Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București

86 posts, 30515 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București fl82

La 10 noiembrie 1949, se dadea in exploatare prima linie de troleibuze din Bucuresti (si a doua de pe teritoriul actual al Romaniei, dupa Timisoara), pe ruta Piata Victoriei- Casa Presei (Hipodrom) , pe locul unde se afla astazi complexul Romexpo (linia 81), ulterior desfiintata.

  In 1956 era inaugurata a doua linie de troleibuze din Bucuresti (linia 84- Soseaua Iancului- Palatul Cotroceni).

 Daca in celelalte orase din tara evolutia retelelor de troleibuze a fost una pozitiva, in Bucuresti aceasta a fost contradictorie.
Astfel, in anii 60’ troleibuzele inlocuiesc tramvaiul din zona centrala a orasului.

  Insa, in anii 80’, o data cu aparitia metroului, se procedeaza la o restructurare a retelelor de troleibuze, nu intotdeauna inspirata.

  Astfel, are loc o fragmentare a retelelor de troleibuze, (de exemplul reteaua de troleibuze din cartierele Berceni si Bucurestii Noi nu mai este legata cu reteaua centrala), paralel cu inlocuirea unor trasee de troleibuze cu autobuze. In viziunea autoritatilor de atunci, troleibuzul trebuia sa asigure transportul in interiorul cartierelor, legatura dintre cartiere urmand a se realiza cu metroul si tramvaiul.

Intre 1984-1992 in Bucuresti (datorita „indicatiilor” prin care troleibuzele urmau sa asigure numai transportul in interiorul cartierelor), reteaua de troleibuze se restrange masiv si, lucrul cel mai grav, este fragmentata!

  Restrangerea masiva a retelei de troleibuze si motivele acestei restrangeri, din anii 1984-1992, sunt prezentate mai jos.

Apogeul liniilor de troleibuz a fost in anii 1985-1986 cand existau linii in intervalul 61-63, 65, 67-71, 73-76, 79, 81-98, multe din liniile 6x fiind linii de ranforsare - 61, 62, 63, 67, 69.

Restrangerea a inceput odata cu lucrarile pentru magistrala 2 a metroului pe sub bulevardele centrale pe directia Nord-sud (au disparut liniile 81, 82. 83, 94 si 95, 87 scurtat - se intampla in 1986); reteaua disparuta de pe Calea Serban Voda/Pionierilor (azi Tineretului)-Dimitrie Cantemir-1848-Magheru-Ana Ipatescu-Aviatorilor-Aleea Trandafirilor (Maresal Prezan)-sos. Bucuresti Ploiesti-Aeroport Baneasa, sos Nordului, Monetariei, Nicolae Titulescu, Dreapta, Bd. I. G. Duca. Au fost cele mai vechi retele, dezvoltate in perioada 1950-1960, apoi in sud dupa 1964.


Lucrarile pentru linia de tramvai de pe Bdul. Barbu Vacarescu duc la demontarea retelei liniilor de troleibuze 88 si 90 din Tei si Verdi, respectiv Tunari-Icoanei-Al. Sahia (J-L Calderon); linia Rosetti-Parcul Tei a fost deschisa in 1962, iar prelungirea pana la Verdi in 1965. In Tei capatul liniei era o bucla formata de strazile Teiul Doamnei, Ghica Tei si Serbanescu Tei - depasea cu mult bariera CFR.

Linia urma de la Bd Dacia str. Icoanei pana la intersectia cu Al. Sahia (Calderon) pe care mergea pana la intersectia cu str, Dianei - spre Universitate circula mai departe pana ion bulevardul Republicii (Carol), iar spre Tei intra prin piata Rosetti si Str Dianei. Dupa demontarea retelei a mai ramas doar bucla formata din Str, Dianei si Al. Sahia, folosita pentrui intoarcere de liniile 67 si 69 si mai tarziu s-a montat macaz de acces pe str, Dianei si dinpre Armeneasca, cu revenire prin str. T. Arghezi, retea care mai exista si azi, insa nefolosita (intoarcerea Dianei-Sahia spre vestul orasului a fost restransa in piata Rosetti in 2008).

Intial, troleibuzul spre Tei trebuia sa intre pe Batistei din bulevardul N. Balcescu iar numerele de traseu care se vehiculau erau 82 sau 92.

De reconfigurari nu au scapat nici alte zone - modernizarea raului Dambovita impune modificari in reteaua troleibuzelor in zona Cotroceni, concomitent cu mutarea tramvaiului din Militari pe Emil Bodnaras. Dup o serie de modificari care mai de care mai intortocheate, reteaua este ecoasa de pe strazile Ho si Min, Cotroceni, Gh.Marinescu, Carol Davila, Doctor Lister, Emil Bodnaras, portiuni de pe Splai, str Hasdeu, Romancierilor. Pe Emil Bodnaras linia a fost introdusa in 1967, pana la Compasului, prelungita in 1974 la Frigocom si in 1977 la CET Vest.


Segmente noi de retea de troleibuze deschise dupa 1984 in Bucuresti:

-1985-Valea Argesului-Dr. Taberei-Sibiu-Favorit (69, 71)

-1985-Bd. Bucurestii Noi pana la Laromet, prelungita in 1986 pana la Lacul Straulesti (97) [inactiva din 2013 ca urmare a lucrarilor la metrou]

-1986-Calea Mosilor-Colentina-Spitalul Fundeni (66)

-1993 sau 1994 - se remonteaza retea de troleibuz prin Vasile Milea si Cotroceni

-1996-Bd. Iuliu Maniu pana la Liceul industrial auto (62)*

* cartierul Militari a mai avut linie de troleibuz in perioada 1960-1967, cu capatul in zona Lujerului


In 1990 pe Bulevardul Expozitiei a fost reactivata reteaua existenta, pentru linia 81 Piata Sf. Voievozi - Piata Presei Libere. Ea a fost montata in 1964, servind pentru o scurta perioada de timp pentru linia 86, care intorcea la Piata Scanteii, pe atunci. Reteaua a ramas insa nu a mai fost folosita (consolele si firele apar intr-o imagine descriptiva a capatului pentru liniile de agrement din ghidul ITB 1984)




 Anul 1989 presinta un tablou sumbru al retelei de troleibuz din Bucuresti- dupa ciuntirile din 1986 (liniile spre PaJura numai de la Sfintii Voievozi (87, 97), ce venea pe Dacia de la Foisorul Foc se oprea la Romana (79, 86) iar din Berceni numai pana la Abator/Piata Sudului (73, 74 si 76) a venit randul si axei est-vest. Lucrarile edilitare din zona Eroilor-Stirbei Voda au umpus o separare a circulatiei: ceea ce venea din Drumul Taberei/Alexandriei intorcea la Piata Operei, prin Eroii Sanitari si Elefterie (71, 90 si 96 - da, astea erau liniile din vest, una mergea la Valea Argesului, una la Valea Ialomitei si ultima la Tacerii). Liniile dinspre Universitate se opresc la Vasile Parvan - 85, 89, 92, niciuna nu mai ajunge la Gara de Nord.

Ca o masura de "imbunatatire" a deservirii se infiinteaza o serie de trasee cu capat la Rosetti, spre Fundeni, Gara Obor, Stadionul 23 August, Titan, majoritatea acestor linii au disparult discret din peisaj dupa 1990. cea mai longeviva fiind 63 Eosetti-Fundeni, pana prin 1995.


