Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLărgire Prel. Ghencea și pasaj peste DNCB spre Domnești

 

Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului

632 posts, 183454 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 46
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului reiny2000

Poate autobuzul electric/troleibuzul sa fie bun daca ar circula asa de maine, dar trebuie tinut cont ca toata zona, de la strada Valea Oltului pana la DNCB este in dezvoltare. Peste 10-20 de ani, cand o sa fie cartiere si nu campuri pe acolo crezi ca o sa mai aiba loc oamenii in autobuz?

Tramvaiul poate fi rapid, separat de trafic (nu exista nicio garantie ca pe banda de autobuz nu o sa se aventureze niste schumacheri) si poate avea si 50 de metri. Ah, si e si mai ecologic, avand o durata de viata si capacitate de transport mai mare  :)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului WT_fan06

@orex, cum să n-aibă, domnu'? Am zis joc al „imaginației”! Imaginează-ți că bați din palme de două ori și pe mijlocul bulevardului, în loc să fie șine de tramvai, să fie busway pentru CapaCity L. Susții așa ceva? Nu cred!  :oops:

(PS - asta cu „hai să ne axăm mai întâi pe liniile vechi NU ține!  ;) primăria nu are o „limită” de obiective de infrastructură la care să lucreze, nu o obligă nimeni să aibă doar un șantier activ. Așadar, modernizarea liniilor vechi NU exclude extensia liniilor. De fapt, ele trebuie făcute în paralel! Te rog!  :) )

@reiny2000,  :applause:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Luati-va dupa primareasa, e fix vrerea voastra, nu ca nu-i o solutie fezabila dar e mult mai costisitoare!
Si acum, ca va dati crocodili @WT_fan si @reiny...de ce nu militati pentru REINTRODUCEREA tramvaiului si pe IULIU MANIU, ca doar pe acolo a circulat cea mai lunga linie de tramvai din Bucuresti, 13! ;)  :bere:
PS
Conteaza capacitatea dar, mai sigura e frecventa rutelor cu o capacitate adaptata nevoilor de transport!
S-o luam putin altfel si sa ne ancoram in actualitatea curenta! Daca eu, in ”Violeta” am vazut, la orele 5:45 AM, circa 100 de persoane, dupa ce am ”zacut” la PDT, 10:00 min, inseamna ca n-am avut capacitate sau ca frecventa e redusa? ;)
Nu vreau sa va inoculez parerea mea, ci vreau sa credeti ca exista si o alternativa (perspectiva) viabila in a aborda situatia. Chestiunea e, ceea ce va fi, si cand va fi, gata, va fi in trend cu timpurile?! Sincer, ma indoiesc! :bere:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului reiny2000

Frecventa nu exclude capacitatea. 41 inainte de pandemie, cand toata lumea circula normal, venea si repede si se si umplea.

Pe sub Iuliu Maniu circula râma de fier, pe sub Prelungirea Ghencea circula si  va circula doar aia bio  :lol: . Ce sa zic, daca la fel o sa se circule si dupa ce se termina A0 si strapungerea de la Ciurel si daca nu se poate rezolva cu benzi pentru tranportul in comun sau niste imbunatatiri in subteran, atunci sa revina tramvaiul, n-am nimic impotriva.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Sa nu-mi spui ca cei ce se urcau in 41 incepand cu str. Brasov sau Parc Drumul Taberei navaleau dinspre blocul Primavara sau cartierul Latin! ;)
Era singura cale de a accelera iesirea din DT cu legatură directa la METROU! E, de 4 ZILE mai e una (cale de ”fuga”), cea mai asteptata de altfel!! O sa vezi ca incet, incet afluxul de calatori se va indrepta in subteran! Si eu sunt nevoit sa ajung la Stefan cel Mare si dupa inaugurare, nu ma mai gandesc la 41, ca solutie principala, mai mult, am renuntat la a mai folosi auto personal!! ;)
PS
Sa vezi, poate TU apuci, cand se va inaugura si M8, cam cum o sa stea treaba! Amorsele exista-n Crîngași de cand statia a luat fiinta, respectiv la intrare in PDT dinspre Romancierilor pe firul 1! ;)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului WT_fan06

Domnu' @orex !!  :D  De unde și până unde am ajuns să discutăm despre reintroducerea tramvaiului? Noi vorbeam strict de modernizarea și extinderea lui. Hai să nu divagăm! Reintroducerea lui pe Iuliu Maniu este o cu totul altă dezbatere pentru o cu totul altă zi. Momentan, pe acolo circulă deja metrou și troleibuze, iar linii de autobuze precum 336 pot fi electrificate în câteva zile dacă instalezi puțină rețea pe la Apusului și dacă ai parc circulant în depou...

