Topic: Achiziții de tramvaie noi de 27-36m în perioada 2017-2022
1658 posts, 434463 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
O chestie interesanta pe care a observat-o colegul @frunzaverde dincolo care mie mi-a scapat.
Deci acum se explica de ce nu s-au bagat greii, in special Siemens
Ar trebui ca asociatia (sau poate chiar si Utilizator anonim) sa le explice celor din Directia Achizitii a PMB ca daca vor tramvaie noi compatibile cu OR nu o sa se bage nimeni niciodata, chiar si daca bugetul ar fi de 5 milioane de euro bucata.
O chestie interesanta pe care a observat-o colegul @frunzaverde dincolo care mie mi-a scapat.
frunzaverde wrote:
In gard... Un vehicul cu boghiuri moderne deraiaza instant pe mizeriile alea.
M-am uitat pe Caietul de Sarcini. Caietul de sarcini cere in mod explicit si expres ca tramvaiele noi sa fie compatibile cu sina OR:Caiet de Sarcini wrote:
Infrastructura liniilor de tramvai din Municipiul Bucuresti este in general clasica realizata cu sina cu canal conform ... sau dale de beton cu sina Otelul Rosu.
Profilul bandajului trebuie sa fie compatibil cu profilul sinelor existente in exploatare astfel incat tramvaiul sa poata circula pe toate liniile de tramvai din Municipiul Bucuresti.
Mai mult, caracteristicile tehnice ale sinei OR (S700) sunt date explicit pe pagina 8 (puteau foarte bine sa scrie "un paralelipiped din ceva aproximativ otel, fara ciuperca, laminat pe tehnica din anii '30 uzata intr-o uzina care n-a facut niciodata sina"), si se cere ofertantului sa faca tramvaiul sa mearga pe respectivele sine tot pe pagina 8. Imaginati-va cat cere Bombardier sau Alstom sa faca un produs compatibil cu sinele alea din imaginea de mai sus.
Deci acum se explica de ce nu s-au bagat greii, in special Siemens
Ar trebui ca asociatia (sau poate chiar si Utilizator anonim) sa le explice celor din Directia Achizitii a PMB ca daca vor tramvaie noi compatibile cu OR nu o sa se bage nimeni niciodata, chiar si daca bugetul ar fi de 5 milioane de euro bucata.
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Nenea_titi
Deci noile tramvaie trebuie să poată merge și pe linii OR, gen Basarabiei, Lacul Tei, Ion Mihalache.... Gata... Mi-e clar...tipic românește și STB...tramvaie noi pe linie proastă. De fapt ce mă miră... 140 merge pe 19, 256 pe 24 și 45, 014 pe 14 și 27...gata domne...ce mai...
Deci noile tramvaie trebuie să poată merge și pe linii OR, gen Basarabiei, Lacul Tei, Ion Mihalache.... Gata... Mi-e clar...tipic românește și STB...tramvaie noi pe linie proastă. De fapt ce mă miră... 140 merge pe 19, 256 pe 24 și 45, 014 pe 14 și 27...gata domne...ce mai...
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Mai aveau putin sa le ceara cu controler )
Mai aveau putin sa le ceara cu controler )
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
cris_m
Fara sa citesc CS am simtit bine ca e ceva care nu le place firmelor mari la aceasta licitatie. Eu ma gandisem la modul in care se desfasoara licitatiile la noi, dar m-am inselat putin. Uite ca sunt si conditii absurde in CS, ca tot pomeneam de ele zilele trecute
punmeister wrote:
Deci acum se explica de ce nu s-au bagat greii, in special Siemens
Fara sa citesc CS am simtit bine ca e ceva care nu le place firmelor mari la aceasta licitatie. Eu ma gandisem la modul in care se desfasoara licitatiile la noi, dar m-am inselat putin. Uite ca sunt si conditii absurde in CS, ca tot pomeneam de ele zilele trecute
Ar trebui ca asociatia (sau poate chiar si Utilizator anonim) sa le explice celor din Directia Achizitii a PMB ca daca vor tramvaie noi compatibile cu OR nu o sa se bage nimeni niciodata, chiar si daca bugetul ar fi de 5 milioane de euro bucata.Fiecare pasare pe limba ei piere. Lasa sa se vada incompetenta prin anularea din nou a licitatiei. Poate asa incep si ei sa gandeasca...