 Dupa 2011, ca urmare a inceperii lucrarilor la magistrala M5 de metrou, reteaua de troleibuze este demontata si de pe:

-Strada Stirbei Voda (intre intersectia cu Calea Plevnei si Intersectia cu Splaiul Independentei)

-Bdul. Eroilor, Strada Profesor Doctor Francisc Iosif Rainer, Strada Doctor Dumitru Bagdasar, Soseaua Panduri, Strada Razoare, Drumul Sarii (pana la intersectia cu Drumul Taberei)

-Drumul Taberei, intre intersectia cu Strada Sibiu si Intersectia cu Strada Valea Ialomitei, Strada Valea Ialomitei (s-a desfiintat si capatul de linie Valea Ialomitei).

*Dupa terminarea lucrarilor la M5 de metrou aceasta retea (cu exceptia celei de pe latura nordica Drumul Taberei/Valea Ialomitei) va fi refacuta.

 De asemenea s-a desfiintat si reteaua de troleibuze de pe Bdul. Nicolae Grigorescu (intre intersectia cu Strada Constantin Brancusi si Strada Liviu Rebreanu) si de pe Strada Liviu Rebreanu, inclusiv capatul de linia "Barajul Dunarea".



 In octombrie 2017 este inaugurata linia de troleibuze dintre Piata Sudului si Piata Unirii.  Din pacate insa aceasta linie nu a fost dusa macar pana la Piata Universitatii, ca reteaua de troleibuze din cartierul Berceni sa fie din nou unita cu restul retelei de troleibuze din Bucuresti.

 Ca urmare a constructie pasajului de la Piata Sudului, capatul de linie de troleibuze de acolo este desfiintat.


*Datele despre evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti le-am precizat conform celor mentionate de user-ii "Dr 2005" (pe "Forumul Pasionatilor de trenuri") si "Rosetti61" (pe forumul "Tramclub" si "Transira").

 


Re: Evolutia istorica si propuneri privind reteaua de trolei fl82

-Strazi din municipiul Bucuresti pe care existau retele de troleibuze la nivelul anilor 2011 si 1984, pe care exista si azi si pe care ar trebui reinfiintate:

-Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Bdul. Doctor Gheorghe Marinescu, Bdul. Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata “Izvorul Rece”, Bdul. Pache Protopopescu, pana la intersectia cu strada Matei Voievod= 12,1 km (cale dubla)
    *Reteaua de pe Bdul. Doctor Gheorghe Marinescu- Bdul. Eroilor Sanitari- Piata Operei a fost temporar demontata (dupa 2011) datorita lucrarilor la M5 de metrou, dar va fi remontata dupa terminarea acestor lucrari.


-Calea Mosilor (de la intersectia cu Bdul. Carol intai), Piata Bucur-Obor, Soseaua Colentina, Soseaua Sportului= 5,5 km (cale dubla)


-Bdul. Ferdinand intai, Bdul. Garii Obor= 2,5 km (cale dubla)


-Strada Matei Voievod, Strada Vatra Luminoasa, Bdul. Pierre de Coubertin= 2,5 km (cale dubla)


-Strada Tony Bulandra (acces garaj Vatra Luminoasa)= 0,4 km (cale dubla)


-Strada Popa Nan (de la intersectia cu Bdul. Pache Protopopescu), Strada Delea Veche, Strada Delea Noua, Strada Dristorului (pana la intersectia Baba Novac), Strada Baba Novac, Strada Constantin Brancusi, Strada Lucretiu Patrascanu= 5,4 km (cale dubla)


-Bdul. Nicolae Grigorescu (intre intersectia cu Strada Constantin Brancusi si Strada Liviu Rebreanu), Strada Liviu Rebreanu= 1,1 km (cale dubla)
 *Retea desfiintata dupa 2011.


-Drumul Taberei (de la intersectia cu Strada Sibiu), Bdul. 1 Mai, Strada Sibiu= 5,5 km (cale dubla)
 *Retea de pe Drumul Taberei nord (intre intersectia cu Strada Sibiu si intersectia cu Strada Valea Argesului) a fost desfiintata dupa 2011.


-Strada Valea Ialomitei= 0,6 km (cale dubla)
  *Retea desfiintata dupa 2011.


-Strada Valea Argesului= 0,6 km (cale dubla)


-Drumul Taberei (de la intersectia cu Strada Sibiu), Drumul Sarii, Intersectia Razoare, Strada Razoare, Soseaua Panduri= 1,6 km (cale dubla)
 *Reteaua dintre intersectia Drumul Taberei/Drumul Sarii- Drumul Sarii- Intersectia Razoare- Strada Razoare- Soseaua Panduri a fost temporar demontata (dupa 2011), cu ocazia lucrarilor la M5 de metrou, dar va fi remontatadupa terminarea acestor lucrari.


-Bdul. General Vasile Milea= 1 km (cale dubla)


-Drumul Sarii, Soseaua Antiaeriana, Soseaua Alexandriei= 3,7 km (cale dubla)


-Strada N. Gaina= 0,2 km (cale dubla)
   *Retea montata dupa 2011.


-Soseaua Panduri, Strada Profesor Doctor Francisc Iosif Rainer= 0,6 km (cale simpla)
  Reteaua a fost temporar demontata (dupa 2011), cu ocazia lucrarilor la M5 de metrou, dar va fi remontatadupa terminarea acestor lucrari.


-Strada Doctor Dumitru Bagdasar= 0,4 km (cale simpla)
   *Idem


-Bdul. Eroilor= 0,8 km (cale dubla)
    *Idem


-Strada Doctor Carol Davila (inclusiv portiunea dintre intersectia cu Bdul. Eroilor si intersectia cu Strada Doctor Joseph Lister)= 0,7 km (cale simpla)
    *Intre intersectia cu Bdul. Eroilor Sanitari si intersectia cu Bdul. Eroilor reteaua a fost temporar demontata (dupa 2011), cu ocazia lucrarilor la M5 de metrou, dar va fi remontatadupa terminarea acestor lucrari.
    *Intre intersectia cu Bdul. Eroilor si intersectia cu Strada Doctor Joseph Lister reteaua a fost desfiintata intre 1984- 1992.
   


-Strada Doctor Joseph Lister (de la intersectia cu strada Doctor Carol Davila pana la Piata Operei)= 0,5 km (cale simpla)
   *Retea desfiintata intre 1984- 1992.


-Soseaua Cotroceni (intre intersectia cu Bdul. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu si intersectia cu Splaiul Independentei)= 0,4 km (cale dubla)


-Strada Constantin Noica= 0,3 km (cale dubla)


-Strada Stirbei Voda (intre intersectia cu Splaiul Independentei si intersectia cu Calea Plevnei)= 0,3 km (cale simpla)
   * Reteaua a fost temporar demontata (dupa 2011), cu ocazia lucrarilor la M5 de metrou, dar va fi remontatadupa terminarea acestor lucrari.


