Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Vaslui

 

Topic: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui

89 posts, 40888 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

In anul 2018, prin "Planul de mobilitate urbana", apare un proiect de extindere a retelei de troleibuze din Vaslui, care va presupune:

-Extinderea retelei de troleibuze pe urmatoarele strazi:

 -Strada Traian- Strada Calugareni- Strada Castanilor, pana la capatul de linie "Suburbia Delea"= cca 8 km (cale dubla)

 -Strada Ceramicii, pana la capatul de linie "Moldosin"= 4,5 km (cale dubla)

 -Constructia a inca doua noi statii de redresare

 -Constructia unui garaj pentru troleibuze (pe amplasamentul pe care in 1994 a inceput constructia acestuia, ulterior abandonata)

 -Achizitionarea de 10 troleibuze noi articulate (desi initial se vorbea de 18 troleibuze, pana la urma "s-au transformat" in 10 troleibuze si 8 "autobuze hibrid")



  *Realizarea de retea de troleibuze pe Strada Castanilor (dupa intersectia cu Strada Sublocotenent Ionese Adrian), spre suburbia Delea, este cam inutila!  In suburbia Delea exista numai case si vile, majoritatea celor care locuiesc acolo avand autoturisme personale.

    Mult mai utila ar fi daca viitoarea reteade troleibuze care se va construi pe Strada Traian- Calugareni- Castanilor, de la intersectia strazii Castanilor cu Strada Sublocotenent Ionese Adrian, sa fie continuata pe strada Sublocotenent Ionese Adrian si apoi sa fie unita cu reteaua existenta de pe Strada Stefan cel Mare.

  In acest fel reteaua ar deservi mai bine si cartierul de blocuri "13 Decembrie" si s-ar "inchide" un triunghi cu retea de troleibuze (triunghi format din strazile: Stefan cel Mare, Sublocotenent Ionese Adrian, Castanilor, Calugareni si Traian).


 *Realizarea de retea de troleibuze spre fosta platforma industriala "Rediu" (reteaua propusa pe Strada Ceramicii) este inutila! Toate intreprinderile industriale  care existau acolo in 1990 (cu exceptia IAMC) sunt astazi doar o amintire, acolo mai existand doar cateva blocuri- foste camine de nefamilisti.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

Oricum- sa vedem ce se va alege si de acest proiect propus de primarul Vasile Paval, care spunea ca in cativa ani 90% din calatorii care vor utiliza transportul in comun urban din Vaslui vor folosi troleibuzele!

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui deprodio

Cele 3 troleibuze sunt in conservare?

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui micutzu

Pana nu vad licitatia lansata,am unele indoieli,mai ales dupa ce s-a intamplat si la Piatra Neamt.Sa nu ne trezim si aici ca cele 18 troleibuze se vor transorma in 18 hibride...

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui Nenea_titi

Dacă, prin... Nu știu cum să zic, PN renunță la troleibuze, nu ar fi rău să le dea la Vaslui... Și să ia și restul din Constanța. 15 vehicule sunt suficiente pentru test, în plus sunt reostatice, și temporar ar putea funcționa, așa că și "trial version". Piese de caroserie probabil are STB destule... E drept, sunt vehicule depășite, non lf, etc... Dar, cel puțin, ar urni sistemul.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui ADK

Păi, rețeaua e finalizată? nu văd de ce ar trebui 15 troleibuze (doar să extindă rețeaua prin oraș, în locul autobuzelor). Dacă Rocarurile de la PN sunt în regulă (caroserie bună, preț bun etc) plus cele 3 articulate deja, n-ar fi o idee rea, dar într-adevăr sunt depășite chiar și cele deja din Vaslui. Cât despre Rocarurile rămase în Constanța, alea nu știu dacă mai sunt bune de ceva (stat imobilizate ani întregi, și cu siguranță au fost și descompletate). Oricum, ceva trebuie făcut, nu se poate renunța atât de ușor la transportul ecologic, din niciun oraș. :evil:

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

La Vaslui sunt necesare troleibuze noi, care pot fi achizitionate printr-un proiect cu finantare europeana- dar cu conditia ca acel proiect sa fie facut cu competenta si serios!  UE acorda fonduri pentru achizitionarea de vehicule noi, ecologice, pentru transportul urban in comun!

 La ora actuala cele mai moderne si raspandite troleibuze noi produse intr-o tara membra UE ar fi cred troleibuzele poloneze "Solaris-Trollino".


