Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierVehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele

 

Topic: Noile modele electrice Dacia

6 posts, 3036 views
Noile modele electrice Dacia misterr

Primul model Dacia electric ar putea fi lansat în 2021. Cum arată mașina și cât va costa





Dacia ar putea lansa primul model electric în 2021, scrie site-ul automobile-propre.com.

Mașina ar putea fi o restilizare a modelului Renault City K-ZE, o mașină electrică low-cost lansată de Renault în China, care ar putea fi produsă și în Europa sub marca Dacia, a declarat o sursă din interiorul Renault, citată de publicația franceză.

De câteva luni, în Chia circulă o mașină electrică înteresantă din gama Renault. Se numește City K-ZE și este versiunea electrică a Kwid. Același model ar putea fi adus și în Europa sub brandul Dacia.

Directorul de vânzări a grupului Renault, Olivier Murguet, a explicat pentru publicația germană AutomobilWoche, că reglementările stricte impuse de Uniunea Europeană în ceea ce privește emisiile de CO2, care vor intra în vigoare în 2020, reprezintă o provocare pentru producătorul auto, care trebuie să se adapteze la noile cerințe.





În consecință, dezvoltarea de mașini electrice este un pas firesc în viitorul apropiat. “Actualele Logan, Sandero și Duster sunt dotate cu motoare care produc CO2, de aceea K-ZE ar putea fi adus în Europa sub sigla Dacia. Dar numele nu cred că va rămâne același”, a explicat Murguet.

Vândută în China cu 8.000 de euro, după aplicarea bonusului de la stat, Dacia K-ZE ar putea costa în Europa în jur de 15.000 de euro fără bonus, pentru că mașina var avea un nivel mai mare de siguranță și mai multe dotări. Deși este un preț mult mai mare comparativ cu varianta vândută în China, Dacia K-ZE ar fi sensibil mai ieftină decât Renault Zoe, care costă 30.000 euro.

Dacă va fi lansat în 2021, modelul electric Dacial K-ZE va concura cu viitorul Seat, la categoria de preț sub 20.000 de euro.





Potrivit unei analize Bloomberg, deși Dacia şi-a construit o reţea de clienţi fideli pentru vehiculele sale low-cost, adesea spartane, fiind unul din brandurile cu cea mai rapidă creştere a Renault, acum marca românească ar putea deveni o frână pentru producătorul auto francez. Și asta pentru că Dacia se confruntă cu dificultăţi generate de costurile conformării standardelor înăsprite ale UE privind poluarea.

Linia Dacia din 2018 trebuie pregătită mai mult decât alte branduri pentru a îndeplini ţintele UE privind emisiile pentru 2021, conform estimărilor Evercore ISI. Revizuirea modelelor sale pentru a îndeplini reglementările "ar putea afecta disproporţional profitabilitatea", chiar dacă per ansamblu Renault este mai bine poziţionat decât unele rivale pentru a îndeplini cerinţele, a apreciat analistul Philippe Houchois, de la Jefferies în Londra.

Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În scenariul celor de la Jefferies, care estimează continuarea declinului vânzărilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 2020.

Dacia ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor, susţin surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. "Este greu de imaginat că Dacia va rămâne pe marginea tendinţei de electrificare a maşinilor", a declarat Olivier Murguet, şeful vânzărilor la Renault.

Pentru Renault, Dacia este o poveste de succes. Cel mai ieftin model al său are un preţ de pornire de 8.000 euro în Europa Occidentală, mai puţin decât ofertele rivalelor Fiat Chrysler Automobiles NV şi PSA Group SA.

Renault nu publică datele privind profitabilitatea în funcţie de brand sau model, dar unii analişti estimează că Duster generează o marjă de profit de peste 10%, depăşind producătorii de maşini premium, cum ar fi Mercedes-Benz de la Daimler AG sau BMW AG. Anul trecut, vânzările Dacia au urcat cu 7% în timp ce maşinile brandului Renault au înregistrat un declin de 5%. Vânzările Dacia reprezintă aproximativ o cincime din totalul Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, în special datorită SUV-ului Dacia Duster.

