Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Troleibuze

144 posts, 54528 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei PaulIP

Saurer aveau caroserie de aluminiu. Practic, alea apucau si 2015 (sa nu zic 2020) cu o intretinere corespunzatoare, dar odata cu venirea Citelis-urilor s-a dat ordin "de sus" sa se caseze tot ce nu era Ikarus 415. Asa au "murit" prematur 212ECS si 117E/217E (unele cu RK in 2006-2007 ca sa fie taiate in acelasi an), 7447 (care incepuse sa functioneze chiar bine la Berceni, dupa ce la Vatra si-au bagat picioarele toti in el si restul troleelor romanesti de acolo), 7448, 7454 si E512 (am mai zis despre ele ca puteau fi retehnologizate dupa reteta aplicata la CH-PPC si s-o mai duca macar 5 ani).

Eu zic sa lasam subiectul asta in pace, ca e doar o fumigena scuipata de ochii presei. Vin 100 de troleibuze hibride* maine-poimaine si, in buna traditie damboviteana, Iris-urile vor deveni "copiii vitregi" ai orasului, interesul pentru ele scazand vertiginos. Mai mult decat atat, nu se are in vedere o extindere semnificativa a retelei de troleibuze (desi sper - ca boul in van, dar sper - sa se refaca magistrala Nord-Sud dupa 34 de ani de la desfiintarea ei), deci noile jucarii sigur vor inlocui Ikarusurile + o parte din Citelis si nu vor mari flota semnificativ (ba m-as mira sa nu scada numarul total de vehicule, cum bine stim ca procedeaza RA/STB). Asa ca, in contextul dat, probabilitatea unui eventual demers pentru conversii in troleibuze o vad cvasinula.
_____________
* = adica turco-germane ;)

Am "cizelat" putin exprimarea in urma unei "trageri de maneca" via mesageria privata. "Boul" sunt eu deoarece sper la ceva ce stiu clar ca nu apuc sa vad intr-un viitor fezabil, dar nu vreau sa existe alte interpretari a ceea ce am vrut sa spun.

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei CiprianTRB

Andrei Creci a spus ca ar fi nevoie de 200 de troleibuze, 100 de troleibuze cu autonomie, și încă 100 fara autonomie.
Deci dacă Primăria nu lansează licitația promisa în urma cu un an pentru 100 de troleibuze fără autonomie, soluția ar fi conversia Citaro-urilor.

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei AdrianD

Gabriela Firea

#Oxigen #Verde #Modernizare
Proiect in premiera nationala! Un nou pas important pentru combaterea poluării în Capitală. Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC ( gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze. Primaria Capitalei, prin Societatea de Transport București STB SA mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante printr-un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi din parcul circulant.

Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 și Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 - în troleibuze. Restul, de până la 1000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate intr-o etapa ulterioara a proiectului.

Vehiculele vor suferi transformări esențiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor și dotarea lor cu aer condiționat și cu echipamente moderne de comunicații.

Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei stații de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, stații necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor.

Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc.

Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei și dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene și se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.

Prin aceste proiecte, STB SA urmărește reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar și prelungirea cu cel puțin șapte ani a duratei de viață a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună.

În același timp, scad costurile de întreținere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani.

Totodată, scade și poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli.

Acest demers se adaugă proiectelor realizate de Primăria Capitalei pentru reinnoirea parcului STB, dintre care menționăm:

achiziționarea a 130 de autobuze hibrid (care vor intra treptat pe traseele liniilor 105 și 131, începând cu luna iulie), 100 de troleibuze, alte 100 de autobuze electrice şi 100 de tramvaie.

https://www.facebook.com/gabifirea/post ... 99?__xts__[0]=68.ARAF95EbaSkLw5OmATLkaFZzJ3FonM67ynVa0IYL3i8Wuw1EllwyNBPHACtaHgeJcqmXqi7ko732PRZnwUXDrr74gxnbKz9yvP0a_RprjBeAkCApQOCKLQ5I9FobzfuShu9c7E4fR90Th36wThDgA_aZchN1uQotq_3eDGvkqBVAu_xLSMSnlTMouwp3lXfUV4m82F4L7y9vz6nkzzWDSWnK9fqH5LQ3zkF5WZ4u548nhbCfoTSJXGmJk9zMZoMGlpGiCj9Vh3jpOIgIjd7zP7_WKAd5eDRya1en0tu_X2k-8QJZY1UMgutzZUia1L-hSKGMD2vPQH-leVjVit_koYn3eQ&__tn__=-R

