Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1201 posts, 313919 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 86
 
 

📖 Pagination options
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze WT_fan06

Și nu se poate face un compromis? Adică să facă stația cu rândul? Tramvaiele nu vin în regim 41 acolo ca să zici că se creează mari perturbări, să fim serioși. Și decât să stea zeci de minute în trafic mai bine așteaptă un minut maxim să elibereze alt mijloc de transport stația.

Sau se pot ciunti un pic peroanele. Nu mă luați cu criterii de performanță precum distanța dintre peron și vehicul, sau diferența de nivel dintre peron și podeaua vehiculului, sau ce se mai întâmplă prin vest, că aceste criterii sunt zero barat în București. Dar, în acest caz, avantajele acestei mutări sunt mult mai multe decât dezavantajele.

Eu zic că e momentul să învățăm să facem și compromisuri. For the greater good.

@andrei11 pe Victoriei se mai respectă banda, dar, așa, din când în când, la ore necritice.
Părerea mea e că ar trebui lăsat verde intermintent pentru dreapta la toate intersecțiile, ca mașinile care intră pe bandă ca să facă dreapta să nu se mai adune la semafor, iar apoi să blocheze autobuzele când se face verde că trebuie să aștepte după pietoni. În plus, autobuzul ar ajunge mai repede primul la semafor.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze George

Problema e că verdele intermitent, la cât de needucaţi şi nerăbdători sunt şoferii, are următoarele efecte neplăcute:
- toţi bizonii te fac muci dacă tu vrei să mergi înainte, ca şi cum aia ar fi o bandă dedicată exclusiv pentru dreapta, ceea ce nu e cazul;
- mai nasol (că şoferul poate ignora mucii şi gata) e pt pietonii care au verde, dar intră în coliziune cu ăştia care echivalează verdele intermitent cu verde, deci cu un soi de prioritate necondiţionată şi se comportă ca atare; periculos.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Utilizator anonim

Se va face si treaba asta. Asa acum cativa ani nu credea nimeni cand era pe teava proiectul cu gardurile.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze zapacitu

Nu inteleg de ce nu poate un autobuz sa mearga pe linia de tramvai, cu se face la Braila de exemplu. Imi veti explica de gabarit, da, insa toate astea se pot modifica relativ simplu. Macar sa existe intentie, apoi se va trece la fapte.

Eu sunt 100% impotriva blocarii a DOUA benzi de circulatie pentru RATB - si tramvai si auto.

Sunt si impotriva nepasarii politiei locale :)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze WT_fan06

George wrote:
- toţi bizonii te fac muci dacă tu vrei să mergi înainte, ca şi cum aia ar fi o bandă dedicată exclusiv pentru dreapta, ceea ce nu e cazul;
Exact asta e ideea. Așa mașinile nu ar mai intra pe banda bus decât dacă vor să facă dreapta, iar singurul care merge înainte ar fi autobuzul, așa că autobuzul va fi mereu primul la semafor când se dă verde.
- mai nasol e pt pietonii care au verde, dar intră în coliziune cu ăştia care echivalează verdele intermitent cu verde, deci cu un soi de prioritate necondiţionată şi se comportă ca atare; periculos.
Există o grămadă de intersecții cu verde intermitent în București; nu văd de ce aici pietonii ar fi mai mult sau mai puțin în pericol decât în alte locuri asemănătoare din oraș.
Dar să zicem de fluxurile de trafic. Eu nu cred că sunt mari probleme în acest sens pentru că străzile care traversează Bd. Unirii nu au mega trafic. Vezi Str. Ion Pilat, care are verde mult mai puțin decât Str. Lucian Blaga, tocmai pentru că fluxul major de trafic face stânga de pe Blaga pe Unirii. La fel și cu Str. Traian (bine, în intersecția cu Str. Traian semaforizarea e complet stupidă).

Ca să închei off-topic-ul, unde aș putea propune astfel de idei de modificare de timpi de semaforizare, sensuri unice, etc.?

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze cris_m

punmeister wrote:
Tocmai ce am zis. Statiile au fost facute pentru a acomoda doua tramvaie cu o latime maxima de 2,45m, nu de 2,55m cum e la autobuze.

