Regiunile RomânieiMunteniaJudețul Prahova

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

367 posts, 183794 views
 
Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective Cristian P.

FOTO | Primăria Ploieşti a primit fonduri europene pentru un terminal de 20 de milioane de euro. Vezi cum va arăta!

La ani buni de la apariţia primelor discuţii despre terminale multimodale şi mobilitate urbană, Primăria Ploieşti urmează să realizeze primul terminal din municipiu, lângă Spitalul Judeţean de Urgenţă. Acesta va fi realizat din fonduri europene şi va cuprinde un număr mare de locuri de parcare, spaţii de aşteptare pentru călătorii care folosesc transportul public şi spaţii pentru mai multe categorii de vehicule, de la tramvaiele şi autobuzele TCE şi până la biciclete.

Primăria Ploieşti a anunţat, marţi, semnarea contractului de finanţare de la Uniunea Europeană pentru realizarea acestui proiect. Prin definiţie, conceptul de "multimodal" presupune crearea unui nod în care să ajungă mai multe categorii de vehicule şi de călători. În varianta simplificată, dincolo de o parcare absolut necesară în imediata vecinătate a celui mai mare spital din Prahova, noul terminal va fi, practic, o zonă unde se presupune că navetiştii îşi vor putea lăsa maşinile personale, ca să continue călătoria spre centrul localităţii folosind transportul public. "Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritară - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Operaţiunea - Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Obiectivul general al acestui proiect, de care va beneficia Municipiul Ploiești, constă în asigurarea unui serviciu eficient de transport public de călători, în vederea reducerii numărului de deplasări cu transportul privat (cu autoturisme) şi reducerea emisiilor de echivalent CO2 din transport", a explicat Primăria Ploieşti, într-un comunicat de presă trimis marţi, în care a mai precizat că acest proiect european are o valoare totală de 98.197.848 de lei.

"Menționăm că, proiectul «Creșterea mobilității traficului prin realizarea terminalului multimodal Nord-Vest, incluzând și spații de parcare pentru moduri de transport auto și biciclete (Zona Spital Județean)» este în valoare totală de 98,197,848.83 lei. Valoarea totală eligibilă este de 52,594,092.27 lei, iar cheltuielile totale contribuţie proprie (la cheltuielile eligibile și neeligibile) sunt în cuantum de 46,655,638.41 lei", se arată în comunicat.

Astfel, prin intermediul acestui proiect se va asigura în primul rând creșterea calității și siguranței transportului public în Municipiul Ploiești, obiectiv care se va realiza în decurs de 24 luni de la semnarea contractului de finanțare. Măsurile prevăzute pentru a fi implementate în acest context sunt  următoarele:
- Construire clădire stație capăt de linie (cu sală de așteptare, case de bilete, grupuri sanitare, punct sanitar, camera pentru mama și copil, zonă destinată șoferilor, camere tehnice, spațiu interior de joacă pentru copii, spațiu pentru dispeceratul sistemului de management al traficului);
- Amenajarea peroanelor de îmbarcare/ debarcare pentru călători;
- Amenajarea de platforme rutiere pentru accese;
- Instalarea panourilor de afișare electronice: în stațiile de așteptare (în cadrul terminalului) și cele de tramvai și troleibuz;
- Realizarea unei  parcări pentru autoturisme, de tip „park and ride” (în cadrul terminalului).
Totodată, un alt obiectiv important urmărit prin punerea în aplicare a proiectului este scurtarea timpului de călătorie pentru transportul public și reducerea congestiei din traficul rutier, în Municipiul Ploiesti, în decurs de 24 de luni de la semnarea contractului de finanțare. Măsurile prevăzute pentru a fi implementate în acest context sunt  următoarele:
- Realizarea dispeceratului pentru sistemul de management al traficului și e-ticketing ce include hardware-ul si software-ul necesare - în cadrul terminalului intermodal;
- Instalarea de senzori de detecție a traficului, de module de comunicație cu elementele de semaforizare, de module de detecție a poziției în trafic;
- Realizarea de lucrări de upgrade (modernizare) a sistemului de semaforizare pentru un număr de 13 intersecții.

Al treilea obiectiv important, care se va realiza prin implementarea acestui proiect, va fi reglementarea circulației mijloacelor de transport rutiere și a circulațiilor velo și pietonale, în zona de Nord a Municipiului, prin reconfigurarea străzii Găgeni, care se va realiza în decurs de 24 de luni de la semnarea contractului de finanțare. Măsurile prevăzute pentru a fi implementate în acest context sunt  următoarele:
- Extinderea carosabilului zonei ce include bucla căii de rulare a tramvaiului și intrarea Spitalului judetean, în scopul integrarii peroanelor tramvaielor în zona de transfer multimodal;
- Amenajarea a trei parcări de biciclete pe strada Găgeni (cca. 30 locuri în fiecare parcare);
- Pistă de biciclete cu dublu sens, pe partea dreaptă a străzii Găgeni, dinspre intrarea în municipiu către Șoseaua Nordului;
- Amenajarea trotuarelor și pistelor de biciclete,  în cadrul terminalului intermodal", se mai arată în comunicat.

