Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
4140 posts, 951833 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Final la iarna doar cu podul o sa faca un giratoriu intre Ford si biserica si o sa dea podul si ocolirea actuala in acel giratoriu.
Final la iarna doar cu podul o sa faca un giratoriu intre Ford si biserica si o sa dea podul si ocolirea actuala in acel giratoriu.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Costin
Au PUZ? Eu stiu ca n-au. In lipsa lui, nu exista nici un plan aprobat, puteti cauta mult si bine planuri, nu sunt decat joaca pe hartie cu cariocile in lipsa unui PUZ.
Au PUZ? Eu stiu ca n-au. In lipsa lui, nu exista nici un plan aprobat, puteti cauta mult si bine planuri, nu sunt decat joaca pe hartie cu cariocile in lipsa unui PUZ.
- shoppy
-
Posted:
-
- cosstin
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
cosstin
Am trecut astazi pe Virtutii si am remarcat faptul ca au fost montate toate traversele de metal ale podului Ciurel peste Virtutii.
Nu sunt specialist, dar ceea ce m-a intrigat este faptul ca pentru fiecare dintre segmentele acestor traverse exista multiple imbinari prin sudura fara un picior de sprijin in afara celor metalice care banuiesc ca sunt temporare. Pentru unul dintre segmente exista 3 astfel de imbinari. Nu imi dau seama daca acest tip de rezolvare ofera siguranta necesara. Ceea ce m-a intrigat suplimentar a fost faptul ca pe unele dintre aceste linii de sudura au fost aplicate niste placute prinse cu nituri, al caror rol nu imi este clar si trebuie sa spun ca nu am remarcat o abordare similara la alte proiecte.
Am trecut astazi pe Virtutii si am remarcat faptul ca au fost montate toate traversele de metal ale podului Ciurel peste Virtutii.
Nu sunt specialist, dar ceea ce m-a intrigat este faptul ca pentru fiecare dintre segmentele acestor traverse exista multiple imbinari prin sudura fara un picior de sprijin in afara celor metalice care banuiesc ca sunt temporare. Pentru unul dintre segmente exista 3 astfel de imbinari. Nu imi dau seama daca acest tip de rezolvare ofera siguranta necesara. Ceea ce m-a intrigat suplimentar a fost faptul ca pe unele dintre aceste linii de sudura au fost aplicate niste placute prinse cu nituri, al caror rol nu imi este clar si trebuie sa spun ca nu am remarcat o abordare similara la alte proiecte.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andrei11
Eu am terminat altă facultate, tot profil tehnic / mecanic, dar stai liniștit, la Facultatea de Construcții se învață cum se proiectează / se calculează / se realizează un pod metalic. Și vorba aceea, poduri metalice sunt peste tot în lume.
În altă ordine de idei, să știi că o sudură corect calculată / corect realizată și respectând condițiile de calitate ale materialului practic n-are moarte. La suprasarcini catastrofice mai degrabă se rupe materialul de lângă sudură decât sudura în sine. Așa că stai liniștit.
Eu am terminat altă facultate, tot profil tehnic / mecanic, dar stai liniștit, la Facultatea de Construcții se învață cum se proiectează / se calculează / se realizează un pod metalic. Și vorba aceea, poduri metalice sunt peste tot în lume.
În altă ordine de idei, să știi că o sudură corect calculată / corect realizată și respectând condițiile de calitate ale materialului practic n-are moarte. La suprasarcini catastrofice mai degrabă se rupe materialul de lângă sudură decât sudura în sine. Așa că stai liniștit.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Utilizator anonim
Am pus si eu multe intrebari legate de aceasta deschidere mare, am primit asigurari ca profilul metalic si ungiul de motaj sunt special calculate si simulate, nu exista niciun risc.
Am pus si eu multe intrebari legate de aceasta deschidere mare, am primit asigurari ca profilul metalic si ungiul de motaj sunt special calculate si simulate, nu exista niciun risc.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
aztec
Placutele cu nituri banuiesc ca sunt ghidaje si reazeme temporare pana la definitivarea sudurii..sau chiar raman puncte de intarire...
Placutele cu nituri banuiesc ca sunt ghidaje si reazeme temporare pana la definitivarea sudurii..sau chiar raman puncte de intarire...
- Sorin62
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Sorin62
^^
Nu sunt eu mare specialist, dar problema este absența antretoazelor (grinzile transversale inferioare). Pentru traversarea peste Virtuții nu este o mare problemă deoarece fiecare sens de mers „stă” pe tronsonul metalic respectiv. Pentru rezistență este suficientă săgeata care determină comprimarea tronsonului prin propria greutate (similar boltelor).
Marea întrebare este cum au calculat rezistențele la podul hobanat. Hobanele preiau sarcina din lateral. Nu trebuie să fii mare specialist ca să realizezi că apare o torsiune a planșeului podului hobanat - AKA planșeul ar tendința de a se transforma într-un „jgheab”. În plus, prinderile hobanelor sunt suprasolicitate prin torsiunea segmentelor metalice într-un mod atipic.
Din poze se vede că acele grinzi transversale sunt puse la partea superioară (sub planșeul pasajului).
