Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
4815 posts, 1321106 views
📖 Pagination options
- CiprianTRB
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
CiprianTRB
Șoferul a încercat sa închida ușile de cam 5-7 ori, pana s-au defectat, și NU s-au mai închis... iar dacă șoferul a putut pleca de pe loc înseamă ca s-au defectat și senzorii...
Am mai avut o întâmplare asemănătoare cu același autobuz sâmbăta, eram la Stația Spital Dr. Panait Sârbu, și a stat în jur de 90 de secunde în stație, pentru ca nu se închideau ușile de la Mijloc...
Șoferul a încercat sa închida ușile de cam 5-7 ori, pana s-au defectat, și NU s-au mai închis... iar dacă șoferul a putut pleca de pe loc înseamă ca s-au defectat și senzorii...
Am mai avut o întâmplare asemănătoare cu același autobuz sâmbăta, eram la Stația Spital Dr. Panait Sârbu, și a stat în jur de 90 de secunde în stație, pentru ca nu se închideau ușile de la Mijloc...
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Dragos31
Un caz similar am intampinat și eu săptămâna trecută pe linia 178 - autobuzul 6200.
Pe scurt, în stația Apusului, în momentul în care șoferul apăsa butonul care închide ușa 2, mecanismul se punea în funcțiune, dar în momentul în care ușile mai aveau puțin să se afle în poziția în care sunt închise, acestea se redeschideau.
Timp de aproape două minute, până un domn a împins ușile și s-au închis, acestea repetau ciclul descris mai sus.
Un caz similar am intampinat și eu săptămâna trecută pe linia 178 - autobuzul 6200.
Pe scurt, în stația Apusului, în momentul în care șoferul apăsa butonul care închide ușa 2, mecanismul se punea în funcțiune, dar în momentul în care ușile mai aveau puțin să se afle în poziția în care sunt închise, acestea se redeschideau.
Timp de aproape două minute, până un domn a împins ușile și s-au închis, acestea repetau ciclul descris mai sus.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Utilizator anonim
4755 ruleaza in R434 azi avand mari probleme cu pernele, e lasat cu totul pe partea dreapta, foarte incomod pentru calatori.
Prin vara va ziceam de 4674 care huruia mai rau ca un tractor cand pleca de pe loc, problema era de la un radiator din cauza caruia la plecare motorul si ventilatorul motorului erau turate la maxim, in final a crapat de tot si in final inclusiv cu aportul titularilor au fost puse piese noi, ca exista riscul sa crape si motorul si era pa.
4755 ruleaza in R434 azi avand mari probleme cu pernele, e lasat cu totul pe partea dreapta, foarte incomod pentru calatori.
Prin vara va ziceam de 4674 care huruia mai rau ca un tractor cand pleca de pe loc, problema era de la un radiator din cauza caruia la plecare motorul si ventilatorul motorului erau turate la maxim, in final a crapat de tot si in final inclusiv cu aportul titularilor au fost puse piese noi, ca exista riscul sa crape si motorul si era pa.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
cris_m
Bai da greu se orienteaza lumea, pe cuvant. Am patit si eu sa nu se inchida din prima usile. Cazuri izolate, sa zic intr-o statie ca avea problema, dupa mergea ok urmatoarele statii, mai dadea un rateu etc. Daca vedeam ca nu se inchid usile, le "ajutam" putin, nu stateam si ma uitam la ele...
Bai da greu se orienteaza lumea, pe cuvant. Am patit si eu sa nu se inchida din prima usile. Cazuri izolate, sa zic intr-o statie ca avea problema, dupa mergea ok urmatoarele statii, mai dadea un rateu etc. Daca vedeam ca nu se inchid usile, le "ajutam" putin, nu stateam si ma uitam la ele...
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
WT_fan06
@Ciprian, hai să ne lămurim odată. Autobuzul poate pleca de pe loc cu uşile deschise dacă bus stop brake e defect. N-are treabă cu senzorii de la uşi.
