Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 434207 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Acum vreo 2 ani STB angajase consultanta juridica pentru preluarea halei si suspendarea protocolului cu Astra, fiind declarat ilegal de instanta. Acolo se vor produce Bucur LF.
Acum vreo 2 ani STB angajase consultanta juridica pentru preluarea halei si suspendarea protocolului cu Astra, fiind declarat ilegal de instanta. Acolo se vor produce Bucur LF.
- 1689
-
Posted:
-
- cris_m
-
Posted:
-
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Aici asteptam instalarea lui ND ca sa se semneze contractul? Sau urmatoarea cometa?
Aici asteptam instalarea lui ND ca sa se semneze contractul? Sau urmatoarea cometa?
- Stefan28
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Stefan28
Pai normal, ca din moment ce cometele nu s-au aliniat cu Turcia pentru madam...
#ModernizamBucurestiul
#oxigen
Pai normal, ca din moment ce cometele nu s-au aliniat cu Turcia pentru madam...
#ModernizamBucurestiul
#oxigen
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Se pare ca semnarea contractului cu Astra nu e prioritar pt Nicusor. Cel putin declarativ, prioritatile sunt altele. Deci mai stam.
Se pare ca semnarea contractului cu Astra nu e prioritar pt Nicusor. Cel putin declarativ, prioritatile sunt altele. Deci mai stam.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
cris_m
Si daca il semnezi acum degeaba o faci ca tot iti vin in minim 2 ani primele tramvaie si tot iti merg pe o catastrofa de infrastructura...
Si daca il semnezi acum degeaba o faci ca tot iti vin in minim 2 ani primele tramvaie si tot iti merg pe o catastrofa de infrastructura...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ByOnu
Nu inteleg mesajul. A nu fi o prioritate in top 3 nu inseamna ca nu se va face deloc sau ca nu se va face curand.
In schimb, cred ca noua administratie va vrea sa se asigure de legalitate inainte de a semna orice.
Puss in Boots wrote:
Se pare ca semnarea contractului cu Astra nu e prioritar pt Nicusor. Cel putin declarativ, prioritatile sunt altele. Deci mai stam.
Nu inteleg mesajul. A nu fi o prioritate in top 3 nu inseamna ca nu se va face deloc sau ca nu se va face curand.
In schimb, cred ca noua administratie va vrea sa se asigure de legalitate inainte de a semna orice.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
PTMZ
Mai e o problemă, am adus-o în discuție și la troleibuze: cu ce le plătesc? PMB mai avea în cont la data de 30 septembrie doar... 10,8 milioane RON, conform unui control al Ministerului Finanțelor. Gândiți-vă că banii aceia trebuie să ajungă la toate entitățile din subordinea primăriei, plus la ce contracte sau procese mai are primăria; în cazul de față, Fondul de Mediu asigură 80% din valoarea contractului cu fonduri europene. PMB mai trebuie să aducă - sau să pună deoparte - 20% din valoarea contractului, adică nu mai mult de 169,137,478.8 RON (cifra e calculată din valoarea estimată, contractul va fi - cel mai probabil - ceva mai scăzut ca valoare). Dacă gândeau bine planul de achiziții, puteau lua toate vehiculele cu fonduri europene de la ADR, unde se asigură 98% din valoarea contractului cu fonduri europene, numai că acolo regulile sunt mai stricte. Însă iată-ne aici: un buget într-o situație foarte neplăcută și o licitație a primăriei lansată înainte de alegeri, pentru a se împrumuta intern cu 50 milioane RON pentru a plăti cele 130 de hibride și cele 100 de troleibuze (pentru acestea din urmă, însă, după cum bine știm, s-a reziliat contractul, deci rămâne de văzut ce va ieși).
O problemă relativ similară a fost și la Galați: în decembrie 2018, Astra a câștigat licitația, doar că primăria nu mai avea banii de la UE, pentru că au cheltuit banii alocați pe alte proiecte. Abia în martie a.c. au semnat contractul de finanțare și contractul cu Astra pentru primele 8 tramvaie, deci la 15 luni de la anunțarea câștigătorului.
În concluzie, mă aștept să mai dureze ceva timp până se semnează contractele pentru cele 140 (200) de tramvaie (iar aici măcar se asigură 80% finanțare nerambursabilă; la tramvaiele scurte, totul vine de la buget, și primăria trebuie să scoată aproximativ 300 de milioane RON pentru primele 40 de tramvaie; poate în ceasul al 12-lea se va hotărî și primăria să atragă fonduri UE pentru acele tramvaie).
Mai e o problemă, am adus-o în discuție și la troleibuze: cu ce le plătesc? PMB mai avea în cont la data de 30 septembrie doar... 10,8 milioane RON, conform unui control al Ministerului Finanțelor. Gândiți-vă că banii aceia trebuie să ajungă la toate entitățile din subordinea primăriei, plus la ce contracte sau procese mai are primăria; în cazul de față, Fondul de Mediu asigură 80% din valoarea contractului cu fonduri europene. PMB mai trebuie să aducă - sau să pună deoparte - 20% din valoarea contractului, adică nu mai mult de 169,137,478.8 RON (cifra e calculată din valoarea estimată, contractul va fi - cel mai probabil - ceva mai scăzut ca valoare). Dacă gândeau bine planul de achiziții, puteau lua toate vehiculele cu fonduri europene de la ADR, unde se asigură 98% din valoarea contractului cu fonduri europene, numai că acolo regulile sunt mai stricte. Însă iată-ne aici: un buget într-o situație foarte neplăcută și o licitație a primăriei lansată înainte de alegeri, pentru a se împrumuta intern cu 50 milioane RON pentru a plăti cele 130 de hibride și cele 100 de troleibuze (pentru acestea din urmă, însă, după cum bine știm, s-a reziliat contractul, deci rămâne de văzut ce va ieși).
