Transportul feroviar în RomâniaOperatori privați din România

 

Topic: Ferotrans TFI (Iași)

17 posts, 12351 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Ferotrans TFI (Iași) ByOnu

Ferotrans TFI este o companie din Iasi infiintata in 2009.

Conform RailJournal, Ferotrans TFI a achizitionat un numar (nespecificat) de automotoare diesel Class 3400 (DM 90) retrase de Caile Ferate din Olanda dupa electrificarea liniilor pe care operau. Initial olandezii au avut 53 de unitati din care Ferotrans a achizitionat doar un rest. Acestea vor fi pregatite la Pascani si vor trebui sa obtina avizul AFER.

Automotoarele sunt fabricate de Talbot/Duewag/SIG (Talbot fiind Bombardier deja la momentul fabricarii automotoarelor?) intre 1996 si 1998. Vmax. 140 km/h. Capacitate calatori: 12 x Clasa I, 123 x Clasa a II-a, 34 x scaune rabatabile.

Ferotrans TFI intentioneaza sa le utilizeze pe Bucuresti - Iasi (pare putin plauzibil) incepand cu vara acestui an.

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) BodoMinea

(Talbot fiind Bombardier deja la momentul fabricarii automotoarelor?)

Pare să fi fost „în proces”. Le-au construit în 1996-1998 și Talbot a început încorporarea în Bombardier Transportation după succesul proiectului trenului Talent, aproximativ în 1995. Deci e discutabil.
Pentru curioși: https://en.wikipedia.org/wiki/Waggonfabrik_Talbot (vedeți și modelul Talent, foarte similar dpdv vizual cu un Desiro Electric, foarte popular pe la austrieci)

Avem până acum:





Și mai avem întrebări și dubii. Cel puțin eu.

După cum au subliniat și colegii în topicul de material rulant, 52 de unități, dacă este vorba într-adevăr de 52 de automotoare diesel, sunt foarte multe. Cred că dintre operatorii privați de la noi, doar cu ex RegioTrans / actual Regio Călători se poate compara la capacitate... ei porniseră la drum cu vreo 80 de automotoare X45/X43 și 10 RIO/RIB, toate ex-SNCF, nu știu câte mai au active acum. Să ne amintim că la aceste 52 de unități ale FeroTrans se adaugă și câteva rame electrice austriece.

Vorbim de o capacitate de transport deloc neglijabilă, și cred că ne putem bucura, deși ne punem câteva întrebări: oare chiar au analizat cererea de transport...? Au unde să participe la licitații pentru linii neinteroperabile care chiar să aibă călători (nu doar 4-5 case din imediata vecinătate a haltelor) și au pe ce rute interoperabile să vină cu legături care să primească și subvenție de servicii publice (știm că altfel nu are cum să fie profitabil modelul de business al unui operator feroviar de călători în România momentului actual)... Și să ne gândim și că FeroTrans TFI nu a mai efectuat nicio activitate de la încercările modeste de a opera prin Suceava, care s-au soldat cu pierderi substanțiale pentru CFR Călători, de unde închiriau material rulant.

Pe de altă parte, angajați ai CFR Marfă Iași susțin că firma lui Anchidin, Ferotrans TFI, are o datorie de câteva sute de mii de lei către CFR Călători. O arată și mai multe cereri de încuviințare a executării silite, cereri depuse la instanță de CFR Călători. Banii sunt datorii de pe vremea când Ferotrans a închiriat linii pentru a asigura transport privat de călători. Problemele Ferotrans nu se opresc aici...
Firma Ferotrans TFI SRL a fost înființată în 2009, iar în 2010 a obținut contracte de transport de călători pe calea ferată, urmând să opereze câteva trasee din Suceava. Deși a primit subvenții de la stat de 4,4 milioane lei, realizând venituri proprii de doar 687.140 lei, firma a renunțat să mai facă investițiile promise.

- http://www.obiectivdesuceava.ro/local/c ... a-suceava/
https://www.7est.ro/exclusiv-7est-milio ... -integral/
https://www.feroviarul.ro/stiri-ferovia ... l-director

S-or fi pus pe treabă să ofere un serviciu util și profitabil... cu resurse proprii. Vom vedea. Posibilitățile sunt infinite - vreun RailPool de România care să închirieze material rulant operatorilor mai nevoiași? Visele mele... Nu știm de unde au avut bani să cumpere atâtea deodată, dar să sperăm că le pun la treabă în mod corespunzător.

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) shoppy

Nu trebuie luata neaparat de buna cifra de 52, multi oameni dau ca informatie sigura ce isi inchipuie ei, sau ce ar vrea ei, sau ce au auzit din sursa sigura, sau au impresia ca agita ei apele si ghidoneaza discutia in ce directie au ei interes, trebuie evaluata justificarea, pana acum singurul lucru clar este ca olandezii nu mai au nevoie de ele.
Daca au datorii la CFR Calatori, pai sa se duca CFR Calatori cu executarea silita si gata, daca nu se duce inseamna ca alta este situatia, nu inteleg nici ce treaba au angajatii CFR Marfa in toata chestia asta, jurnalism amatoricesc.

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) Andrei Andraș

BodoMinea wrote:
Cred că dintre operatorii privați de la noi, doar cu ex RegioTrans / actual Regio Călători se poate compara la capacitate... ei porniseră la drum cu vreo 80 de automotoare X45/X43 și 10 RIO/RIB, toate ex-SNCF, nu știu câte mai au active acum.


