Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeroporturi

 

Topic: Aeroportul internațional Aurel Vlaicu/Băneasa [BBU/LRBS]

56 posts, 25553 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] Robert24

Terminati cu cretinii care spun sus si tare ca sa se muta cursele interne pe BBU! E o ineptie!
In primul rand, alea sunt singurele care aduc conexiuni. In al doilea rand, nicio companie nu isi poate aloca aeronave doar pentru interne!
Se discuta o varianta ca unele companii LC sa se mute din nou pe OTP - dar e un non-sens. Cum sa ai LC in oras???
BBU va ramane pentru aeronave mici, delegatii si posibil pentru chartere operate de companii care doar viziteaza RO (nu cele cu baza pe OTP)

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] shoppy

Un nou terminal se face imediat, nu trebuie sa fie neaparat cu burdufuri, se poate face si intr-o hala.

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] andrei11

Robert24 wrote:
BBU va ramane pentru aeronave mici, delegatii si posibil pentru chartere operate de companii care doar viziteaza RO (nu cele cu baza pe OTP)

Eu stiu ? Am auzit destul de clar ca pe BBU vor opera curse normale pentru destinatii normale, nu aeronave mici, delegatii ( care vin cu avioane private ), chartere.  Imi pare rau ca nu am fost atent la ce emisiune s-a pus in discutie varianta. Dar stiu sigur ca incepand cu 2018. Oricum si la ora actuala opereaza pe BBU avioane mici / delegatii cu avioane private / eventual chartere.

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] alex230ro

http://www.zf.ro/business-travel/aeropo...a-16234084
Aeroportul Otopeni ajunge în doi ani la capacitate maximă. „Lucrăm la redeschiderea aeroportului Băneasa“
Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a ocupat anul trecut locul patru la nivel european la categoria aeroporturilor de 5-10 milioane de pasageri, după aeroporturile din Berlin Schoenefeld, Larnaca (Cipru) şi Faro (Portugalia). Avansul de 18% din 2016 şi rezultatele din primele luni arată că aeroportul se apropie de capacitatea maximă.

„Capacitatea maximă se calculează în special ţinând cont de operarea la ceea ce înseamnă ore de vârf şi pe zile de vârf, astfel că putem să spunem că pe Otopeni capacitatea maximă este în jurul a 13,5 milioane de pasageri pe an. Anul acesta nu vom ajunge la această cifră, cu toate că avem o creştere cu două cifre în primele două luni ale anului; previziunea noastră este că nu vom atinge pragul de 13,5 milioane anul acesta, dar probabil îl vom depăşi pe cel de 12 milioane“, explică Liviu Radu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

În acest context, Liviu Radu confirmă  redeschiderea pentru zborurile comerciale a Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, închis pentru acest tip de activitate în 2012.

„Redeschiderea aeroportului Băneasa reprezintă mai mult decât o posibilă soluţie, lucrăm deja la operaţionalizarea aeroportului pentru zboruri comerciale de linie şi de tip charter; terminalul de la Băneasa a fost consolidat şi restaurat în exterior. Spun restaurat deoarece el a fost catalogat ca monument istoric, în acelaşi timp, avea şi aşa-zisa bulină roşie; acum se continuă amenajarea interioară. Licitaţia pentru proiectare este în curs, sperăm să finalizăm lucrările anul viitor şi să fie reintrodus în exploatarea comercială pentru linie şi charter“, explică directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, stadiul în care se află lucrările pentru dezvoltarea acestui aeroport în prezent.

Redeschis, dar cu limitări şi constrângeri

Liviu Radu spune că operarea pe acest aeroport este un obiectiv propus pentru anul viitor. „Deocamdată nu avem niciun motiv să ne îndoim că în 2018 vom termina această operaţiune“.

Valoarea exactă a investiţiilor în consolidare şi restaurare va fi stabilită după atribuirea contractului de modernizare a terminalului la interior, însă conform estimărilor directorului general al CNAB, acestea vor fi de ordinul milioanelor de euro. CNAB nu a stabilit încă tipul de operatori aerieni care vor desfăşura activităţi pe acest aeroport (tradiţionali sau low-cost) şi nici numărul exact de pasageri ce vor putea fi acomodaţi.

