Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Casări autobuze

248 posts, 83337 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Casari autobuze Gabi23

La noapte va pleca de la Autobaza Pipera in ultima cursa DAF-ul #768, cu destinatia URAC. Ultimele luni si le-a petrecut la traseu pe linia 630. El si cu #828 erau de obicei autobuzele care le gaseai in traseu. Bineinteles ca nu mai pleca decat tractat  :twisted:.

 


Re: Casari autobuze Gabi23

Le-am trimis in istorie si pe:
DAF Castrosua: 780 (a circulat pana acum cateva saptamani, de obicei era pe linia 141)
Iveco: 3351(era retrasa din circulatie din iunie 2008)

 


Re: Casari autobuze Gabi23

L-am casat si pe DAF Elvo 815

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Tom

Nu ma asteptam sa mai vad asa ceva pe strazi. Astazi am vazut utilitarul IK4 1611 (B-98-RTB) in zona Bujoreni. Credeam ca le-au taiat pe toate.
Gabi23 wrote:
L-am casat si pe DAF Elvo 815
Ce rau esti... :lol: :lol: Asta cum ti-a scapat atunci? E mult mai vechi.
Apropos, de ce n'au facut DAF'uri de scoala?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Dr2005

N-au retarder şi tahograf, iar astea sunt obligatorii pentru autorizare. Desigur, dacă firma de şoferi are pile, se autorizează şi Rocar 111 RDTM şi Ikarus 260, dar RATB nu intră în categoria asta.

 


Re: Casari autobuze Gabi23

Pe B-98-RTB (nu stiam ca a a fost candva 1611) l-am "capturat" in traseu in zona B-dul Metalurgiei. El inca mai circula fiiind singurul IK4 Interventii ramas in circulatie. Mai devreme sau mai tarziu ii va veni si lui timpul sa mearga pentru ultima oara la URAC. Nu cred sa mai existe alt IK4 al RATB inca necasat. Mai este la Alexandria in parcul rece deocamdata IK4 611, despre soarta caruia nu se stie ce se va alege.  

DAF pentru scoala? Dupa parerea mea sunt suficiente cele 4 Rocaruri. Mai de graba as fi transformat vreo 10-15 Rocar sau DAF in autobuze utilitare cate unul pentru fiecare depou/autobaza. Cand ma refer la autobuze utilitare, as fi vrut sa fie nu chiar ca DAC-urile de Interventii, ci sa fie concepute in asa fel incat sa poti sa efectuezi transporturile tehnologice (carat piese diverse, baxiuri de apa minerala, anvelope etc.) care se fac acum cu autobuze de traseu.

 


Re: Casari autobuze Gabi23

Vorbim la trecut si despre:

Rocar de Simon: 1105(a fost in conservare la Berceni de la inceputul anului 2009 si n-a mai circulat pana la casare), 1135 (a circulat pana in aceasta vara, de obicei era de gasit pe liniile 103/246)
DAF Elvo: 768
DAF Castrosua: 779, 843 si 873 (Au circulat inclusiv in aceasta vara in luna iulie erau toate 3 in traseu pe 141/220/242, si inclin sa cred ca au fost casate pentru ca au nr. de km + anii. Cele 3 aratau destul de bine ca aspect mai ales 873 pe care o preconizam sa mai reziste cativa ani la Ferentari)

 


Re: Casari autobuze Gabi23

De la sfarsitul lunii august si pana acum nu a mai sosit nimic la URAC, desi sunt multe autobuze (Rocar de Simon, DAF, Iveco) retrase din circulatie definitiv. Din luna octombrie nu s-au mai casat efectiv caroseriile fostelor autobuze. Se doreste externalizarea operatiunilor de casari in afara Bucurestiului din mai multe motive. Deocamdata in "stand-by" in uzina mai sunt caroseriile fostelor: 679, 768, 779, 780, 808, 820, 821, 841, 843, 865, 867, 873, 1105, 1122, 1135, 3321, 3324, 3331, 3332, 3336, 3339, 3351, 3352, 3355, 3356, 3359.

 


Re: Casari autobuze ByOnu

Estimez ca ~70% din ce se caseaza este in stare de functionare. Chiar nu se poate pune vorba de niste donatii din partea RATB catre alte regii din tara care chiar o duc prost, la pamant in adevaratul sens al cuvantului..? Pai pentru ei niste Daf-uri, RDS-uri, chiar si Iveco ar fi mana cereasca; avand in vedere ca sunt functionale! Acuma stiu ca nici vantul nu bate pe gratis, dar putina implicare din partea autoritatilor chiar ar ajuta.

Desigur, nu neaparat sa le tina o viata, dar macar 2-3 ani pana cand se mai linistesc apele. RATB-ul oricum nu castiga cine stie ce, castiga, dar nu foarte mult de pe urma casarilor, si acum, ce mai inseamna cateva autobuze pe langa cate are RATB-ul pt mezat?

