Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din RomâniaCoridorul IV feroviarLucrarile pe tronsonul Brasov - Sighisoara

 

Topic: Discuții despre lucrări

66 posts, 25166 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii despre lucrari PTMZ

Nu l-au semnat încă, diseară are loc semnarea:
Semnarea contractului va avea loc marți la ora 18.00. Odată cu începerea lucrărilor va mai rămâne de modernizat doar secțiunea Predeal – Brașov pentru închiderea Coridorului feroviar IV.

CFR SA va semna marți seară contractul de modernizare a secțiunii 2 de cale ferată din Brașov – Sighișoara, anume Apața – Cața, cu reprezentanți ai asocierii Railworks ce are ca lider firma elenă Aktor și mai include Alstom, Arcada, Eurocontruct.

Semnarea are loc la finele unei lungi perioade de contestare a procedurilor de licitație, alți principali participanți fiind FCC Spania și Alsim Alarko Turcia.

In luna iulie 2020, Curtea de Apel București a pronunțat decizia definitivă care a permis semnatrea contractului . Decizia de marți, favorabilă RailWorks, a deschis posibilitatea semnării contractului de modernizare de către CFR SA cu asocierea menționată. „Soluția pe scurt: Respinge cererea de suspendare a cauzei până la soluţionarea recursului declarat împotriva deciziei pronunţată în dosarul nr. 16042/3/2019. Respinge cererea de sesizare a CJUE. Respinge excepţia inadmisibilităţii plângerii, invocată de intimata Asocierea Railworks. Respinge plângerea, ca nefondată. Respinge, ca rămasă fără obiect cererea de suspendare a procedurii de atribuire şi de amânare a semnării contractului până la soluţionarea definitivă a prezentei cauze. Definitivă. Pronunţată azi, 21 iulie 2020, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, arăta decizia instanței. Alsim Alarko au avut calitate de petenți, iar CFR SA și RailWorks calitate de intimați.

Pe rolul instanțelor s-a mai aflat o acțiune a Alsim Alarko, însă aceasta privește oferta plasată pe locul 2, cea a asocierii FCC-Astaldi, fără a putea schimba poziția de primă clasată a RailWorks în licitație.

În luna mai, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins două contestații ale companiei turce Alsim Alarko privind modernizarea lotului 2 din secțiunea Brașov-Sighișoara, anume sectorul Apața-Cața.

Railworks, prețul cel mai mic
Asocierea Railworks a fost desemnată câștigătoare a licitației în luna decembrie a anului trecut. Oferta câștigătoare a avut un preț de 2,72 miliarde lei, inferior celui propus de FCC – Astaldi, respectiv 2,84 miliarde lei și celui al turcilor de la Alsim Alarko, 2,85 miliarde lei. RailWoks (Alstom – Aktor – Arcada) a figurat pe prima poziție în raportul procedurii de atribuire semnat  de comisia de licitație a CFR.

Desemnarea asocierii RailWorks drept câștigătoare a avut loc după ce în iunie 2019 Curtea de Apel București a anulat o decizie anterioară a CFR SA prin care oferta RailWorks era considerată neconformă. Cauza scoaterii din joc a asocierii a fost faptul că RailWorks nu ar fi declarat subcontractantul lucrărilor de sudură, deși valoarea însumată a acestora era sub 1% din valoarea contractului, acesta fiind un prag valoric care de-abia depășit naște obligația declarării unui subcontractor.

Ce presupun lucrările
În cazul secțiunii Apața – Cața, valoarea totală estimată a contractului era de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

Subsecţiunea Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, este situată pe Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunăre, ramura nordică) Nürnberg – Praga – Viena – Budapesta – Curtici – Simeria – Brașov – București – Constanța, iar modernizarea acestei subsecţiuni contribuie la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Modernizarea secţiunii Apaţa – Cața contribuie la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilităţii sustenabile pe secţiunea frontiera maghiară – Curtici – Arad – Simeria – Sighişoara – Braşov, prin creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h, reducerea duratei de transport, creşterea siguranţei feroviare, facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, introducerea sistemelor moderne de semnalizare şi de management al traficului, îmbunătăţirea gradului de confort oferit călătorilor în staţiile de cale ferată.

Proiectul de modernizare pe această secţiune cuprinde o gamă variată de lucrări feroviare, precum infrastructura, suprastructura căii ferate, lucrări de artă – poduri/podețe/viaducte/tuneluri, electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii feroviare (inclusiv GSM-R), semnalizare feroviară (centralizare electronică şi ETCS nivel 2) şi lucrări de construcţii civile în staţii.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Discutii despre lucrari cris_m

Poate pana la finalul deceniului termina de modernizat cap-coada coridorul....