-Splaiul Independentei (intre intersectia cu Bdul. Eroilor/Strada Stirbei Voda si intersectia cu Soseaua Cotroceni/Strada Constantin Noica)= 0,5 km (cale simpla)


-Calea Plevnei (intre intersectia cu Bdul. Regina Elisabeta si intersectia cu Strada Berzei/Strada Vasile Parvan)= 0,4 km (cale simpla)


-Strada Vasile Parvan= 0,3 km (cale simpla)


-Calea Plevnei (intre intersectia cu Strada Berzei/Strada Vasile Parvan si intersectia cu Strada Constantin Noica/Strada Mircea Vulcanescu)= 1 km (cale dubla)


-Strada Mircea Vulcanescu (intre intersectia cu Calea Plevnei si intersectia cu Strada Parcalabul Baldovin), Strada Parcalabul Baldovin, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei (intre intersectia cu Strada Witting si intersectia cu Strada Constantin Noica/Strada Mircea Vulcanescu)= 2 km (cale simpla)


-Bdul. Bucurestii Noi, Calea Grivitei (pana la intersectia cu Strada Gheorghe Polizu), Strada Gheorghe Polizu, Strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, Strada General Gheorghe Manu, Bdul. Lascar Catargiu (intre intersectia cu Strada General Gheorghe Manu si Piata Romana), Piata Romana, Bdul. Dacia, Strada Traian, Piata Foisorul de Foc, Strada Iancu Cavaler de Flondor= 12,1 km (cale dubla)


-Strada Pajurei= 1,1 km (cale dubla)



-Strada Soveja, Strada Aviator Popisteanu, Bdul. Expozitiei, Piata Montreal, Bdul. Expozitiei, Piata Presei Libere= 2,3 km (cale dubla)
  *Retea desfiintata intre 1992- 2008.


-Soseaua Nicolae Titulescu (intre intersectia cu Calea Grivitei si intersectia cu Bdul. A. I. Cuza)= 0,3 km (cale simpla)
    *Retea desfiintata intre 1984- 1992.


-Soseaua Nicolae Titulescu (intre intersectia cu Bdul. A. I. Cuza si Piata Victoriei)= 1,2 km (cale dubla)
      *Idem


-Bdul. A. I. Cuza (intre intersectia cu Soseaua Nicolae Titulescu si intersectia cu Bdul. Gheorghe Duca/Strada Maltopol)= 0,6 km (cale simpla)
      *Idem


-Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A. I. Cuza, Strada Leonida Varnali= 0,6 km (cale simpla).


  Daca s-ar reconstrui aceasta retea de troleibuze, in zona Garii de Nord ar fi posibile urmatoarele scheme de intoarcere pentru troleibuze:

-Pentru cele care ar veni dinspre est, dinspre Piata Sfintii Voievozi: Strada Occidentului- Piata Buzesti- Strada Gheorghe Polizu- Calea Grivitei- Bdul. Gheorghe Duca- Cap linie Gara de Nord- Bdul. Gheorghe Duca- Bdul. A.I.Cuza- Strada Leonida Varnali- Strada Gheorghe Polizu.

-Pentru cele care ar veni dinspre nord-vest, dinspre Strand Straulesti si Dridu: Calea Grivitei- Bdul. Gheorghe Duca- Cap linie Gara de Nord- Bdul. Gheorghe Duca- Bdul. A.I.Cuza- Soseaua Nicolae Titulescu- Calea Grivitei.

-Pentru cele care ar veni dinspre nord , dinspre Aeroport Baneasa si Parc Herastrau: Soseaua Kiseleff- Strada Monetariei- Bdul. Ion Mihalache- Soseaua Nicolae Titulescu- Calea Grivitei- Bdul. Gheorghe Duca- Cap linie Gara de Nord- Bdul. Gheorghe Duca- Bdul. A.I.Cuza- Soseaua Nicolae Titulescu.








-Calea Grivitei (intre intersectia cu Strada Gheorghe Polizu si intersectia cu Strada Mircea Vulcanescu/Bdul. Dacia)= 0,9 km (cale dubla)
   *Retea desfiintata dupa 2011. A fost construita dupa 1992, dar in 2008 deja nu mai era utilizata.


-Calea Grivitei (intre intersectia cu Strada Mircea Vulcanescu/Bdul. Dacia si intersectia cu Calea Victoriei), Calea Victoriei, Bdul. Dacia= 0,7 km (cale simpla)
     *Idem


-Strada Dianei= 0,2 km (cale simpla)
       *Retea desfiintata intre 1984- 1992.


-Strada Dimitrie Gerota, Strada Jean Louis Calderon (pana la intersectia cu Strada Dianei)= 0,2 km (cale simpla)
       *Idem


-Strada Jean Louis Calderon, Strada Icoanei (pana la intersectia cu Bdul. Dacia)= 1,2 km (cale dubla)
         *Idem


-Piata Resita, Strada Resita, Strada Izvorul Rece, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Soseaua Oltenitei, Sura Mare, Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana= 10,2 km (cale dubla)
     *Intre Piata Sudului- Soseaua Oltenitei- Sura Mare- Calea Serban Voda- Bdul. Dimitrie Cantemir reteaua a fost desfiintata intre 1984- 1992.
     *Intre Bdul. Dimitrie Cantemir- Bdul. Ion I. C. Bratianu- Piata Universitatii- Bdul. Nicolae Balcescu- Bdul. General Gheorghe Magheru- Piata Romana reteaua a fost desfiintata intre 1984- 1992.
     *Pe Bdul. Dimitrie Cantemir reteaua a fost reconstruita in 2008.


-Bdul. Lascar Catargiu (de la intersectia cu Strada General Gheorghe Manu pana la Piata Victoriei), Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, Bdul. Aviatorilor, Bdul. Beijing, Soseaua Nordului= 4 km (cale dubla)
      *Reteaua a fost desfiintata intre 1984- 1992


-Soseaua Nordului (de la fostul capat “Parc Herastrau”), Strada Elena Vacarescu= 1,5 km (cale dubla; ar fi necesar si constructia unui pasaj rutier denivelat peste calea ferata M800, pasaj care sa faca legatura intre Soseaua Nordului si Strada Elena Vacarescu)


-Piata Victoriei, Soseaua Kiseleff, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti-Ploiesti, Aeroportul Baneasa= 5, 3 km (cale dubla)
     *Reteaua a fost desfiintata intre 1984- 1992.


-Bdul. Maresal Constantin Prezan= 0,6 km (cale dubla)
      *Idem


-Strada Paris, Strada Duliu Zamfirescu (bucla de intoarcere)= 0,2 km (cale simpla)
        *Idem


-Strada Batistei (intre intersectia cu Bdul. Nicolae Balcescu si intersectia cu strada Jean Louis Calderon)= 0,3 km (cale simpla)
          *Idem


-Calea Vacaresti (intre Piata Sudului si intersectia cu Bdul. Tineretului), Bdul. Tineretului= 3 km (cale dubla)
          *Reteaua a fost desfiintata intre 1984- 1992 si reconstruita in 2008.


-Calea Vacaresti (de la intersectia cu Bdul. Tineretului), Splaiul Unirii, Bdul. Marasesti (intre podul Marasesti si intersectia cu Bdul. Dimitrie Cantemir)= 2,4 km (cale simpla)
     *Retea desfiintata intre 1984- 1992.