 Insa ca la Vaslui sa poata circula in conditii optime astfel de troleibuze noi trebuie intai indeplinite cateva conditii:


-Sa existe un garaj nou pentru troleibuze, dotat cu absolut toate utilajele si sculele necesare intretinerii unor astfel de troleibuze;

-Sa fie realizata o statie de redresare complet noua, dotata cu echipamente noi, moderna, care sa alimeteze reteaua de contact cu 600 Vcc in mod constant, fara intreruperi si fara variatii mari de tensiune;

-Sa fie angajati ingineri electronisti si electricieni calificati si bine pregatiti profesional, care sa poata intretine reteaua si eventuale troleibuze noi. Acestea inglobeaza astazi foarte multe elemente de electronica si nu mai pot fi reparate ca fostele troleibuze romanesti DAC.



  Acele 3 troleibuze second-hand au fost achizitionate intr-o maniera total nepotrivita (bine ca si ele sunt destul de vechi): reteaua fusesera reconstruita din fonduri europene si cum trebuia ca pana la o anumita data sa fie "inaugurata", in disperare de cauza (daca reteaua nu era inaugurata pana la o anumita data primaria Vaslui risca sa fie obligata sa returneze banii europeni), primaria Vaslui a cumparat aceste 3 troleibuze second-hand, ca sa vada aia de la UE ca reteaua este "gata" si este "folosita"!

 Insa fara un garaj si fara specialist care sa le poata intretine (la "punerea in functiune" la Vaslui a acestor 3 troleibuze cei de la Transurb au trebuit sa aduca un specialist de la CTP Iasi sa vina la Vaslui ca sa poata pune in circulatie troleibuzele), era de asteptat ca aceste troleibuze sa circule foarte putin!

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui Nenea_titi

Ca și versiune trial, cele din Constanța ar putea funcționa. Măcar ar ține sistemul viu, până la achiziționarea de noi mașini. Că sunt depășite (non lf), vechi (și totuși mai noi ca austriecele), nu au chopper (nu e neapărat rău, mai ales ca versiuni trial), e drept. Dar dacă nimeni nu se implică, rețeaua aia e doar pentru ciori și porumbei. Probabil și lipsa de personal calificat e o problemă, dacă la autobuze, ai doar șoferi și o baracă acolo de piese de schimb și un șopron la care i se zice pompos garaj, potimerge așa, la troleibuze e mai complicat.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui deprodio

Sau macar sa aduca RDS-urile din Piatra Neamt...dar daca nici garaj nu au.. :(

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

Pe site-ul oficial al primariei Vaslui, termenul de finalizare a lucrarilor de extindere a retelei de troleibuze apare ca fiind anul 2022, iar pentru constructia garajului de troleibuze anul 2023!

De asemenea tot acolo apar ca se vor construi si doua noi statii de redresare pentru reteaua de troleibuze ce va fi extinsa!

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

Din ziarul "Vremea Noua de Vaslui" din 28 ianuarie 2020 (articol scris de Daniel Tanasuc):

S-a semnat contractul care va face din Vaslui cel mai modern oras din Moldova, cu transport public European!

PROVOCARE… Municipiul Vaslui va avea una dintre cele mai moderne retele de transport public din zona Moldovei, cu troleibuze moderne articulate, cu capacitate de 90 de locuri, si autobuze hibride, cu capacitate de 60 de locuri, dintre cele mai moderne de pe piatã. Ieri, primarul Vasile Pavãl a semnat cu Agentia de Dezvoltare Regionalã Nord Est Piatra Neamt proiectul de extindere si modernizare a transportului local, valoarea totalã a proiectului fiind de 108 milioane lei. Pe lângã extinderea si înfiintarea de noi trasee, proiectul mai are în vedere modernizarea statiilor de cãlãtori si achizitia de mijloace de transport moderne. Proiectul, a spus Vasile Pavãl, primarul Vasluiului, va fi compus din trei componente. Prima este legatã de extinderea retelei de transport, aceastã componentã având urmãtorii indicatori principali: 342 stâlpi, 10,3 km retea transport cale dublã, 25 de statii de transport nou create, 69 de statii de transport modernizate. A doua componentã este realizarea unui sistem de transport inteligent, aceastã componentã având ca indicatori principali un sistem automatizare vânzãri bilete, sistem monitorizare flotã, sistem informatii pentru statiile de cãlãtori. Ultima componentã a proiectului semnat ieri prevede achizitionarea de vehicule de transport de cãlãtori ecologice, aceastã componentã având urmãtorii indicatori principali: 8 autobuze hibrid cu minim 67 de locuri, 10 troleibuze cu minim 90 de locuri. “Astãzi, semnãm contractul de finantare pentru cel mai important proiect, cel de modernizare a transportului public, în valoare de 108 milioane lei, inclusiv extinderea traseelor, rutelor si statiilor în tot municipiul Vaslui. Sunt 23 de milioane de euro, cel mai important proiect de extindere a transportului public din istoria Vasluiului”, a spus primarul Vasile Pavãl, primarul municipiului resedintã.