 


Re: Discutii despre lucrari George

Si mai ales sa mai faca si mentenanta pe Bucuresti - Predeal, linie care mi se pare (mai ales Bucuresti - Campina) ca e exploatata sub parametri de viteza anuntati...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre lucrari Utilizator anonim

Fata de pozele din 17 august, in Brasov nu au avansat mare lucru, au spart peronul si cam atat, greu de tot... :roll:

 


Re: Discutii despre lucrari PTMZ

Au fost aprobate de către Ministerul Transporturilor operațiunile de desființare ale construcțiilor civile, suprastructurii liniei CF, terasamentelor, liniilor de contact, semnalizării și telecomunicațiilor de pe lotul 2 (Apața - Cața):
Ministerul Transporturilor a emis o autorizație pentru desființarea căii ferate Apața-Cața, subsecțiune a tronsonului Brașov-Sighișoara.

În valoare de 238 de milioane lei, lucrările de demolare reprezintă etapa pregătitoare a proiectului de modernizare a căii ferate. Autorizația de desființare este valabilă pe toată perioada derulării lucrărilor, cu condiția ca acestea să înceapă în următoarele 12 luni, informează Economica.net.

Sursa: Club Feroviar.
autorizatie-desfiintare.png (97.47 KB; downloaded 3867 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre lucrari Utilizator anonim

27.11 Brasov, tot greoi. Prin vara se laudau ca mergem pana la Bod pe fir nou, in realitate abia este scoasa linia pe aproape toata portiunea si se lucreaza la noile poduri, in cel mai optimist scenariu in vara 2021 fir nou acolo.
20201127_105428.JPG (1002.9 KB; downloaded 3693 times)
20201127_105555.JPG (1.14 MB; downloaded 3694 times)
20201127_105821.JPG (951.76 KB; downloaded 3693 times)
20201127_110007.JPG (918.57 KB; downloaded 3697 times)

 


Re: Discutii despre lucrari oc7avian

Până acum știam de la o sursă, dar a confirmat și Horațiu Cosma (secretar de stat în MT) că vor să folosească 4 TBM în paralel la tunelurile de la Apața - Cața.

 


Discuții despre lucrări Andrei Andraș

Dacă în gară lucrările nu diferă mult de pozele postate de Marian, la ieșirea din gară spre Bod au început poziționarea traverselor și a liniei noi pe firul 2.

 


Re: Discutii despre lucrari PTMZ

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a încheiat un contract pentru auditarea financiară a cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului privind modernizarea căii ferate Brașov-Sighișoara.

La licitație s-au înscris două firme, iar gestionarul infrastructurii feroviare din România a ales serviciile firmei de contabilitate, audit și consultanță Ceaușescu & Partners SRL din Constanța. Aceasta ar urma să încaseze 396.270 de lei cu TVA și ar urma să monitorizeze cheltuielile pe o perioadă de 24 de luni, informează site-ul Biz Brașov.

Firma Ceauşescu & Partners și-a început activitatea în 2007 și pune la dispoziţia clienţilor servicii de  consultanţă în afaceri, audit financiar, resurse umane, contabilitate şi fiscalitate. Firma este deținută de Andreea Ceaușescu, care are 60% din acțiuni, și Leonardo Petre Ceaușescu, care are 40%, având o cifră de afaceri 2.002.000 lei în 2019, ultimul an de raportare la Ministerul Finanțelor, și un profit de 218.392 lei, cu un număr mediu de 22 de angajați.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Discuții despre lucrări orex

Constructorii care modernizează magistrala de tren Braşov – Sighişoara au cumpărat patru ,,cârtiţe” (scuturi TBM) care vor săpa cele două tuneluri de 12 kilometri. Ministerul Transporturilor a pierdut deja peste 300 de milioane de euro, finanţare europeană pentru reabilitarea magistralei
:shock:
Constructorii care modernizează secţiunea centrală a Magistralei de tren dintre Braşov şi Sighişoara au cumpărat cele patru ,,cârtiţe” (scuturile de foraj TBM) care vor săpa tunelurile de la Ormeniş şi Homorod, două tuneluri cu o lungime totală de 12 kilometri. Reabilitarea liniei de tren dintre Apaţa şi Caţa,  aproape 30 de kilometri în judeţul Braşov, din care 10 km. reprezintă linie nouă construită este cel mai complex şantier de infrastructură de transport de după Revoluţie, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură care a prezentat şantierul unde lucrează asocierea RailWorks (Aktor- Alstom-Arcada).
Termenul de execuţie este de patru ani, finanţarea este asigurată prin Programul Connecting Europe Facility (CEF) unde s-au pierdut deja peste 300 de milioane de euro, dar vor fi noi întârzieri mai ales că, pentru tunelul de 7 kilometri de la Ormeniş încă nu au fost rezolvate problemele birocratice : ,,Asociația Pro Infrastructură a făcut o vizită oficială pe acest tronson, parte din Coridorul European Rin Dunăre. Lucrările prevăzute sunt impresionante din toate punctele de vedere: două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1700 de metri și zeci de mii de metri liniari de piloți forați. Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe șantier. Am fost informați că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziția a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje folosite pentru execuția tunelurilor lungi, asemănătoare “cârtițelor” de la metrou. Ele vor săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. La portalul în care vor fi aduse TBM-urile pentru tunelul Homorod vor începe lucrările de foraje în cursul acestei luni, urmând ca în prima parte a lui 2022 să fie lansate TBM-urile. La portalul de unde vor fi lansate celelalte două, pentru tunelul Ormeniș (cel de ~7 kilometri), este extrem de important să fie rezolvate veșnicele blocaje birocratice.” a notat API.