-Bdul. Alexandru Obregia, Strada Turnu Magurele, Strada Emil Racovita= 3,5 km (cale dubla)


-Strada Valea Oltului (acces garaj Bujoreni)= 0,5 km (cale dubla)




Total retea propusa cale dubla: 92,6 km

Total retea propusa cale simpla: 11,2 km

Total retea propusa: 103,8 km




In perspectiva reteaua de troleibuze de la capatul “Strand Straulesti” ar trebui prelungita pana in comuna Mogosoaia, pana la “Palatul Mogosoaia”, pe o distanta de 4,2 km (din care 2,5 km in afara municipiului Bucuresti) cale dubla, pe: Soseaua Bucuresti-Targoviste, Strada Constantin Brancoveanu.

 


Re: Evolutia istorica si propuneri privind reteaua de trolei fl82

Retele de troleibuze desfiintate dupa 1984 si pe traseul carora s-au construit linii de tramvaie (10,9 km):

-Bdul. Timisoara (5,8 km cale dubla, de la intersectia cu Bdul. General Vasile Milea pana la CET Vest)

-Strada Alecu Russo, Strada Tunari, Bdul. Barbu Vacarescu (pana la fostul capat “Parcul Verdi”)(2,7 km, cale dubla)

-Bdul. Lacul Tei (2 km, cale dubla; pe Bdul. Lacul Tei, intre intersectia cu Bdul. Barbu Vacarescu si intersectia cu Strada Maica Domnului , ar trebui montata linie de tramvai)

-Strada Romancierilor (0,4 km cale dubla)





-Capete de linii de troleibuze in Bucuresti, existente in 2011, in 1984 si propuse (31):


-CL Strand Straulesti (in cartierul Bucurestii Noi) (existent)


-CL Dridu (in cartierul Pajura)(existent)


-CL Gara de Nord (pe Bdul. Gheorghe Duca, imediat dupa intersectia cu Calea Grivitei)(existent)


-CL Gara de Nord (Coloane)(in Piata Garii de Nord)(existent)


-CL Piata Sfintii Voievozi (la intersectia strazilor Occidentului si General Gheorghe Manu)(existent)


-CL Grivitei (pe Calea Victoriei, intre intersectia cu Calea Grivitei si intersectia cu Bdul. Dacia)(realizat dupa 1992, in 2008 era déjà desfiintat)


-CL Vasile Parvan (pe strada cu accelasi nume)(existent)


-CL Piata Rosetti (existent)


-CL Spitalul Fundeni (la capatul strazii Sportului)(existent)


-CL Baicului (la intersectia Bdul. Garii Obor cu Strada Baicului)(existent)


-CL Stadionul National (la capatul Bdul. Pierre de Coubertin)(existent)


-CL Bdul. Basarabia (in cartierul Titan-Balta Alba, in apropierea intersectiei strazii Lucretiu Patrascanu cu Bdul. Basarabia)(existent)


-CL Barajul Dunarea (in cartierul Titan-Balta Alba, pe Strada Liviu Rebreanu, intre intersectia cu Bdul. Nicolae Grigorescu si Bdul. 1 Decembrie 1918)(desfiintat dupa 2011)


-CL Piata Unirii (pe Bdul. Dimitrie Cantemir, imediat dupa intersectia cu strazile Radu Voda/Bibescu Voda)(infiintat in 2008)


-CL Piata Sudului (in apropierea intersectiei strazii Nitu Vasile cu Soseaua Oltenitei)(desfiintat dupa 2011)


-CL Turnu Magurele (la intersectia Strazii Turnu Magurele cu Bdul. Metalurgiei)(existent)


-CL Obregia (la intersectia Strazii Turnu Magurele cu Bdul. Alexandru Obregia)(existent)


-CL Piata Resita (in apropierea intersectiei Strazii Resita cu Strada Luica)(existent)


-CL Depoul Alexandria (existent)


-CL Valea Ialomitei (in apropierea intersectiei strazilor Valea Ialomitei cu Valea Oltului)(desfiintat dupa 2011)


-CL Valea Argesului (in apropierea intersectiei strazilor Valea Argesului cu Valea Oltului)(existent)


-CL Liceul Auto (pe Bdul. Iuliu Maniu)(existent)


-CL Master SA (idem)(existent)


-CL Aeroport Baneasa (in rondul din fata aeroportului)(desfiintat intre 1984-1992)


-CL Parc Herastrau (pe Soseaua Nordului)(idem)


-CL Paris (in zona Pietei Victoriei, in apropierea intersectiei strazilor Paris si Duliu Zamfirescu)(idem)


-CL Piata Presei Libere (desfiintat intre 1992- 2008)


-CL Russo (in apropierea intersectiei Bdul. Dacia cu Strada Vasile Lascar/Strada Viitorului)(desfiintat intre 1984- 1992)


-CL Carol Davila (la intersectia strazilor Doctor Carol Davila si Doctor Joseph Lister, in apropierea “Arenelor BNR”)(idem)


-CL Calea 13 Septembrie (in apropierea intersectiei Drumul Sarii/Soseaua Antiaeriana cu Bdul. Ghencea/Calea 13 Septembrie)(idem)


-CL Sura Mare (la intersectia Soseaua Oltenitei/Soseaua Giurgiului)(idem)




Capete de linii de troleibuze desfiintate dupa 1984, si care nu ar mai trebui reinfiintate (6):

-Parcul Verdi (era situate pe Bdul. Barbu Vacarescu)

-Lacul Tei (la intersectia Bdul. Lacul Tei cu Strada Doamna Ghica/Soseaua Petricani)

-Hasdeu (la intersectia Strada Vasile Parvan cu Bdul. Mihail Kogalniceanu. Rolul sau a fost preluat de CL Vasile Parvan)

-Pod Serban Voda (era situat probabil in zona intersectiei Bdul. Dimitrie Cantemir cu Bdul. Marasesti. Rolul sau a fost preluat de CL Piata Unirii)

-Tacerii (era situate inainte de intersectia Strazii Antiaeriana cu Soseaua Alexandriei. Rolul sau a fost preluat de CL Depoul Alexandriei)

-CET Vest









-Garaje de troleibuze existente (4) si propuse (unul):

-Existente: Bucurestii Noi, Nitu Vasile (Berceni), Vatra Luminoasa si Bujoreni.

-Propuse: Nordului (prin transformarea actualei Autobaze Nordului in garaj de troleibuze)





Linii de troleibuze din Bucuresti, existente in 2011, 1984 si propuse:


-Linia 60 Valea Ialomitei- Depoul Alexandria (propusa)
Traseu: Strada Valea Ialomitei, Drumul Taberei nord, Strada Nicolae Gaina, Drumul Sarii, Strada Antiaeriana, Soseaua Alexandriei.


-Linia 61 Master SA- Piata Rosetti (existenta)
Traseu: Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Bdul. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Bdul. Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai.


-Linia 62 Liceul Auto- Gara de Nord (Coloane) (existenta)
Traseu tur: Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Strada Constantin Noica, Strada Mircea Vulcanescu, Strada Parcalabul Baldovin, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord.
Traseu retur: Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei, Strada Constantin Noica, Soseaua Cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu.


-Linia 63 Liceul Auto- Depoul Alexandria (propusa)
Traseu: Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. General Vasile Milea, Drumul Taberei, Strada Nicolae Gaina, Drumul Sarii, Strada Antiaeriana, Soseaua Alexandriei.



