Topic: Tramvaie Rathgeber și remorci M5.65/m5.65 (1997 - 2004)
6 posts, 2464 views- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Tramvaie Rathgeber și remorci M5.65/m5.65 (1997 - 2004)
Andrei Andraș
Sosite în 1997 la Brașov, tramvaiele Rathgeber ocupă și aici o filă de istorie în transportul public brașovean. Au fost cumpărate 6 cupluri de vagoane M de la regia de transport din München (an de producție 1964), după cum urmează:
Vagoane motor:
RAT 21 - MVG 2618
RAT 22 - MVG 2661
RAT 23 - MVG 2613
RAT 24 - MVG 2660
RAT 25 - MVG 2512
RAT 26 - MVG 2519
Vagoane remorcă:
RAT 27 - MVG 3510
RAT 28 - MVG 3527
RAT 29 - MVG 3508
RAT 30 - MVG 3521
RAT 31 - MVG 3532
RAT 32 - MVG 3504
Odată cu ele, a fost cumpărat/primit (?) și un plug, fostul MVG 3945.
Din păcate nu au avut viață lungă pe străzile din Brașov, fiind în circulație doar 3-4 ani și casate în 2002-3 (majoritatea) și 2004 (cel puțin vagonul 23 și o remorcă). Principala cauză care a dus la casarea lor atât de repede era uzura rapidă a bandajelor. S-a studiat posibilitatea montării de boghiuri de V2A/V3A, dar s-a ajuns la concluzia că nu erau compatibile 100% și că ar fi reprezentat un pericol mare în circulația zilnică. Nu mai pun la socoteală și starea precară a liniei chiar și după doar 10 ani de la înființare care ducea la deraierea constantă a acestor simpatice tramvaie.
Voi continua topicul cu fotografii cu acestea preluate de la diverși fotografi.
Sosite în 1997 la Brașov, tramvaiele Rathgeber ocupă și aici o filă de istorie în transportul public brașovean. Au fost cumpărate 6 cupluri de vagoane M de la regia de transport din München (an de producție 1964), după cum urmează:
Vagoane motor:
RAT 21 - MVG 2618
RAT 22 - MVG 2661
RAT 23 - MVG 2613
RAT 24 - MVG 2660
RAT 25 - MVG 2512
RAT 26 - MVG 2519
Vagoane remorcă:
RAT 27 - MVG 3510
RAT 28 - MVG 3527
RAT 29 - MVG 3508
RAT 30 - MVG 3521
RAT 31 - MVG 3532
RAT 32 - MVG 3504
Odată cu ele, a fost cumpărat/primit (?) și un plug, fostul MVG 3945.
Din păcate nu au avut viață lungă pe străzile din Brașov, fiind în circulație doar 3-4 ani și casate în 2002-3 (majoritatea) și 2004 (cel puțin vagonul 23 și o remorcă). Principala cauză care a dus la casarea lor atât de repede era uzura rapidă a bandajelor. S-a studiat posibilitatea montării de boghiuri de V2A/V3A, dar s-a ajuns la concluzia că nu erau compatibile 100% și că ar fi reprezentat un pericol mare în circulația zilnică. Nu mai pun la socoteală și starea precară a liniei chiar și după doar 10 ani de la înființare care ducea la deraierea constantă a acestor simpatice tramvaie.
Voi continua topicul cu fotografii cu acestea preluate de la diverși fotografi.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Tramvaie Rathgeber și remorci M5.65/m5.65 (1997 - 2003)
Andrei Andraș
Din colecția lui Stefan Höltge, an 1998:
21
Depou
26
Depou
27
Depou
Plugul 3945
Depou
O privire de ansamblu a depoului de unde zărim vagoanele 24 (stânga) și 26 (dreapta).
Din colecția lui Stefan Höltge, an 1998:
21
Depou
21.jpg (1.41 MB; downloaded 2043 times)
26
Depou
26.jpg (1.49 MB; downloaded 2041 times)
27
Depou
27.jpg (1.2 MB; downloaded 2033 times)
Plugul 3945
Depou
3945.jpg (1.42 MB; downloaded 2036 times)
O privire de ansamblu a depoului de unde zărim vagoanele 24 (stânga) și 26 (dreapta).
Depou.jpg (1.55 MB; downloaded 2032 times)
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Tramvaie Rathgeber și remorci M5.65/m5.65 (1997 - 2003)
Andrei Andraș
Din arhiva lui Klaus Mundt, an 1998:
22
Bulevardul Alexandru Vlahuță
24
Rulmentul
Din arhiva lui Klaus Mundt, an 1998:
22
Bulevardul Alexandru Vlahuță
22 1.jpg (417.79 KB; downloaded 2040 times)
24
Rulmentul
24.jpg (444.64 KB; downloaded 2034 times)
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Tramvaie Rathgeber și remorci M5.65/m5.65 (1997 - 2004)
Andrei Andraș
Și o fotografie care îmi place mult preluată de pe Tramclub, iar ca sursă menționată este site-ul http://www.przegubowiec.com care nu mai este disponibil în prezent.
22
Saturn
Și o fotografie care îmi place mult preluată de pe Tramclub, iar ca sursă menționată este site-ul http://www.przegubowiec.com care nu mai este disponibil în prezent.
22
Saturn
22.jpg (183.29 KB; downloaded 2073 times)
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber și remorci M5.65/m5.65 (1997 - 2004)
PaulIP
Cred ca motivul real este lipsa sculelor necesare transformarii. La Bucuresti fix boghiuri de pe V3A si EP-V3A casate au primit, pe langa alte "imbunatatiri", si astfel au mai circulat inca 7-8-9 ani.
Cat despre 3945, a fost oferit gratis la pachet cu M-urile. "Fratele" sau, 3946, a ajuns la Bucuresti insa niciodata nu a fost folosit. RAT Brasov l-a folosit pe al sau?
Andrei17 wrote:
S-a studiat posibilitatea montării de boghiuri de V2A/V3A, dar s-a ajuns la concluzia că nu erau compatibile 100% și că ar fi reprezentat un pericol mare în circulația zilnică.
Cred ca motivul real este lipsa sculelor necesare transformarii. La Bucuresti fix boghiuri de pe V3A si EP-V3A casate au primit, pe langa alte "imbunatatiri", si astfel au mai circulat inca 7-8-9 ani.
Cat despre 3945, a fost oferit gratis la pachet cu M-urile. "Fratele" sau, 3946, a ajuns la Bucuresti insa niciodata nu a fost folosit. RAT Brasov l-a folosit pe al sau?
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Tramvaie Rathgeber și remorci M5.65/m5.65 (1997 - 2004)
SPA29
Eu nu l-am vazut niciodata pe strada. L-am descoperit doar cand am vazut o poza cu el in depou.
Eu nu l-am vazut niciodata pe strada. L-am descoperit doar cand am vazut o poza cu el in depou.