“Cresa si grãdinita au contractele de finantare, se lucreazã la proiectele tehnice. Sper ca într-un timp cât mai scurt sã se termine cele douã proiecte, dupã care executãm licitatia. Zona marginalizatã, respectiv apã-canal la Rediu, se aflã la verificare la ARDNE, este întocmit proiectul tehnic, dupã definitivarea verificãrii scoatem la licitatie si pornim la drum. Avem zona Copou, acolo am emis documentul de asumare a unor costuri neeligibile, l-am trimis deja la ARDNE, dupã care va fi trimis la ministerul de resort, la unitatea de verificare. Depoul se aflã la ARDNE, cu clarificãrile necesare, dupã care va fi trimis la Bucuresti, la unitatea de management”, a explicat primarul Pavãl, referindu-se la toate componentele proiectului câstigat de municipiul Vaslui, în valoare totalã de 132 milioane lei, din care 108 milioane numai pentru modernizarea si extinderea transportului public din oras. Cât priveste viitorul transport public al Vasluiului, primarul Pavãl spune cã îsi doreste un transport public civilizat, pentru un oras care s-a schimbat din temelii. “Este un serviciu public. Accentuez acest lucru, pentru cã a fi un serviciu public presupune civilizatie, comportament, modernizare, un oras curat. Pentru România, vor fi probleme de mediu din ce în ce mai acut analizate, în perioada urmãtoare. Multumesc dlui director Vasile Asandei, de la ARDNE, pentru colaborarea de pânã acum. Îl asteptãm cu drag, în continuare, la Vaslui”, a spus primarul Pavãl. Cu suma de 108 milioane lei, fonduri obtinute prin POR, sistemul de transport public al orasului resedintã va deveni printre cele mai moderne din zona Moldovei. Se vor face extinderi pe încã 10 km de strãzi, cu linii de troleibuze, inclusiv în suburbii, statiile de transport public vor avea sisteme de informare ca în orasele civilizate, cu afisaje moderne, iar masinile de transport public vor avea sisteme GPS, conectate cu statiile de transport public.

“Am semnat pentru modernizarea transportului public, suma este de peste 1.000 de miliarde de lei vechi”

“Vasluiul este un oras modern, care s-a transformat total în ultimii 10 ani. A fost apreciat chiar si de cãtre reprezentantii Comisiei Europene, acum doi ani, care au fost încântati de ceea ce s-a fãcut aici pe baza fondurilor europene. Fãceam un calcul pe drum, valoarea lui, în valoarea veche, este de peste 1.000 de miliarde lei, ceea ce nu e putin lucru pentru o comunitate. Semnãm acest contract pe sub axa 4.1 si mã bucur sã aflu cã sunteti înaintati cu procedura de achizitie”, a spus Vasile Asandei, directorul general al ARDNE Piatra Neamt. Peste 3-4 ani, termenul pânã la care se vor face toate modernizãrile în oras, Vasluiul va arãta complet modernizat, din punct de vedere al transportului public, iar meritul îi apartine exclusiv primarului Vasile Pavãl, cel care s-a bãtut pentru ca resedinta de judet sã primeascã o finantare substantialã. Cât priveste zestrea actualã de masini a Transurb, primarul Pavãl a spus cã, la momentul în care se vor demara noile proiecte cu troleibuze si autobuze noi, se vor face analize, pentru a vedea dacã sunt acoperite toate rutele si dacã este nevoie de completarea viitoarei flote cu masini din actuala flotã.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

Cateva remarci:

-Este bine ca se va extinde reteaua de troleibuze si se vor achizitiona 10 troleibuze articulate noi, dar, pentru ca un sistem de troleibuze sa poata functiona corespunzator, trebuie realizate si alte dotari:

-In primul rand, actuala statie de redresare a fost realizata in 1994, cand s-a inaugurat initial reteaua de troleibuze din Vaslui. Fiind realizata in 1994, actuala statie de redresare ar trebui complet inlocuita cu alta noua, deoarece echipamentele sunt invechite (fiind realizate la nivelul tehnic din 1994) si mai ales furnizeaza o tensiune de 750 Vcc, tensiune la care functionau vechile troleibuze romanesti DAC. Pe cand troleibuzele noi produse astazi in Europa trebuiesc alimentate la 600 sau 650 Vcc.
 In plus statia de redresare trebuie sa asigure o alimentare constata si sigura, fara variatii mari de tensiune, a retelei de contact, lucru care statia de redresare actuala, realizata in 1994, nu cred ca il mai poate realiza.

-Extinderea retelei de troleibuze impune si constructia a doua statii de redresare noi

-Evident ca trebuie schimbate si cablurile de alimentare care pleaca din statia de redresare si alimenteaza reteaua de contact, lucru nu foarte simplu, aceste cabluri de alimentare fiind  amplasate subteran.

