Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Triaj

40 posts, 25317 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options

  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri Utilizator anonim

Cateva imagini cu locomotivele...

1.jpg (162.26 KB; downloaded 5193 times)


2.jpg (181.77 KB; downloaded 5190 times)


3.jpg (162.79 KB; downloaded 5191 times)


4.jpg (154.58 KB; downloaded 5190 times)


5.jpg (82.71 KB; downloaded 5190 times)


6.jpg (103.62 KB; downloaded 5185 times)


7.jpg (74.44 KB; downloaded 5188 times)


9.jpg (147.94 KB; downloaded 5190 times)


10.jpg (95.29 KB; downloaded 5187 times)


14.jpg (160.5 KB; downloaded 5187 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri Utilizator anonim

Anul trecut, depoul Dej a preluat de la Sibiu locomotiva 1493, aceasta fiind restaurata. Din pacate, la fel ca in restul cazurilor, pentru a fi fuctionala trebuie refacut cazanul, lucru care in România nu se mai poate intampla din cauza lipsei personalului specializat si a unitatilor specializate, operatiunea fiind posibila la o uzina din Germania.

Numar: 1493
Fabricant: Henschel Sohn Kassel
An fabricatie: 1894
Provenienta: Muzeul CFR Bucuresti/Depoul Sibiu

Untitled-1.jpg (599.75 KB; downloaded 5179 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri Utilizator anonim

EA 012 a fost preluata din parcul depoului Târgu Mureș, fiind garata in Sighisoara, pentru a fi restaurata, devenind piesa de patrimoniu a muzeului Dej.

40-0012-1 11.07.08.JPG (541.58 KB; downloaded 5202 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri GPS

Era următoarea clasică de pe listă, după 007?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri Utilizator anonim

Da, au avut de ales dintre 012 si 017, pe 017 au si avut-o la depou, s-a incercat chiar repunerea in circulatie, dar avand IVMS Hasler si alte echipamente prea clasice, a fost dusa in conservare la loc la Targu Mures in asteptarea modernizarii in ED.

DSC_3868.JPG (193.18 KB; downloaded 5074 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri GPS

Cum adică prea clasice?
Și având în vedere că vorbim de cea mai importantă locomotivă din România, nu se puteau restaura ambele? Totuși, nu cred că avem prea multe locomotive de muzeu și nu mai era loc pentru încă una.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri Utilizator anonim

Prea clasice din punct de vedere al unor instalatii electrice fiabilizate in timp, in zona de contactoare, vitezometru mai ales. Cele cu Hasler nu mai sunt functionale, ar trebui modernizata aceasta instalatie. Nu merita, asa ca se chelesc de piesele care pot fi utilizate la restul parcului, iar cutia se echipeaza total nou. Una e suficienta, mai ales ca este si ECul 001 la muzeu.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri GPS

Eu cred că ar trebui făcute eforturi pentru a fi păstrată și 017. EC-ul este altă poveste, frumoasă cei drept. Și bănuiesc că se urmărește ca locomotiva să fie cât mai originală, deci un argument în plus echipamentele clasice. Este păcat ca acum când există ocazia să nu se facă ceva, să nu “plângem” după aceasta, cum am făcut-o după 007.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri Utilizator anonim

Decizia a fost pentru 012, resursele sunt oricum limitate, deci sa ne bucuram cu asta, mai ales ca si 012 era propusa la modernizare...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri GPS

:headbash:  Pentru toate găsim fonduri, când e vorba despre o bucată de istorie, o lăsăm de-o parte. Și după plângem toți, deși am fi putut să ne implicăm la momentul oportun.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri Utilizator anonim

Daca e sa o luam la „rece”, nici 012 si nici 017 nu au o valoare istorica foarte mare, doar ca sunt printre primele produse la Craiova, asa prima este 010, dar aia e modernizata si mai e si privata, la Unicom. Teoretic 007 era cea mai indicata pentru a ramane, dar daca s-au miscat greu hartiile, modernizarea a fost prioritara.
Asa si la Calatori s-a incercat pastrarea lui 005 clasica, dar cum inaintea ei intrase la reparat 236, au facut-o pe 236 „istorica”.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri GPS

Istoria nu înseamnă o schemă de vopsire, dacă asta se înțelege prin istorie e grav, rău. Valoare istorică înseamnă ca vehiculul să aibă o vechime considerabilă, componente cât mai aproape de original, dacă nu se poate chiar original, schema cromatică inițială și cam toate criteriile care ar face ca acea piesă să arate ca în prima zi. Din acest punct de vedere, atât 012, cât și 017 se încadrează, ceea ce este foarte bine. Nu a spus nimeni că trebuiesc restaurate ambele acum. Se poate restaura una și cealaltă conservată până la găsirea de fonduri necesare restaurării. Se dorea 005, dar s-a făcut 236, din nou, ce ne oprește să o facem și pe 005? Așa cum se poate face un dosar pentru modernizare se poate face unul și pentru restaurare.
Exemple de genul, la ce ne trebuiesc două vehicule de același fel am mai văzut, însă un exemplu bine evidențiat și înțelegerea unor oameni au făcut ca unele muzee (chiar din țară) să nu aibă un exemplar unic, pentru că “la modă” este să ai minim două...

 


Re: Locomotivele de patrimoniu din colecţia Depoului Dej Tri shoppy

Daca vrei un exponat static atunci da, iei cel mai vechi posibil si cu cele mai vechi echipamente pe care le gasesti, lumea se plimba pe langa, prin el, le vede ca alea sunt, si aia e.
Daca vrei sa si traga, la electric este mult mai greu decat la diesel, la diesel demontezi motorul si il repari pe genunchi sau la strung, la electric la medie tensiune nu se poate, trebuie sa fie cat mai modern si cat mai apropae de echipamentele existente, altfel nu iti mai da nimeni permisiune sa-l pui sub tensiune.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420532 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use