Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviatic

 

Topic: Aeroportul Henri Coandă/Otopeni [OTP/LROP]

329 posts, 114040 views
 
Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 
 

📖 Pagination options
  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Daca e cum zici, AN 124 nu se ”scufunda”, in pista?!

 


  • TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

Chev Celios wrote:
Tot aeroportul Otopeni sta pe o mlastina. Singurul motiv pentru care aeroportul exista la Otopeni este din cauza rafinarilor din zona Ploiesti.


Doamne, pe asta de unde ai scos-o?!?!...
Daca era pentru apararea rafinariilor, Luftwaffe ar fi facut aerodromul la 20 de km de Ploiesti, nu la 50 de km...
Iar daca terenul ar fi fost mlastinos, inginerii germani nu l-ar fi ales in ruptul capului. Sau punem la indoiala si capacitatile ingineresti ale nemtilor?....
(Pentru cei care eventual nu stiu, aeroportul Otopeni este construit pe locul fostei baze aeriene realizate de germani in timpul WWII / Al doilea Razboi Mondial. De acolo au bombardat Bucurestiul, dupa 23 august 1944, dar n-au nimerit Palatul Telefoanelor...)

 


  • George
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] George

Planul de a construi Otopeniul datează de la finalul anilor 1930. Am întâlnit într-un dosar de instanță  Înaltele Decrete Regale ale lui Carol al II-lea pentru prima fază, cum am zice azi, a aeroportului Otopeni. Apoi am impresia că a fost extins în anii 50. Ce s-a vrut inițial (adica în anii 30) nu știu, probabil nu un aeroport civil, pe vremea aia Băneasa era arhisuficient.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] zapacitu

orex wrote:
Nu-i nicio problema cu AN 225 sa aterizeze pe OTP ci sa decoleze ”full”! ;)

Asta asa e pe partea de teorie. Cu practica stam putin altfel.

Cu siguranta an225 de la Bucuresti poate ajunge la Kiev (baza lui dealtfel) sau la MUC/FRA (desi pana acolo probabil merge relativ gol) cu relativ putin combustibil raportat la capacitate, insa una e teoria si alta e practica. Pistele noastre teoretic duc bine-mersi un 747, insa unul a facut sapaturi acu vreo cativa ani, nu? Deci da, nu ma astept sa vedem la noi prea curand.

Stie cineva daca sunt restrictii pentru A380 (in afara de faptul ca nu exista infrastructura de terminal pentru a-l deservi)?

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] ByOnu

:roll:

Conform anunțului operatorilor de taximetrie, de la data de 1 august a.c., terminalele de comandă TAXI din aeroportul Henri Coandă urmează să fie scoase din funcțiune.
Serviciile oferite pasagerilor nu vor avea însă de suferit, întrucât vor rămâne la dispoziția acestora autoturismele TAXI cu preț maximal de 2,29 lei/km, care pot fi găsite în stația din fața aerogării Sosiri. Acestea vor funcționa, conform legii și la fel ca pe marea majoritate a aeroporturilor lumii, pe principiul “primul venit, primul plecat în cursă”. (Tot în zona Sosiri, dar în alte stații, pot fi găsite și taximetre de 3,50 lei/km.)
Precizăm că atât autoturismele TAXI cât și conducătorii acestora au trecut printr-o procedură de autorizare și se află sub controlul direct al administrației aeroportului; orice neregulă/nemulțumire trebuie adusă imediat la cunoștința dispecerilor TAXI, care vor lua măsuri imediate pentru remedierea situației, inclusiv prin interzicerea definitivă a accesului în stații pentru taximetriștii incorecți.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] zapacitu

Liber la jecmaneala.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] orex

Pentru putin timp, da?! Pana se inaugureaza ruta feroviara aeroport Otopeni-Gara de Nord! Dupa asta, 26.08.2020,  3.50 lei/km da cine e ”papagal bengalez” sau e ”in bani”! :lol:  :lol:  :lol:
PS
Folositi cu incredere 780-784, daca comoditatea nu-i prea mare si, poate, STB va face posibila circulatia NON-STOP a autovehiculelor spre si dinspre aeroportul Otopeni !

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] ByOnu

Pai nu e deja non-stop?

 


  • PTMZ
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] ByOnu

Pai da, si e cam suficient... :think: Adica te lasa, in cel mai rau caz, in centrul orasului.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] alexm

De astazi de la ora 08:00 s-a inchis pista 08L/26R si conform NOTAM-ului va sta inchisa 3 luni:

(A2510/20 NOTAMN
Q) LRBB/QMRLC/IV/NBO/A /000/999/4434N02605E005
A) LROP B) 2008030500 C) 2011030500
E) RWY 08L/26R CLSD)

Mai multe informatii gasiti aici:

https://boardingpass.ro/una-dintre-pist ... de-3-luni/

Una dintre cele două piste ale celui mai aglomerat aeroport din România va fi închisă timp de trei luni din cauza lucrărilor de reabilitare.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

La ce trafic are Otopeniul nicio problemă !

În toată această perioadă toate aterizările și decolările de la Otopeni vor avea loc pe pista 08R/26L iar numărul lor într-o oră va scădea de la 39 la jumătate.


Da a  :twisted:  ne-am făcut, noi ce visăm noaptea behăim ziua ? 39 de decolări / aterizări pe oră ? Unde ? La Otopeni ? Hai că m-a luat deja durerea de cap !

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] zapacitu

Hai sa o luam altfel: 39 de miscari pe ora inseamna o capacitate estimativa de 351 curse pe zi. OTP in pre-pandemie era cam la jumatatea acestei valori.

 


  • PTMZ
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] PTMZ

Pista nr. 2 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost redeschisă vineri pentru traficul aerian, ca urmare a finalizării şi recepţionării lucrărilor la obiectivul de investiţii "Modernizare a pistei 08L-26R şi resistematizarea zonei de siguranţă aferente (inclusiv la căile de rulare N, W, V, O)''.

Pista are o lungime de 3,5 kilometri, lăţimea de 60 de metri, din care 45 de metri reprezintă suprafaţă portantă şi acostamente de 7,5 metri. A fost construită în 1987 şi a beneficiat de o reparaţie capitală în 1997, până la actuala modernizare fiind derulate numai lucrări de mentenanţă.

La eveniment au participat viceprim-ministrul Dan Barna, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, precum şi reprezentanţi ai constructorului şi ai altor entităţi din domeniul aeronautic.

Prin finalizarea acestor lucrări de reparaţii capitale şi modernizare, capacitatea portantă PCN s-a ridicat de la 80 la 93 R/D/W/T, iar capacitatea de procesare zboruri pentru această pistă a crescut cu 20%.

Lucrările de modernizare au vizat, printre altele, schimbarea dalelor de beton de pe suprafaţa de rulare, refacerea terasamentului şi modernizarea 100% a sistemului de balizaj. În timpul lucrărilor au fost turnate peste 90.000 de tone de mixturi bituminoase şi au fost refăcute 7.800 metri cubi de dale de beton.

Lucrările de consultanţă şi de execuţie, în valoare cumulată de aproximativ 127 milioane de lei, au fost efectuate de SC Porr Construct SRL (antreprenor general) şi de SC Consitrans SRL (consultant), în baza unor contracte atribuite prin licitaţie publică. Lucrările de modernizare au fost finalizate în 5 luni de la începerea acestora şi au o garanţie de 73 de luni.

Sursa: Economica

 


Go to page:  1  ... 18 19 20 21 22 23 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since our 2034 forum members have written 390152 posts in 4824 topics and 474 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use