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei andrei11

Începe campaniaaaaaaaaaaaaaa ! ( Agricolă, de recoltare a grâului ! )

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei Robert

Adevărul e că Firea e campioană la sifonat bani publici. Că de aia modernizează autobuze vechi când există fonduri pentru tot tipul de autobuze ecologice. Să nu mai spunem că nu mai este premieră, Cluj-Napoca a modernizat de mult autobuze vechi în troleibuze, iar Iași-ul într-un proiect similar Renaulturi R312 pe CNG. Un proiect eșuat la Iași și la Cluj-Napoca reușit parțial aș spune, fiindcă troleibuzele deși circulă și azi, tot timpul sunt 1-2 stricate.

Aceste rebuilduri sunt ideale când este criză și nu îți permiți ceva nou. Nu când sunt fonduri pe toate gardurile și tu vrei să sifonezi 150 mil. euro.

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei Daddy

Propozitie importanta:
Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea rețelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Sisești, Berceni etc.

Parca nu mai doreau extinderea retelei si se bazau doar pe autonomie. De asta ma si face sa cred ca sunt doar vorbe, incepe campania.

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei 1689

Pamblici...

Ce ma mira e ca nimeni nu-si pune problema ca se investesc 250.000 de EUR in vehicule de peste 10 ani care sint deja intr-o stare tehnica precara...

Da, parcul de troleibuze se afla intr-o situatie critica (as spune chiar de agonie), dar 100 de improvizatii nu vor rezolva situatia.

Sa ne aducem aminte cum d-abia se tirau Saurer-urile. Si cred ca nimeni nu-si face iluzii ca acest mega contract nu va ateriza in bratele URAC, deci stim la ce ne putem astepta.

Daca nici la Cluj, unde s-au folosit sasiuri mai noi, cu o istorie de intretinere si exploatare mult superioara *TB si cu conversie facuta - totusi - de o firma cu experienta, experimentul n-a prea functionat, la ce ne putem astepta in Bucuresti ?

Cu o co-finantare de 250.000 si accesarea fondurilor europene de mediu s-ar putea cumpara usor 100 de troleibuze noi (si nu cine stie ce improvizatii turcesti sau mai stiu eu ce alte “bucle” descopera PMB...).

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei Stefan28

Legat de turcisme, eu cred ca Turcia nefăcând parte din UE, TVA este calculat altfel și Firea poate "cumpăra" fără să fie verificată.   :evil:

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei Costin

N-are nici o legatura TVAul, plata TVA se face cu sau fara UE in moduri transparente si 100% reglementate prin tratate economice intre statele implicate.

Luam "turcisme" ca asta cerem. Problema este caietul de sarcini, care exclude producatori consacrati fie prin cerinte absurde, fie prin amatorismul cu care este construit.

 


Re: Convertirea Autobuzelor Mercedes Citaro Euro 3 în Trolei 1689

Revenind insa la conversie...

Problemele cele mai mari pe care le vad eu e starea Mercedes-urilor si firma care va fi delegata sa implementeze conversia.

La valoarea contractului cel mai probabil va fi necesara o licitatie. Licitatie la care nu vad nici o firma consacrata interesata sa participe, motiv pentru care vom sfirsi iarasi cu companii de apartament (a se vedea exemplul BLF 2020...) si/sau URAC (eventual Astra careia i se va oferi un os de ros ca sa nu mai conteste licitatia de trMvaie).

Bineinteles, nelipsitul ICPE va furniza echipamentele electrice - ca sa sfirsim in aceeasi poveste cu contracte de intretinere care ba sint, ba nu sint - si rezultatul final va fi similar dotarii cu AC... Exista pe hirtie dar nu functioneaza.