 


Re: DACIA - Discuții generale despre prototipuri misterr

Dacia a pregătit prima sa mașină electrică. Când va fi prezentată și cât va costa

Click pe imagine pentru video:





De mărţişor, Dacia a pregătit primul sau automobil electric pe care îl va prezenta în premieră mondială, peste două săptămâni, la Salonul auto de la Geneva.

Momentan, este la stadiul de prototip, iar până la versiunea de serie ar mai putea trece cel pu țin un an, sau doi. Din primele date, va fi un model de oraș, tip Sandero Stepway, cu o autonomie maximă de 250 de kilometri. Cea mai mare provocare va fi prețul, care este de așteptat să pornească de la 15 mii de euro.

Primul automobil Dacia sută la sută electric va fi prezentat pe 3 Martie la salonul internaţional de la Geneva de grupul Renault. Va fi o premieră mondială pentru că este un model cu totul nou pentru gama Dacia.

Renault vă dezvălui concept-car-ul electric MORPHOZ care ilustrează viziunea mărcii asupra mobilității auto de mâine. Acest vehicul propune o adaptare personalizată la nevoile, dorințele și obiceiurile de utilizare ale fiecărui client.

Până la versiunea de serie va mai trebui să aşteptăm însă până în 2021 sau 2022, iar specialiştii spun că va fi mai o maşină mult mai fiabilă decât cea clasică. Iar dacă vă întrebaţi cât o să coste se preconizează că preţul va pleca de la 15 mii de euro pentru că tehnologia maşinilor electrice este una destul de scumpă.

Adrian Mitrea, jurnalist auto: „Dacia electrică din ce ştim până acum va fi o maşină cu o adresabilitate urbană, deci nu va fi pentru drumuri lungi, iar ca dimensiune putem aştepta să fie în zona unui Sandera Stepway, rămâne să vedem ce forma o să aibă, ce carosie dar cel mai probabil va fi un SUV urban pentru că asta e segmentul care creşte.”

„Vorbim de o autonomie care poate să meargă spre 250 de km în condiţii ideale şi o autonomie care poate să scadă la 100 dacă condiţiile de mediu şi stilul de condus sunt mai neprietenoase. Apariţia primei maşini electrice pune o presiune uriaşă pe dezvoltarea infrastructurii, pentru că va fi o maşină importanţă mai accesibilă decât toate celelalte probabil”, a adăugat Adrian Mitrea.

Este o luptă globală în a avea mașini electrice pt ca toţi marii producători au fabricat cel puțin o mașina electrică.

În momentul în care și la noi vor fi cumpărate tot mai multe, pentru că asta este trendul, ne vom lovi de problema infrastructurii. Însuși acest model despre care se vorbește Dacia 100% electrică este în sine o provocare care va impulsiona investițiile în punctele de încărcare.

Anul acesta, ar putea fi instalate, promit autoritățile, o mie de stații de alimentare pentru aceste autoturisme în toată ţara.

Numai în primele şase luni ale anului au fost înregistrate 1.503 maşini electrice, cu 500 mai multe față de aceeași perioadă a anului 2018, potrivit Registrului Auto Roman.

Dacă vreţi o maşină electrică, prin programul rabla plus puteţi primi un voucher de 45.000 de lei, adică aproape 10.000 de euro.



















 


Re: Noile modele electrice Dacia misterr

Dacia a prezentat prima sa mașină electrică: conceptul Spring. Modelul de serie va fi lansat în 2021, cu o autonomie de 200 km




Dacia Electrică Spring
Foto: Dacia

Dacia a prezentat primul său showcar electric, Spring, modelul mini de oraș urmând a fi lansat în 2021 în versiunea de serie. Mașina cu cinci uși are 3,73 metri lungime, cu 34 de cm mai puțin decât Sandero. Ultima dată când Dacia a venit cu un concept la un mare salon auto a fost acum 11 ani când a fost prezentat Duster concept care nu avea nimic în comun cu SUV-ul de serie. Dacia Spring prefigurează cea mai accesibilă mașină 100% electrică din Europa, spune compania.