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
Tramvai LF pe boghiuri pivotante mergând pe șina OR. Imaginati-va cum ar arată chestia asta. Ar fi SF.
Tramvai LF pe boghiuri pivotante mergând pe șina OR. Imaginati-va cum ar arată chestia asta. Ar fi SF.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Utilizator anonim
Turcii de la Durmazlar intenţionează să participe la licitaţiile pentru livrarea de tramvaie, ce vor fi organizate în 4 oraşe din România
Firma turcă Durmazlar intenţionează să participe la licitaţiile pentru livrarea de tramvaie ce urmează a fi organizate în Arad, Timişoara, Brăila şi Craiova, a declarat, vineri, Abdullah Bocan, general manager la Durmazlar Railway Szstems, la o întâlnire cu o delegaţie de jurnalişti din România.
În prezent, la nivelul Primăriei municipiului Bucureşti se află în evaluare o procedură care vizează achiziţia a 100 de tramvaie moderne. Ofertele au fost depuse de două companii - Astra Vagoane Călători şi Durmazlar Makine San Ve Tic A.S. Valoarea estimată a contractului este de 845,68 milioane lei (180 de milioane de euro).
"Pot să spun că noi am propus Primăriei Bucureşti un preţ sub bugetul pe care îl aveau dânşii", a spus Abdullah Bocan, care a prezentat un tramvai modelul Panorama, compus din patru module, care ar putea să ruleze şi în Bucureşti.
Bocan a dat drept exemplu contractul semnat în luna iulie 2018 cu Primăria oraşului Olszytn (Polonia), contract care prevede livrarea a 24 de tramvaie precum şi mentenanţa, şi a cărui valoare este de peste 40 milioane euro. Abdullah Bocan a precizat însă că nu există un preţ standard, preţul diferă de la cerinţă la alta şi variază în funcţie de echipamentele pe care clientul le doreşte.
"Noi propunem o calitate germană la un preţ mult mai mic", a spus Abdullah Bocan.
Acesta a subliniat că toate proiectele Durmazlar sunt la standarde europene. Toate componentele sunt achiziţionate din Europa, fiind aceleaşi cu cele care le utilizează un german sau un francez. De asemenea, Durmazlar vinde unor firme japoneze, germane sau franceze componente şi utilaje, de exemplu boghiurile Durmazlar sunt folosite la trenuri din Polonia, Italia şi Franţa.
Abdullah Bocan a mai spus că Durmazlar se pregăteşte de doi ani pentru contractul cu municipalitatea din Bucureşti. În această perioadă, firma din Turcia a făcut numeroase studii de piaţă, care au inclus şi interviuri cu călătorii care utilizează mijloacele de transport, despre cum ar dori să fie un tramvai. Una dintre concluziile studiilor a fost că românii au mari probleme cu confortul din cauză că tramvaiele actuale sunt foarte vechi şi accesul în tramvai se face foarte greu pentru persoanele cu dizabilităţi.
În ceea ce priveşte contractul lansat în licitaţie de PMB, Bocan a spus că una dintre cerinţele incluse în caietul de sarcini a fost ca primul tramvai să fie livrat în luna a 12-a de la semnarea contractului, iar ulterior ar urma să fie livrate câte patru exemplare pe lună, iar întreaga comandă de 100 de tramvaie ar trebui să fie livrată în doi ani.