Sursa: https://www.telegrama.ro/administratie/ ... %83ta.html

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

De pe pagina de Facebook Transport public Sinaia:

FB_IMG_1587653522044.jpg (17.32 KB; downloaded 4800 times)


Sursa: https://www.facebook.com/88529210161287 ... 942162117/

 


Re: Știri, noutăți, perspective Cristian P.

Ploieştiul modernizează depoul de tramvaie şi autobaza de troleibuze şi autobuze cu 19 mil. euro de la UE

Primăria Ploieşti, judeţul Prahova, a câştigat un proiect european de 91,4 mil. lei (aproximativ 19 mil. euro) pentru reabilitarea bazei materiale de transport auto (depou tramvaie şi autobază troleibuze şi autobuze). Reabilitarea bazei materiale şi de transport depou tramvaie presupune modernizarea clădirii administrativă - depou,  modernizarea spaţiilor de garare/parcare a tramvaielor în incinta depoului, a halei de reparaţii tramvaie, a instalaţiilor automatizate de spălat tramvaie, dotarea cu mecanisme de ridicare (ridicătoare, poduri rulante), strung de bandaje, presa de bandaje, strung universal, freza universală, sisteme de încălzire şi ventilaţie corespunzătoare.

Construirea autobazei pentru troleibuze şi autobuze presupune realizarea clădirii administrative a autobazei, construirea spaţiilor de garare/parcare a mijloacelor de transport din incinta autobazei, inclusiv parcări, reţea de contact pentru troleibuz, instalarea de staţii de alimentare pentru autobuzele electrice, achiziţionarea/montajul de maşini-unelte şi echipamente de diagnostic pentru atelierele interne de reparaţii ale mijloacelor de transport public, crearea instalaţiilor automatizate de spălat vehicule de transport public.

Sursa: https://www.zf.ro/zf-transilvania/ploie ... CK5RudwDIg

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

ANUNT SUPLIMENTARE NUMAR DE CURSE PENTRU TRASEELE URBANE

Incepand cu data de 04.05.2020, in zilele lucratoare se suplimenteaza numarul de curse, in intervalul orar 14:00 – 14:30, astfel:
-tr.1: - plecari Astra: 14:00, 14:15
-tr.2: - plecari Gara Vest: 14:00, 14:15. Plecari Gara Sud:14:20, 14:35
-tr.5: - plecari Spital Judetean: 14:00, 14:15. Plecari Mihai Bravu: 14:30, 14:45
-tr.7: - plecare Dorobantu: 14:00. Plecare Bariera Rudului: 14:30
-tr.22b: - plecare Bariera Unirii: 14:00. Plecare Auchan 14:44
-tr.30:- plecari Bl. Republicii: 14:00, 14:15. Plecari Hipodrom: 14:00, 14:15
-tr.32: - plecare Protan: 14:00
-tr.35:- plecari Lamaita: 14:00, 14:15. Plecari Palatul Culturii: 14:16, 14:31
-tr.35b:- plecari Bloc 39: 14:00, 14:15. Plecari Palatul Culturii: 14:16, 14:31
-tr.39b: - plecare Cartier Vest: 14:00
-tr.40: - plecari Hale Catedrala: 14:00,14:15. Plecari Bereasca: 14:15,14:30
-tr.104:- plecari Armoniei: 14:00, 14:20. Plecari Uztel: 14:00, 14:40
-tr.444: - plecare Gara Sud: 14:00. Plecare Rafinorilor 14:10
-tr.445- plecari Gara Sud: 14:00, 15:15. Plecari Triaj: 14:30, 15:45
-tr.44:- plecari Malu Rosu: 14:00, 14:15. Plecari Gara Sud: 14:26, 14:41
-tr.202:- plecare Pod Inalt: 14:00. Plecare Gara Sud: 14:30
-tr.101: - plecari Spital Jud.: 14:00, 14:15. Plecari Gara Sud : 14:34, 14:49
-tr.102: - plecari Spital Jud.: 14:00, 14:15. Plecari Gara Vest: 14:30, 14:45.

Noile programe de circulație pot fi consultate, pentru fiecare traseu in parte si pe http://www.ratph.ro.