„Estimăm între un milion şi un milion şi jumătate de pasageri pentru acest aeroport, dar este doar o estimare deocamdată“. În ceea ce priveşte dezvoltările imobiliare din preajma aeroportului, acestea vor juca un rol în ceea ce înseamnă constrângeri de operare, respectiv o limitare a funcţionării între anumite ore şi pentru anumite tipuri de aeronave, potrivit lui Liviu Radu.

„Plan strategic“ şi pentru Otopeni. Cost: 900 mil. euro. Etapa actuală: studiul de fezabilitate

Acomodarea numărului din ce în ce mai mare de pasageri pe aeroportul Henri Coandă este inclusă într-o altă strategie, parte din Masterplanul de Transport al României.

”Dezvoltarea aeroportului porneşte de la planul strategic de dezvoltare consacrat printr-o prevedere legislativă; aceasta include o dezvoltare la Est, care presupune noi terminale, noi platforme, noi zone de cargo. Acest plan strategic se regăseşte în masterplanul de transport al României şi constă în mai multe etape: prima presupune investiţii de aproximativ 450 de milioane de euro şi ar trebui să mărească cu circa 50% capacitatea de prelucrare a pasagerilor. În faza finală, investiţia va ajunge la aproximativ 900 de milioane de euro şi va cuprinde adăugarea de centre comerciale, zone cargo, centre de afaceri şi alte activităţi conexe“, descrie Liviu Radu planul legat de dezvoltarea aeroportului Otopeni.

Potrivit lui, prima etapă a acestui plan a depăşit faza aprobării PUZ-ului; în prezent însă se reactualizează studiul de fezabilitate. ãAcest studiu de fezabilitate a fost aprobat la nivelul anilor 2008-2010 şi este în curs de reactualizare, aceasta fiind de altfel şi o condiţie cerută şi de finanţatori“.

Potrivit directorului general al CNAB, dezvoltările vor fi realizate prin surse proprii, atrase de pe piaţa bancară, ajutoarele de stat fiind restricţionate de normele europene care prevăd ca fondurile publice să fie alocate doar aeroporturilor care depăşesc trei milioane de pasageri anual.

„Am avut deja primele discuţii în acest sens cu instituţii de credit internaţionale, BEI, BERD, precum şi cu bănci comerciale.“

Veniturile CNAB (al cărei acţionariat se împarte între statul român, prin Ministerul Transporturilor 80% şi Fondul Proprietatea 20%) au ajuns anul trecut la 911 milioane de lei (aprox. 204 mil. euro), în creştere cu 16, 4% faţă de 2015, iar profitul net preliminar se situează la 229,7 milioane de lei, în creştere cu 28,5% (circa 51,5 milioane de euro), potrivit informaţiilor preliminare referitoarela anul fiscal 2016 furnizate de reprezentanţii Fondului Proprietatea.

Trafic în creştere cu 23% pe aeroporturi

Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România a crescut anul trecut cu 23,5%, până la 16,39 milioane, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). După aeroportul Henri Coandă în topul aeroporturilor se află Cluj-Napoca, cu 1,88 milioane de pasageri, iar pe trei aeroportul Traian Vuia din Timişoara, cu 1,16 milioane de pasageri. Din total, transportul internaţional are o cotă de 89,1% (14,6 milioane pasageri), restul fiind pasageri pe curse interne.

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] andrei11

Azi am fost ( ca în fiecare an ) la spectacol.
Marcajele pentru parcarea avioanelor sunt refăcute, ( sunt altele decât cele vechi ), cele vechi sunt șterse, cel puțin jumătate de platformă arată ok ( fără gropi ). Ni se pregătește ceva ? ( Mutarea unor curse la BBU ? )

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] Chev Celios

Stiu ca se vrea redeschiderea BBU de ceva timp.

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] shoppy

BBU functioneaza foarte bine ca aeroport de private si de service la Romaero, sunt zilnic minim 10 zboruri si un avion mare la cateva zile, este normal sa nu fie gropi si marcaje sterse.

