Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Despre controlorii RATB / STB

485 posts, 117720 views
 
Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34 35
 
 

📖 Pagination options
  • Author: alexxd_31
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB alexxd_31

Cea mai mare parte din pretul calatoriei e suportata de catre stat. La cate categorii de persoane au gratuitate nu e mare paguba sa fie gratuit pentru toata lumea. Justificarea gratuitatii o sa fie reducerea poluarii.

 


  • Author: alexxd_31
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB alexxd_31

Ce drept are un controlor sa impiedice plecarea din statie a tramvaiului (cateva minute bune ciclul a doua  semafoare) ca un calator care circula fraudulos nu vroia sa coboare? Nu cumva aceasta atitudine imi incalca niste niste drepturi mie, calatorului corect care am ajuns cu intarziere? Iar am intarziat cu copiii la cursuri, iar ne cheama la recuperare!

 


  • Author: ADK
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB ADK

Controlorii RATB din trecut, când încă nu aveau ”obiceiul” de a ierta toate specimentele care călătoreau fără posesia unui bilet sau abonament valabil. Călătorii găsiți cu probleme erau așteptați și de către jandarmi, în cazul în care aceștia erau violenți.
Sursa: Agerpres


 


  • Author: oc7avian
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB oc7avian

Poveste văzută pe Reddit România, astăzi (link). Redau doar partea relevantă, cu nervii eliminați; nu pot atesta veridicitatea.

"Continuarea călătoriei pe acelaşi traseu, dar pe sens opus (retur), presupune o nouă validare."

Asta scrie pe site-ul stbsa.ro. Azi a pățit-o soția mea care a validat la urcare în 139 la Politehnică pentru a ajunge acasă. Desigur, la Leu a virat la dreapta și au venit controlorii care au amendat-o conform literei a)care zice:

a. călătoria fără titlu de călătorie valabil (emitent, operator, tarif și perioadă de valabilitate) și validat la începutul călătoriei, sau fără un alt document care să permită efectuarea călătoriei;"

Așa că i-au dat amenda maximă, 500 lei, deși ea avea titlu de călătorie, dar conform regulamentului, nu era validat, încadrându-se la litera b

b. călătoria cu un titlu de călătorie valabil dar nevalidat, indiferent de modul de obținere;

Contravenţiile se sancționează după cum urmează:

iv. cele de la lit. a - cu amenda de 500 RON (plătibilă în 15 zile - 250 lei) v. cele de la lit. b - cu amenda de 150 RON (plătibilă în 15 zile - 75 lei)
[...]
Cum [...] sa mergi 4 stații cu busul și să validezi de două ori? [...] La Piața Leul începe returul și daca ai urcat la Politehnică (n.r. Stația Iuliu Maniu) trebuie să dai iar cu cardul? [...]

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB cris_m

Hihi, ce sa vezi, s-a descoperit un punct nevralgic al mizeriei de sistem de acum! Alte linii in aceeasi situatie: 101 (de la Mihai Bravu 270 pana la Veranda), troleibuzele in zona Garii de Nord (luate pana la Witting de exemplu), 202 (care pana de curand avea sensul nou de la Potcoava, acum are un sens fictiv in parcare la Cora, ca atata stie sistemul...). Sa mai spun cat de neprietenos e acest sistem?

 


  • Author: oc7avian
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB oc7avian

Offtopic, dar cu liniile circulare 1/10 cum e? Nu de alta, dar capătul e la Banu Manta. Sau au derogare? :))

 


  • Author: BogdanPetrini
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB BogdanPetrini

Am o curiozitate pe această temă. Schimbarea sensului se face automat (detectează SAT-ul că s-a ajuns la o stație de capăt) sau trebuie făcută manual de șofer / vatman? Spun asta, pentru că în urmă cu câțiva ani am pățit în repetate rânduri ca la un drum casă - facultate - casă să nimeresc același tramvai atât la dus cât și la întors și a doua oară să-mi apară "Card validat".

 


  • Author: Andrei98
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB Andrei98

Il schimba conducatorul manual. In anul 2020 exista tehnologia necesara pentru a se schimba automat, mai ales ca acum au si gps toate vehiculele, dar ce te faci cand se cumpara sisteme care la vremea respectiva deja sunt invechite...

