Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Proiecte uitate, proiecte abandonate

256 posts, 112148 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, proiecte abandonate sab

Hmm, foarte interesant, pare sa fie una din multele variante de studiu. Ma mir ca este prezentata publicului ca o varianta aflata "in carti".

1) Linia pare totusi sa fie cu capat la D2, nu vad scris "Mihai Bravu 2".  "Dristor 2", in schimb, e scris clar.
Atentie, este o varianta diferita de cea despre care ne-a vorbit subway guru aici  viewtopic.php?f=415&t=1629&start=574#p302433. Varianta  de care vorbeste subway guru ar fi avut , intr-adevar,  capat si schimb de calatori la Mihai Bravu . Cea de acum pare sa aiba schimb tot la Dristor, doar ca se prelungea putin dupa statie.
2) Statia D2 este in aceasta varianta  in zona McDonalds, probabil ar fi fost o corespondenta destul de lunga cu D1.
3) Spre deosebire de varianta actuala, linia pare sa aiba un depou catre Mihai Bravu, probabil pentru ca Depoul Pantelimon era izolat de restul retelei.
Totusi, exista loc in zona Dristor-Mihai Bravu pentru un depou ? Depoul pare sa fie pe acceeasi parte a a soselei ca magazinul Mathaus.  Probabil ca s-ar fi demolat tot ce este in zona aceea si ar fi fost o dubla intersectie cu tunelurile M1...

Pana la urma, pentru mine ramane un mister de ce Ceausescu n-a mai vrut ca fosta M3 sa ajunga in Pantelimon, mai ales ca investitia in depou era inceputa. Chiar si cu M3 in prelungirea M1 si statia GdN1 statie de tranzit (nu suprapusa) se putea ajunge in continuare in Pantelimon.
Stiu ca s-a discutat si o varianta a fost ca s-au facut foraje si solul nu era bun, dar nu cred ca aceasta a fost totusi cauza...Cu sol prost s-a lucrat cam in toata reteaua, unele cazuri  sunt notorii (statia Dristor 1 si zona "Potcoava" din Titan).

 


Re: Proiecte uitate, proiecte abandonate andrei11

Ideea lui Guru cu stația Mihai Bravu 2 are o singură logică, și anume dacă sunt îndeplinitesimultan umătoarele condiții:
1) Magistrala 1 rămâne cea actuală (  și nu o mai "ducem" în Giulești pe traseul Petrache Poenaru - pe sub Lacul Morii - Cartierul Giulești cu stația sub B-dul Constructorilor)
2) Construim o Inelară adevărată ( ca cea din Moscova de exemplu, dar s-ar putea să mai fie și alte Inelare adevărate ). Această Inelară adevărată va avea un traseu comun cu M 1 pe porțiunea Piața Muncii - Crângași.
3) Bunul simț ne spune că această Inelară adevărată nu poate avea intersecția cu M 2 decât în stația Apărătorii Patriei. Intersecția de la Piața Sudului ar costa imens și nu cred că merită.
Ca să ajungă la Apărătorii Patriei traseul Inelarei în zona de interes ar trebui să urmeze traseul de mai jos. Vor fi prevăzute 3 stații, Mihai Bravu 2 - Zona comercială de pe Vitan Bârzești și o stație intermediară pe Splai , malul drept. Pe malul stâng se va putea ajunge foarte ușor pe un pod pietonal care să supratraverseze Splaiul; Dîmbovița și să ajungă în zona comercială / de locuit de pe malul stâng.
M 8.jpg (328.12 KB; downloaded 2237 times)

4) Voi reveni - dacă e cazul - și cu explicațiile necesare pentru stația Piața Muncii.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Proiecte uitate, proiecte abandonate sab

Ideea lui guru avea multa logica ATUNCI cand a propus-o ( adica prin 1986 cred) :
1) trebuia sa se gaseasca rapid o rezolvare pentru fosta M3, care nu mai putea fi construita asa cum era initial prevazuta. Repet, nu stiu de ce Pantelimon nu mai era o destinatie viabila pentru M3, desi constructia depoului incepuse.
2) varianta propusa de guru mergea o buna parte pe traseul fostei M3, pana la Iancului.
3) de la Iancului, daca nu este sos Pantelimon, ce alternative aveai, in afara de inelul central de circulatie ? Mai niciuna. Deci ideea de a urmari inelul central este una logica.
4) la fel de logica este ideea sa mergi DOAR pe inelul central (nu pe sub str Dristorului, ca acum), asa ca se ajunge la Mihai Bravu. Bine, pe atunci nu exista soseaua Mihai Bravu pana la Dambovita, asa cum o vedem azi, dar s-a facut usor. Usor pentru acele vremuri....
5) faptul ca se ajungea la Mihai Bravu putea asigura o continuare a magistralei catre sud, lucru important. Si acum, sudul nu este acoperit de linii de metrou prea bine. Iar daca M3 s-a transformat intr-o inelara, atunci logic trebuia sa o continui catre M2 si, pe viitor, catre racordurile/ magistralele prevazute a se construi.

Acum nu stiu in varianta lui guru (cu statie de schimb la Mihai Bravu 2) daca ar fi existat si statia D2 (ca nu ne-a spus...) si in cazul in care exista, daca s-ar fi facut totusi un pasaj lung catre D1 .

Singurul lucru oarecum nelalocul lui in varianta lui Guru era dublarea traseului intre Dristor si Mihai Bravu. Probabil ca acest lucru a contat si de aceea s-a ales str Dristorului pentru traseu si capatul de la Dristor 2.

AZI, pentru inelara sudica nu cred ca mai exista varianta Mihai Bravu 2, ci doar varianta Dristor 3. Interesant este ca traseul "logic" de la Mihai Bravu merge pe la Pta Sudului, in timp ce cel de la Dristor merge pe la Aparatori.  Insa nicio varianta oficiala nu este pe la Aparatori, oare de ce ? Poate ca pe la Aparatori este problema cu atragerea calatorilor, pe Turnu Magurele- Luica nefiind o asa mare densitate.

 



Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use