Ce spune Dacia despre modelul electric Spring

Fidelă reputației sale de ingeniozitate, Dacia deschide o nouă pagină din istoria sa, odată cu prezentarea showcar-ului Dacia Spring care prefigurează primul model 100% electric al mărcii.

O nouă rEVoluție Dacia
Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile și filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică. Spațios, vehiculul afișează atributele recunoscute ale mărcii : simplitate, robustețe și accesibilitate.
Ușoară și compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021.
Pentru a reuși această nouă revoluție, Dacia profită de experiența de 10 ani a Grupului Renault, pionier și lider în materie de mobilitate electrică.





Un mini electrizant.
Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecții laterale și de scuturi integrate în barele față și spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălțată și de prezența barelor de pavilion. Showcar-ul Dacia Spring este un vehicul de segment mini electric și electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluția ideală pentru o utilizare zilnică fără griji.





O atenție deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunțând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia.
Partea frontală a showcar-ului Spring, cu noua semnătură luminoasă și cu profilul specific al capotei și al calandrului, exprimă robustețe.

Dacia Spring are la bază micul SUV Renault K-ZE care a fost lansat în China unde costă de la 8.000 de euro. În Europa, Dacia electrică va costa probabil de la 15.000 de euro.
























Istoria de 10 ani a Daciei electrice în declarații ale șefilor Renault și Dacia


2009

Renault a prezentat în 2009 primele mașini electrice și le-a lansat în 2011, iar despre Dacia electrică s-a vorbit încă de acum 10 ani, dar nu a venit timpul nici acum.

Ce spunea în 2009 Jacques Chauvet, care atunci era director pe regiunea Euromed la Renault

Mașinile electrice nu au cum să se dezvolte rapid în vreo țară. În România, dacă este vorba de București, este multă poluare, iar clienții de automobile trebuie sa conștientizeze faptul că mașinile electrice vor deveni acceptabile ca preț și comparabile cu cele cu motor termic. Este clar că unele țări, cum ar fi Franța, îi subvenționează pe cei care își iau mașini electrice și costul mașinii scade chiar sub cele cu motor termic. Subvențiile nu pot dura la nesfârșit din păcate, dar mașina electrică are nevoie de timp să se dezvolte ca tehnologie și se va ieftini, astfel încât să merite a fi produsă în volume mari.

Când am putea vedea o Dacie cu motor electric? ”În niciun caz imediat, însă pe termen lung este posibil să vedem o Dacie cu motor electric, nimic nu împiedică montarea unui astfel de motor pe platforma Dacia, însă e vorba de o marcă low-cost iar bateria este foarte scumpă, dar peste câțiva ani va exista o Dacie electrică în momentul în care prețul bateriei se va diminua. (...) În orice caz, Dacia va rămâne marcă low-cost, nu va devia de la strategia sa.

Câteva luni mai târziu, la final de 2009 în interviul său ”de adio”, Francois Fourmont vorbea despre Dacia electrică ce ar putea apărea peste un deceniu, adică în 2019. Fourmont a fost unul dintre cei mai carismatici directori ai Dacia pe care a condus-o într-o perioadă grea, dar de creștere.

Francois Fourmont, director general Dacia: Nu avem vocația să lansăm mașini de 30.000 de euro precum Skoda. Dacia cu motor electric ar putea apărea peste un deceniu.

Un model Dacia cu motor electric este o soluție pe termen scurt și mediu?


Francos Fourmont

”Pe termen scurt cu siguranță nu este o soluție, pe termen mediu, depinde ce înțelegem prin termen mediu, prioritatea în cadrul grupului este lansarea modelelor electrice anunțate de Renault, însă la un orizont de zece ani, de ce nu o Dacie electrică?”