"Noi preconizăm că putem să le predăm într-un timp de mai scurt de doi ani de zile", a afirmat Abdullah Bocan.
https://www.economica.net/turcii-de-la- ... 67789.html
Turcii de la Durmazlar intenţionează să participe la licitaţiile pentru livrarea de tramvaie, ce vor fi organizate în 4 oraşe din România
Firma turcă Durmazlar intenţionează să participe la licitaţiile pentru livrarea de tramvaie ce urmează a fi organizate în Arad, Timişoara, Brăila şi Craiova, a declarat, vineri, Abdullah Bocan, general manager la Durmazlar Railway Szstems, la o întâlnire cu o delegaţie de jurnalişti din România.
În prezent, la nivelul Primăriei municipiului Bucureşti se află în evaluare o procedură care vizează achiziţia a 100 de tramvaie moderne. Ofertele au fost depuse de două companii - Astra Vagoane Călători şi Durmazlar Makine San Ve Tic A.S. Valoarea estimată a contractului este de 845,68 milioane lei (180 de milioane de euro).
"Pot să spun că noi am propus Primăriei Bucureşti un preţ sub bugetul pe care îl aveau dânşii", a spus Abdullah Bocan, care a prezentat un tramvai modelul Panorama, compus din patru module, care ar putea să ruleze şi în Bucureşti.
Bocan a dat drept exemplu contractul semnat în luna iulie 2018 cu Primăria oraşului Olszytn (Polonia), contract care prevede livrarea a 24 de tramvaie precum şi mentenanţa, şi a cărui valoare este de peste 40 milioane euro. Abdullah Bocan a precizat însă că nu există un preţ standard, preţul diferă de la cerinţă la alta şi variază în funcţie de echipamentele pe care clientul le doreşte.
"Noi propunem o calitate germană la un preţ mult mai mic", a spus Abdullah Bocan.
Acesta a subliniat că toate proiectele Durmazlar sunt la standarde europene. Toate componentele sunt achiziţionate din Europa, fiind aceleaşi cu cele care le utilizează un german sau un francez. De asemenea, Durmazlar vinde unor firme japoneze, germane sau franceze componente şi utilaje, de exemplu boghiurile Durmazlar sunt folosite la trenuri din Polonia, Italia şi Franţa.
Abdullah Bocan a mai spus că Durmazlar se pregăteşte de doi ani pentru contractul cu municipalitatea din Bucureşti. În această perioadă, firma din Turcia a făcut numeroase studii de piaţă, care au inclus şi interviuri cu călătorii care utilizează mijloacele de transport, despre cum ar dori să fie un tramvai. Una dintre concluziile studiilor a fost că românii au mari probleme cu confortul din cauză că tramvaiele actuale sunt foarte vechi şi accesul în tramvai se face foarte greu pentru persoanele cu dizabilităţi.
În ceea ce priveşte contractul lansat în licitaţie de PMB, Bocan a spus că una dintre cerinţele incluse în caietul de sarcini a fost ca primul tramvai să fie livrat în luna a 12-a de la semnarea contractului, iar ulterior ar urma să fie livrate câte patru exemplare pe lună, iar întreaga comandă de 100 de tramvaie ar trebui să fie livrată în doi ani.
"Noi preconizăm că putem să le predăm într-un timp de mai scurt de doi ani de zile", a afirmat Abdullah Bocan.
https://www.economica.net/turcii-de-la- ... 67789.html
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
- La Arad a depus doar Astra oferta.
- La Timisoara se cere cu autonomie.
- La licitatiile MDRAP nu se incadreaza la lungime.
- La Bucuresti n-au cum sa faca modelul Panorama cu boghiuri pivotante.
- La Arad a depus doar Astra oferta.
- La Timisoara se cere cu autonomie.
- La licitatiile MDRAP nu se incadreaza la lungime.