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] PTMZ

Noi promisiuni: Aeroportul Băneasa se redeschide la începutul anului următor atât pentru extinderea Aeroportului Otopeni, cât și pentru Euro 2020. Un articol de acum 2 săptămâni pe această temă:
https://www.libertatea.ro/stiri/aeroportul-baneasa-se-va-redeschide-2664828
Aeroportul „Aurel Vlaicu”, de la Băneasa, se va redeschide de la începutul anului 2020. Iar Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni va avea două noi terminale. Alexandru Ivan, președintele CNAB (Compania Națională de Aeroporturi București), a participat la un eveniment privind marile proiecte de infrastructură realizat de DC Media. Ivan a spus că aeroportul Băneasa, care nu a mai operat curse de linie de 7 ani, va fi redeschis şi va deservi şi traficul aferent evenimentului Euro 2020, a informat Mediafax. La Otopeni se vor desfăşura lucrări de reabilitare a pistelor şi va începe prima fază, de exproprieri şi de licitaţii, pentru un proiect de dezvoltare lansat în anii '90 pentru două noi teminale, de 18.000 de metri pătraţi şi 26.000 de mp de căi de rulare. Proiectul dublează practic aeroportul şi are o valoare de 800 de milioane de euro, sumă asigurată din bugetul propriu al companiei, a spus directorul.

Ce să mai cred? Anul trecut ziceau că anul ăsta, anul ăsta că anul viitor. Uite cum se amână...

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] andrei11

Eu ma postat aici în Aprilie 2011 o schiță cu aeroportul Otopeni extins.  Deci de vreo 8 ani !

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] V2A

Aeroportul Băneasa se va redeschide anul viitor

Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu va fi redeschis traficului de anul viitor.

Ministerul Transporturilor a anunţat luni că a fost semnat contractul pentru reabilitarea şi refuncţionalizarea clădirilor de la aeroport, iar durata proiectării şi execuţiei este de opt luni.

"Astăzi, 30 septembrie 2019, la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu, în prezenţa Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a avut loc la semnarea oficială a contractului de 'Reabilitare şi refuncţionalizare a interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)'. Contractul de servicii privind elaborarea proiectului de execuţie (DTAC, DTOE, PT+DDE), inclusiv asigurarea asistenţei tehnice de către proiectant pe perioada execuţiei lucrărilor şi în perioada de garanţie, precum şi execuţia lucrărilor de 'Reabilitare şi refuncţionalizare a interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa – Aurel Vlaicu (AIBB-AB)' a fost atribuit Asocierii SC Bog'Art SRL (lider de asociere) – SC UTI Grup SA (asociat)", a informat luni Ministerul Transporturilor într-un comunicat.

Valoarea ofertată de către câştigător a fost de 55,52 milioane lei, la care se adaugă TVA, iar perioada de proiectare este de două luni şi cea de execuţie de şase luni.

http://www.b365.ro/aeroportul-baneasa-s ... 617.html#n

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] andrei11

O să-l închidă imediat după ce se termină meciurile din Turneul final CE de  fotbal. E  o cerință UEFA.

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] Chev Celios

Ramane de vazut asta. Din cate stiu sunt interese din partea unei noi companii aeriene din romania sa zboare de pe BBU catre destinati din Asia si USA cu avioane de lung curier luate la mana a doua de la Etihad.

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] shoppy

Deci nu doar extern ci intercontinental, siiiigur că da...

 


Re: Aeroportul Baneasa [BBU/LRBS] Chev Celios

Se pare ca TAROM si Just air au primit aprobare sa zboare catre SUA.

TAROM a primit aprobarea de a zbura în SUA până în noiembrie 2021

În a doua jumătate a lunii octombrie TAROM a solicitat prelungirea permisiunii de a opera zboruri comerciale și prin codeshare din Uniunea Europeană spre SUA iar Departamentul de Transporturi al SUA a aprobat cererea companiei. Decizia favorabilă a fost dată de autoritatea americană în 14 noiembrie 2019 și este valabilă pentru doi ani, până în 14 noiembrie 2021.

În toamna aceasta compania TAROM și-a arătat interesul de a relua zborurile comerciale din București spre SUA însă după demiterea Mădălinei Mezei din funcția de director general al TAROM nu au mai existat informații noi cu privire la acest plan. În prezent TAROM este a doua companie aeriană din țara noastră care a primit aprobarea de a opera zboruri comerciale din Uniunea Europeană spre SUA după ce la începutul lunii noiembrie și solicitarea companiei Just Us Air a fost aprobată de Departamentul de Transporturi.

Sursa: https://boardingpass.ro/tarom-a-primit- ... mbrie-2021

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeroporturi  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use