Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun

177 posts, 56505 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Maşini de intervenţii ale STB Chev Celios

Vezi ca sunt o parte din soferi care habar nu au cum sa regleze suspensia.Iar unii ies cu masinile cu defecte din cauza ca sunt fortati se sefi. Daca un sofer refuza sa iasa cu o anumita masina care are defectul X si iese cu alta 100% buna, atunci sefii vor gasi pe altul care sa iasa cu ea asa defecta.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

V2A wrote:
Se pare că vor să repare un troleibuz Ikarus (seria de șasiu TSB415CSE22000005, cred că e de la Bujoreni) și... troleibuzul Rocar Autodromo  :shock: . A fost lansată ieri o licitație pentru achiziționarea de leviere de frână: http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/no ... /100091996.


O fi... 5295, doar că pe ăla să-l mai refaci mai bine îl repari pe 7460. Deși pe o parte mă bucură intenția reparării lui 7460 (după ani buni de stat pe dreapta), dar totodată acest troleibuz trebuie să aibă parte de un rodaj serios înainte de reintrarea în circulație publică cu călători. Plimbările lui prin depou nu sunt suficiente, după reparări trebuie dus în depoul Berceni pentru ITP iar pe urmă să iasă în oraș pe timpul nopții (preferabil) pentru a nu încurca circulația în caz de vreo defecțiune. Să ia ITP-ul întâi. Cât despre 7459, nu cred că mai merită investițiile în el. Totuși ce se va întâmpla cu 98, că nu se știe unde l-a dus platforma. Poate în vederea casării sau în vederea reparațiilor, vom afla, poate-i mai dă o șansă. De ce nu? Nu era de casat nici 904, indiferend ce ați spune. Că-i depășit, că-i nu știu ce, dacă stau să mă gândesc orice lucru este depășit într-un fel sau altul, chiar și din momentul fabricării. DAC, Dacia și Rocar erau depășite de când erau noi. Otokar nu sunt depășite? serios acum. Nu înțeleg de multe ori ce ați vrea să circule, autobuze SF sau eCitaro ăla care n-are nevoie de șofer? În România, după unii o capitală europeană (pe hârtie) unde salariul minim pe economie este mai mic decât chiria unei locuințe? dacă am face într-una risipe d-astea în câțiva ani am murii de poluare. Nu sunt de acord nici cu țările sau cu cine bagă toate gunoaiele de mașini în țară, că cei drept, exceptând poate schimbările perioadei din anii '90, în ultimul deceniu jumate România a devenit gunoiul Europei. Și asta că ne-am bătut joc de mașini, ne-a încântat (cel puțin nu pe mine) mașinile ”pe motorină”, în loc să ținem de ale noastre...

 


Re: Discutii diverse WT_fan06

Hai să definim un pic ce înseamnă „depășit”...

#7460 - TROLEIBUZ - nepoluant - podea parțial coborâtă - acționare în CA - consum redus de curent electric => nu e depășit, în contextul în care, așa cum s-a spus, o mare parte din flota de troleibuze este cu podea ridicată și toate troleibuzele exceptând două sunt cu chopper.

#98 - AUTOBUZ - euro 2 - poluant - podea parțial coborâtă => DEPĂȘIT în condițiile în care flota de autobuze este 100% low floor minim euro 3, s-au achiziționat autobuze euro 6, etc.. ÎN SCHIMB, autobuzul merită păstrat ca piesă unicată de muzeu, chiar și statică. Troleibuzul, evident, la fel.

 


Re: Rocar Autodromo #7460 (1998-2012) cris_m

Oameni buni, pe calatorul simplu nu-l intereseaza ca vehiculul e in CA, CC, Chopper sau alte tehnologii savante. Omul vrea sa ajunga din A in B in siguranta (aici am dubii ca mai poate oferi asa ceva dupa atatia ani de stat) si preferabil in conditii decente - AC vara (iar nu ofera asa ceva). Bonus, lipsa unui sistem modern de informare.... Deci nu vi se pare depasit? Ca mie da. Puneti-va in pielea calatorului sau a STB-ului nu a pasionatului de vehicule in cazuri din astea...

 


Re: Rocar Autodromo #7460 (1998-2012) Albert

Nici Ikarus nu au AC. Și sunt atâtea Citaro cărora nu le merge sistemul de informare, încât putem pune aceasta dotare ca inexistenta pe 60% din parcul STB.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar Autodromo #7460 (1998-2012) ADK

