Topic: Stiri, noutati, perspective
113 posts, 65403 views
📖 Pagination options
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Andrei98
Aveti idee ce sunt cu aceste autobuze? Le-am primit de la un prieten, in fundal, Ikarusul 2288 al Ploiestiului si UDM-ul 418 al Craiovei.
Aveti idee ce sunt cu aceste autobuze? Le-am primit de la un prieten, in fundal, Ikarusul 2288 al Ploiestiului si UDM-ul 418 al Craiovei.
45241084_479742325880674_3903506964277100544_n.jpg (118.65 KB; downloaded 7672 times)
45178839_760999444251761_45644331146543104_n.jpg (123.52 KB; downloaded 7688 times)
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Victor92
O fi o campanie a celor de la societatea de transport din localitate. Vad ca e si modelul nou de articulat ... o comparatie in timp a autobuzelor din tara
O fi o campanie a celor de la societatea de transport din localitate. Vad ca e si modelul nou de articulat ... o comparatie in timp a autobuzelor din tara
- Andrei98
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Andrei98
Totusi, de la Bucuresti nu pare a fi nimic, cel putin din poze.
Totusi, de la Bucuresti nu pare a fi nimic, cel putin din poze.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Victor92
Am aflat!
Primăria și Tursib cheamă sibienii în Piața Mare: sosesc primele zece noi autobuze
Zece din cele 55 de noi autobuze achiziționate de Tursib pentru primenirea flotei urmează să fie prezentate sibienilor în cadrul unui eveniment programat să aibă loc în Piața Mare. Evenimentul a primit și un nume: TRANSformarea.
Primarul Municipiului Sibiu, ambasadorul Turciei în România, conducerea Tursib, transmisii live pe Facebook, un tur oficial și o expoziție de autobuze – atât dintre cele noi, cât și dintre cele care circulau în Sibiul din vremurile comuniste – sunt printre invitații și elementele evenimentului programat să aibă loc vineri, 2 noiembrie, de la orela 15:30 în Piața Mare.
Acolo și atunci vor fi prezentate sibienilor primele zece noi autobuze dintre cele 55 achiziționate de Tursib dintr-un împrumut de la BERD. Inițial, aceste zece autobuze ar fi trebuit aduse la Sibiu de la finele săptămânii trecute, dar acest lucru a fost amânat pentru ziua de miercuri, 24 octombrie.
“Înnoirea flotei de autobuze, susținută de Primăria municipiului Sibiu, este un moment foarte important pentru noi și vrem să-l împărtășim atât cu cei care folosesc deja mijloacele de transport în comun ale TURSIB, cât și cu cei care încă nu fac acest lucru, cu speranța că-i vom convinge. TRANSformarea în bine a orașului presupune și transformarea serviciilor publice. Este o mândrie pentru noi să putem lua parte, alături de municipalitate la acest proces continuu“, declară directorul general al Tursib, Dan Căprariu, potrivit unui comunicat de presă remis redacției Turnul Sfatului.
Puse în circulație din noiembrie
Cele zece autobuze aduse în Piața Mare a Sibiului sunt de două tipuri: opt sunt cu o lungime de 12 metri și 95 de locuri (produse de Anadolu Isuzu Sanayi ve Ticaret AS), iar două sunt articulate, cu o lungime de 18 metri și 147 de locuri (produse de Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS).
După prezentarea din Piața Mare și definitivarea actelor necesare, cele zece autobuze urmează a fi puse în exploatare. “Ambele modele sunt dotate cu sisteme de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat), sisteme informatice de monitorizare conectate la baza Tursib, cu instalații de numărare a călătorilor la fiecare ușă, cu sisteme de supraveghere video atât în interior cât și în exterior, sisteme electronice de validare a plății călătoriei, cu echipamente pentru asigurarea serviciilor WI FI, cu sisteme audio și video, ambele modele au podea joasă și facilități pentru accesul pasagerilor cu mobilitate redusă și locuri rezervate pentru pasagerii cu cerinţe speciale“, enumeră reprezentanții Tursib din lista dotărilor noilor autobuze.
Potrivit informațiilor Turnul Sfatului, Până la finele acestui an urmează a fi livrate la Sibiu nu doar cele 55 de autobuze achiziționate de Tursib, ci și cele zece cumpărate printr-o procedură separată de către Primăria municipiului Sibiu. Acestea din urmă vor fi livrate tot de către Isuzu, fiind vorba de modelul Citiport (autobuze de 12 metri, cu o capacitate de 95 de persoane).