S.C. T.C.E. S.A PLOIESTI

Sursa: http://www.ratph.ro/

 


Re: Știri, noutăți, perspective Cristian P.

Cum vor fi modificate autobuzele pentru a proteja călătorii și șoferii din Ploiești de coronavirus

Odată cu relaxarea măsurilor de carantină începând cu data de 15 mai, când cel mai probabil oamenii se vor putea deplasa fără restricții în interiorul localităților, se așteaptă un volum crescut de călători pe mijloacele de transport public. Astfel, conducerea Transport Călători Express S.A., operatorul public de transport din Ploiești, pregătește o serie de măsuri menite să protejeze călătorii și șoferii de coronavirus.

Una dintre măsuri va fi aceea de a marca distanța sigură în mijloacele de transport în comun, pentru ca oamenii să nu stea prea aproape unii de ceilalți. Totodată, troleibuzele, dar și autobuzele ISUZU, care vor fi reintroduse pe trasee, vor avea plexiglas montat pentru a închide cabinele șoferilor, lucru care deja a fost realizat pentru celelalte mijloace folosite în timpul stării de urgență.

Ne pregătim, așteptăm cu nerăbdare condițiile care se vor impune în starea de alertă, am achiziționat plexiglas pentru a închide cabinele la mijloacele de transport care nu aveau, troleibuzele și mașinile ISUZU, pentru a asigura separarea în habitat între călători și șoferi. ISUZU au fost scoase din uz pe timpul stării de urgență, dar acum că se revine la programul normal vor fi reintroduse în circulație, iar salariații trebuie protejați.

Achiziționăm măști în cazul în care starea de alertă impune ca toți salariații să poarte la locul de muncă. Și până acum le-am dat, dar am înțeles că s-ar mări frecvența de schimbare a măștilor.Ne pregătim să marcăm distanța în autobuze, pentru a asigura distanța între călători
.”, a declarat Alexandri Nicolae, directorul TCE, pentru ziarul Incomod.

Totodată, directorul TCE a precizat și că se va relua controlul biletelor și al abonamentelor.

Ne pregătim să dăm drumul la controlul de bilete, pentru că suntem de părere că și acesta este un motiv pentru care ne-au scăzut foarte mult veniturile, pentru că n-am mai putut face control pe timpul stării de urgență, întrucât am fi pus în prea mare pericol salariații. Am achiziționat viziere cu care îi vom dota pentru a putea comunica mai ușor decât dacă ar purta măști de protecție.

Așteptăm să vedem ce măsuri vor mai fi impuse, specifice transportului public de călători, pentru a le îndeplini. Nu este simplu, de asta ne ocupăm de câteva zile.

Ne chinuim în continuare cu dezinfecția mijloacelor de transport. Coral nu poate face atâtea treceri câte sunt necesare, întrucât este suprafață mare în mijloacele de transport, iar operatorul Coral este angrenat și în alte activități de dezinfecție din Ploiești, astfel că am preluat această activitate și am făcut-o singuri. Nu am avut niciun caz care a declarat că s-a infectat când s-a deplasat cu mijloacele de transport în comun. Activitatea de dezinfecție nu ne este decontată, este o altă cheltuială neprevăzută a societății.
”, a mai precizat Alexandri Nicolae pentru ziarul Incomod.

Sursa : https://www.ziarulincomod.ro/cum-vor-fi ... Ud0N3dM3NQ

 


Re: Știri, noutăți, perspective Cristian P.

De astăzi, au fost montate dozatoare pentru dezinfecţia mâinilor la toate intrările în mijloacele de transport TCE Ploiești.















 


Re: Știri, noutăți, perspective Cristian P.

Proiect major de infrastructură între Gara de Sud și Gara de Vest din Ploiești: se extinde rețeaua de troleibuz și se construiesc stații, parcări și piste de biciclete. FOTO

Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Ploiești din ultimii ani a câștigat finanțare europeană.

Valoarea totală a  proiectului “Asigurarea mobilității traficului prin prelungirea legăturii rutiere și de transport public între Gara de Sud și Gara de Vest (strada Libertății), inclusiv lucrări de reabilitare a domeniului public al piețelor gărilor – Etapa I” este se aproximativ 10 milioane de euro.

Comunicatul Primăriei Ploiești:

Primarul Municipiului Ploiești, domnul Adrian Florin Dobre, a semnat contractul de finanțare a proiectului “Asigurarea mobilității traficului prin prelungirea legăturii rutiere și de transport public între Gara de Sud și Gara de Vest (strada Libertății), inclusiv lucrări de reabilitare a domeniului public al piețelor gărilor – Etapa I”.

Municipalitatea ploieşteană a câştigat finanţarea prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritară – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Operațiunea – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Principalul scop al acestui proiect îl reprezintă scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) generate de traficul rutier din Municipiul Ploiești.