Imaginați-vă că acest planșeu are tendința să se încurbeze (pe modelul unui jgheab) iar susținerea din lateral accentuează această tendință.
De ce credeți voi că au întărit prinderile hobanelor într-un asemenea hal? Și de ce au stat un an de zile și n-au făcut nimic?
Întrebarea importantă este cine va verifica lucrarea și va pune semnătura pe procesul verbal de recepție...
^^
Nu sunt eu mare specialist, dar problema este absența antretoazelor (grinzile transversale inferioare). Pentru traversarea peste Virtuții nu este o mare problemă deoarece fiecare sens de mers „stă” pe tronsonul metalic respectiv. Pentru rezistență este suficientă săgeata care determină comprimarea tronsonului prin propria greutate (similar boltelor).
Marea întrebare este cum au calculat rezistențele la podul hobanat. Hobanele preiau sarcina din lateral. Nu trebuie să fii mare specialist ca să realizezi că apare o torsiune a planșeului podului hobanat - AKA planșeul ar tendința de a se transforma într-un „jgheab”. În plus, prinderile hobanelor sunt suprasolicitate prin torsiunea segmentelor metalice într-un mod atipic.
Din poze se vede că acele grinzi transversale sunt puse la partea superioară (sub planșeul pasajului).
Imaginați-vă că acest planșeu are tendința să se încurbeze (pe modelul unui jgheab) iar susținerea din lateral accentuează această tendință.
De ce credeți voi că au întărit prinderile hobanelor într-un asemenea hal? Și de ce au stat un an de zile și n-au făcut nimic?
Întrebarea importantă este cine va verifica lucrarea și va pune semnătura pe procesul verbal de recepție...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Tablierul de peste Dambovita are intre cele 2 nuclee grinzi I transversale care joaca si rolul antretoazelor, uite aici viewtopic.php?f=354&t=4027 se vad in pozele cu prinderea hobanelor.
Tablierul de peste Dambovita are intre cele 2 nuclee grinzi I transversale care joaca si rolul antretoazelor, uite aici viewtopic.php?f=354&t=4027 se vad in pozele cu prinderea hobanelor.
- Sorin62
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Sorin62
^^
Da, știu, dar aceste grinzi ”I” rigidizează porțiunea/fața interioară a nucleelor. Nu există o structură metalică continuă pe post de antretoază. Pe exterior există o prindere sudată, cordonul de sudură fiind supus la tensiuni diferite pe lungimea lui datorită forțelor de forfecare.
De altfel testarea a și fost anunțată
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23304391-foto-gabriela-firea-pana-1-septembrie-relua-circulatia-tramvaiului-41-pasajul-ciurel-gata-pana-finalul-anului.htm:
^^
Da, știu, dar aceste grinzi ”I” rigidizează porțiunea/fața interioară a nucleelor. Nu există o structură metalică continuă pe post de antretoază. Pe exterior există o prindere sudată, cordonul de sudură fiind supus la tensiuni diferite pe lungimea lui datorită forțelor de forfecare.
De altfel testarea a și fost anunțată
https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23304391-foto-gabriela-firea-pana-1-septembrie-relua-circulatia-tramvaiului-41-pasajul-ciurel-gata-pana-finalul-anului.htm:
Conform graficului de execuție, prima etapă a acestui proiect, Nodul Virtuții, se va încheia la sfârșitul acestui an, atunci când vom începe, în conformitate cu legislația în vigoare, testele statice și dinamice.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
subway guru
Nituri nu se mai folosesc de pe vremea lui Saligny! Poate suruburi de inalta rezistenta.
La podurile rutiere pe grinzi chiar si casetate antretoazele sunt de regula mai suple decat la cele de cf.
Grinzile casetate au rigidizari pe interior nu pe exterior.
Mie nu-mi sar prea multe <ciudatenii> in ochi.
Nituri nu se mai folosesc de pe vremea lui Saligny! Poate suruburi de inalta rezistenta.
La podurile rutiere pe grinzi chiar si casetate antretoazele sunt de regula mai suple decat la cele de cf.
Grinzile casetate au rigidizari pe interior nu pe exterior.
Mie nu-mi sar prea multe <ciudatenii> in ochi.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Utilizator anonim
Placutele cu nituri si toate „improvizatiile” pe care le vedeti sunt doar metodele de fixare pe pozitie a pieselor, ca nu cumva sa se miste in timpul sudurii, ca sa nu mai zic de vreo prabusire. Deja ma simt ca in 2009-2010 cand „bateam” Pasajul Basarab
Placutele cu nituri si toate „improvizatiile” pe care le vedeti sunt doar metodele de fixare pe pozitie a pieselor, ca nu cumva sa se miste in timpul sudurii, ca sa nu mai zic de vreo prabusire. Deja ma simt ca in 2009-2010 cand „bateam” Pasajul Basarab
- subway guru
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Am trecut azi, 25 august, duminica, la ora 11, si se tragea tare, ei bravo, uite ca se poate.
Am trecut azi, 25 august, duminica, la ora 11, si se tragea tare, ei bravo, uite ca se poate.
📖 Pagination options