Majoritatea oraselor cu probleme se chinuiesc cu DAC-uri si Ikarus-uri, nu ca ar fi ele de proasta calitate, dar timpul si proasta mentenanta si-au cam lasat amprenta asupra lor ... este ceva ireversibil daca intelegeti.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Dr2005

ByOnu wrote:
Majoritatea oraselor cu probleme se chinuiesc cu DAC-uri si Ikarus-uri, nu ca ar fi ele de proasta calitate, dar timpul si proasta mentenanta si-au cam lasat amprenta asupra lor ... este ceva ireversibil daca intelegeti.


Piese de Dac şi Ikarus încă găseşti, iar daăc nu găseşti, poţi improviza. Nu mai zic că orice mecanic auto ştie să repare ,,Raba", implicit şi Dac şi Ikarus cu motor D2156. Problema cu Daf-urile e că au fost doar în Bucureşti... desigur, dacă s-ar fi vândut la preţul real (nu la 47.000 RON cu cât vroia RATB să le dea înainte de casare), amortizat, s-ar fi putut găsi cineva să cumpere un lot suficient de mare (să zicem minim 20 de bucăţi) care să îi asigure şi piese de schimb (să zicem că trăgea 4-5 la gard). Acum... nu prea mai au cum să facă asta, decât să le ia cineva pe toate din parcul rece.

 


Re: Casari autobuze Dominatrix

Dr2005 wrote:
Problema cu Daf-urile e că au fost doar în Bucureşti... desigur, dacă s-ar fi vândut la preţul real (nu la 47.000 RON cu cât vroia RATB să le dea înainte de casare), amortizat, s-ar fi putut găsi cineva să cumpere un lot suficient de mare (să zicem minim 20 de bucăţi) care să îi asigure şi piese de schimb (să zicem că trăgea 4-5 la gard).
Stai putin, asta a fost la inceput, dar ulterior s-a schimbat foaia, autobuzele vechi (si DAF, si Rocar) fiind scoase la vanzare, la pretul cel mai mic oferit. Ca nu s-a facut prea multa "publicitate" inainte de licitatie, e alta discutie, dar oricum ideea e ca s-a vrut in mai multe randuri vanzarea lor la pretul cel mai mic. Daca "provincia" era interesata de vechituirile RATB'ului, de ce nu s-au prezentat la licitatii? Ca au fost destule...

 


Re: Casari autobuze Gabi23

Problema e ca ele sunt "depasite". Pur si simplu nu mai fac fata, au fost distruse de drumurile proaste din Bucuresti, ani, si multe alte cauze. Au tot incercat sa vanda ce e la Dep. Berceni dar in zadar. Si ce mai e inca acolo nu stiu cat ar mai rezista. Sigur, fata de ce jeguri se gasesc prin unele orase de provincie astea ar fi lux...
Dafurile si Rocarurile s-a ales praful incepand cu anul 2006... cand au fost abandonate de majoritatea titularilor care au trecut pe Mercedes-uri. Stiu foarte bine ca multe nu mai fac fata...
Sfarsitul lor e aproproape, in anul 2011 se vor casa majoritatea DAF si Rocar de Simon... :(

 


Re: Casari autobuze Dominatrix

Gabi23 wrote:
Problema e ca ele sunt "depasite". Pur si simplu nu mai fac fata, au fost distruse de drumurile proaste din Bucuresti, ani, si multe alte cauze. Au tot incercat sa vanda ce e la Dep. Berceni dar in zadar. Si ce mai e inca acolo nu stiu cat ar mai rezista. Sigur, fata de ce jeguri se gasesc prin unele orase de provincie astea ar fi lux...
Mersi Gabi pentru mesaj. Exact asta vroiam sa zic si eu...cine naiba sa se inghesuie a cumpere niste autobuze rulate IN ROMANIA, ani buni, pe niste drumuri care aratau (cel putin in anii '90, dar si acum, in parte) ca in Afghanistan, chiar la "pretul cel mai mic"? Nici nu e de mirare ca nu a vrut nimeni din provincie sa cumpere "harburile" RATB'ului...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Casari autobuze Dr2005

Dominatrix wrote:
Ca nu s-a facut prea multa "publicitate" inainte de licitatie, e alta discutie, dar oricum ideea e ca s-a vrut in mai multe randuri vanzarea lor la pretul cel mai mic. Daca "provincia" era interesata de vechituirile RATB'ului, de ce nu s-au prezentat la licitatii? Ca au fost destule...


Păi... când se auzea că sunt pentru vânzare, erau urgent înlocuite toate componentele bune cu altele defecte din restul parcului circulant. În condiţiile astea, cine să le ia? În schimb, maşinile trimise direct la casare erau în stare perfectă de funcţionare, unele chiar au mers pe roţile lor la autogen (de ex. Dac112 UDM #2550).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2306 forum members have written 422901 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use