Astfel, se va eficientiza şi îmbunătăți  transportul public de calatori, prin amenajarea şi reconfigurarea zonelor Piața 1 Decembrie 1918 şi Gara de Vest, în decurs de 24 de luni de la semnarea contractului de finanțare. Această măsură va implica punerea în practică a următoarelor obiective:

- Construirea unei clădiri cu rol de stație capăt de linie pentru transport persoane şi a infrastructurii de deservire a acestuia, în Piața 1 Decembrie 1918;
- Amenajarea de stații de așteptare autobuz/ troleibuz, în cele două zone aferente gărilor;
- Construcția de platforme park & ride, în zonele Piața 1 Decembrie 1918 şi Gara de Vest;
- Configurarea/reconfigurarea infrastructurii rutiere pe străzile urbane deservite de transport public de călători;
- Modernizarea firului de contact pentru troleibuz în zona Piața 1 Decembrie 1918 şi extinderea rețelei de contact în zona Gării de Vest.

Un alt segment al proiectului axat pe diminuarea poluării atmosferice a oraşului nostru îl reprezintă crearea unor condiţii adecvate de utilizare în siguranță a modurilor nemotorizate de transport, prin realizarea de piste de biciclete, parcare biciclete, trotuare, marcaje si indicatoare rutiere, în decurs de 24 de luni de la semnarea contractului de finanțare. Se vor construi, moderniza şi extinde traseele/zonele pentru pietoni, prin realizarea unui pasaj pietonal în perimetrul Gării de Sud şi reconfigurare/refacerea trotuarelor în cele două zone aferente proiectului.

Totodată, se vor executa şi lucrări de amenajare parcări (2 parcări cu 40 de locuri) şi piste de biciclete (544 ml), în zonele Piața 1 Decembrie 1918 şi Gara de Vest.

O altă măsură utilă şi importantă prevăzută în acest nou proiect o reprezintă extinderea sistemului de management al traficului prin implementarea de sisteme de informare în timp real a pasagerilor şi modernizarea stațiilor de așteptare călători, în Piața 1 Decembrie 1918 şi la Gara de Vest, în decurs de 24 de luni de la semnarea contractului de finanțare.
Sistemele de informare în timp real a pasagerilor vor fi amplasate în stațiile de transport public, iar sistemele de semnalizare şi semaforizare adaptivă şi sincronizată vor asigura prioritizarea mijloacelor de transport în intersecțiile semnalizate/semaforizate ale Ploieştiului.

În altă ordine de idei, prin construirea si modernizarea stațiilor de transport public de călători se vor amenaja stații de așteptare autobuz/ troleibuz, ce vor fi dotate cu bănci din lemn şi aluminiu, în  Piața 1 Decembrie 1918 (4 stații de așteptare călători, 3 de îmbarcare/ debarcare şi 1 de debarcare pentru troleibuze şi autobuze), iar la Gara de Vest se  vor amenaja 2 stații de așteptare călători, 1 de îmbarcare şi 1 de debarcare pasageri pentru troleibuz.
De asemenea, în ceea ce priveşte staţia capăt de linie din Piața 1 Decembrie 1918, această investiţie va implica realizarea unei clădiri cu rol de stație de așteptare, inclusiv cu spaţiile anexe necesare (ex.: vânzare bilete, sisteme de supraveghere video, spaţii administrative şi tehnice, grupuri sanitare, facilităţi pentru persoanele cu dezabilități, etc.). Se va amenaja în incinta clădirii şi o stație de așteptare peroane de îmbarcare/debarcare călători pentru microbuze şi maxi-taxi.

În faţa Gării de Sud vor fi realizate zone de staționare cu timp limitat pentru îmbarcarea sau debarcarea persoanelor ce folosesc mijloacele de transport în comun sau trenul, cu o capacitate de 16 de locuri şi 2 locuri pentru persoane cu dizabilităţi.

Finanţarea obţinută prin acest proiect va asigura şi amenajarea de parcări (40 locuri de parcare împărţite în cele două zone prevăzute în proiect – Piaţa 1 Decembrie 1918, Gara de Vest) şi piste de biciclete (544 ml) .
Totodată, construirea/modernizarea parcărilor de transfer de tip „park and ride”.  Prin acest obiectiv, municipalitatea ploieşteană va realiza în total 80 de locuri de parcare de transfer de tip „park and ride” din care 4 locuri pentru persoane cu dizabilități, în zonele amintite, după cum urmează:

în Piața 1 Decembrie 1918 se va amenaja o zona de parcare de tip park & ride, cu o capacitate de 26 locuri şi 2 locuri pentru persoane cu dizabilităţi;
în imediata vecinătate a Gării de Vest se va amenaja o parcare pentru autovehiculele proprietate personală, în regim de „24 hours parking”, „EZ parking” şi „park & ride”, cu o capacitate de 50 locuri şi 2 locuri pentru persoane cu dizabilităţi. Pentru supravegherea video se vor folosi camere video cu IR. Parcările amenajate vor fi dotate cu cabină pază.
În ceea ce priveşte construirea/modernizarea/extinderea traseelor/zonelor destinate  pietonilor, punerea în practică a acestui proiect va aduce următoarele investiţii:
În faţa Gării de Sud, pentru gestionarea traficul pietonal se va realiza un pasaj (tunel) subteran din beton armat prevăzut cu patru guri de acces si patru lifturi. Acest pasaj subteran va asigura legătura între Gara de Sud, Terminal şi clădirea stație de așteptare. Tunelul va avea o lungime totala de 187m, adâncimea de fundare fiind la -7,50 m faţă de cota terenului amenajat. În cadrul pasajului pietonal se vor monta:
– Camere de luat vederi cu IR în construcție antivandalism,

– Totem luminos pentru a facilita traversarea prin subteran a pieței, montat atât în pasaj, cât şi în zonele de acces;

– Coşuri de gunoi pentru colectare selectivă.

În perimetrele aferente celor două gări se vor reconfigura/reface trotuarele.
Proiectul amintit implică şi configurarea/reconfigurarea infrastructurii rutiere pe străzile urbane deservite de transport public de calatori pe o suprafaţă de 8642 mp a  infrastructurii rutiere după cum urmează:

în Piața 1 Decembrie 1918:
– lungimea totală a carosabilului supus modernizării este de 371 ml (din care 153 ml lungimea benzilor separate pentru troleibuz), respectiv 230 ml reprezentând intersecția din fata Gării de Sud. Vor fi incluse şi elemente pentru îmbunătăţirea siguranței rutiere

în zona Gara de Vest:
– lățimea trotuarelor va fi între 1,80 m şi 4 m.

– se va amenaja un sens giratoriu la intersecția străzii Libertăţii tronson II cu străzile Libertăţii, Domnișori şi cu accesul în Terminalul Gării de Vest. Prin realizarea sensului giratoriu se va facilita accesul pietonal spre terminal, realizându-se legătura pietonala dintre stațiile de autobuze/troleibuze şi acesta. De asemenea, va fi un punct de întoarcere accesibil pentru autobuzele orăşeneşti. Aceasta intersecție va fi semaforizata având în vedere amploarea traficului din zona străzii Libertăţii şi de necesităţile de transport multimodal ale zonei.

– de asemenea, vor fi reconfigurate traseele rețelelor edilitare existente pe întreg amplasamentul şi vor fi incluse elemente pentru îmbunătăţirea siguranței rutiere.
În final menţionăm că, proiectul va mai implica construirea a 2 puncte de reîncărcare a autovehiculelor electrice, de tip fast charger, în faţa Gării de Vest, amenajarea spaţiilor verzi aferente, precum şi extinderea sistemelor de management în trafic, investiţie amintită mai sus.

Galerie FOTO
1.jpg (42.39 KB; downloaded 4238 times)

2.jpg (36.44 KB; downloaded 4220 times)

3.jpg (61.03 KB; downloaded 4227 times)

4.jpg (66.28 KB; downloaded 4217 times)


Sursa : https://www.observatorulph.ro/eveniment ... clete-foto

 


Re: Știri, noutăți, perspective Cristian P.

VIDEO | Rectificare cu scandal. Achiziţia de autobuze diesel, lăsată în sarcina viitorului primar al Ploieştiului

Consiliul Local Ploieşti a aprobat, vineri, într-o şedinţă extraordinară, un proiect de rectificate bugetară iniţiat de primarul Adrian Dobre, care, printre altele, a prevăzut fonduri suplimentare pentru realizarea laboratorului de radioteraăie oncologică şi achiziţia bazei sportive de la LUKOIL, a alocat 35.000 de euro pentru amenajarea unui parc de cartier în Malu Roşu şi a permis continuarea achiziţiei de autobuze diesel începute în 2018 din fonduri proprii. Practic, în baza votului de astăzi, viitoarea administraţie ploieşteană va fi obligată să plătească 21,2 milioane de lei în 2021 şi 2022, pe lângă suma de 9,11 milioane aprobată pentru acest an.

