Topic: Stiri, noutati, perspective
305 posts, 142319 views
📖 Pagination options
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Tom
Există fotografii cu un 4: Copou-Tătărași-Abator. Linia exista undeva prin 1980-1982, nu știu exact când.
Eu personal am văzut plăci de traseu fără indicativ: COPOU-ABATOR și COPOU-TĂTĂRAȘI-ȚUȚORA. La acel moment (1983-1984), liniile respective erau deja istorie sau poate cel mult niște ranforsări de oră de vârf, ca mai celebrul: "CUCU-COPOU".
Există fotografii cu un 4: Copou-Tătărași-Abator. Linia exista undeva prin 1980-1982, nu știu exact când.
Eu personal am văzut plăci de traseu fără indicativ: COPOU-ABATOR și COPOU-TĂTĂRAȘI-ȚUȚORA. La acel moment (1983-1984), liniile respective erau deja istorie sau poate cel mult niște ranforsări de oră de vârf, ca mai celebrul: "CUCU-COPOU".
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
Prima oara cand aud de asa ceva. Dar da, posibil sa fi fost ranforsari fara numar de traseu.
Prima oara cand aud de asa ceva. Dar da, posibil sa fi fost ranforsari fara numar de traseu.
- deprodio
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
deprodio
De maine incep lucrarile.De pe contul de facebook SCTP Iasi:"Începerea lucrărilor în cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii de tramvai pe tronsonul Tătărași Sud – Dancu aduce schimbări și în circulația mijloacelor de transport public.
Astfel, începând de joi, 23 iulie 2020, traseul de tramvai 3b va fi suspendat, iar transportul călătorilor pe itinerariul Dancu - Tătărași Nord va fi făcut cu autobuze. De asemenea, din Tătărași Nord vor continua să circule autobuze către Târgu-Cucu – Piața Unirii – Gară."
De maine incep lucrarile.De pe contul de facebook SCTP Iasi:"Începerea lucrărilor în cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii de tramvai pe tronsonul Tătărași Sud – Dancu aduce schimbări și în circulația mijloacelor de transport public.
Astfel, începând de joi, 23 iulie 2020, traseul de tramvai 3b va fi suspendat, iar transportul călătorilor pe itinerariul Dancu - Tătărași Nord va fi făcut cu autobuze. De asemenea, din Tătărași Nord vor continua să circule autobuze către Târgu-Cucu – Piața Unirii – Gară."
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
Mai bine faceau un traseu complet cu autobuzul. Nu din doua bucati, dar ce sa ceri de la unii care au lasat 1 la Baza 3 si nu l-au dus pana in Tatarasi.
Mai bine faceau un traseu complet cu autobuzul. Nu din doua bucati, dar ce sa ceri de la unii care au lasat 1 la Baza 3 si nu l-au dus pana in Tatarasi.
- deprodio
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
deprodio
Pai in Centru vor sa fie autobuze noi si spre Dancu nu le pot exploata la ce dezastru de strada e acolo si de aceea a impartit traseul in jumatate.Iar pe 1 nu-l puteau duce in Tatarasi Nord fiindca acea bucla nu este pentru 2 trasee sau 3(cat timp a intors si 3 acolo).
Pai in Centru vor sa fie autobuze noi si spre Dancu nu le pot exploata la ce dezastru de strada e acolo si de aceea a impartit traseul in jumatate.Iar pe 1 nu-l puteau duce in Tatarasi Nord fiindca acea bucla nu este pentru 2 trasee sau 3(cat timp a intors si 3 acolo).
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- GPS
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
GPS
Bucla din Tătărași nu cred că ar putea suporta două trasee precum 1 și 11, mai ales că este o singură linie.
Bucla din Tătărași nu cred că ar putea suporta două trasee precum 1 și 11, mai ales că este o singură linie.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Puss in Boots
Suporta, au mai fost si in trecut mai multe linii acolo si n-a fost o problema (7-le avea chiar Timisuri). Se pot gara 2 tramvaie in acelasi moment. Vine unul pleaca altul. Nici pe 1 nici pe 11 nu dau tramvaiele pe afara incat sa nu se poata. Si in caz de ceva se mai pot si astepta pana intra in rond. Daca se vrea, se poate. Inteleg ca mizeria cu CS-ul la bus e ca sa nu ducem autobuze vechi prin centru (desi pe linia 50 tot Den-uri erau) dar la tramvaie e totuna.
Sa lasi 1 acolo unde e acum e o prostie.
Suporta, au mai fost si in trecut mai multe linii acolo si n-a fost o problema (7-le avea chiar Timisuri). Se pot gara 2 tramvaie in acelasi moment. Vine unul pleaca altul. Nici pe 1 nici pe 11 nu dau tramvaiele pe afara incat sa nu se poata. Si in caz de ceva se mai pot si astepta pana intra in rond. Daca se vrea, se poate. Inteleg ca mizeria cu CS-ul la bus e ca sa nu ducem autobuze vechi prin centru (desi pe linia 50 tot Den-uri erau) dar la tramvaie e totuna.