RegioCălători mai are în circulație 88 de automotoare AMX, 10 rame RIO și 6 locomotive BB. Restul, sunt restrase din circulație / casate / defecte.

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) treinreiziger

Is it allowed to comment on this forum in English? I am Hildebrand van Kuijeren, owner of the Dutch site for traintravelers & trainlovers: Treinreiziger.nl. Dutch Railways (NS) said recently (May 2019) to the Dutch regional newspaper De Gelderlander that the deal will continue. Finance and papers is not the problem, only the transportation was more difficult as aspected.
See: https://www.gelderlander.nl/nijmegen/de ... ~a4d55141/

I don't know if i can belive it. Do Ferotrans have a site and have services at the moment?
Do somebody know more about Ferotrans?

(I am right now at Romanian :-) My wife is for Romanian. I like traintraveling here. I understand that Romanian is the language. But is it aloud to post in English? Ofcourse can everybody response in Romanian)

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) Costin

English is fine, don't worry. Unfortunately, I don't have any info regarding your actual question.

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) BodoMinea

Ferotrans TFI Iași, în conflict cu olandezii pentru 48 de rame diesel Buffalo
Ferotrans TFI Iași se judecă cu Nederlandse Spoorwegen, căile ferate olandeze, de la care a cumpărat în urmă cu doi ani 48 de rame diesel Buffalo, dar care nu au mai ajuns în România.
Nederlandse Spoorwegen vrea să anuleze vânzarea a 48 de trenuri diesel către societatea ieșeană, potrivit unor informaţii publicate în presa olandeză și citate de Economica.net.
Trenurile numite Buffalo au fost cumpărate în 2017 şi urmau să ajungă în România până în martie 2018. Presa olandeză menţionează că operatorul român ar fi transmis că îi este mai greu decât anticipa să ducă trenurile în România, dar nu precizează şi motivul.
Ferotrans TFI Iași, în proces cu Nederlandse Spoorwegen
Nederlandse Spoorwegen se judecă acum cu Ferotrans TFI. Cele 48 de trenuri diesel au fost fabricate în perioada 1996 – 1998 de către fostul producător german Talbot. După ce olandezii au cumpărat trenuri electrice noi şi au electrificat toată reţeaua de cale ferată, aceste rame diesel au fost scoase din circulaţie în 2017, la jumătatea duratei lor de viaţă, de 40 de ani. Cum în România rețeaua de cale ferată este electrificată doar în proporție de 40%, trenurile de la olandezi ar fi fost binevenite.



Firma Ferotrans TFI din Iași este controlată de Dumitru Anchidin. Firma înfiinţată în urmă cu 10 ani a obţinut în 2018 un profit net de 1,79 milioane de lei, la afaceri de 2,78 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice. Autoritatea Feroviară Română (AFER) i-a retras în 2011 licența de operator feroviar.
Sursa: Club Feroviar

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) ByOnu

https://dutchreview.com/news/daily-dutc ... m-prorail/

NS is now 48 trains richer: Romanian company bought them but never picked them up

By Kavana Desai - September 26, 2019

The NS is 48 trains richer but it was not exactly a gift. The central court of the Netherlands ruled that NS will have to take back 48 buffel trains that were sold to a Romanian transport company in 2014 and 2017. Well, I say take back but the truth is that they never left the Dutch tracks!

These buffel or so-called buffalo trains were sold to the Romanian transport company Ferotrans. They were supposed to come pick them up from the Netherlands by April 2018, latest. But they’re still parked in Nijmegen. So what exactly happened?

Why didn’t Ferotrans pick up the trains?
The whole affair has become more like a “he said-she said” situation where both the companies are blaming each other. Ferotrans claims that the Dutch railways were being a pain in the a*s with their bureaucracy. The Dutch railways are obviously refuting that as they say that they have done everything they can to make sure the trains were transported out of the country.

What happens to the trains now?
ProRail is set to start work on the tracks in Nijmegen in October and will need them to be cleared up. So, if the trains are not removed before October, ProRail will fine NS 1000 euros per train. With this court’s ruling, the ownership of the trains goes back to NS, which means that they are free to do what they want with them. According to NU.nl, they want to remove them and have them demolished. However, it’s still unknown as to where they will be taken. Talk about a long and arduous journey!

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) ByOnu

Comentariu personal: mie imi pare rau ca n-ajung la CFR, sa fi inlocuit Malaxele vietii.. Sau la RT, dar aia trebuie sa primeasca de la SNCF.

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) punmeister

CFR isi pune baza in ramele electrice de la ARF si pe licitatia pentru 50 de rame diesel care 100% va pica :popa:

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) Albert

De ce sa pice?

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) punmeister

Pentru ca vor prima rama la 6 luni de la semnarea contractului, in cazul asta nu se baga nici dracu.

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) Oko21

Au ajuns intre timp (o parte dintre ele ) la un operatot privat din Polonia, SKPL.

 


Re: Ferotrans TFI (Iași) PTMZ

...iar o bună parte din ele zac într-o unitate a NS de la Blerick. Au ajuns într-o stare deplorabilă, din păcate.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Operatori privați din România  • 
Choose destination

Since our 2394 forum members have written 430957 posts in 5361 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use