Contractul pentru reabilitarea secţiunii centrale Apaţa – Caţa, (acum în lungime de 43 km şi 28 de km după reabilitare) a fost semnat pentru 2,7 miliarde lei cu asocierea Aktor- Alstom – Arcada şi are o durată de 4 ani. Este un contract cu o mare complexitate tehnică pentru că vor fi construite şi patru tuneluri noi a anunţat CFR Infrastructură:

Modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km line nou construită şi 12,464 km linie în tunele
– 3 staţii reabilitate (Racoş, Mateiaş, Ormeniş)
– 2 pasaje superioare
– 7 poduri ✓ 10 podețe ✓ 3 viaducte ✓ 4 tuneluri nou construite (cale simplă) la Ormeniș (dublă galerie 6,9 km) și Homorod (dublă galerie 5,2 km)
– Instalații de centralizare electronică, introducerea sistemului de management al traficului ERTMS, instalații de energoalimentare.
Licitaţia pentru modernizarea Magistralei Braşov – Sighişoara, parte a coridorului IV a fost lansată în 2016 pentru două din cele trei secţiuni: Braşov – Apaţa, respectiv Caţa – Sighişoara (85 km), cu o valoare de aproape 3 miliarde lei, în timp ce secţiunea centrală Apaţa – Caţa (28 km) a fost licitată în 2017. Contractele pentru modernizarea celor două secţiuni de la capete au fost semnate de-abia în martie 2020. România a pierdut 320 de milioane de euro, finanţare europeană, pentru modernizarea magistralei de tren dintre Braşov şi Sighişoara, pentru că nu a reuşit să semneze la timp contractele de execuţie pentru reabilitarea celor trei secţiuni de pe acest traseu, toate cele trei contracte fiind mult întârziate din cauza contestaţiilor. Pentru secţiunea centrală (Apaţa – Caţa) contractul a fost semnat în septembrie 2020 după 22 de termene în justiţie, explica fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode.

PS
”Am fost informați că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziția a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine)”! :o Zau? Ne permitem sa avem chiar 4(patru), dintr-o data, ale noastre, domnilor de la API?!  :think:   :rofl:

 


Re: Discuții despre lucrări oc7avian

Numărul de 4 TBM-uri era vehiculat pe surse de mult timp. Și nu-s ale noastre, ci ale antreprenorului.

Dar da, planul oficial e atacarea cu 4 TMB-uri concomitent. Evident, trebuie să și ai acces să pregătești portalurile. Iar la tunelul "scurt" este acces.

 


Re: Discuții despre lucrări orex

Mi-am inchipuit, ca nici cele 2(doua), care trebuiau sa fie 3(trei), nu le-am arvunit pe M5, decat ca utilaje, nu ca si produse in cadrul contractului!  ;)

 


Re: Discuții despre lucrări orex

Finanțarea reabilitării căii ferate Brașov – Simeria intră în „prelungiri”, din cauza problemelor de pe lotul dintre localitățile Apața și Cața
Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Sighişoara Simeria ar urma să fie finanţată, prin fazarea proiectului, şi din exerciţiul bugetar european multianual 2021-2027, a anunţat, ieri, Dan Vîlceanu, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

„Probleme mai mari avem cu lotul 2 din acest proiect (lotul dintre localitățile brașovene Apața și Cața -n.r.). Dacă întreaga lucrare nu va fi gata până la finalul anului 2023, proiectul va putea fi fazat pentru următorii ani, pe următorul Connecting Europe Facility (n.red. – CEF), dar trebuie ca până atunci să avem 40% sau 50% din lucrări finalizate, pentru a ni se accepta fazarea proiectului şi nu cred că vor fi probleme în acest sens. Deocamdată există angajamentul ca lucrarea să fie făcută din fondurile alocate pe exerciţiul bugetar multianual 2014-2020 (+3), pentru a folosi mai puţine fonduri din exerciţiul bugetar 2021-2027”, a precizat Dan Vîlceanu.