@Dragos31, suspectez că uşa nu se închidea din cauza cauciucului care se uzează din cauza vechimii şi din cauza aglomerației (oameni sprijiniți pe uşă, uşi care se trântesc, etc.), astfel că acel cauciuc care protejează spatele uşii iese în afară şi intră în gabaritul de închidere. Am pățit o singură dată să văd asta într-un 311. De altfel, dacă observi, multe uşi au cauciucul aparent "tăiat cu cuțitul", posibil din această cauză.
@cris_m, am văzut de mai multe ori ca unele uşi să se închidă abia din a doua încercare. Este un bug al presiunii din sistemul uşii, însă după câteva fail-uri senzorii se reajustează treptat şi problema dispare. Dacă nu, se resetează presiunea în sistem de către şofer. Nu e un defect pentru care să intri în garaj, de aici şi confuzia față de ce zice Ciprian.
În schimb, nu înțeleg ce caută pe traseu autobuze care au probleme la ECAS/pernele de aer. Acesta nu e un defect cu care să ieşi din garaj...
@Ciprian, hai să ne lămurim odată. Autobuzul poate pleca de pe loc cu uşile deschise dacă bus stop brake e defect. N-are treabă cu senzorii de la uşi.
@Dragos31, suspectez că uşa nu se închidea din cauza cauciucului care se uzează din cauza vechimii şi din cauza aglomerației (oameni sprijiniți pe uşă, uşi care se trântesc, etc.), astfel că acel cauciuc care protejează spatele uşii iese în afară şi intră în gabaritul de închidere. Am pățit o singură dată să văd asta într-un 311. De altfel, dacă observi, multe uşi au cauciucul aparent "tăiat cu cuțitul", posibil din această cauză.
@cris_m, am văzut de mai multe ori ca unele uşi să se închidă abia din a doua încercare. Este un bug al presiunii din sistemul uşii, însă după câteva fail-uri senzorii se reajustează treptat şi problema dispare. Dacă nu, se resetează presiunea în sistem de către şofer. Nu e un defect pentru care să intri în garaj, de aici şi confuzia față de ce zice Ciprian.
În schimb, nu înțeleg ce caută pe traseu autobuze care au probleme la ECAS/pernele de aer. Acesta nu e un defect cu care să ieşi din garaj...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Utilizator anonim
Nu au masini. Daca se invarte roata e buna de traseu.
WT_fan06 wrote:
În schimb, nu înțeleg ce caută pe traseu autobuze care au probleme la ECAS/pernele de aer. Acesta nu e un defect cu care să ieşi din garaj...
Nu au masini. Daca se invarte roata e buna de traseu.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Nenea_titi
Mentalitatea din garaje a rămas ca în vremea DACurilor. Dacă așa este criteriul, se învârte roata. Mentalitate păguboasă.
Mentalitatea din garaje a rămas ca în vremea DACurilor. Dacă așa este criteriul, se învârte roata. Mentalitate păguboasă.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
GPS
Dacă nici acum nu au mașini, au venit 400, s-au tot cumpărat piese.
Utilizator anonim wrote:WT_fan06 wrote:
În schimb, nu înțeleg ce caută pe traseu autobuze care au probleme la ECAS/pernele de aer. Acesta nu e un defect cu care să ieşi din garaj...
Nu au masini. Daca se invarte roata e buna de traseu.
Dacă nici acum nu au mașini, au venit 400, s-au tot cumpărat piese.
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Victor92
In loc sa faceti show din aceste cazuri, de ce nu puneti mana si sa spuneti mai departe celor care le pot repara? E usor sa dai din gura si sa scrii de pe scaun comod, dar sa rezolvi ...
In loc sa faceti show din aceste cazuri, de ce nu puneti mana si sa spuneti mai departe celor care le pot repara? E usor sa dai din gura si sa scrii de pe scaun comod, dar sa rezolvi ...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Utilizator anonim
Alea 400 le-au lungit pe toate liniile posibile cand au rezerve, la Militari de exemplu din 336 si 137 unde sunt in mod normal, vedem constant in 162/3, 278, 236, 136, ma refer in timpul saptamanii cand dimineata la iesire apar probleme. Plus ca din cele 400 permanent sunt tamponate sau la reviziile majore pentru care merg la Otokar, deci un schimb e pierdut. Si plus ca au aparut foarte multe linii, a mai crescut si parcul pe anumite trasee.