Veste bună pentru ploieşteni! Achiziţia autobuzelor Euro VI noi începută în 2018 va continua şi în următorii doi ani, până la atingerea numărului de 50 de bucăţi. Decizia a fost luată oficial astăzi, printr-un proiect de rectificare bugetară şi modificare a listei de investiţii iniţiat de primarul Adrian Dobre şi aprobat de Consiliul Local, în ciuda opoziţiei consilierilor PNL.

Vestea nu este la fel de bună şi pentru viitoarea administraţie, în condiţiile în care, cumva în mod artificial, decizia de astăzi angajează Primăria Ploieşti la o cheltuială de aproape 10,8 milioane de lei cu tot cu TVA în 2021 şi 9,4 milioane în 2022. Spunem "artificial" pentru că acordul-cadru pentru aducerea celor 50 de autobuze diesel a fost semnat de conducerea Primăriei Ploieşti în 2018 şi expiră la 31 iulie 2020.Până acum au fost aduse 18 bucăţi, iar autorităţile alocaseră recent suma de 9,1 milioane de lei pentru încă zece autobuze, care ar urma să sosească în acest an. În timpul şedinţei de vineri a Consiliului Local, primarul Adrian Dobre a recunoscut că, fiind vorba de un acord-cadru, municipalitatea nu era obligată să achiziţioneze toate cele 50 de autobuze, însă a mai precizat că se poate semna un contract subsecvent. Cu alte cuvinte, autobuzele rămase ar putea să fie comandate acum, dar plătite în următorul mandat.

Criticat tocmai de consilierii din propriul partid, care au venit inclusiv cu o propunere de amânare a proiectului de hotărâre, primarul Ploieştiului a declarat că achiziţia acestor autobuze, fie ea şi din fonduri proprii, condiţionează un proiect european, cel vizând construirea terminalului multimodal de la Spitalul Judeţean şi modernizarea managementului de trafic. Explicaţia e una extrem de întortocheată şi se leagă în special de faptul că, în actuala sesiune, UE decontează şi cheltuieli efectuate anterior de către autorităţi în domeniul mobilităţii urbane, câtă vreme ele respectă criteriile de eligibilitatea. Partea proastă, din ce ne-au explicat oamenii din Primărie, este că achiziţia de autobuze diesel nu se decontează de la Uniunea Europeană, care alocă fonduri doar pentru vehicule nepoluante. În schimb, se consideră eligibile la finanţare cheltuielile aferente componentelor care ţin de managementul traficului. Cu alte cuvinte, Adrian Dobre a argumentat că era nevoie să fie lămurit cât mai rapid numărul de autobuze diesel care ar urma să fie achiziţionate de municipalitate, astfel încât să nu fie întârziate celelalte achiziţii aferente proiectului european.

Tot consilierii din propriul partid l-au criticat pe primar şi pentru decizia ca autobuzele rămase din acest contract să fie achiziţionate din surse proprii şi nu din credit, aşa cum s-a întâmplat cu primele 18 bucăţi. Consilierul PNL Zoia Staicu a argumentat că, ţinând cont de criza de lichidităţi pe care o traversează administraţia locală, i s-ar fi părut o idee mai bună ca banii din bugetul local să fie folosiţi pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare, iar pentru dezvoltare să se apeleze la tragerile care mai sunt disponibile din creditele deja existente, în contextul în care, conform prevederilor în vigoare, banii din împrumuturi bancare nu pot fi utilizaţi decât pentru proiecte de dezvoltare. Ea a mai precizat şi că Primăria Ploieşti are de plătit un comision de 535.000 de lei, tocmai pentru că la 31 decembrie 2019 nu trăsese toţi banii disponibili din creditul luat în 2016 de la EximBank.

"Acum, noi facem o estimare a bugetului viitor, asta nu înseamnă că există o obligaţie ca în viitorul buget să existe sumele respective. Acest contract, în mod normal în august se încheie. În funcţie de decizia care se va lua, vom vedea dacă după 15 august mai sunt necesare sumele respective sau nu. Acordul-cadru reprezintă o promisiune, nu o obligaţie. Noi, în momentul de faţă, avem autobuzele cumpărate şi cele care vor fi cumpărate din suma de 9,2 milioane şi mai sunt cele 22 de autobuze pe care putem să le achiziţionăm în anii următori sau putem să renunăm la ele. Asta înseamnă că trebuie să facem şi o notificare în sensul că renunţăm la ele şi atunci într-adevăr sumele respective să fie scăzute, dar, momentan, pentru a putea demara mai repede procedura pentru elaborarea proiectului tehnic şi să dăm drumul la licitaţie pentru terminalul multimodal - ştiţi că avem componentade infrastructură şi această componentă de management de trafic, care are şi în autobuze anumite componente şi care ne permite să recuperăm banii şi pentru cât am achiziţionat până în prezent şi pentru viitoarele achiziţii pe care putem să le facem - am prevăzut aceste fonduri", a declarat Adrian Dobre.