Însă, subiectul e despre INTRODUCEREA tramvaiului într-un cartier sufocat de mult prea mult timp de trafic. Eu cred că ei merită un transport ecologic, de mare capacitate, iar tu vrei să îi bagi în autobuze electrice sau chiar hibride (deci care poluează într-o măsură). Lăsând la o parte faptul că ideea ta e în mare contradicție cu tendințele și bunele practici europene, argumentul tău principal e frecvența, ceea ce depinde foarte mult de managementul liniei de tramvai, nu de conceptul de tramvai în sine!  :oops:  ;)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului ticker

orex wrote:
Si ce daca nu va mai fi tramvai?
Mai bine, o cheltuiala fara rost, atat timp cat au fost inventate autobuzele electrice de mare capacitate! Frecventa va conta!
Daca ramane strapungerea la 3 benzi de sens, una trebuie alocata STB, ca-i tramvai sau nu, da? !
Bagi ”mon cher”, pe culoarul unic..., hibride de tipul ”CapaCity” sau ”CapaCity L” , pentru ca mai apoi sa ai ”septarul”, eCitaro G (C 628.641-13), sau similar, si ai rezolvat problema! :yes:


Cred ca ai vrut sa zici e-Kent de 12m (PMB si STB au alergie la 18 sau 25m)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului reiny2000

orex wrote:
Sa nu-mi spui ca cei ce se urcau in 41 incepand cu str. Brasov sau Parc Drumul Taberei navaleau dinspre blocul Primavara sau cartierul Latin! ;)
Era singura cale de a accelera iesirea din DT cu legatură directa la METROU! E, de 4 ZILE mai e una (cale de ”fuga”), cea mai asteptata de altfel!! O sa vezi ca incet, incet afluxul de calatori se va indrepta in subteran! Si eu sunt nevoit sa ajung la Stefan cel Mare si dupa inaugurare, nu ma mai gandesc la 41, ca solutie principala, mai mult, am renuntat la a mai folosi auto personal!! ;)
PS
Sa vezi, poate TU apuci, cand se va inaugura si M8, cam cum o sa stea treaba! Amorsele exista-n Crîngași de cand statia a luat fiinta, respectiv la intrare in PDT dinspre Romancierilor pe firul 1! ;)


Nu, unii se urcau unde se termina strada Brasov, majoritatea veneau cu masina si ii intreceai in viteza pe sine. O sa-si mai schimbe lumea traseul, poate unii s-au obisnuit sa lucreze de acasa, insa nu trebuie sa ne prefacem ca 41 si M5 au scopuri si trasee diferite. Pe 41 poti sa-l asociezi cu M8, dar ala chiar ca e mai SF ca Asimov.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

@WT_fan06
Stimabile! Poate ai auzit de raportul cost beneficiu sau de rentabilitatea investitiei. Nu se justifica asa o investitie, fiind cea mai costisitoare dintre toate d.p.v. al mobilitatii urbane, excluzand metroul!
O sa fiu explicit!
Ai retinut cat costa modernizarea a 1,1 km de cale dubla de tramvai (V.Milea)? Cam 4.195.574 E (fara TVA), la un curs grosso modo de 5 lei/1E (vezi SEAP). Cate articulate electrice, de 18M poti lua de banii astia? Peste 5 unitati!. Cat ar trebui sa aiba lungimea caii duble a tramvaiului pe prel. Ghencea? Cam 6 km, nu? Te las pe tine sa faci socoteala ca mie-mi ies circa 30 de unitati! Si asa, ar fi arhi suficinte pe o asemenea distanta dar...daca tot nu-ti convine bagam d-astea, ca n-or fi mai scumpe de 1600000 E! :lol:
@tiker
Crede-ma ca ceea ce am ”sicris” e validat cu produse care exista. ”Pontul” e fix de pe site-ul oficial Mercedes Benz! :bere:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului ByOnu