 


  • Author: BogdanPetrini
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB BogdanPetrini

Deci în situații de genul, ar părea de bun simț să nu se schimbe sensul decât la capătul cu staționare unde se poate schimba eventual de două ori.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB rosetti61

In cazul cu 139 - te sui la Politehnica dar validezi de la Leul incolo (asa in cazul in care vestele albastre nu se suie preventiv cu o statie inainte de capat... :mrgreen:  :evil: ). In cazul liniilor in bucla sau fara stationare (cum e 61/336 la Rosetti) calatoria ar trebui sa fie valabila din momentul urcarii si pana la coborare, indiferent daca s-a trecut prin punctul terminus tehnic de schimbare a semicursei. Asa e de cand lumea, pentru cei din *TB capatul indiferent unde se afla, e "capat, punct de stationare", uita ca mai sunt si circuite unde nu se stationeaza. Cand era 26 cred ca puteai sa stai in el la Leul ca sa continui calatoria - cat au fost taxatori parca erau bilete speciale pentru liniile inelare 26 si 33, puteai sa faci corespondenta cu alte linii.
Daca nu exista acest mic "artificiu" cu capatul de tranzit, nu mai era motiv de scandal in plus. Chiar si biletele valabile o ora sau peste e posibil ca la capat de linie sa-l anuleze :evil:  Trebuie gandita bine chestiunea asta cu valabilitatea unui bilet. La abonament este in continuare laxa treaba cu validatul obligatoriu - controlorii te lasa in pace sau incep sa aplice si aici contraventia? E achitat la loneta, e valabil, ce mai vrei? Cand era de hartie, regula era sa-l arati celorlati calatori la urcare sau soferului :mrgreen:  :D , regula ce probabila tinut cat au fost taxatori, dupa aia potopul.

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB aztec

Acelasi lucru si la 168 sau 368 daca il iei de la Galeriile Orizont..
Am avut o cearta mare imediat dupa implementareavsistemului asta..dar cred ca si controlorii nu stiau de schema.
Nu stiu daca in istoricul validarii apare si ora.
Pt ca mai sunt situații cand te urci la "cap de linie Romană" si soferul sa uite sa reseteze sistemulbsi o face dupa ce ai urcat si validat si autobuzul e la stop...
In cazurile astea ar fi relativ simplu daca ar ramane ora si controlorii ar fi de bun simt..ca daca ai validat pe linia respectiva si a trecut mai putin de 15 min sa zicem...nu esti fraudulos..

 


  • Author: cosminduru
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB cosminduru

Este un sistem prost din faza de proiect. Biletele trebuie să fie cu timp (60 de minute urban, 90 de minute R-uri) astfel dispare această problemă.
Controlorii sunt javre de oameni pentru că exploatează cu bună știință această lacună a sistemului. Ei amendează cu intenție oameni cinstiți. Fie pentru șpagă, fie pentru că le dau superiorii un plan de amenzi de făcut. Dar pe minoritari îi lasă în pace că pumnii dor.

Am mai văzut comportamente abuzive și pe liniile expres (780, 783) unde turiștii străini, cel mai adesea cupluri, își prind urechile când trebuie să valideze 2 călătorii cu un singur card (cumpărat de la tonetă).
Cine naiba înțelege că prima validare doar apropii cardul și a doua validare trebuie să apeși butonul "2" și apoi să aproprii cardul?
Este un sistem complet neintuitiv și stupid. Acești turiști validează evident doar o călătorie din cele două și nemernicii de controlori profită - lăsând un alt gust amar și un alt motiv pentru ca acei oameni să își strice vacanța și să nu se mai întoarcă niciodată în acest oraș.

STB trebuie acționată în instanță și cerut daune morale, dar și controlorii pentru abuz în serviciu. Apoi executare silită și poprire pe conturi, faliment, etc.

 


  • Author: cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB cris_m

Culmea e ca al nostru drag sistem stie multe chestii, dar nu e folosit la potentialul lui maxim. Evident ca stie de bilete orare, se pot implementa foarte repede. Problemele lui raman lucrul offline, realizarea unor operatiuni manual (schimbat sens linie) si neintuitivitatea.

Legat de 1/10, desi in aplicatie apare un sens pana la Banu Manta, acolo nu se mai schimba sensul, e cum ati spus voi o "directiva" de sus. Carpeli mai exista, aici zic din nou de 202 si de traseele scolare din Sectorul 3 care au un sens fictiv la capatul de linie... Sau mai exista varianta sofer cu cap, care reseteaza sensul intre statii. O cunostinta de-a mea care lucreaza pe 601 schimba sensul la Universitate, nu la Ministerul Agriculturii, tocmai pentru ca stie de prostia asta cu resetatul calatoriei...

 


  • Author: Cristi N
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Despre controlorii RATB / STB Cristi N

Este vreo limitare tehnica pentru care un traseu e obligatoriu sa fie format din doua semicurse? Din exterior mi se pare complet inutil sistemul, de ce nu am putea avea o singura cursa care sa se contabilizeze cu 2x doar pentru vatmani/soferi in cazul in care sunt platiti in functie de numarul acestora?

 


Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34 35
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since , our 1800 forum members have written 352413 posts in 4213 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use