Sa lasi 1 acolo unde e acum e o prostie.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Tom
Pe vremuri la traficul de atunci, într'adevăr, de încăput încăpea și un Timiș în acel rond. Problema era că nu știu cât ieșea în afară, adică dacă la parcurgerea buclei nu "mătura" și peronul. Am senzația că în zona respectivă s'a produs accidentul cu vagonul 301 renumerotat 348 din această cauză. Bucla nu cred că acum este mai largă decât atunci. Oricum acolo au întors cupluri de Tatre și tramvaie Timiș cu remorcă și mai târziu cred că și ST7 și ST8, posibil și ST10 pe linia 11. Probabil ar încăpea acolo două GT4. fără probleme.
Dar ca soluții ar putea face una și mai fancy: tramvaiele uneia dintre linii, cu M6 și M8 obligatoriu, să meargă până la piață, iar de acolo să rebruseze și să intre în rond invers, iar apoi să rebruseze în direcția normală. Dar probabil nu se vor complica, pentru că tot traficul va întoarce în acel rond. Doar că pe vremuri era de facto refugiu (chiar dacă neamenajat corespunzător) pe strada principală, fiind acel spațiu larg pe mijloc, la fel ca și în zona industrială. Acum probabil nu vor putea staționa în stradă.
Pe vremuri la traficul de atunci, într'adevăr, de încăput încăpea și un Timiș în acel rond. Problema era că nu știu cât ieșea în afară, adică dacă la parcurgerea buclei nu "mătura" și peronul. Am senzația că în zona respectivă s'a produs accidentul cu vagonul 301 renumerotat 348 din această cauză. Bucla nu cred că acum este mai largă decât atunci. Oricum acolo au întors cupluri de Tatre și tramvaie Timiș cu remorcă și mai târziu cred că și ST7 și ST8, posibil și ST10 pe linia 11. Probabil ar încăpea acolo două GT4. fără probleme.
Dar ca soluții ar putea face una și mai fancy: tramvaiele uneia dintre linii, cu M6 și M8 obligatoriu, să meargă până la piață, iar de acolo să rebruseze și să intre în rond invers, iar apoi să rebruseze în direcția normală. Dar probabil nu se vor complica, pentru că tot traficul va întoarce în acel rond. Doar că pe vremuri era de facto refugiu (chiar dacă neamenajat corespunzător) pe strada principală, fiind acel spațiu larg pe mijloc, la fel ca și în zona industrială. Acum probabil nu vor putea staționa în stradă.
- deprodio
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
deprodio
Da,a fost si ST10 cand au circulat pe 11.Pentru a intra doua tramvaie acolo,trebuie ca cele doua trasee sa aibe un program fix.Iar daca se intampla vreun decalaj din cauza traficului,apar probleme.Referitor la ideea ta cu rebrusarea, este o idee fantasmagorica pentru ca traseul 11 nu poate fi acoperit doar M6 sau M8,1 apartine de Depoul Gara(M6 si M8 de Dacia) si s-ar pierde mult timp aiurea.
Da,a fost si ST10 cand au circulat pe 11.Pentru a intra doua tramvaie acolo,trebuie ca cele doua trasee sa aibe un program fix.Iar daca se intampla vreun decalaj din cauza traficului,apar probleme.Referitor la ideea ta cu rebrusarea, este o idee fantasmagorica pentru ca traseul 11 nu poate fi acoperit doar M6 sau M8,1 apartine de Depoul Gara(M6 si M8 de Dacia) si s-ar pierde mult timp aiurea.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Tom
Probabil că vor învârti vagoanele în rond ca să facă loc unora întârziate sau vor parca vagoane pe liniile nefolosite. Problema mare va fi că vor trebui să debarce și să îmbarce călătorii în stradă sau să folosească doar rondul ca stație. În principiu nu cred că ar fi o problemă mare și nu cred că doar două linii ar crea probleme în acel rond. Interesant este că s'au apucat de 3 șantiere odată, ceea ce inseamnă că din punct de vedere al banilor, stau bine.