Se cumpara piese, dar pui piese noi pe masini cu probleme si cad iar, cum e exemplul lui 4674 care din cauza acelui radiator a cazut ulterior cu mai multe si era aproape sa cada cu motor. Era perfect daca aveau si la astea service pe 8 ani, evident acum sunt depasiti si acesti 8 ani, dar macar pana vin altele nu erau in halul asta de grav.
GPS wrote:
Dacă nici acum nu au mașini, au venit 400, s-au tot cumpărat piese.
Alea 400 le-au lungit pe toate liniile posibile cand au rezerve, la Militari de exemplu din 336 si 137 unde sunt in mod normal, vedem constant in 162/3, 278, 236, 136, ma refer in timpul saptamanii cand dimineata la iesire apar probleme. Plus ca din cele 400 permanent sunt tamponate sau la reviziile majore pentru care merg la Otokar, deci un schimb e pierdut. Si plus ca au aparut foarte multe linii, a mai crescut si parcul pe anumite trasee.
Se cumpara piese, dar pui piese noi pe masini cu probleme si cad iar, cum e exemplul lui 4674 care din cauza acelui radiator a cazut ulterior cu mai multe si era aproape sa cada cu motor. Era perfect daca aveau si la astea service pe 8 ani, evident acum sunt depasiti si acesti 8 ani, dar macar pana vin altele nu erau in halul asta de grav.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Gabi23
#4674 a stat mult imobilizat de-a lungul anilor. A avut tamponări frecvente, apoi a stat descompletat de la bucșe, lipsă ulei, cutie de viteze și alte piese din octombrie 2013 până în ianuarie 2016...
#4674 a stat mult imobilizat de-a lungul anilor. A avut tamponări frecvente, apoi a stat descompletat de la bucșe, lipsă ulei, cutie de viteze și alte piese din octombrie 2013 până în ianuarie 2016...
- GPS
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
GPS
Dar cam câte Otokar stau retrase, la revizii etc?
Utilizator anonim wrote:GPS wrote:
Dacă nici acum nu au mașini, au venit 400, s-au tot cumpărat piese.
Alea 400 le-au lungit pe toate liniile posibile cand au rezerve, la Militari de exemplu din 336 si 137 unde sunt in mod normal, vedem constant in 162/3, 278, 236, 136, ma refer in timpul saptamanii cand dimineata la iesire apar probleme. Plus ca din cele 400 permanent sunt tamponate sau la reviziile majore pentru care merg la Otokar, deci un schimb e pierdut. Si plus ca au aparut foarte multe linii, a mai crescut si parcul pe anumite trasee.
Se cumpara piese, dar pui piese noi pe masini cu probleme si cad iar, cum e exemplul lui 4674 care din cauza acelui radiator a cazut ulterior cu mai multe si era aproape sa cada cu motor. Era perfect daca aveau si la astea service pe 8 ani, evident acum sunt depasiti si acesti 8 ani, dar macar pana vin altele nu erau in halul asta de grav.
Dar cam câte Otokar stau retrase, la revizii etc?
- Mariusv
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Mariusv
6214 era azi pe 131.
V2A wrote:
Au revenit 4509, 4912 și 6212. La Nordului rămân indisponibile cel puțin: 4106, 4118, 4121, 4125, 4129, 4144, 4167, 4401, 4613, 6213, 6214, 6215.
6214 era azi pe 131.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Costin
Pai stai putin ca astea nu trebuie sa fie mai mult de 5%...
Utilizator anonim wrote:
Plus ca din cele 400 permanent sunt tamponate sau la reviziile majore pentru care merg la Otokar, deci un schimb e pierdut.
Pai stai putin ca astea nu trebuie sa fie mai mult de 5%...
📖 Pagination options