-Linia 64 Obregia- Piata Unirii (propusa; in 1982 exista o linie 64 pe traseul Dumitru Petrescu- Pod Serban Voda)
Traseu tur: Bdul. Alexandru Obregia, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Soseaua Oltenitei, Sura Mare, Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir.
Traseu retur: Bdul. Dimitrie Cantemir, Bdul. Marasesti, Splaiul Unirii, Calea Vacaresti, Piata Sudului, Strada Nitu Vasile, Bdul. Alexandru Obregia.


-Linia 65 Dridu- Piata Sfintii Voievozi (existenta)
Traseu: Strada Pajurei, Bdul. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Strada Gheorghe Polizu, Strada Occidentului.


-Linia 66 Spitalul Fundeni- Vasile Parvan (existenta)
Traseu tur: Strada Sportului, Soseaua Colentina, Piata Bucur-Obor, Calea Mosilor, Bdul. Carol intai, Piata Rosetii, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Calea Plevnei, Strada Vasile Parvan.
Traseu retur: Strada Vasile Parvan, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Calea Mosilor, Piata Bucur-Obor, Soseaua Colentina, Strada Sportului.



-Linia 67 Piata Presei Libere- Grivitei (propusa; in 1992 a existat o linia Piata Presei Libere- Sfintii Voievozi)
Traseu tur: Bdul. Expozitiei, Piata Montreal, Bdul. Expozitiei, Strada Aviator Popisteanu, Strada Soveja, Calea Grivitei, Calea Victoriei
Traseu retur: Calea Victoriei, Bdul. Dacia, Calea Grivitei, Strada Soveja, Strada Aviator Popisteanu, Bdul. Expozitiei, Piata Montreal, Bdul. Expozitiei.


-Linia 68 Strand Straulesti- Grivitei (propusa)
Traseu tur: Bdul. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Calea Victoriei.
Traseu retur: Calea Victoriei, Bdul. Dacia, Calea Grivitei, Bdul. Bucurestii Noi.


-Linia 69 Baicului- Valea Argesului (existenta)
Traseu tur: Strada Baicului, Bdul. Garii Obor, Bdul. Ferdinand intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, Strada Doctor Carol Davila, Strada Doctor Dumitru Bagdasar, Soseaua Panduri, Strada Razoare, Piata Danny Huwe, Drumul Taberei nord, Strada Sibiu, Drumul Taberei sud, Strada Valea Argesului.
Traseu retur: Strada Valea Argesului, Drumul Taberei sud, Strada Sibiu, Drumul Taberei nord, Piata Danny Huwe, Strada Razoare, Soseaua Panduri, Strada Profesor Doctor Francisc Iosif Rainer, Bdul. Eroilor, Bdul. Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Ferdinand intai, Bdul. Garii Obor, Strada Baicului.
-Linia 70 Vasile Parvan- Bdul. Basarabia (existenta)
Traseu tur: Strada Vasile Parvan, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Pache Protopopescu, Strada Popa Nan, Strada Delea Veche, Strada Delea Noua, Strada Dristorului, Piata Baba Novac, Strada Baba Novac, Strada Constantin Brancusi, Strada Lucretiu Patrascanu
Traseu retur: Strada Lucretiu Patrascanu, Strada Constantin Brancusi, Strada Baba Novac, Piata Baba Novac, Strada Dristorului, Strada Delea Noua, Strada Delea Veche, Strada Popa Nan, Bdul. Pache Protopopescu, Piata Izvorul Rece, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Calea Plevnei, Strada Vasile Parvan.



-Linia 71 Valea Argesului- Gara de Nord (Coloane)(existenta in 2011)
Traseu tur: Strada Valea Argesului, Drumul Taberei sud, Strada Sibiu, Drumul Taberei nord, Bdul. General Vasile Milea, Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Strada Constantin Noica, Strada Mircea Vulcanescu, Strada Baldovin Parcalabul, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord.
Traseu retur: Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei, Strada Constantin Noica, Soseaua Cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. General Vasile Milea, Drumul Taberei nord, Strada Sibiu, Drumul Taberei sud, Strada Valea Argesului.




-Linia 72 Paris- Obregia (propusa)(in 1982 exista linia 73 Paris- Dumitru Petrescu)
Traseu: Strada Paris, Strada Duliu Zamfirescu, Bdul. Aviatorilor, Piata Victoriei, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Romana, Bdul. General Gheorghe Magheru, Bdul. Nicolae Balcescu, Piata Universitatii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Pasajul Unirii, Bdul. Dimitrie Cantemir, Bdul. Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului, Strada Nitu Vasile, Bdul. Alexandru Obregia.


-Linia 73 Piata Sudului- Obregia (existent in 2011)
Traseu: Strada Nitu Vasile, Bdul. Alexandru Obregia


-Linia 74 Piata Sudului- Turnu Magurele (existent in 2011)
Traseu: Strada Nitu Vasile, Strada Emil Racovita, Strada Turnu Magurele.


-Linia 75 Turnu Magurele- Gara de Nord (propusa; in 1982 exista linia 74 Bdul. Metalurgiei- Gara de Nord)
Traseu tur: Strada Turnu Magurele, Strada Emil Racovita, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Tineretului, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Strada General Gheorghe Manu, Piata Sfintii Voievozi, Strada Occidentului, Strada Gheorghe Polizu, Calea Grivitei, Bdul. Gheorghe Duca.
Traseu retur: Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A.I.Cuza, Strada Leonida Varnali, Strada Gheorghe Polizu, Strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, Strada General Gheorghe Manu, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Romana, Bdul. General Gheorghe Magheru, Bdul. Nicolae Balcescu, Piata Universitatii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Pasajul Unirii, Bdul. Dimitrie Cantemir, Bdul. Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului, Strada Nitu Vasile, Strada Emil Racovita, Strada Turnu Magurele.



-Linia 76 Piata Resita- Piata Unirii (existenta; in 1982 a existat linia 76 pe traseul Piata Resita- Pod Serban Voda)
Traseu tur: Strada Resita, Strada Izvorul Rece, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Tineretului, Bdul. Dimitrie Cantemir.
Traseu retur: Bdul. Dimitrie Cantemir, Bdul. Marasesti, Splaiul Unirii, Calea Vacaresti, Piata Sudului, Strada Nitu Vasile, Strada Izvorul Rece, Strada Resita.



-Linia 77 Piata Resita- Piata Sudului (existent in 2011)
Traseu: Strada Resita, Strada Izvorul Rece, Strada Nitu Vasile.


-Linia 78 Russo- Liceul Auto (propusa)
Traseu tur: Bdul. Dacia, Strada Jean Louis Calderon, Strada Doctor Dimitrie D. Gerota, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihai Kogalniceanu, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, Bdul. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Soseaua Cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu.
Traseu retur: Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Bdul. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Bdul. Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Strada Dianei, Strada Jean Louis Calderon, Strada Icoanei, Bdul. Dacia.