Expoziție “în oglindă“
Tot în Piața Mare a Sibiului, odată cu noile autobuze, vor fi expuse alte opt modele dintre cele utilizate în trecut – chiar și înainte de 1989 – de către Tursib. “Sibienii vor putea revedea atât de popularele – la vremea lor – modele de autobuze Ikarus și DAC , dar și două dintre autobuzele MAZ care se vor retrage de pe traseele din Sibiu în luna noiembrie, respectiv decembrie 2018“, mai arată reprezentanții Tursib.
http://www.turnulsfatului.ro/2018/10/23 ... lCndXFuuGY
Am aflat!
Primăria și Tursib cheamă sibienii în Piața Mare: sosesc primele zece noi autobuze
Zece din cele 55 de noi autobuze achiziționate de Tursib pentru primenirea flotei urmează să fie prezentate sibienilor în cadrul unui eveniment programat să aibă loc în Piața Mare. Evenimentul a primit și un nume: TRANSformarea.
Primarul Municipiului Sibiu, ambasadorul Turciei în România, conducerea Tursib, transmisii live pe Facebook, un tur oficial și o expoziție de autobuze – atât dintre cele noi, cât și dintre cele care circulau în Sibiul din vremurile comuniste – sunt printre invitații și elementele evenimentului programat să aibă loc vineri, 2 noiembrie, de la orela 15:30 în Piața Mare.
Acolo și atunci vor fi prezentate sibienilor primele zece noi autobuze dintre cele 55 achiziționate de Tursib dintr-un împrumut de la BERD. Inițial, aceste zece autobuze ar fi trebuit aduse la Sibiu de la finele săptămânii trecute, dar acest lucru a fost amânat pentru ziua de miercuri, 24 octombrie.
“Înnoirea flotei de autobuze, susținută de Primăria municipiului Sibiu, este un moment foarte important pentru noi și vrem să-l împărtășim atât cu cei care folosesc deja mijloacele de transport în comun ale TURSIB, cât și cu cei care încă nu fac acest lucru, cu speranța că-i vom convinge. TRANSformarea în bine a orașului presupune și transformarea serviciilor publice. Este o mândrie pentru noi să putem lua parte, alături de municipalitate la acest proces continuu“, declară directorul general al Tursib, Dan Căprariu, potrivit unui comunicat de presă remis redacției Turnul Sfatului.
Puse în circulație din noiembrie
Cele zece autobuze aduse în Piața Mare a Sibiului sunt de două tipuri: opt sunt cu o lungime de 12 metri și 95 de locuri (produse de Anadolu Isuzu Sanayi ve Ticaret AS), iar două sunt articulate, cu o lungime de 18 metri și 147 de locuri (produse de Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS).
După prezentarea din Piața Mare și definitivarea actelor necesare, cele zece autobuze urmează a fi puse în exploatare. “Ambele modele sunt dotate cu sisteme de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat), sisteme informatice de monitorizare conectate la baza Tursib, cu instalații de numărare a călătorilor la fiecare ușă, cu sisteme de supraveghere video atât în interior cât și în exterior, sisteme electronice de validare a plății călătoriei, cu echipamente pentru asigurarea serviciilor WI FI, cu sisteme audio și video, ambele modele au podea joasă și facilități pentru accesul pasagerilor cu mobilitate redusă și locuri rezervate pentru pasagerii cu cerinţe speciale“, enumeră reprezentanții Tursib din lista dotărilor noilor autobuze.
Potrivit informațiilor Turnul Sfatului, Până la finele acestui an urmează a fi livrate la Sibiu nu doar cele 55 de autobuze achiziționate de Tursib, ci și cele zece cumpărate printr-o procedură separată de către Primăria municipiului Sibiu. Acestea din urmă vor fi livrate tot de către Isuzu, fiind vorba de modelul Citiport (autobuze de 12 metri, cu o capacitate de 95 de persoane).
Expoziție “în oglindă“
Tot în Piața Mare a Sibiului, odată cu noile autobuze, vor fi expuse alte opt modele dintre cele utilizate în trecut – chiar și înainte de 1989 – de către Tursib. “Sibienii vor putea revedea atât de popularele – la vremea lor – modele de autobuze Ikarus și DAC , dar și două dintre autobuzele MAZ care se vor retrage de pe traseele din Sibiu în luna noiembrie, respectiv decembrie 2018“, mai arată reprezentanții Tursib.
http://www.turnulsfatului.ro/2018/10/23 ... lCndXFuuGY
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
punmeister
O veste buna, Sibiul o sa cumpere 40 de autobuze GNC prin POR!
Primăria Sibiu va solicita finanţare europeană pentru a cumpăra 40 de autobuze noi pe gaz
Primăria Sibiu va solicita finanţare de peste 116 milioane de lei, din fonduri europene, pentru modernizarea transportului public din municipiu prin achiziţia a 40 de autobuze noi alimentate cu gaz natural comprimat şi o linie de transport ecologic cu 5 minibuze electrice în centrul istoric, se arată într-un comunicat al instituţiei.