- La Bucuresti n-au cum sa faca modelul Panorama cu boghiuri pivotante.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Linia 43
Noi propunem o calitate germană la un preţ mult mai mic", a spus Abdullah Boca
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Si totusi, nu s-or fi informat si ei inainte de cerintele de la licitatii? Numai de cand vorbim noi pe forum de treaba cu boghiurile pivotante (basca restul de chestii).
punmeister wrote:
- La Arad a depus doar Astra oferta.
- La Timisoara se cere cu autonomie.
- La licitatiile MDRAP nu se incadreaza la lungime.
- La Bucuresti n-au cum sa faca modelul Panorama cu boghiuri pivotante.
Si totusi, nu s-or fi informat si ei inainte de cerintele de la licitatii? Numai de cand vorbim noi pe forum de treaba cu boghiurile pivotante (basca restul de chestii).
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
El crede ca boghiurile alea de la capete care pivoteaza la doua grade de pe modelul Panorama se incadreaza in cerinta. Too bad! Asa are si Alstom, motiv pentru care s-au plans de cerinta privind boghiurile pivotante.
Iar daca Durmazlar ar veni cu un tramvai cu boghiuri pivotante, ar insemna sa-l proiecteze de la zero, deci orice ar face ei, vor fi eliminati. Asta daca PMB nu vrea sa se trezeasca cu DNA (ca sa nu mai zic de OLAF care vin oricum, indiferent daca au de gand sa fraudeze sau nu licitatia) cum a fost la Cluj cu PESA.
El crede ca boghiurile alea de la capete care pivoteaza la doua grade de pe modelul Panorama se incadreaza in cerinta. Too bad! Asa are si Alstom, motiv pentru care s-au plans de cerinta privind boghiurile pivotante.
Iar daca Durmazlar ar veni cu un tramvai cu boghiuri pivotante, ar insemna sa-l proiecteze de la zero, deci orice ar face ei, vor fi eliminati. Asta daca PMB nu vrea sa se trezeasca cu DNA (ca sa nu mai zic de OLAF care vin oricum, indiferent daca au de gand sa fraudeze sau nu licitatia) cum a fost la Cluj cu PESA.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Albert
Pai si Imperio e pivotant in aceeași măsura in care e si Panorama. Aceeasi Mărie cu alta pălărie.Licitatia asta e o bătaie de joc. Iar Blodar chiar crede ca va câștiga si licitația, deci oamenii astia nu au niciun Dumnezeu.
Pai si Imperio e pivotant in aceeași măsura in care e si Panorama. Aceeasi Mărie cu alta pălărie.Licitatia asta e o bătaie de joc. Iar Blodar chiar crede ca va câștiga si licitația, deci oamenii astia nu au niciun Dumnezeu.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
Puss in Boots
Totusi chestia cu pivotantele e chiar asa deal-breaker pentru tramvaiele de Bucuresti?
Totusi chestia cu pivotantele e chiar asa deal-breaker pentru tramvaiele de Bucuresti?
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
punmeister
Da, la ce curbe si pante sunt la Bucuresti un tramvai cu boghiuri fixe ar fi moarte curata, vezi Bucur LF.
@Albert
Boghiurile de pe Imperio pot pivota la un unghi de 4,5 grade, la fel ca un Combino Supra sau Avenio.
Da, la ce curbe si pante sunt la Bucuresti un tramvai cu boghiuri fixe ar fi moarte curata, vezi Bucur LF.
@Albert
Boghiurile de pe Imperio pot pivota la un unghi de 4,5 grade, la fel ca un Combino Supra sau Avenio.
Clipboard-1.gif (7.45 KB; downloaded 2092 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi in perioada 2017-2020
andrei11
Bucur LF are materiale de o calitate inferioară, aici e problema. Nu știu dacă n-are hibe și la proiectare, cine a făcut proiectul ?
Bucur LF are materiale de o calitate inferioară, aici e problema. Nu știu dacă n-are hibe și la proiectare, cine a făcut proiectul ?
📖 Pagination options