-Extinderea retelei de troleibuze va impune montarea de noi macazuri si elemente de incrucisare si sper ca se vor folosi cele mai noi si moderne astfel de echipamente existente pe plan mondial

-Este bine ca se va realiza si un depou (garaj) nou pentru troleibuze (de fapt constructia acestuia incepusera in 1994, fiind apoi abandonata), insa acesta va trebui dotat cu toate echipamentele, sculele si utilajele necesare pentru intretinerea, verificarea si reparatia unor troleibuze noi, care astazi inglobeaza foarte multe elemente sofisticate de electronica si care evident ca nu mai pot fi intretinute cum erau "intretinute" la Vaslui vechile troleibuze romanesti DAC.

-Este foarte important ca Transurb sa angajeze apoi si specialisti (electricieni, ingineri electronisti) care sa cunoasca ultimile noutati tehnice pe plan mondial in materie de retele de troleibuze si de electronica, deoarece fara personal calificat si bine pregatit profesional reteaua nu va putea fi intretinuta corespunzator.

 In concluzie, sper ca firma care va castiga licitatia si va intocmi proiectul tehnic de extindere a retelei de troleibuze din Vaslui va fi una cu experienta in domeniu, care va tine cont de aspectele mai sus mentionate.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui Nenea_titi

Nu tensiunea de alimentare îți spune dacă e modern sau nu. În vest se folosesc atât 600 cât și 750 v. În Elveția de exemplu sunt folosite ambele tensiuni. La noi, mai era folosit 825V (Constanța e un exemplu).
Stația respectivă este din aia veche de tip comunist, probabil este și uzată, nu mai face față sub sarcină, etc. De principiu, dacă ar funcționa corect, poate fi și din 1950, ar putea alimenta vehicule noi. E ca la priză, la prizele românești merge doar bec romlux și televizor diamant și frigider arctic? Nu. E fix același principiu. Dacă aduci din Elveția sau Italia troleibuze de 750 V, trebuie să funcționeze. Majoritatea troleibuzelor cu electronică (chopper și invertoare) , de multe ori au plajă de funcționare, între 500 și 900 v.  Deci nu mai este ca la DAC reostatic, dacă ai sub o anumită tensiune " nu mai trage". În plus, in majoritatea orașelor cu troleibuz + tramvai de la noi se merge pe 750 v. Sunt orașe unde se merge mai nou pe 600 v, dar cele ce au și un sistem și celălalt merg pe 750 de regulă. Excepție văd Ploiești, unde am văzut o atenționare de 600 V. Bine, acolo au început cu V3A, Timiș și Rocar care erau pe 750, dar cu timpul, au le-au casat și au adus vehicule sh care merg toate pe 600, deci în cazul ăla merită.

Deci puteți rămâne lejer la 750 v.
Problema nu e tensiunea. Așa cum ai spus și tu și cum am mai spus și eu, este necesar personal specializat pe mentenanță de troleibuze, trebuie personal de mentenanță rețele, stații de transformare și redresare, șoferi. Dacă la DAC mai mergea cu o sârmă și o cârpă în loc de capac, la astea noi gata! Ai electronice, ai diagnoza computerizată, troleibuzul necesită specializare suplimentară față de autobuz. Și dacă se iau autobuze electrice, tot trebuie stații de încărcare. Așa că de pomană și asta dacă nu ai logistică.
Și apropo :mentenanța se face prin contract, se externalizeaza serviciul. Nu de personalul garajului, care face după cum îi tună lui nea Nelu.
Cât despre angajări, dacă dă niște salarii de doi bani personalului de exploatare și întreținere, iarăși nu au făcut nimic. Fie nu vor veni, vor pleca în străinătate, fie vin stau un an doi și pleacă, fie fac treabă de mântuială. Deci canci dezvoltare durabilă.
Până una alta, rețeaua stă pe dreapta. E bine că a fost făcută și că există o speranță, față de alte orașe.

 


Re: Rețeaua de troleibuz din orașul Vaslui fl82

Atunci cand se vor achizitiona troleibuzele noi, sper ca primaria Vaslui sa aibe "inspiratia" ca prin contractul de achizitii sa impuna firmei de la care va achizitiona troleibuzele sa asigure si mentenanta si reparatiile acestora, cel putin in perioada de garantie!

Dupa terminarea perioadei de garantie, evident ca intretinerea si reparatia troleibuzelor va trebui asigurata de salariatii Transurb, angajati care vor trebui instruiti din timp, de reprezentantii firmei de la care se vor achizitiona troleibuzele.

In privinta intretinerii retelei si a statiilor de redresare, cabluri, etc, acestea vor trebui facute de angajatii Transurb.

De asemenea ar trebui achizitiona si un autoturn nou si eventual un troleibuz-ungator.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Vaslui  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use