Proiectele privind modernizarea transportului public din Sibiu vor fi supuse aprobării Consiliului Local în şedinţa din 20 decembrie şi apoi, dacă vor fi aprobate, vor fi depuse la ADR Centru pentru finanţare prin POR.
Primul proiect, referitor la modernizarea transportului public din municipiul Sibiu, presupune achiziţia a 40 de autobuze noi alimentate cu gaz natural comprimat precum şi a unor sisteme smart conexe (sisteme de monitorizare şi management al flotei, de e-tiketing, automate stradale pentru eliberarea tichetelor de călătorie, sisteme de supraveghere video în autobuz şi de numărare a călătorilor, sisteme de informare a călătorilor. Se va achiziţiona şi o staţie de încărcare a autobuzelor cu gaz natural comprimat.
Tot în acest proiect se prevede crearea unei aplicaţii mobile care să ofere pasagerilor informaţii în timp real cu privire la timpul de sosire în staţie a autobuzelor, gradul de încărcare a acestora, dar le va permite şi să configureze rutele optime în funcţie de destinaţie. Strada Podului, inclusiv carosabil, trotuare, parcări, piste de biciclete, spaţii verzi şi sistemul de iluminat public ar urma să fie modernizată prin acelaşi proiect, a cărui valoare totală a fost estimată la 96,5 milioane lei.
Al doilea proiect vizează realizarea unei linii de transport ecologic cu minibuze în centrul istoric al municipiului Sibiu şi valoarea sa a fost estimată la 11,4 milioane lei. Proiectul presupune achiziţia a cinci minibuze electrice având capacitatea de 30 de locuri, acestea urmând să asigure legătura între Gară, centrul oraşului şi piaţa agroalimentară Cibin. De asemenea, prin acest proiect ar urma să fie achiziţionate şi sisteme de informare a călătorilor în staţiile care vor fi amenajate pe linia de transport ecologic, sisteme de supraveghere video şi wifi în minibuze, staţii de încărcare a minibuzelor electrice şi automate stradale pentru tichetele de călătorie.
În vederea modernizării transportului public, municipalitatea din Sibiu a început cu achiziţia a 55 de autobuze noi şi organizarea unei proceduri de achiziţie a încă 10 autobuze. Societatea de transport public din municipiul Sibiu a prezentat în urmă cu o lună, în centrul oraşului, zece din cele 55 de autobuze noi, de care deja călătorii beneficiază în prezent.
http://www.economica.net/primaria-sibiu ... 62566.html
O veste buna, Sibiul o sa cumpere 40 de autobuze GNC prin POR!
Primăria Sibiu va solicita finanţare europeană pentru a cumpăra 40 de autobuze noi pe gaz
Primăria Sibiu va solicita finanţare de peste 116 milioane de lei, din fonduri europene, pentru modernizarea transportului public din municipiu prin achiziţia a 40 de autobuze noi alimentate cu gaz natural comprimat şi o linie de transport ecologic cu 5 minibuze electrice în centrul istoric, se arată într-un comunicat al instituţiei.
Proiectele privind modernizarea transportului public din Sibiu vor fi supuse aprobării Consiliului Local în şedinţa din 20 decembrie şi apoi, dacă vor fi aprobate, vor fi depuse la ADR Centru pentru finanţare prin POR.
Primul proiect, referitor la modernizarea transportului public din municipiul Sibiu, presupune achiziţia a 40 de autobuze noi alimentate cu gaz natural comprimat precum şi a unor sisteme smart conexe (sisteme de monitorizare şi management al flotei, de e-tiketing, automate stradale pentru eliberarea tichetelor de călătorie, sisteme de supraveghere video în autobuz şi de numărare a călătorilor, sisteme de informare a călătorilor. Se va achiziţiona şi o staţie de încărcare a autobuzelor cu gaz natural comprimat.
Tot în acest proiect se prevede crearea unei aplicaţii mobile care să ofere pasagerilor informaţii în timp real cu privire la timpul de sosire în staţie a autobuzelor, gradul de încărcare a acestora, dar le va permite şi să configureze rutele optime în funcţie de destinaţie. Strada Podului, inclusiv carosabil, trotuare, parcări, piste de biciclete, spaţii verzi şi sistemul de iluminat public ar urma să fie modernizată prin acelaşi proiect, a cărui valoare totală a fost estimată la 96,5 milioane lei.