Se vor baga zeci de milioane (daca !!) in conversii, 30-50-70 % din parc va sta pe dreapta si se va bifa proiectul ca un mare succes.

Daca tot vor conversie, de nu incearca varianta transformarii in autobuze electrice (s-a postat mai demult un video cu o firma germana specializata pe conversie de Citaro - cred ca erau E4) ? Un proiect pilot cu 20-50 de autobuze, dupa care - daca da rezultate - se pot selecta cele care au stat ani de zile descompletate si extins...

PS: Conversia CNG mi se pare o totala aventura... Pe linga faptul ca motoarele de pe Citaro si-au atins - majoritatea - norma de functionare, intretinerea a fost cum a fost etc. riscul de a avea incidente majore e extrem de mare (sasiuri care nu au fost proiectate pentru a suporta greutatea buteliilor - sa ne aducem aminte de Enola Gay-urile din vremea comunista ?! - improvizatii tehnice, intretinere, infrastructura de operare care lipseste cu desavirsire si cite si mai cite...).

Da, CNG poate fi o alternativa viabila pentru reducerea poluarii (a se vedea Lisabona, unde majoritatea parcului e CNG), dar trebuie cumparate autobuze noi, construite in acest scop - nu o improvizatie in URAC... Asta am vazut-o deja si tehnologic nu s-a schimbat nimic de acum 35 de ani acolo care sa ma faca sa am incredere intr-o a doua sansa...

 


Transformare Citaro Euro 3 şi 4 in GNC SI troleibuze Linia 43

Revine ideea cu transformarea autobuzelor vechi in variante mai prietenoase cu mediul  anunţă, duminică, Primăria Capitalei . Ideea, in principiu, mi se pare buna dar neaparat ar trebui sa dispara celelate licitatii gen autobuze scolare pentru ca ar fi o inflatie de vehicule.
Un număr de 600 de autobuze vechi ale STB vor fi modernizate şi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau în troleibuze, anunţă, duminică, Primăria Capitalei.
Proiectul vizează reducerea emisiilor poluante.
Astfel, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 în troleibuze.
Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare - Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni


https://www.businessmagazin.ro/actualit ... i-19351564

 


Re: Transformare Citaro Euro 3 şi 4 in GNC SI troleibuze gexge

Doamna Fireaaa, exista Citaro CNG (și nu numai) pe care îl puteti achiziționa pe fonduri europene.  :yes:

 


Re: Transformare Citaro Euro 3 şi 4 in GNC SI troleibuze Andrei98

Dacă voia autobuze cu CNG trebuia sa nu ia cele 400 autobuze diesel și să le ia pe CNG. În schimb transformarea în troleibuze nu este o idee rea, depinde doar cine o va face. Cu un RK bun la caroserie ar putea să mai circule măcar vreo 10 ani.

 


Re: Transformare Citaro Euro 3 şi 4 in GNC SI troleibuze ANTENA

Linia 43 wrote:
Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare - Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni


https://www.businessmagazin.ro/actualit ... i-19351564[/quote]

B-dul Ion Ionescu-Sisesti nu exista.

Putem vorbi de Gh.Ionescu Sisesti
sau
Ion Ionescu dela Brad
Pt oricare dintre bulevarde daca se gandesc acum sa introduca troleibuz, foarte frumos, dar de unde pana unde?
Din Pajura, din terminal Straulesti? Prelungite pana unde? Complet aiurea, nefundamentat. Cine o sa vina din Sisesti cu troleibuzul inapoi prin Buc.Noi spre centru? Ca banuiesc ca s-ar vrea un alt capat de linie, cu continuare pe linia existenta spre Gara de Nord. Un capat de linie la Mall Baneasa, sau la Cocosatu'?
Zona asta are viitor doar cu autobuze.
A fost un studiu, acum vreo 15 ani, cu tramvai de la 2 cocosi, pe Sisesti, subtraversare DN1 cumva pe la Pod Baneasa, pana in Aerogarii. Acum apare o idee cu troleibuz - mi se pare aproape imposibil.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420992 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use