O problemă relativ similară a fost și la Galați: în decembrie 2018, Astra a câștigat licitația, doar că primăria nu mai avea banii de la UE, pentru că au cheltuit banii alocați pe alte proiecte. Abia în martie a.c. au semnat contractul de finanțare și contractul cu Astra pentru primele 8 tramvaie, deci la 15 luni de la anunțarea câștigătorului.
În concluzie, mă aștept să mai dureze ceva timp până se semnează contractele pentru cele 140 (200) de tramvaie (iar aici măcar se asigură 80% finanțare nerambursabilă; la tramvaiele scurte, totul vine de la buget, și primăria trebuie să scoată aproximativ 300 de milioane RON pentru primele 40 de tramvaie; poate în ceasul al 12-lea se va hotărî și primăria să atragă fonduri UE pentru acele tramvaie).
- orex
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
orex
Aiurea!!
Din cele 8 linii de tramvaie, carora le sunt dedicate noile rame (36 m), 6(sase) au deja infrastructura corespunzatoare (21, 25, 32, 41, mai putin 1, 10 pe distanta AFI-OMV general V. Milea). Celelalte doua, 40 si 55 sunt problema, dar e surmontabila daca se apuca PMB de treaba, cat mai curand posibil!
PS
Si sa fim seriosi, ceste din urma, oricum erau la coada ”clasamentului”, din orice privinta, in raport cu celelalte 6(sase).
cris_m wrote:
Si daca il semnezi acum degeaba o faci ca tot iti vin in minim 2 ani primele tramvaie si tot iti merg pe o catastrofa de infrastructura...
Aiurea!!
Din cele 8 linii de tramvaie, carora le sunt dedicate noile rame (36 m), 6(sase) au deja infrastructura corespunzatoare (21, 25, 32, 41, mai putin 1, 10 pe distanta AFI-OMV general V. Milea). Celelalte doua, 40 si 55 sunt problema, dar e surmontabila daca se apuca PMB de treaba, cat mai curand posibil!
PS
Si sa fim seriosi, ceste din urma, oricum erau la coada ”clasamentului”, din orice privinta, in raport cu celelalte 6(sase).
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
WT_fan06
Acum dacă chiar vrei să luăm la puricat liniile acelea „corespunzătoare”...
- curbe întreținute „la electrod”
- linii vălurite cât cuprinde (Trafic Greu, secțiuni destule de pe liniile 41 și 32, etc.)
- linii moderne neîntreținute / cu geometrie afectată (de exemplu între Viilor și Progresului șinele produc un zgomot foarte puternic pe sensul de mers spre Viilor, deși sunt oarecum în lung de linie)
- încrucișări distruse la Piața Muncii și la Progresului x Calea Rahovei
- exemplele pot continua
„Corespunzător” nu e un termen pe care l-aș folosi prea ușor pentru a caracteriza infrastructura de tramvaie din București. În rest, de acord că semnarea contractului trebuie urgentată, ca foarte multe alte demersuri pentru capitală, în afară de cele top 3 urgențe.
Acum dacă chiar vrei să luăm la puricat liniile acelea „corespunzătoare”...
- curbe întreținute „la electrod”
- linii vălurite cât cuprinde (Trafic Greu, secțiuni destule de pe liniile 41 și 32, etc.)
- linii moderne neîntreținute / cu geometrie afectată (de exemplu între Viilor și Progresului șinele produc un zgomot foarte puternic pe sensul de mers spre Viilor, deși sunt oarecum în lung de linie)
- încrucișări distruse la Piața Muncii și la Progresului x Calea Rahovei
- exemplele pot continua
„Corespunzător” nu e un termen pe care l-aș folosi prea ușor pentru a caracteriza infrastructura de tramvaie din București. În rest, de acord că semnarea contractului trebuie urgentată, ca foarte multe alte demersuri pentru capitală, în afară de cele top 3 urgențe.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
andreiiul
Nesemnarea contractului convine de minune si Astra. Avand in vedere ca momentan au alte comenzi in lucru ar ajunge sa acumuleze intarzieri in livrare.
Daca aveau nevoie sa dea de lucru oamenilor din fabrica tipau pana acum ca PMB nu semneaza contractul.
Cat despre infrastructura, s-au pierdut minim 4 ani in care nu s-a facut nimic. S-a speram ca Nicusor se va ocupa si de acest aspect.
Nesemnarea contractului convine de minune si Astra. Avand in vedere ca momentan au alte comenzi in lucru ar ajunge sa acumuleze intarzieri in livrare.
Daca aveau nevoie sa dea de lucru oamenilor din fabrica tipau pana acum ca PMB nu semneaza contractul.
Cat despre infrastructura, s-au pierdut minim 4 ani in care nu s-a facut nimic. S-a speram ca Nicusor se va ocupa si de acest aspect.
- serbanandrei
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
serbanandrei
Ar fi bine sa se apuce sa inlocuiasca liniile care mai sunt vechi. Au de lucru cel putin 1 an. La fel si la troleibuze. Infrastructura este praf.
Ar fi bine sa se apuce sa inlocuiasca liniile care mai sunt vechi. Au de lucru cel putin 1 an. La fel si la troleibuze. Infrastructura este praf.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
ticker
1 an la troleibuze poate.
La tramvaie e chestie de 1-2 ani licitatii si 3-4 manopera...
1 an la troleibuze poate.
La tramvaie e chestie de 1-2 ani licitatii si 3-4 manopera...
📖 Pagination options