Al doilea proiect vizează realizarea unei linii de transport ecologic cu minibuze în centrul istoric al municipiului Sibiu şi valoarea sa a fost estimată la 11,4 milioane lei. Proiectul presupune achiziţia a cinci minibuze electrice având capacitatea de 30 de locuri, acestea urmând să asigure legătura între Gară, centrul oraşului şi piaţa agroalimentară Cibin. De asemenea, prin acest proiect ar urma să fie achiziţionate şi sisteme de informare a călătorilor în staţiile care vor fi amenajate pe linia de transport ecologic, sisteme de supraveghere video şi wifi în minibuze, staţii de încărcare a minibuzelor electrice şi automate stradale pentru tichetele de călătorie.
În vederea modernizării transportului public, municipalitatea din Sibiu a început cu achiziţia a 55 de autobuze noi şi organizarea unei proceduri de achiziţie a încă 10 autobuze. Societatea de transport public din municipiul Sibiu a prezentat în urmă cu o lună, în centrul oraşului, zece din cele 55 de autobuze noi, de care deja călătorii beneficiază în prezent.
http://www.economica.net/primaria-sibiu ... 62566.html
- Costin
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Costin
GALERIE FOTO-Tursib testează un nou autobuz electric
De câteva zile, în curtea bazei Tursib se află un autobuz electric nou nouț oferit de producător companiei pentru testare.
Autobuzul este produs de compania poloneză Solaris și este din aceeași gamă cu cele care circulă deja prin Cluj-Napoca. Directorul Tursib a explicat pentru Turnul Sfatului să nu este tocmai o raritate ca marii producători să trimită firmelor de transport diferite produse noi în teste.
”Mașina la care faceți referire am primit-o de la producătorul Solaris pentru a o testa și a vedea noutățile în domeniu. Asta nu înseamnă că noi vom și achiziționa astfel de autobuze pentru Sibiu, nu implică nicio obligație. Suntem interesați să avem autobuze electrice în Sibiu și vom avea, însă pentru asta există proceduri de achiziții care își urmează cursul, unele inițiate de municipalitate, altele de la București”, a declarat Dan Căprariu.
Turnul Sfatului a stat de vorbă și cu unul dintre reprezentanții șoferilor Tursib, care s-a arătat încântat de calitățile noului autobuz.
”A sosit de aproape o săptămână și cred că este posibil să-l vedem și prin oraș zilele acestea. Arată foarte bine și ne-ar plăcea să avem așa ceva prin Sibiu, dar decizia nu o luăm noi”, a spus acesta.
http://www.turnulsfatului.ro/2019/05/16 ... -electric/
GALERIE FOTO-Tursib testează un nou autobuz electric
De câteva zile, în curtea bazei Tursib se află un autobuz electric nou nouț oferit de producător companiei pentru testare.
Autobuzul este produs de compania poloneză Solaris și este din aceeași gamă cu cele care circulă deja prin Cluj-Napoca. Directorul Tursib a explicat pentru Turnul Sfatului să nu este tocmai o raritate ca marii producători să trimită firmelor de transport diferite produse noi în teste.
”Mașina la care faceți referire am primit-o de la producătorul Solaris pentru a o testa și a vedea noutățile în domeniu. Asta nu înseamnă că noi vom și achiziționa astfel de autobuze pentru Sibiu, nu implică nicio obligație. Suntem interesați să avem autobuze electrice în Sibiu și vom avea, însă pentru asta există proceduri de achiziții care își urmează cursul, unele inițiate de municipalitate, altele de la București”, a declarat Dan Căprariu.
Turnul Sfatului a stat de vorbă și cu unul dintre reprezentanții șoferilor Tursib, care s-a arătat încântat de calitățile noului autobuz.
”A sosit de aproape o săptămână și cred că este posibil să-l vedem și prin oraș zilele acestea. Arată foarte bine și ne-ar plăcea să avem așa ceva prin Sibiu, dar decizia nu o luăm noi”, a spus acesta.
http://www.turnulsfatului.ro/2019/05/16 ... -electric/
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
misterr
Românii tremură de frig în autobuzele cumpărate din Turcia. Șoferii au 10 grade în cabină
Click pe imagine pentru video:
Autobuzele fabricate în Turcia, cumpărate de multe primarii din ţară, nu par o investiţie tocmai inspirată. Unele vehicule nu au sistemul de climatizare adaptat condiţiilor meteo de la noi, iar pasagerii tremură.
Dacă anumiţi şefi de regii de transport recunosc că au această problemă şi încearcă să o rezolve - alţii insistă ca achiziţia a fost bună şi consideră că de vină pentru frigul din autobuze sunt opririle dese în staţii.
Situaţia se repetă şi în Sibiu. Pe străzile din oraş circulă 55 de astfel de vehicule, cumpărate cu 60 de milioane de lei, bani proveniţi şi de această dată dintr-un credit.