Stiu domne asta, eu am propus solutia pe portiunile unde sunt statiile decalate. Pe Iancu de Hunedoara, portiunea pe unde merg 330 si 335 de exemplu, cu exceptia statiei de la Obor, toate refugiile sunt decalate. Loc ar fi pentru 2 autobuze, cel care e oprit trage la bordura refugiului si celalalt merge mai aproape de gard (fura din distanta aia de siguranta) si ramane si spatiu intre ele. Daca ai 2 vagoane de 245cm cu distanta intre ele 20cm si 30cm intre vagon si gard, iti intra si autobuzul. (valorile le-am pus aproximativ, nu stiu cu precizie cat sunt)
Iar scuza asta cu n-au loc e una de-a dreptul penibila, un sofer profesionist este capabil sa faca manevre mult mai fine si mai precise ca un sofer normal de zi cu zi.
Nu o mai dati cotita, pentru cele 2 linii, 330 si 335, de la Iancului si pana Dorobanti, mai putin la Obor unde e cam imposibil, in rest se putea implementa circulatia pe linie lejer. Evident, nu se vrea.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze zapacitu

La Obor e cam imposibil din cauza gabaritului peste statia de metrou, 'au de ce?

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze dany

Va spun sigur ca si la Obor merge, este testata :)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

Da, la Obor merge, sper să nu mă înșel,  dacă țin bine minte am văzut așa ceva pe acolo.
4-20-2019 11-50-20 PM.jpg (57.57 KB; downloaded 2969 times)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze punmeister

Da, atunci cand au intrat desteptii cu Krazul si au distrus peronul din granit din statie.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze zapacitu

Pai namilele alea pot distruge cam orice le iese in fata  :lol: Il pui pe Dorel la volan si iti face praf toate garduletele de pe Mihai Bravu - Stefan cel Mare in timp record

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze misterr

Primăria Capitalei vrea să modifice codul rutier. Cum va fi afectat traficul

Click pe imagine pentru video:





Ca să nu mai stea blocate în trafic, autobuzele din Bucureşti ar urma să circule pe culoarul tramvaielor. Ideea se loveşte însă de Codul Rutier care interzice acest lucru.

Tocmai de aceea, cei din primărie susţin că au solicitat modificarea legislaţiei, dar nu au primit până acum niciun răspuns de la Parlament şi Guvern.

În timp ce autobuzele stau blocate în traficul sufocant din Bucureşti, tramvaiele reuşesc să treacă fără probleme pe culoarul unic despărţit de garduri. Acesta este folosit în prezent doar de tramvaie şi de ambulanţe deşi are o lungime de aproape 50 de km şi cuprinde 5 linii importante.

Culoarul unic poate fi folosit și de autobuze

Primăria spune că a gândit culoarul unic pentru a putea fi folosit şi de autobuze. Iată deci care sunt câteva date tehnice ale liniei de aşa-numit metrou uşor. Lăţimea culoarului este de 7 metri ceea ce înseamnă că 2 autobuze pot trece unul pe lângă altul fără probleme. Asta în condiţiile în care lăţimea unui autobuz din flota STB este de 3 metri.

Reprezentanţii primăriei anunţa că au făcut şi o simulare în condiţii reale cu ajutorul poliţiei. Autobuzul care a mers pe culoarul unic a ajuns cu 22 de minute mai repede la destinaţie decât cel blocat în trafic.

Şi totuşi de la probe până la practică e cale lungă.

Sorin Chiriţă, city managerul Capitalei: “Codul rutier nu permite acest lucru. Am făcut demersuri de nenumărate ori nu am primit niciun răspuns. Aţi văzut că se adună la intersecţii 3-4 autobuze, nu pentru că pleacă unul după altul, ci pentru că sunt în intersecţia mai aglomerată”

Se așteaptă un răspuns de de un an

În Parlament există o intenţie de modificare a Codului Rutier, iar Primăria spera să fie introdusă şi prevederea care permite autobuzelor din flota STB să circule pe linia de tramvai. Problema este că din cauza birocraţiei ar putea dura foarte mult până când modificarea va intra în vigoare.

Cei de la primărie susţin că aşteaptă un răspuns de la Guvern de un an. Am încercat să aflăm mai multe detalii despre situaţie. Reprezentanţii Guvernului ne-au trimis la Ministerul Afacerilor de Interne. Cei de la MAI la Inspectoratul General al Poliţiei Romane, iar IGPR nu a răspuns până acum la solicitarea reporterilor PRO TV.

Pe de altă parte, city managerul Capitalei spune că ideea iniţială că bicicletele să circule pe culoarul unic al liniilor de tramvai a fost abandonată.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze punmeister

PMB vrea sa-si incerce norocul din nou cu benzile dedicate BUS.
Screenshot_20190525-181341_Drive.jpg (479.03 KB; downloaded 3139 times)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

N-au mai încercat odată parcă pe la PPL - Aero  Băneasa  și nu le-a ieșit ?

 


Go to page:  1  ... 26 27 28 29 30 31 32  ... 86
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use