2013

În 2013 Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan, explica pentru HotNews că o mașină electrică marca Dacia va putea fi construită și ar putea să aibă un preț acceptabil, însă obstacolul cel mai mare este că nu există cerere pentru așa ceva.

El a dat exemplu diverse ințelegeri pe care Nissan le-a făcut cu orașe mari, precum Barcelona, orașe care sunt dispuse să investească în stații de încarcare și alte lucruri necesare acestor mașini.

„Mașinile electrice nu sunt net mai scumpe decât cele cu combustie internă, însă problema este că nu avem volume foarte mari cu electricele, iar asta împiedică și apariția unei Dacia electrice. Nu va apărea în prezent fiindcă nu se cere în piață, dar în ziua când va exista cerere, vom produce o mașină electrică marca Dacia la un preț acceptabil. Pentru moment însă clar nu există cerere”, spunea Ghosn.

2017

În vara lui 2017 au apărut în presa franceză noi știri despre Dacia electrică ce urma să apară. Compania a negat însă că ar exista planuri pentru așa ceva. ”Nu există în prezent proiecte legate de Dacia cu tehnologie electrică. Tehnologia electrică dezvoltată de Alianța Renault-Nissan este costisitoare pentru clienții mărcii Dacia, care vor sa facă o achiziție inteligentă, optând pentru vehicule fiabile, accesibile ca preț și moderne”, spunea compania, într-un răspuns transmis HotNews.ro.

Tot puternic nega în toamna lui 2017 și directorul de atunci al companiei

Antoine Doucerain spunea că apartenența mărcii Dacia în cadrul unei alianțe auto atât de mari cum este cea formată din Renault, Nissan și Mitsubishi este o cartelă de acces către orice tehnologie, însă „nu există planuri pentru o Dacia hibridă sau electrică, dar putem să visăm la asta”.

2018

În septembrie 2018 unul dintre directorii importanți ai Renault spunea că Dacia va fi pusă și în fața nevoii de a se conforma cu noile standarde de emisii din 2020 - 2021 și va trebui să decidă dacă va lansa hibride sau electrice, decizia fiind grea, deoarece astfel de mașini ar fi prea scumpe pentru clienții mărcii.

”Suntem deschiși către toate tehnologiile, dar trebuie să aibă sens. Dacia este pentru clienți o alegere foarte pragmatică și rațională, așa că dacă vor scădea suficient de mult costurile cu bateria și se pot face economii cu carburanții, o vom face”, spunea Marc Suss, șef al gamei Global Access la Renault.

Suss a vorbit și în toamna lui 2017 despre o Dacia electrică ”Majoritatea producătorilor auto spun că în 2025-2027 circa 20-30% din vânzări vor fi reprezentate de mașini electrice. Știind asta, este evident că într-o zi va trebui să ne gândim la o Dacia electrică. Altfel n-am putea să asigurăm supraviețuirea mărcii.

Întrebarea ar fi când se va intampla. Nu vă pot răspunde direct la asta, ce pot spune este că se va întâmpla odată ce va avea sens pentru un client Dacia. În prezent este prea devreme, iar tehnologia este prea scumpa.

decembrie 2019

Dacia va lansa mai întâi mașini hibride, fiind primul pas către cele electrice, spunea într-o întâlnire cu presa, Christophe Dridi, șeful companiei. ”Am văzut că au apărut multe știri despre Dacia electrică în ultima vreme. Sigur va exista o Dacia hibridă și sigur va exista și un model electric. Întrebarea este când va fi lansat acest model electric (...) O vom aduce când piața este pregătită”, spunea Dridi, șeful Dacia.