„Acum este 9:30 şi temperatura nu a ajuns la 10 grade. Nu face destulă căldură”, spune un șofer de autobuz.
„Cabinele nu sunt închise etanş, partea de jos nu au căldură absolut deloc. Merg cu pătura pe picior”, spune un alt șofer.
Şoferii susţin că merg degeaba cu instalaţia de încălzire pornită la maximum. Vehiculele sunt dotate cu sisteme de climatizare adaptate condiitiilor din ţările cu ierni mai blânde şi nicidecum gerului de la noi.
Conducerea societăţii de transport public din Sibiu sustinte însă că frigul resimţit de şoferi şi de pasageri este datorat doar opririlor dese în staţii şi nu are nicio legătură cu felul în care au fost fabricate autobuzele.
Românii tremură de frig în autobuzele cumpărate din Turcia. Șoferii au 10 grade în cabină
Click pe imagine pentru video:
Autobuzele fabricate în Turcia, cumpărate de multe primarii din ţară, nu par o investiţie tocmai inspirată. Unele vehicule nu au sistemul de climatizare adaptat condiţiilor meteo de la noi, iar pasagerii tremură.
Dacă anumiţi şefi de regii de transport recunosc că au această problemă şi încearcă să o rezolve - alţii insistă ca achiziţia a fost bună şi consideră că de vină pentru frigul din autobuze sunt opririle dese în staţii.
Situaţia se repetă şi în Sibiu. Pe străzile din oraş circulă 55 de astfel de vehicule, cumpărate cu 60 de milioane de lei, bani proveniţi şi de această dată dintr-un credit.
„Acum este 9:30 şi temperatura nu a ajuns la 10 grade. Nu face destulă căldură”, spune un șofer de autobuz.
„Cabinele nu sunt închise etanş, partea de jos nu au căldură absolut deloc. Merg cu pătura pe picior”, spune un alt șofer.
Şoferii susţin că merg degeaba cu instalaţia de încălzire pornită la maximum. Vehiculele sunt dotate cu sisteme de climatizare adaptate condiitiilor din ţările cu ierni mai blânde şi nicidecum gerului de la noi.
Conducerea societăţii de transport public din Sibiu sustinte însă că frigul resimţit de şoferi şi de pasageri este datorat doar opririlor dese în staţii şi nu are nicio legătură cu felul în care au fost fabricate autobuzele.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ticker
Daca si Menarini si Isuzu au "probleme" inseamna ca Otokar sunt lux
Daca si Menarini si Isuzu au "probleme" inseamna ca Otokar sunt lux
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
cris_m
La turcisme exista 2 trepte de caldura: deloc si extrema. Notiunea de termostat e ceva de domeniul fantasticului automatizarilor...
La turcisme exista 2 trepte de caldura: deloc si extrema. Notiunea de termostat e ceva de domeniul fantasticului automatizarilor...
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Știri, noutăți, perspective
Andrei Andraș
Pe scurt, pe lângă achiziționarea de troleibuze noi, toată rețeaua actuală a troleibuzelor va fi modernizată și se are în vedere crearea unei noi rute, T4, spre stadionul din oraș, dar și electrificarea actualei linii de autobuz 5 (1 Decembrie - Angarul de Sus - Heleșteu, viitor T5).
De asemenea, anul acesta ar trebui ca toate variantele de traseu ale lui T2 să se unifice într-unul singur, traseu pe care să circule exclusiv troleibuze și care să fie cuprins între capetele 1 Decembrie și Kaufland (actualul T2K, prelungit nu cu mult, și anume până la sensul giratoriu de la intrarea în oraș, construit special pentru întoarcerea troleibuzelor în deplină siguranță).
Meditur cumpără trei troleibuze
Operatorul de transport public din Mediaș, Meditur, va achiziționa un număr de trei troleibuze în acest an. Troleibuzele vor fi achiziționate de către societatea Meditur în cadrul proiectului în valoare de 11 milioane de euro, care vizează modernizarea, reabilitarea și extinderea traseelor de transport public electric din municipiul Mediaș.
În acest moment achiziția celor trei troleibuze se află în stadiul licitațiilor și sunt șanse mari ca până la finele acestui an acestea să ajungă în municipiul de pe Târnava Mare. Proiectul în cadrul căruia vor fi achiziționate troleibuzele, finanțat în cadrul Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 privind reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane se numește “Modernizarea, reabilitarea și extinderea traseelor de transport public electric din municipiul Mediaș” și urmează să fie implementat în următoarele 33 de luni.