-Linia 79 Gara de Nord- Bdul. Basarabia (existenta)
Traseu tur: Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A. I. Cuza, Strada Leonida Varnali, Strada Gheorghe Polizu, Strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, Strada General Gheorghe Manu, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Romana, Bdul. Dacia, Strada Traian, Piata Foisorul de Foc, Strada Iancu Cavaler de Flondor, Bdul. Pache Protopopescu, Strada Popa Nan, Strada Delea Veche, Strada Delea Noua, Strada Dristorului, Piata Baba Novac, Strada Baba Novac, Strada Constantin Brancusi, Strada Lucretiu Patrascanu.
Traseu retur: Strada Lucretiu Patrascanu, Strada Constantin Brancusi, Strada Baba Novac, Piata Baba Novac, Strada Dristorului, Strada Delea Noua, Strada Delea Veche, Strada Popa Nan, Bdul. Pache Protopopescu, Strada Iancu Cavaler de Flondor, Piata Foisorul de Foc, Strada Traian, Bdul. Dacia, Piata Romana, Strada General Gheorghe Manu, Piata Sfintii Voievozi, Strada Occidentului, Strada Gheorghe Polizu, Calea Grivitei, Bdul. Gheorghe Duca.



-Linia 80 Gara de Nord- Parc Herastrau (propusa)
Traseu tur: Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A. I. Cuza, Soseaua Nicolae Titulescu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, Bdul. Aviatorilor, Bdul. Beijing, Soseaua Nordului
Traseu retur: Soseaua Nordului, Bdul. Beijing, Bdul. Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, Bdul. Aviatorilor, Piata Victoriei, Soseaua Nicolae Titulescu, Calea Grivitei, Bdul. Gheorghe Duca.




-Linia 81 Gara de Nord- Aeroport Baneasa (propusa, a existat in 1982)
Traseu tur: Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A. I. Cuza, Soseaua Nicolae Titulescu, Piata Victoriei, Soseaua Kiseleff, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti-Ploiesti.
Traseu retur: Soseaua Bucuresti-Ploiesti, Piata Presei Libere, Soseaua Kiseleff, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Victoriei, Soseaua Nicolae Titulescu, Calea Grivitei, Bdul. Gheorghe Duca.



-Linia 82 Sura Mare- Aeroport Baneasa (propusa, a existat in 1982)
Traseu: Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Piata Charles de Gaulle, Bdul. Maresal Constantin Prezan, Arcul de Triumf, Soseaua Kiseleff, Piata Presei Libere, Soseaua Bucuresti- Ploiesti.



-Linia 83 Turnu Magurele- Parc Herastrau (propusa; in 1982 a existat linia Bdul. Metalurgiei- Parc Herastrau)
Traseu: Strada Turnu Magurele, Strada Emil Racovita, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Tineretului, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru,Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Victoriei, Bdul. Aviatorilor, Piata Charles de Gaulle, Bdul. Aviatorilor, Bdul. Beijing, Soseaua Nordului.


-Linia 84 Bdul. Basarabia- Valea Ialomitei (propusa; in 1982 exista o linie Bdul. Muncii- Valea Ialomitei)
Traseu tur: Strada Lucretiu Patrascanu, Strada Constantin Brancusi, Strada Baba Novac, Piata Baba Novac, Strada Dristorului, Strada Delea Noua, Strada Delea Veche, Strada Popa Nan, Bdul. Pache Protopopescu, Piata Izvorul Rece, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, Strada Doctor Carol Davila, Bdul. Eroilor, Strada Doctor Dumitru Bagdasar, Soseaua Panduri, Strada Razoare, Piata Danny Huwe, Drumul Sarii, Drumul Taberei nord, Strada Valea Ialomitei
Traseu retur: Strada Valea Ialomitei, Drumul Taberei nord, Drumul Sarii, Piata Danny Huwe, Strada Razoare, Soseaua Panduri, Strada Profesor doctor Francisc Iosif Rainer, Bdul. Eroilor, Strada Doctor Carol Davila, Strada Doctor Joseph Lister, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Pache Protopopescu, Strada Popa Nan, Strada Delea Veche, Strada Delea Noua, Strada Dristorului, Piata Baba Novac, Strada Baba Novac, Strada Constantin Brancusi, Strada Lucretiu Patrascanu.



-Linia 85 (existenta) Gara de Nord (Coloane)- Baicului
Traseu tur: Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei, Strada Vasile Parvan, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Ferdinand intai, Bdul. Garii Obor, Strada Baicului.
Traseu retur: Strada Baicului, Bdul. Garii Obor, Bdul. Ferdinand intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Calea Plevnei, Strada Mircea Vulcanescu, Strada Baldovin Parcalabul, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord.



-Linia 86 Stadionul National- Dridu (existenta)
Traseu: Bdul. Pierre de Coubertin, Strada Vatra Luminoasa, Strada Matei Voievod, Bdul. Pache Protopopescu, Strada Iancu Cavaler de Flondor, Piata Foisorul de Foc, Strada Traian, Bdul. Dacia, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Strada General Gheorghe Manu, Piata Sfintii Voievozi, Strada Occidentului, Strada Gheorghe Polizu, Calea Grivitei, Bdul. Bucurestii Noi, Strada Pajurei.



-Linia 87 Sura Mare- Dridu (propusa; in 1982 exista linia Sura Mare- Cartier Pajura)
Traseu: Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru,Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Strada General Gheorghe Manu, Piata Sfintii Voievozi, Strada Occidentului, Strada Gheorghe Polizu, Calea Grivitei, Bdul. Bucurestii Noi, Strada Pajurei.



-Linia 88 Russo- Calea 13 Septembrie (propusa)
Traseu tur: Bdul. Dacia, Strada Icoanei, Strada Jean Louis Calderon, Strada Doctor Dimitrie Gerota, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, Strada Doctor Carol Davila, Bdul. Eroilor, Strada Doctor Dumitru Bagdasar, Soseaua Panduri, Strada Razoare, Piata Danny Huwe, Drumul Sarii.
Traseu retur: Drumul Sarii, Piata Danny Huwe, Strada Razoare, Soseaua Panduri, Strada Profesor doctor Francisc Iosif Rainer, Bdul. Eroilor, Strada Doctor Carol Davila, Strada Doctor Joseph Lister, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Strada Dianei, Strada Jean Louis Calderon, Strada Icoanei, Bdul. Dacia.



-Linia 89 Gara de Nord (Coloane)- Stadionul National (propusa, a existat in 1982)
Traseu tur: Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei, Strada Vasile Parvan, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Pache Protopopescu, Strada Matei Voievod, Strada Vatra Luminoasa, Bdul. Pierre de Coubertin.
Traseu retur: Bdul. Pierre de Coubertin, Strada Vatra Luminoasa, Strada Matei Voievod, Bdul. Pache Protopopescu, Piata Izvorul Rece, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Calea Plevnei, Strada Mircea Vulcanescu, Strada Baldovin Parcalabul, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord.



-Linia 90 Stadionul National- Valea Ialomitei (existenta in 2011)
Traseu tur: Bdul. Pierre de Coubertin, Strada Vatra Luminoasa, Strada Matei Voievod, Bdul. Pache Protopopescu, Piata Izvorul Rece, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, Strada Doctor Carol Davila, Bdul. Eroilor, Strada Doctor Dimitrie Bagdasar, Soseaua Panduri, Piata Danny Huwe, Drumul Sarii, Drumul Taberei Nord, Strada Valea Ialomitei.
Traseu retur: Strada Valea Ialomitei, Drumul Taberei Nord, Drumul Sarii, Piata Danny Huwe, Soseaua Panduri, Strada Profesor doctor Francisc Iosif Rainer, Bdul. Eroilor, Bdul. Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Pache Protopopescu, Strada Matei Voievod, Strada Vatra Luminoasa, Bdul. Pierre de Coubertin.