Surse din mediul politic spun că proiectul de astăzi ar reprezenta o răzvrătire a actualului primar, care în trecut se arătase resemnat cu ideea că bugetul local nu permite achiziţia întregii cantităţi contractate. Ar fi, din aceeaşi perspectivă politică, o "grea moştenire" pe cale de a fi transmisă celui care va veni în locul său, în contextul în care Adrian Dobre, mai mult sau mai puţin constrâns de partid, a anuţat că nu va mai candida la alegerile locale. Aceleaşi surse mai spun că sunt şanse mari ca actualul edil să semneze şi pentru celelalte 22 de autobuze rămase din contract, care ar urma să fie plătite de viitorul. Practic, primarul nu minte când spune că modificarea unui buget şi a listei de investiţii nu obligă la plata acelei sume de peste 21 de milioane de lei, dar uită să spună că decizia de a o angaja sau nu stă tocmai în pixul său. Altfel, pe logică, dacă n-ar fi avut intenţia să comande celelalte 22 de bucăţi, de ce ar fi mai prevăzut în proiectul iniţiat fonduri pentru anii următori, se mai întreabă aceleaşi surse, care spun că valorile care ar urma să fie trecute la capitolul bugetar dedicat cheltuielilor pentru acoperirea viitoarelor plăţi se suprapun aproape perfect pe veniturile care vor veni în următorii doi ani din litigiul câştigat cu Telekom.

Coincidenţă sau nu, candidatul văzut de foarte multă lume cu şansele cele mai mari să devină primar în viitorul mandat, Andrei Volosevici, tocmai făcuse un apel public la transparenţă, solicitând ca administraşia ploieşteană să anunţe cum va cheltui banii primiţi de la Telekom. Practic, prin proiectul de azi, i s-a oferit un răspuns cu privire la modul în care vor fi consumaţi acei bani în mandatul viitor. Adică, la calculele actuale, în mandatul său. Este şi o explicaţie pentru faptul că toţi consilierii PNL s-au abţinut astăzi de la a vota rectificarea bugetară propusă de Adrian Dobre, care a fost aprobată cu voturile celor de la PSD şi ALDE, în vreme ce liberalii au mai rezistat câteva proiecte şi apoi au părăsit şedinţa.

Lăsând discuţiile despre castane proaspăt băgate la încins şi posibile răzbunări politice, rectificarea de vineri a mai adus câteva veşti interesante pentru Ploieşti. Conform hotărârii, suma prevăzută iniţial pentru achiziţia bazei sportive de la LUKOIL, din strada Mihai Bravu, a fost suplimentată cu 150.000 de lei, ceea ce ar trebui să permită acum preluarea terenului în proprietatea municipalităţii.

Prin aceeaşi rectificare, Consiliul Local a mai crescut cu 1,4 milioane de lei şi alocarea bugetară pentru construirea viitorului centru de radioterapie oncologică din curtea Spitalului Municipal, proiect la care a devenit evident că lucrările nu se vor finaliza înainte de termenul de 31 decembrie.

Totodată, Consiliul Local Ploieşti a alocat astăzi şi 171.000 de lei, echivalentul a circa 35.000 de euro, pentru amenajarea unui loc de odihnă şi repararea unui loc de joacă în cartierul Malu Roşu.

Sursa : https://www.telegrama.ro/administratie/ ... gZM8zfnVaA

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Stimati calatori,

Curse de pe traseul T1 vor fi suspendate pentru scurt timp. Revenim cu detalii.

Multumim pentru intelegere!

Sursa: Facebook/Transport public Sinaia - https://www.facebook.com/88529210161287 ... 875948256/

 


Re: Știri, noutăți, perspective Dragos31

Stimati calatori,
Din cauza mai multor defectiuni tehnice traseul Platou-centru si retur ( T3 ) va fi suspendat pana la remedierea defecțiunilor autobuzelor.
Va cerem scuze pentru inconvenient si va multumim pentru intelegere!

Sursa: Facebook/Transport public Sinaia - https://www.facebook.com/88529210161287 ... 748708602/

 


Re: Știri, noutăți, perspective Puss in Boots

Adica nu sunt autobuze disponibile sa-l opereze nu? Prinsi in offside cei de la TUS.
Nu poti lasa un traseu din 3 neoperational ca tu nu ai autobuze...

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

A început greva japoneză la TCE, protestul fiind declanșat de Sindicatul Transportatorilor din Ploiești. Principala revendicare o reprezintă negocierea contractului colectiv de muncă.
Angajații societății de transport în comun din Ploiești au intrat astăzi, 1 februarie, în grevă japoneză.