În cadrul proiectului se vor derula mai multe lucrări care se referă atât la modernizarea mijloacelor de transport cât și la prelungirea rețelelor de troleibuze. Astfel, vor fi achiziționate 3 troleibuze noi, vor fi modernizați aproape 19 kilometri de cale simplă pe lungimea rețelei de contact existentă și va fi extinsă cu 14,3 kilometri rețeaua de contact pe strada Stadionului, strada Avram Iancu și strada Moșnei până la Heleșteul de la ieșirea spre Moșna.
Proiectul mai prevede realizarea unui sistem de ticketing, modernizarea sistemului de management al traficului prin semaforizare inteligentă pe traseul mijloacelor de transport în comun și reabilitarea a patru poduri. Este vorba despre pasajul peste calea ferată din Piața Andrei Șaguna, podul peste pârâul Ighiș, podul peste pârâul Moșnei și podu de pe strada Aurel Vlaicu.
Sursă -> https://sibiu100.ro/administratie/18657 ... roleibuze/
Pe scurt, pe lângă achiziționarea de troleibuze noi, toată rețeaua actuală a troleibuzelor va fi modernizată și se are în vedere crearea unei noi rute, T4, spre stadionul din oraș, dar și electrificarea actualei linii de autobuz 5 (1 Decembrie - Angarul de Sus - Heleșteu, viitor T5).
De asemenea, anul acesta ar trebui ca toate variantele de traseu ale lui T2 să se unifice într-unul singur, traseu pe care să circule exclusiv troleibuze și care să fie cuprins între capetele 1 Decembrie și Kaufland (actualul T2K, prelungit nu cu mult, și anume până la sensul giratoriu de la intrarea în oraș, construit special pentru întoarcerea troleibuzelor în deplină siguranță).
Meditur cumpără trei troleibuze
Operatorul de transport public din Mediaș, Meditur, va achiziționa un număr de trei troleibuze în acest an. Troleibuzele vor fi achiziționate de către societatea Meditur în cadrul proiectului în valoare de 11 milioane de euro, care vizează modernizarea, reabilitarea și extinderea traseelor de transport public electric din municipiul Mediaș.
În acest moment achiziția celor trei troleibuze se află în stadiul licitațiilor și sunt șanse mari ca până la finele acestui an acestea să ajungă în municipiul de pe Târnava Mare. Proiectul în cadrul căruia vor fi achiziționate troleibuzele, finanțat în cadrul Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 privind reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane se numește “Modernizarea, reabilitarea și extinderea traseelor de transport public electric din municipiul Mediaș” și urmează să fie implementat în următoarele 33 de luni.
În cadrul proiectului se vor derula mai multe lucrări care se referă atât la modernizarea mijloacelor de transport cât și la prelungirea rețelelor de troleibuze. Astfel, vor fi achiziționate 3 troleibuze noi, vor fi modernizați aproape 19 kilometri de cale simplă pe lungimea rețelei de contact existentă și va fi extinsă cu 14,3 kilometri rețeaua de contact pe strada Stadionului, strada Avram Iancu și strada Moșnei până la Heleșteul de la ieșirea spre Moșna.
Proiectul mai prevede realizarea unui sistem de ticketing, modernizarea sistemului de management al traficului prin semaforizare inteligentă pe traseul mijloacelor de transport în comun și reabilitarea a patru poduri. Este vorba despre pasajul peste calea ferată din Piața Andrei Șaguna, podul peste pârâul Ighiș, podul peste pârâul Moșnei și podu de pe strada Aurel Vlaicu.
Sursă -> https://sibiu100.ro/administratie/18657 ... roleibuze/
- micutzu
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
micutzu
Daca se extinde reteaua vor avea nevoie de mai mult de 3 troleibuze.
Daca se extinde reteaua vor avea nevoie de mai mult de 3 troleibuze.
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Stiri, noutati, perspective
Andrei Andraș
Troleibuzele noi, de 12m, vor fi strict pentru liniile noi. 2 bucăți pentru T5 și 1 bucată pentru T4. Pe restul vor circula actualele troleibuze.
Troleibuzele noi, de 12m, vor fi strict pentru liniile noi. 2 bucăți pentru T5 și 1 bucată pentru T4. Pe restul vor circula actualele troleibuze.
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dragos31
Tursib modifica traseele unor autobuze din cauză unor lucrar
În weekend, unele autobuze Tursib vor fi deviate din cauza unor lucrări la rețeaua de apă.
Începând de SÂMBĂTĂ 29.02.2019, ora 8:30 şi până DUMINICĂ 01.03.2020, ora 12:00, se închide circulaţia pe str.Podului, pe porţiunea cuprinsă între intersecţiile cu str. Irisului şi str. Flacăra, pentru lucrări la reţeaua de apă.Ca urmare, în acest interval, autobuzele 10 şi 118, vor circula până pe Calea Guşteriţei şi vor întoarce la Podul peste Cibin.