-Linia 91 Piata Rosetti- Valea Ialomitei (existenta in 2011)
Traseu tur: Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, Strada Doctor Carol Davila, Bdul. Eroilor, Strada Doctor Dimitrie Bagdasar, Soseaua Panduri, Piata Danny Huwe, Drumul Sarii, Drumul Taberei Nord, Strada Valea Ialomitei.
Traseu retur: Strada Valea Ialomitei, Drumul Taberei Nord, Drumul Sarii, Piata Danny Huwe, Soseaua Panduri, Strada Profesor doctor Francisc Iosif Rainer, Bdul. Eroilor, Bdul. Eroilor Sanitari, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai.



-Linia 92 Barajul Dunarea- Vasile Parvan (existenta in 2011)
Traseu tur: Strada Liviu Rebreanu, Bdul. Nicolae Grigorescu, Strada Constantin Brancusi, Strada Baba Novac, Piata Baba Novac, Strada Dristorului, Strada Delea Noua, Strada Delea Veche, Strada Popa Nan, Bdul. Pache Protopopescu, Piata Izvorul Rece, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Calea Plevnei, Strada Vasile Parvan.
Traseu retur: Strada Vasile Parvan, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Izvorul Rece, Bdul. Pache Protopopescu, Strada Popa Nan, Strada Delea Veche, Strada Delea Noua, Strada Dristorului, Piata Baba Novac, Strada Baba Novac, Strada Constantin Brancusi, Bdul. Nicolae Grigorescu, Strada Liviu Rebreanu.


-Linia 93 Gara de Nord (Coloane)- Valea Ialomitei (existenta in 2011)
Traseu tur: Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei, Strada Constantin Noica, Soseaua Cotroceni, Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. General Vasile Milea, Drumul Taberei nord, Strada Valea Ialomitei
Traseu retur: Strada Valea Ialomitei, Drumul Taberei nord, Bdul. General Vasile Milea, Bdul. Iuliu Maniu, Soseaua Cotroceni, Strada Constantin Noica, Strada Mircea Vulcanescu, Strada Baldovin Parcalabul, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord.



-Linia 94 Gara de Nord – Obregia (propusa, a existat in 1982)
Traseu tur: Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A. I. Cuza, Strada Leonida Varnali, Strada Gheorghe Polizu, Strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, Strada General Gheorghe Manu, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Romana, Bdul. General Gheorghe Magheru, Bdul. Nicolae Balcescu, Piata Universitatii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Pasajul Unirii, Bdul. Dimitrie Cantemir, Calea Serban Voda, Sura Mare, Soseaua Oltenitei, Piata Sudului, Strada Nitu Vasile, Bdul. Alexandru Obregia.
Traseu retur: Bdul. Alexandru Obregia, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului , Soseaua Oltenitei, Sura Mare, Calea Serban Voda, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Strada General Gheorghe Manu, Piata Sfintii Voievozi, Strada Occidentului, Strada Gheorghe Polizu, Calea Grivitei, Bdul. Gheorghe Duca.




-Linia 95 Gara de Nord- Piata Resita (propusa, a existat in 1982)
Traseu tur: Bdul. Gheorghe Duca, Bdul. A. I. Cuza, Strada Leonida Varnali, Strada Gheorghe Polizu, Strada Occidentului, Piata Sfintii Voievozi, Strada General Gheorghe Manu, Bdul. Lascar Catargiu, Piata Romana, Bdul. General Gheorghe Magheru, Bdul. Nicolae Balcescu, Piata Universitatii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Pasajul Unirii, Bdul. Dimitrie Cantemir, Bdul. Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului, Strada Nitu Vasile, Strada Izvorul Rece, Strada Resita.
Traseu retur: Strada Resita, Strada Izvorul Rece, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Tineretului, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Bdul. General Gheorghe Magheru, Piata Romana, Bdul. Lascar Catargiu, Strada General Gheorghe Manu, Piata Sfintii Voievozi, Strada Occidentului, Strada Gheorghe Polizu, Calea Grivitei, Bdul. Gheorghe Duca.



-Linia 96 Gara de Nord (Coloane)- Depoul Alexandria (existenta)
Traseu tur: Piata Garii de Nord, Strada Witting, Calea Plevnei, Strada Constantin Noica, Splaiul Independentei, Bdul. Eroilor, Strada Doctor Dumitru Bagdasar, Soseaua Panduri, Strada Razoare, Piata Danny Huwe, Drumul Sarii, Strada Antiaeriana, Soseaua Alexandriei.
Traseu retur: Soseaua Alexandriei, Strada Antiaeriana, Drumul Sarii, Piata Danny Huwe, Strada Razoare, Soseaua Panduri, Strada Profesor doctor Francisc Iosif Rainer, Bdul. Eroilor, Strada Stirbei Voda, Calea Plevnei, Strada Mircea Vulcanescu, Strada Baldovin Parcalabul, Strada Garii de Nord, Piata Garii de Nord.


-Linia 97 Strand Straulesti- Piata Sfintii Voievozi (existenta in 2011)
Traseu: Bdul. Bucurestii Noi, Calea Grivitei, Strada Gheorghe Polizu, Strada Occidentului.



-Linia 98 Carol Davila- Russo (propusa)
Traseu tur: Strada Doctor Joseph Lister, Piata Operei, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Universitatii, Bdul. Carol intai, Piata Rosetti, Strada Dianei, Strada Jean Louis Calderon, Strada Icoanei, Bdul. Dacia.
Traseu retur: Bdul. Dacia, Strada Icoanei, Strada Jean Louis Calderon, Strada Doctor Dimitrie Gerota, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Regina Elisabeta, Piata Mihail Kogalniceanu, Bdul. Mihail Kogalniceanu, Piata Operei, Bdul. Eroilor Sanitari, Strada Doctor Carol Davila.



-Linia 99 Piata Resita- Russo (propusa)
Traseu tur: Strada Resita, Strada Izvorul Rece, Strada Nitu Vasile, Piata Sudului, Calea Vacaresti, Bdul. Tineretului, Bdul. Dimitrie Cantemir, Pasajul Unirii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Piata Universitatii, Bdul. Nicolae Balcescu, Strada Batistei, Strada Jean Louis Calderon, Strada Icoanei, Bdul. Dacia.
Traseu retur: Bdul. Dacia, Strada Icoanei, Strada Jean Louis Calderon, Strada Doctor Dimitrie Gerota, Piata Rosetti, Bdul. Carol intai, Piata Universitatii, Bdul. Ion I. C. Bratianu, Pasajul Unirii, Bdul. Dimitrie Cantemir, Bdul. Tineretului, Calea Vacaresti, Piata Sudului, Strada Nitu Vasile, Strada Izvorul Rece, Strada Resita.




Total linii de troleibuze care pot exista in Bucuresti (numerotate de la 60 la 99): 40 de linii.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica si propuneri privind reteaua de trolei GPS

Un lucru pe care nu îl înțeleg. De ce liniile se raportează la anul 2011? La mare parte văd între paranteze existentă în 2011.