Preţul contractului privind reabilitarea şi modernizarea tronsonului de cale ferată Braşov-Simeria va fi actualizat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în următoarele zece zile şi autorităţile speră ca cele peste 860 milioane euro rămase din alocarea iniţială de 1,1 miliarde euro să fie absorbite în proiectul respectiv până la finalul anului 2023, a declarat, ieri, Dan Vîlceanu, ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a amintit că proiectul privind reabilitarea şi modernizarea tronsonului de cale ferată Bucureşti-Simeria a fost blocat în instanţe timp de trei ani, din cauza contestării procedurii de achiziţie, fapt care a dus la o pierdere de 330 milioane euro din alocarea iniţială de 1,1 miliarde euro prin mecanismul CEF.

Modificarea de traseu a crescut și costurile
Cea mai complicată secţiune, dar şi cea mai costisitoare, este cea dintre Apaţa şi Caţa – aşa numitul lot 2 -, costurile pentru 28 kilometri ridicându-se la peste 600 milioane euro din cauza modificării traseului, care până acum a fost de 43 kilometri. Secţiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apaţa – Ormeniş – Augustin – Racoş. Astfel, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va coti spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care acum trece pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un ocol pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod. Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă: tunel Homorod – 5 kilometri şi tunel Mureni – 700 metri.

Lucrări demarate în 2020
Pe lotul Braşov-Sighişoara lucrările au început în anul 2020 şi vor mai dura câţiva ani, iar pe lotul Sighişoara-Simeria lucrările au fost terminate şi recepţionate, dar mai este de lucru la semnalizare.

După finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor putea atinge o viteză de 160 kilometri pe oră, pe noul tronson de cale ferată.

 


Re: Discuții despre lucrări orex

Modernizarea liniei de tren Brașov – Sighișoara, în ritm de melc: Cele trei loturi au un avans de doar 10-14%, după doi ani cu lucrări/ România riscă să piardă, din nou, sute de milioane de euro, fonduri europene/ Ce probleme au constructorii
Lucrările pentru modernizarea Magistralei de tren Brașov – Sighișoara avansează foarte greu, după doi ani de la deschiderea șantierelor stadiul fizic de execuție pe cele trei loturi fiind cuprins între 10 și 14%, potrivit unui răspuns al companiei CFR Infrastructură pentru Economedia.
Lucrările de modernizare pe linia de tren Brașov – Sighișoara costă aproape 6 miliarde lei, cuprind trei loturi și se desfășoară cu fonduri europene, finanțarea fiind asigurată prin Programul Connecting Europe Facility (CEF), termenul limită pentru decontarea lucrărilor fiind 2023.
România a pierdut deja peste 300 de milioane de euro, fonduri europene tocmai pentru că a întârziat foarte mult contractarea lucrărilor pe această secțiune a Magistralei M 300 și riscă să piardă în continuare bani dacă la nivelul Comisiei Europene nu se acceptă o fazare (transfer) a proiectelor pe un alt exercițiu financiar (POT) indiferent de stadiul fizic de execuție (fazarea proiectelor se acceptă dacă șantierul este la măcar 40% execuție).

Pentru loturile Apața – Cața și Cața – Sighișoara, loturile de la „capetele” secțiunii, unde lucrează Asocierea Railworks (Alstom, Arcada Aktor) stadiul fizic de execuție este de 13,4% și termen de finalizare aprilie 2024, în timp ce pentru lotul de mijloc Apața – Cața (tot RailWorks), șantierul nici nu a ajuns la 10%, potrivit CFR Infrastructură.

„Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, pentru circulaţie la viteze maxime de 160 Km/h; Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3. Caţa – Sighişoara
stadiu fizic lucrări: 13.40%;
– ordin de începere: 16.04.2020;
data finalizare conform contract: aprilie 2024;
– valoare contract: 2,979 mil lei, fără TVA.

Reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulația cu viteză maximă de 160 km/h, secțiunea Brașov – Sighișoara, subsectiunea 2. Apața – Cața
stadiu fizic lucrări 9.8%;
– ordin de începere: 03.11.2020;
data finalizare conform contract: noiembrie 2024;
– valoare contract lucrări: 2,723 mil lei, fără TVA.”, arată răspunsul CFR Infrastructură transmis la solicitarea Economedia.

„Pe toate secțiunile sunt necesare exproprieri suplimentare, iar creșterea prețurilor materialelor (în special oțel-beton, ciment, carburanți etc) și a energiei vor avea impact asupra prețurilor ofertate de Antreprenor. De asemenea, conflictul din Ucraina are impact asupra aprovizionării de materiale și echipamente, precum și asupra transportului acestora (în special pentru cele ce traversează Marea Neagră)”, arată CFR Infrastructură.

:bleah:  :headbash:

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrarile pe tronsonul Brasov - Sighisoara  • 
Choose destination

Since our 2282 forum members have written 421054 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use