Totodată va circula un autobuz cu plecare din staţia Smârdan până la IRMES şi retur, care va face legatura între Gusteriţa şi capătul de linie al traseelor 2, 112 şi 114, după următorul program:
Sâmbătă:
Plecări din staţia Smârdan: 08.25; 09.25; 10.25; 11.25; 12.25; 13.25; 14.10; 15.05; 16.05; 17.05; 17.50; 18.40; 19.30; 20.25; 21.25; 22.15; 23.05.
Plecări din staţia IRMES: 07.55; 08.55; 09.55; 10.55; 11.55; 12.55; 13.50; 14.30; 15.40; 16.35; 17.35; 18.15; 19.05; 19.55; 20.55; 21.55; 22.55.
Duminică:
Plecări din staţia Smârdan: 05.20; 05.55; 06.45; 07.35; 08.25; 09.25; 10.25; 11.25; 12.25.
Plecări din staţia IRMES: 05.35; 06.15; 07.18; 07.55; 08.55; 09.55; 10.55; 11.55
Sursa: Facebook/Ora de Sibiu - https://www.facebook.com/26659258007323 ... 718155532/
Tursib modifica traseele unor autobuze din cauză unor lucrar
În weekend, unele autobuze Tursib vor fi deviate din cauza unor lucrări la rețeaua de apă.
Începând de SÂMBĂTĂ 29.02.2019, ora 8:30 şi până DUMINICĂ 01.03.2020, ora 12:00, se închide circulaţia pe str.Podului, pe porţiunea cuprinsă între intersecţiile cu str. Irisului şi str. Flacăra, pentru lucrări la reţeaua de apă.Ca urmare, în acest interval, autobuzele 10 şi 118, vor circula până pe Calea Guşteriţei şi vor întoarce la Podul peste Cibin.
Totodată va circula un autobuz cu plecare din staţia Smârdan până la IRMES şi retur, care va face legatura între Gusteriţa şi capătul de linie al traseelor 2, 112 şi 114, după următorul program:
Sâmbătă:
Plecări din staţia Smârdan: 08.25; 09.25; 10.25; 11.25; 12.25; 13.25; 14.10; 15.05; 16.05; 17.05; 17.50; 18.40; 19.30; 20.25; 21.25; 22.15; 23.05.
Plecări din staţia IRMES: 07.55; 08.55; 09.55; 10.55; 11.55; 12.55; 13.50; 14.30; 15.40; 16.35; 17.35; 18.15; 19.05; 19.55; 20.55; 21.55; 22.55.
Duminică:
Plecări din staţia Smârdan: 05.20; 05.55; 06.45; 07.35; 08.25; 09.25; 10.25; 11.25; 12.25.
Plecări din staţia IRMES: 05.35; 06.15; 07.18; 07.55; 08.55; 09.55; 10.55; 11.55
Sursa: Facebook/Ora de Sibiu - https://www.facebook.com/26659258007323 ... 718155532/
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
PTMZ
Sursa: Turnul Sfatului
Idee lansată încă din 2016, înființarea de autobuze destinate exclusiv transportului elevilor, dar și angajaților din sistemul de educație, face acum obiectul unui proiect de hotărâre inițiat de consilierii PNL. Reprezentanții Primăriei și cei ai Tursib arată că implementarea nu este atât de ușoară.
Deocamdată, liberalii propun un proiect-pilot destinat elevilor și cadrelor didactice și nedidactice din școlile aflate în zona centrală a orașului. ”În principiu, traseul va porni din mai multe capete de linie, cu opriri în stațiile intermediare, copiii urmând să coboare la Spitalul județean, Sala Thalia, Teatrul «Radu Stanca» și lângă Prefectură. În faza de proiect-pilot, cursele vor fi doar dimineața, către unitățile de învățământ, urmând ca în etapa a doua să se încerce găsirea unor soluții pentru a asigura acest tip de transport și la ieșirea elevilor de la ore”, au propus liberalii sibieni prin proiectul de hotărâre inițiat luna aceasta.
În autobuzele școlare va fi interzis accesul altor categorii, în fiecare mijloc de transport urmând a fi câte un polițist local care să asiste copiii la urcare și coborâre. ”Tot Poliția locală va asista copiii la trecerea străzii”, mai propun liberalii sibieni.