Probabil că vor învârti vagoanele în rond ca să facă loc unora întârziate sau vor parca vagoane pe liniile nefolosite. Problema mare va fi că vor trebui să debarce și să îmbarce călătorii în stradă sau să folosească doar rondul ca stație. În principiu nu cred că ar fi o problemă mare și nu cred că doar două linii ar crea probleme în acel rond. Interesant este că s'au apucat de 3 șantiere odată, ceea ce inseamnă că din punct de vedere al banilor, stau bine.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Cred că o trecem la promisiuni de campanie:
În iunie, Primăria Iași a primit 3 oferte la o procedură de achiziție directă a unui studiu de fezabilitate privind un metrou sau un monorail la Iași:
Sursa: Bzi
Cred că o trecem la promisiuni de campanie:
În iunie, Primăria Iași a primit 3 oferte la o procedură de achiziție directă a unui studiu de fezabilitate privind un metrou sau un monorail la Iași:
Primăria Iași ia în calcul înființarea unui metrou în municipiu, care să facă legătura cu localitățile din Zona Metropolitană. A fost declanșată achiziția unui studiu de fezabilitate, la care a participat și profesorul universitar Cristian Comisu, de la Universitatea Tehnică din Iași, prin intermediul societății Pod Proiect SRL. La procedură au mai depus oferte două societăți din București și Ilfov. Firma câștigătoare trebuie să realizeze studiul de fezabilitate în termen de 90 de zile de la semnarea contractului. Transportul alternativ de călători ar contribui la reducerea poluării
Cristian – Claudiu Comisu, profesor universitar la Facultatea de Construcții și Instalații din cadrul Universității Tehnice „Gh. Asachi”din Iași, vrea să propună soluții pentru înființarea unui metrou în municipiu. În cursul zilei de ieri, Primăria Iași a organizat o achiziție directă pentru realizarea unui studiu de fezabilitate, pentru stabilirea cele mai bune variante de transport spre Zona Metropolitană. Edilii au luat în calcul transportul subteran cu metroul sau transportul aerian de tip monorail. Studiul va stabili cu exactitate dacă o astfel de investiție va fi rentabilă. La procedură s-a prezentat și profesorul universitar Cristian-Claudiu Comisu, prin societatea Pod Proiect SRL, pe care o conduce. Firma a avut mai multe relații contractuale cu instituțiile de stat, multe dintre acestea pentru expertizarea podurilor rutiere. Conform ultimelor date financiare, cifra de afaceri a societății a fost de 2,8 milioane lei, profit de 942.725 lei, datorii de 852.970 lei, cu un număr de 9 angajați.
Profesorul Cristian Comisu este concurat de alte două firme care vor să vină cu soluții pentru transportul cu metroul
La procedura municipalității, care are o valoare estimată de 150.000 lei, inclusiv TVA, s-au prezentat alte două societăți, interesate de realizarea studiului de fezabilitate. Este vorba despre Urban Scope SRL, din București, societate condusă de Radu Marian Dragomir. Firma de proiectare a înregistrat în 2018 o cifră de afaceri de 3,9 milioane lei, profit de 1,7 milioane lei, cu un număr de 4 angajați. Nu în ultimul rând, a depus ofertă și societatea I.M. Design Studio SRL , din județul Iași, deținută de Ioan Răzvan Molie. Firma nu are angajați, cu o cifră de afaceri de 56.648 lei. Profesorul din Iași nu a comentat inițiativa municipalității.
„Am participat și eu la la licitație. Nu am nicio părere. Aștept să văd rezultatele”, a precizat profesorul universitar Cristian-Claudiu Comisu.
Metroul din Iași este văzut ca o alternativă pentru reducerea poluării din municipiu
Firma care va câștiga contractul va întocmi și un studiu pentru axa de circulație protejată pentru biciclete. Prin intermediul mijloacelor alternative de transport se încearcă reducerea poluării. După o analiză realizată la nivelul municipalității s-a constatat că transportul spre Zona Metropolitană nu acoperă fluxurile de călători. Au fost date ca exemple zona Moara de Vânt, Galata spre comuna Miroslava, Bucium spre zona Bârnova. Transportul clasic se realizează dificil, zonele fiind colinare. De aici și propunerea transportului de persoane cu metroul sau monorail. La Cluj, primarul Emil Boc a semnat deja contractul pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate pentru înființarea metroului și a trenului metropolitan. Contractul are o valoare de 7,4 milioane euro. Soluția revoluționară presupune o linie de metrou pe o distanță de 16 kilometri ce va străbate 15 stații.
Soluțiile pentru metrou sau monorail vor fi oferite în termen de 90 de zile de la semnarea contractului
În acest moment, ofertele depuse de participanți au intrat în evaluare. Studiul de fezabilitate trebuie întocmit în 90 de zile de la semnarea contractului. Ulterior se vor cunoaște și costurile proiectului, care la prima vedere pare fantezist.
„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă crearea și dezvoltarea unui cadru concret și coerent de dezvoltare durabilă și sustenabilă a municipiului Iași și a Zonei Metropolitane Iași, prin abordarea participativă și incluzivă a unui mecanism de politici și instrumente de guvernanță teritorială locală integrată de mediu. Obiectivul specific este analiza de soluții alternative la transportul public local având ca scop descongestionarea traficului urban, reducerea emisiilor de carbon și implicit reducerea poluării mediului înconjurător, precum și promovarea unui stil de viață sănătos în rândul cetățenilor municipiului Iași”, sunt obiectivele proiectului.
Sursa: Bzi
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
cris_m
Da pai sigur, am implementat deja benzile unice, metroul usor si am vazut ca tot nu facem fata cererii. Clar e nevoie de metrou, nici nu se pune altfel problema. De fapt, problema se pune asa: "daca aia la Cluj fac metrou, noi de ce nu am face?"
Da pai sigur, am implementat deja benzile unice, metroul usor si am vazut ca tot nu facem fata cererii. Clar e nevoie de metrou, nici nu se pune altfel problema. De fapt, problema se pune asa: "daca aia la Cluj fac metrou, noi de ce nu am face?"
📖 Pagination options