 


Re: Evolutia istorica si propuneri privind reteaua de trolei fl82

De ce m-am referit la anul 2011: Pe site-ul Tramclub exista schite cu actualele si fostele retele de tramvaie si troleibuze din Romania si din cate am inteles acele schite sunt din 2011!

 La reteaua de troleibuze din Bucuresti am luat ca referinta anul 2011- inainte sa inceapa suspendarea circulatiei troleibuzelor in zona Bdul. Eroilor/ Bdul. Eroilor Sanitari/ Bdul. Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, ca urmare a lucrarilor la M5 de metrou!

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti GPS

Problema este că din 2011 liniile de troleibuz au suferit diverse modificări.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

fl82 wrote:
La 10 noiembrie 1949, se dadea in exploatare prima linie de troleibuze din Bucuresti (si a doua de pe teritoriul actual al Romaniei, dupa Timisoara), pe ruta Piata Victoriei- Casa Presei (Hipodrom) , pe locul unde se afla astazi complexul Romexpo (linia 81), ulterior desfiintata.

...

 In octombrie 2017 este inaugurata linia de troleibuze dintre Piata Sudului si Piata Unirii.  Din pacate insa aceasta linie nu a fost dusa macar pana la Piata Universitatii, ca reteaua de troleibuze din cartierul Berceni sa fie din nou unita cu restul retelei de troleibuze din Bucuresti.


1. Este sarit din cronologie momentul prelungirii retelei la Aeroportul Baneasa si a realizarii depoului Nordului. Stiu ca s-a petrecut in preajma edificarii Palatului Presei, dar mai precis de atat?

2. Reteaua Sudului - Unirii este realizata in 2007-2008, nicidecum in 2017. 76 a circulat ceva pana sa inceapa lucrarile la Pasajul M. Bravu (cu tot fiascoul cu prefectul care a suspendat lucrarile mai bine de un an deoarece n-aveau toate documentele in regula).

2.1. Nu imi este clar in ce context a fost realizata aceasta extidere chiar remarcabila pentru anii respectivi si nici daca exista un proiect concret de a o prelungi la Universitate sau Romana. :think:

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

La Aeroportul Baneasa se prelungeste in 1952.
Inspre sos. Nordului se circula din 1958 numai pana la podul Herastrau iar din 1960 pana la intrarea in parcul Herastrau. Depoul Nordului a intrat in functiune la intreaga capacitate in 1960.

 



Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti rosetti61

in 1956 pentru o scurta perioada de timp dupa care in acelasi an a fost prelungit la Palatul PIonierilor - circula in ambele sensuri prin sos Cotroceni si bd Gh. Marinescu pana la intersectia cu Ana Davila - tot acolo intorcea si proaspatul 84, care circula in ambele sensuri pe Eroii Sanitari. In 1958, odata cu scoaterea tramvaiului 14 din cartierul Cotroceni se electrifica vechiul parcurs al acestuia cu troleibuze - 81 va circula din bd Gh Marinescu cu intoarcere prin bd Eroii Sanitari si str Carol Davila revenind sos Cotroceni; 84 circula de la facultatea de Medicina prin Carol Davila, Dr, Lister pana la Elefterie. Mi-e neclar cum se circula pe sensurile unice pe care le cunoastem de la Gara, nu s-a intrat de la inceput pe Baldovin Parcalabul.
81 se prelungeste in cartierul Militari la Lujerului in 1961 odata cu infiintarea lui 89*; din cauza problemelor legate de lipsa unor substatii electrice su suprasolicitarea retelei, in anul 1962 se scurteaza la Palatul Pionierilor (bucla unde intorceau alta data tramvaie, langa noul sediu ISU - mai exista si acum slalpul original care sustinea reteaua) si de la Aeroportul Baneasa la Gara Baneasa cu intoarcere in jurul Casei Scanteii

*intial acesta circula intre Lujerului si Piata Victoriei insa apoi este modificat din sos Cotroceni spre Vatra Luminoasa - cand iau nastere sensurile unice pe care le stim, cu o mica ajustare in 1984: la ducere Gh Marinescu - Carol Davila-Dr. Lister iar la intoarcere Eroii Sanitari-Carol Davila-sos Cotroceni

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

fl82 wrote:
La 10 noiembrie 1949, se dadea in exploatare prima linie de troleibuze din Bucuresti (si a doua de pe teritoriul actual al Romaniei, dupa Timisoara), pe ruta Piata Victoriei- Casa Presei (Hipodrom) , pe locul unde se afla astazi complexul Romexpo (linia 81), ulterior desfiintata.

  In 1956 (1957!) era inaugurata a doua linie de troleibuze din Bucuresti (linia 84- Soseaua (nu Scoala?) Iancului - Palatul Cotroceni).

 Daca in celelalte orase din tara evolutia retelelor de troleibuze a fost una pozitiva, in Bucuresti aceasta a fost contradictorie.
Astfel, in anii 60’ troleibuzele inlocuiesc tramvaiul din zona centrala a orasului.

  Insa, in anii 80’, o data cu aparitia metroului, se procedeaza la o restructurare a retelelor de troleibuze, nu intotdeauna inspirata.


Rosetti, daca vei avea bunavointa de a completa, pe larg, detaliat, in limita timpului disponibil, chiar si treptat, diferitele etape ale retelei din anii 50-60-70, ne-ar fi de mare ajutor, pentru posteritate. Din pacate, introducerea topicului este foarte scurta si sare cam toata istoria perioadei expansioniste a troleibuzului.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

rosetti61 wrote:
La Aeroportul Baneasa se prelungeste in 1952.


Fotografia asta apare datata 18 mai 1951 conform Agerpres. Nu are cum sa fie corect, nu? Daca intre Hipodrom (Scînteia) si Aeroport apare abia în 1952. Sau capatul de la Hipodrom era, de fapt, la Miorița?



 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti Icsilviu

Este o greșeală de datare a fotografiei Agerpress. Există informații fără nici un dubiu că linia de troleibuz a fost prelungită pe 26 aprilie 1952 la Aeroportul Băneasa.

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

Deci pe mine mă intriga rețeaua de la Miorița (mai precis macazul, foarte clar vizibil în fotografie).

MACAZ!
TV-2E Fantana Miorita Gara Baneasa Casa Scanteii Piata Presei ROCAR DESIGN FACEBOOK.png (164.66 KB; downloaded 5550 times)



Domnul Bucșan ne-a citit  și arată că situația capătului de la Fântâna Miorița / Casa Scânteii era următoarea:

1962-Piața Scînteii.jpg (1.12 MB; downloaded 6787 times)



În perioada anilor 1960 traseul lui 81 și 82 era, între Piața Scînteii - Fântâna Miorița, pe Șos. Băneasa (actuala Șos. București-Ploiești) pe sensul spre Aeroportul Băneasa.
În sens invers nu mai exista rețea, troleibuzele 81 și 82 având traseul de la Fântâna Miorița, prin fața Gării Băneasa, pe Str. Tipografiei, ocolind prin spatele Casei Scînteii, ieșind în Piața Scînteii pe actualul Bdl. Poligrafiei.

La o examinare atentă, se vede și capătul lui 83, pe  Șos. Nordului, cât și al autobuzului 45, care mergea în comuna Tunari.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421137 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use