Orex, linia o faci cu fonduri nerambursabile, la pachet cu un set de garnituri. Problem solved. Nu sta in picioare argumentatia.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Sta, ca acele fonduri (UE) la care faci referire vor fi girate in contextul in care, alternativa ori nu exista ori e mai paguboasa!!
PS
I-a zi-mi de ce CE n-a muscat la chifteaua M6 Tokyo-Henri Coanda sa acorde finantare, chiar daca urmatoarele statii se vor numi si Paris sau Bruxelles? Ca nu se justifica investitia, acum! Asa-i si aici! Poate tine prosteala  dar, sper, sa nu!!
Si iti mai ofer un exemplu! P&R Straulesti! Nici cu 50 de bani pe ora, o treime din pretul unui covrig, sau 0 lei daca ai abonament pe Metrou, nu se inghesuie cei din zona metropolitana adiacenta sa lase ”masinutza” acolo, sa nu se ”puie” praful pe ea!!  Daca nici aceste aspecte nu-s elocvente, deja, vorbim discutii!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului WT_fan06

Domnu' @orex! ( :bere: ) când vine vorba de tramvaie, calculele sunt mult mai complexe. Tu le faci pur matematic (metodă oricum demontată de colegul @Onu), însă în viața reală există o suită de factori ce NU pot fi cuantificați atât de ușor! De pildă, impactul social al tramvaiului asupra cartierului. Cunoaștem deja faptul că tramvaiul ca și mijloc de transport este un motor de dezvoltare urbană. Statele Unite au înființat la greu sisteme de tramvaie în orașe deprimate d.p.d.v. economic. Lista orașelor cu tramvai din SUA se găsește pe net, te invit să o cauți.

Revenind, un tramvai modern (prin asta înțelegem infrastructură de ultimă generație, silențioasă, eventual green-track, vehicule moderne, de la 27m în sus) este MULT mai atractiv pentru cetățean. Studiile o arată. Cel puțin în țările civilizate unde nu există linii bombardate, tramvaiul este mai dezirabil și mai de încredere decât un autobuz. Nici nu contează dacă autobuzul e electric sau nu. Simpla prezență a tramvaiului garantează o mobilitate pe termen lung, o cale rapidă spre oraș, iar acest lucru atrage investiții. Aha, deci investițiile mai mari băgate în tramvai generează investiții, de data aceasta care se întorc în buzunarele orașului.

AȘADAR, cât de mult costă de fapt tramvaiul?  :bere:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului orex

Prea mult cat sa ne permitem, avand in vedere alternativele la care oricum nici nu vrei sa faci apel, adica nici nu ai catadixit sa le evaluezi!! ;)
Daca nu vrei sa tii cont de argumente concrete e, fix, treaba TA! Poti sa vrei tramvai pana-n Clinceni! Eu am expus ceea ce e fezabil, repede de implementat, si, pentru care CE n-are nici ce sa cracneasca!
N-ai putea, sub niciun chip,  sa ma ”prostesti” daca as face parte din comisia de acordare a finantarii, dar cum nu fac, mai spera la faptul ca o sa se ”magnetizeze” aceasta lucrare la fonduri europene! Eu sunt circumspect! Mai vorbim pe aceasta tema cand s-o intampla ceva verosimil! ;)
Cand o sa lucrezi pe ”fonduri europene” o sa vezi ca daca n-ai argumente solide iti pica, pana, si esafodajul si e, ”al dracului de” corect! Vorbim de banii celor care nici nu cunosc unde se afla Bucurestiul, pe harta Europei, nici dupa aproape 13 ani de la aderare! :think:  :yes:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului reiny2000

Uite o idee: în loc să dăm 3 miliarde de lei pe M5 de banii ăia luam troleibuze, autobuze electrice, de 18 sau 24 de metri, și făceam bandă dedicată transportului în comun de la râul Doamnei până în Pantelimon, fie pe banda întâi, fie pe spațiul verde median, ca să nu-i deranjăm pe domnii șoferi. Și să zicem că implementam și un sistem de management al traficului, astfel încât autobuzele noastre să se miște cât mai repede.

Ești de acord că azi,nu acum un an sau peste un deceniu, dacă ar circula la intervale scurte, de 2 minute, ar fi suficient pentru nevoile de transport ale călătorilor și că nu ne va trebui mai mult? Adică practic, în prezent, omida face cât 25-30 de autobuze și a costat cât câteva sute.

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 46
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lărgire Prel. Ghencea și pasaj peste DNCB spre Domnești  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use