Oricum călătorii întreabă alți călători sau pe șoferi în ce stație e zona sau mall-ul etc... n-am văzut niciodată pe nimeni să se ”informeze” după tabelele mașinii. Dar în fine. O instalație de aer condiționat se poate monta pe orice mașină oameni buni, trebuie doar ținut cont de niște chestii. Pe Irisbusuri cum s-a pus? nu se poate pune și pe 7460? cu 7459 o lăsăm moartă, nici eu n-aș mai investii în ea dar însă aș păstra-o sau aș vinde-o celor interesați mai mult ca exponat static. Știți cu toții că e problematică, doar de când o știu și eu, bagi bani în ea ca să iasă la stradă și să intre tractată. Și nu doar o dată. Ci mai mereu. Pe foile alea arată că 7459 a fost tractată de 10-15 de ori într-o lună, să zicem. Nu cred că mai ai curaj tu ca maistru să mai semnezi că e vehicul bun de traseu ca să răspunzi iar de ea, chiar dacă a fost reparată și a cedat iar? trebuie ”scoasă” și motorina depanării, consumată din cauza ta degeaba și nu doar o dată. Sper să înțelegeți că 7459 e rămas doar în amintire, doar 7454 e tăiat de ani buni și nu cred că era mai rău ca ăsta. Revenind la 7460, toată lumea trebuie să știe că un vehicul ținut ani de zile pe dreapta trebuie să aibă parte de niște verificări amănunțite. Totuși, 4210 și 4686 au stat și ele pe dreapta și cel puțin 4210 stătea din 2011, când încă mai circulau DAF și DeSimon. Și acum sunt bine-mersi.

 


Re: Rocar Autodromo #7460 (1998-2012) PaulIP

@cris_m: Sistem modern de informare? Da, sigur... In epoca smartfonului unde poti vedea traseul si statiile unei linii din cateva atingeri de ecran nu ma intereseaza daca autobuzul/troleibuzul are sistem audio "urmeaza statia X". Cu atat mai mult sa aiba panouri digitale cu reclame in interior, a la Otokar. Thorebul de pe Citaro E4 era foarte bun la timpul lui. Pacat ca intr-un an de zile abia am vazut 1 autobuz cu sistemul respectiv functional.
Afisajul exterior si cel interior sa functioneze, ca ne descurcam in rest.
Cat despre AC, 2 treimi din parcul Setebe nu are asa ceva. Ce mai conteaza 1-2 troleibuze in plus? :evil: On the other hand, la Budapesta s-au pus AC pe Ikarus 435T (care au aceeasi varsta cu 415T noastre). Ca sa nu mai zic ca circula si 280T fara AC si 412T (tot fara). Doar noua ne put vehicule cu podea inalta si fara AC, se pare. Daca s-ar face o RK serioasa la 7460 ar putea sa circule bine mersi niste ani de acum incolo. Nici 7459 nu e cauza pierduta din punctul meu de vedere.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rocar Autodromo #7460 (1998-2012) ADK

Dacă se vor cumpăra troleibuze noi, o parte din Ikarusurile din seria 5100 vor fi retrase din circulație și nu cred că nu-l pun și pe 7459 la socoteală, care oricum este retras, nu știu dacă definitiv. Astăzi te poți informa oriunde, am văzut la mine în stația ”Bazar” panou digital touch-screen unde poți vedea orașul și ce autobuze ajung în anumite locuri. Ei nu știu să seteze și o amărâtă de dată, văd deseori la mine că sunt prin vara lui 2006 și afară e frig de îngheață apele (la propriu).

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun alchimistul

Vagonul 324 tocmai se ducea pe acces pe linia 41 catre Ghencea. Arata foarte rau, multa rugina. Desi nu agreez ideea de "linii de protocol", nu ma asteptam sa vad un vagon asa de neintretinut pe 41. Probabil sunt multe vagoane mai ok imobilizate...

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun FabiM

Nu este nimic de mirare. Sa vezi vagoane cu grad de uzura ridicat in 41 e la ordinea zilei, însă e posibil ca unele sa fie ceva mai bune dpdv tehnic decât cele mai arătoase din diferite linii.

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun 1689

De ce nu putem initia o petitie pentru relansarea licitatiei pentru troleibuze clasice ?
Reiau ideea postata zilele trecute: cu o investitie relativ minora in infrastructura (linie de contact, statii de redresare) si o achizitie de (aproximativ) 70 de troleibuze, intreaga zona dintre Resita - Vulcan - Metalurgiei - Splai pina la Piata Unirii (chiar spre Sf. Vineri) ar putea fi aproape complet electrificata (personal, nu vad rostul lui 381 daca ar exista tarifare unica).
CET Sud, CET Progresu si groapa de gunoi Glina sint factori majori de poluare - asa s-ar putea compensa, cumva, efectul...

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun ByOnu

Colegi, avem cumva un Google sheet cu lista vehiculelor (si diverse informatii generale despre ele)? O evidenta a lor.

Pentru alte orase stiu ca s-au mai ocupat anumiti colegi. Are cineva si vrea sa o faca publica pe forum?

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun cris_m

Pana acum, din ce stiu eu, exista postate aici listele cu Citaro si cu Kent-uri. Posibil sa mai aiba fiecare cate o statistica cu defecte la garajele din cartierele unde locuiesc. Eu am o evidenta cu Citaro de la Titan, de exemplu.

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun AlexTennis2005

Listă cu Citaro făcută de mine cu informațiile adunate de aici de pe forum am făcut eu exact acum un an. Include și lista cu cele 130 de autobuze Hybrid. O găsești exact aici: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... U2_p6-jlMU
Listă cu Otokar făcută de Asociație, am impresia, o găsești accesând următorul link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =355627776

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2393 forum members have written 430887 posts in 5359 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use