Principala nemulțumire este că nu s-a ajuns la un acord cu privire la un nou contract colectiv de muncă, care să vizeze și o majorare salarială corelată cu creșterea prețurilor.


„Pe durata grevei japoneze angajații vor purta banderole, iar mijloacele de transport în comun vor circula cu luminile aprinse. În caz de nerezolvare a problemelor noastre, vom demara și alte proteste”, a declarat Ion Mișcă, liderul Sindicatului Transportatorilor din Ploiești, pentru. observatorulph.ro.

Sursa: Observatorul Prahovean

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Achiziția de noi mijloace de transport în Ploiești ar putea să aducă, încă din acest an, o îmbunătățire a parcului auto al TCE. De altfel, în municipiu sunt așteptate să ajungă, în 2021, noi troleibuze, tramvaie și autobuze electrice.

Pentru tramvaiele noi se așteaptă licitația la nivel național. Pentru troleibuze, termenele sunt mai avansate.

„MDRAP este pregătit, din câte am înțeles, și aici am conlucrat foarte bine cu președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, să dăm 30% – cota noastră, 9 milioane cu TVA și niște bani în plus, în așa manieră ele să vină de la sfârșitul lui aprilie până în iulie toate”, a precizat Andrei Volosevici, primarul municipiului Ploiești, care însă a lăsat să se înțeleagă că vor exista însă o serie de condiții pentru traseele pe care vor circula autobuzele electrice.


„Vor veni și cele 10 autobuze electrice. Mă rog, nu comentez ce a fost înainte… Nu înțeleg de ce sunt doar pe traseul 2”, a susținut Volosevici, acesta precizând că există și o explicație pentru această situație.

„Evident sunt pe traseul 2 pentru că acolo există și locurile de încărcare”, a susținut Volosevici, care a precizat că teoria sa, legată de autobuzele electrice, era de reducere a poluării, asta în condițiile în care cea mai mare poluare este în zona centrală, lucru care nu se va întâmpla în condițiile în care stațiile de încărcare prevăzute în proiect sunt amplasate numai pe un anumit traseu.

Inițial, în 2018, autoritățile locale anunțau că 9 autobuze electrice vor ajunge la Ploiești.

La acea dată, autoritățile centrale precizau că pentru acest tip de autobuze electrice erau necesare 3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă.

Sursa: Observatorul Prahovean

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

O licitație pentru construcția unui terminal multimodal la Ploiești, în valoare de 3,6 milioane de euro, a fost lansată de Municipalitate.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Lucrări de execuție a investiției de bază –componenta 1 – creșterea mobilității traficului prin realizarea terminalului multimodal incluzând și spații de parcare pentru moduri de transport auto și biciclete (zona Spital Județean) în municipiul Ploiești”.

Proiectul de investiții se derulează în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4e: Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile resedintă de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Proiectul de investiții va fi finanțat din fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat și de la bugetul local al municipiului Ploiești.

Ce va cuprinde viitorul terminal multimodal la Ploiești
O primă măsură va fi amenajarea de platforme rutiere pentru acces, zone de îmbarcare/debarcare parcări cu sistem rigid cu îmbrăcăminte din beton. Se va trece la amenajarea peroanelor de sosire/plecare cu sistem rigid cu îmbrăcăminte din beton și extinderea carosabilului zonei ce include bucla căii de rulare a tramvaiului și intrarea în spitalul județean cu sistem bituminos.

De asemenea, se va face amenajarea trotuarelor și a pistelor de biciclete cu sistem bituminos. În ceea ce privește clădirea stației capăt de linie, aceasta va fi dezvoltată pe parter și etaj pe structură mixtă din metal-beton armat, cu fațade mixte cărămidă-perete cortină, cu accese pe toate cele patru laturi. Proiectul i nclude și realizarea dispeceratului pentru sistemul de management al transportului public ce include hardware-ul și software-ul necesare. Totodată, se vor instala panouri de afișare electronice în stațiile de așteptare.

Valoarea estimativă a contractului este de 18.041.641,09 lei fără TVA, din care: valoare  construcții și instalații inclusiv infrastructura rutieră – 15.376.798,09 lei fără TVA; valoare utilaje, echipamente tehnologice și funcționale care necesită montaj/dotări – 2.366.868,00 lei fără TVA ; valoare cheltuieli conexe organizării șantierului – 297.975,00 lei fără TVA .

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data bde 12 iulie 2021,  o ra 15,00. Oferta trebuie să fie valabilă până la data de 12 noiembrie 2021 . (A.B.)

Sursa: Club Feroviar
Link E-licitatie: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100133411

 


Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Prahova  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422241 posts in 5260 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use