victoriei in 1987(?) statia subterana de tramvai a fost deschisa? Planul de realizare a unei transbordari directe cu metroul este tot de la inceputuri?

 


Re: Discuții diverse despre istoria transportului public din Buc andrei11

Confirm  din realitatea trăită, nu auzită,  că stația de tramvai din Pasajul Victoria NU a fost deschisă niciodată.
Planul unei transbordări directe au existat în planurile inițiale atunci când liniile metroului  Gara de Nord - Piața Victoriei trebuiau  să fie pe sub Grivița / Șos Nicolae Titulescu.
987.jpg (231 KB; downloaded 2753 times)

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420528 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use