”Vom produce la Mioveni mașini hibride plug-in, mergem pas cu pas, nu vom merge din prima să facem un model 100% electric”, a spus Dridi care a adăugat că va fi utilizată platforma pe care este construit și noul Clio, platformă care permite și construirea de hibride plug-in. ”Suntem parte a alianței și ne putem adapta rapid. Știți cât ne-a luat să facem Logan Stepway? Doar patru luni. Așa este lumea modernă, trebuie să fii agil, să te adaptezi la context foarte rapid”.

Ianuarie 2020

Dacia va începe în 2-3 ani electrificarea gamei, a spus șeful Renault pentru Europa care a adăugat însă că o mașină electrică Dacia va trebui să fie mai ieftină decât un model Renault și trebuie să păstreze situația din prezent în care mașinile Dacia sunt cu cel puțin 20% mai ieftine decât modelele concurente, scria Automotive News.

Philippe Buros, președintele regiunii Europa la Renault. a explicat că marca Dacia trece printr-o perioadă de tranziție fiindcă trebuie să vină și cu modele noi, să investească pentru reducerea emisiilor de CO2 și să înceapă și lansarea de hibride și electrice, fiindcă va exista cerere. Totul trebuie să se întâmple însă în așa fel încât mașinile Dacia să nu devină mult prea scumpe, fiindcă vânzările ar scădea.

Întrebat dacă Dacia va avea propria versiune a mașinii electrice Renault Zoe, Buros a răspuns că poate acest lucru se va întâmpla, dar va trebui să fie aceeași diferență de preț ca între Sandero și Clio în prezent.

”Clienții Dacia sunt mai puțin interesați de noutăți decât cei ai Renault. Sunt pragmatici și vor o mașină care să-i poarte pe ei și familiile lor în siguranță, dar nu sunt preocupați atât de mult de ce este la modă”.

14 februarie 2020

Primul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în 2021-2022 și va fi o mașină mică, de oraș, reieșea dintr-un anunț oficial al Grupului Renault. Modelul Dacia electric va fi cel mai probabil bazat pe versiunea electrică a lui Renault Twingo, numită Twingo Z.E. Cel mai probabil acest model Dacia Z.E. va fi prezentat la final de 2021, iar comercializarea efectivă va demara în 2022, după cum rezulta din anunțul grupului auto francez.

19 februarie 2020

Dacia anunță că va prezenta pe 3 martie la Geneva ”în premieră mondială cea mai accesibilă mașină de oraș de pe piață, 100% electrică”. Va fi doar un concept, iar până la versiunea de serie va mai trece ceva timp.


Despre mașinile electrice din țară

Cel mai ieftin model electric de la noi este Skoda Citigoe iV care costă 20.000 de euro (10.000 euro dacă includem și subvenția)

Anul trecut s-au înmatriculat în România 1.500 de mașini electrice noi. Cum arată ultimii șapte ani
2013: 4
2014: 7
2015: 24
2016: 74
2017: 137
2018: 605
2019: 1.506

Mașini electrice în UE
2013: 24.586
2014: 38.495
2015: 59.165
2016: 63.479
2017: 97.920
2018: 150.003
2019: 285.347

 


Re: Noile modele electrice Dacia cris_m

Cred ca o sa aiba ceva clienti Dacia, chiar mai devreme auzeam 2 domni discutand in parcare despre ele. Unul din ei spunea ca mai sta putin pana sa vanda masina (mai veche din ce am dedus) pentru a lua asa ceva. Nu neg ca si eu iau in considerare aceasta optiune.

 


Re: Noile modele electrice Dacia misterr

La un preț de vînzare de 17000 euro, minus voucherul de 10000 euro, prețul de cumpărare va fi de 7000 euro, deci e de luat în seamă.
Și eu mă gîndesc serios că asta va fi următoarea mașină a mea (acum am Sandero).

 


Re: Noile modele electrice Dacia orex

Timid isi face loc in traficul bucurestean. :mrgreen:
20211101_064329 M.jpg (1.45 MB; downloaded 1572 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Vehiculele rutiere ale viitorului - sisteme de propulsie deosebite, conducere autonomă și altele  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420533 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use