”Sperăm ca această soluție nu va mai face necesară deplasarea părinților cu mașina personală pentru a-și lăsa copiii la școală, fiind și o soluție de fluidizare a traficului și de reducere a poluării în zona centrului istoric unde avem cele mai mari probleme din cauza blocajelor de trafic de dimineață, în timpul anului școlar”, proiect PNL
Primăria: ”am analizat și facem următoarele mențiuni”
În raportul de specialitate care însoțește proiectul de hotărâre elaborat de consilierii locali ai PNL, reprezentanții Direcției Tehnice din cadrul Primăriei spun că înainte ca prin Sibiu să circule astfel de autobuze școlare trebuie parcurse mai multe etape. ”Efectuarea unui studiu de trafic de către Tursib, pentru identificarea corectă a cerințelor de transport ale elevilor din punct de vedere al traseelor optime, al stațiilor din proximitatea unităților de învățământ și al capacităților de transport efective”, este prima etapă avută în vedere. În cea de-a doua etapă ar urma identificarea fondurilor pentru achiziția de noi autobuze, de dimensiuni reduse ”care să poată circula inclusiv în zona centrală a municipiului Sibiu și asigurarea suplimentării numărului conducătorilor auto, conform celor rezultate în urma studiului de trafic”.
Abia după parcurgerea acestor etape, mai arată reprezentanții Direcției Tehnice, se pot stabili termenele în care astfel de autobuze școlare pot fi incluse în circulație.
Tursib: din nouă trasee, au ales patru și propun două
În aceeași documentație care însoțește proiectul de hotărâre apare și opinia celor de la Tursib. Care arată că au propus înființarea a nouă trasee de autobuze școlare, dintre care, într-o primă fază să fie implementate patru ”considerate de către Tursib a fi cele mai importante, cu resursele existente (autovehicule, conducători auto)”. Este vorba de traseele 131 (Cimitir – Cireșica – bd. Mihai Viteazul – Andrei Șaguna), 132 (Broscărie – bd. Vasile Milea – Teatru – Spitalul Județean), 135 (Obor – Terezian – Piața Cibin – șos. Alba Iulia – Casa Armatei – Teatru – Spitalul Județean) și 133 (Gușterița – Reșița – Muzeul de Științe Naturale – Nufărul – Andrei Șaguna).
De fapt, în varianta propusă de Tursib, pentru introducerea autobuzelor școlare pe cele patru trasee ar urma eliminate de pe alte trei trasee ”dublurile” (autobuzele care suplimentează capacitatea de transport la orele de vârf).
După luna februarie a acestui an, cei de la Tursib arată că au efectuat un sondaj de opinie în rândul părinților, prin intermediul unităților de învățământ. Sondaj în urma căruia au descoperit că cele patru trasee avute de ei în vedere ”nu se pliază în totalitate pe cerințele de transport reieșite din sondaj”. ”În concluzie, Tursib ar putea efectua într-o primă etapă traseele 131 și 133, reieșite atât din sondajul realizat, cât și din propunerile societății, fără a-și asuma «vulnerabilitățile» prezentate mai sus”, se arată în raportul întocmit de conducerea societății de transport public a orașului.
”Vulnerabilitățile” la care se face referire includ faptul că autobuzele nu pot ajunge până în fața școlilor, că – în unele cazuri – distanța dintre stații și școli ”este considerabilă” și că autobuzele pe care le are acum Tursib nu pot intra – din cauza dimensiunilor – în centrul istoric. Totodată, nici faptul că polițistul local să asiste la urcare și coborârea elevilor nu este considerată de Tursib o soluție viabilă, deoarece nu asigură suficient deplasarea din stație până la școală ”în special pentru elevii din clasele primare”. ”În ceea ce privește asistarea elevilor la trecerea străzii de către polițistul desemnat, considerăm că aceasta nu reprezintă o propunere viabilă, întrucât nu există timpul necesar staționării în fiecare stație pentru realizarea acestei acțiuni. Asistarea elevilor la traversarea străzii de către polițist ar necesita un timp mai îndelungat alocat efectuării cursei și ar presupune plecarea elevilor mult mai devreme de acasă”, mai scriu reprezentanții Tursib.
În plus, cei de la Tursib propun și ei o abordare proprie a proiectului autobuzelor școlare. Una care, la fel, să pornească de la un studiu de trafic, continuată mai apoi cu achiziția de noi autobuze de dimensiuni mai mici (6, 9 și 12 m) și stabilirea stațiilor de debarcare.
Ce se decide?
În cele din urmă, proiectul de hotărâre referitor la autobuzele școlare va fi supus votului consilierilor locali în ședința de joia viitoare. Proiectul are în vedere realizarea studiului de trafic, apoi identificarea banilor și achiziția de noi autobuze. Și după aceea să fie stabilit și de când vor circula acestei noi autobuze școlare.
Sursa: Turnul Sfatului
📖 Pagination options