Parent forum: CFF / CFI

 

Topic: Mocanița Moldovița

12 posts, 5012 views
  • Author: Adrian Rosca
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Mocanița Moldovița Adrian Rosca

Incepand cu data de 26 decembrie mocanita de la Moldovita va ajunge pana in centrul localitatii Argel.

http://suceavanews.ro/136903/administra...st-extins/
http://www.cfi.ro/index.php?news&nid=17

Bravo Georg Hocevar!

 


  • Author: Adrian Rosca
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Moldovita Adrian Rosca

Pe perioada verii mocanita circula in fiecare sambata si duminica pe traseul Moldovita-Argel:

























































Podul noul de la intrarea in Argel:













Capat de linie la Argel:















 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Moldovita andrei11

:?:
Inapoi merge cu spatele ?  :o

 


  • Author: stakee
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Moldovita stakee

Ce e asa anormal? Daca placa rotativa nu e sta acolo?

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Moldovita andrei11

Eu stiam ca toate comenzile unei locomotive cu abur sunt numai intr-o parte, inclusiv pe unde se baga carbuni / lemne. Adica logic e sa mearga cu coşul inainte.
Acum, daca merge cu spatele cum se procedeaza, se tot intoarce mecanicul pentru diversele reglaje ? E cam aiurea, dupa parerea mea.
Cu spatele se poate merge, dar numai la manevre.
Bine, nici distanta nu e cine stie ce, am inteles ca in jur de 10 - 12 km.

 


  • Author: stakee
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Moldovita stakee

Daca era sa fie sa nu mearga cu spatele, gandeste-te ca intr-o statie trebuie sa ia niste vagoane de pe alta linie, deci automat trebuie sa faca niste manevre si cu spatele sa preia garnitura. Si asta zic pt orice tip de aburoasa nu doar mocanita.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Moldovita shoppy

Locomotivele cu abur de tip tender(cu buncarul de carbune inclus) pot merge cu spatele lafel de bine cum merg si cu fata, doar ca mecanicul sta cu spatele la usa de langa el si se uita intr-o parte ca sa manevreze comenzile si in cealalta parte prin acele geamuri din spate ca sa vada pe unde merge, mai ales ca vitezele de deplasare sunt destul de mici asa ca nu sunt probleme de pierdere a atentiei, este o practica frecventa sa se meraga cu tenderul inainte(exista si drezine care au un singur post de conducere orientat perpendicular pe linie ca sa poate fi conduse in ambele sensuri de la un singur post).
La locomotivele cu tender separat e mai greu, aici tenderul incurca rau vizibilitatea, se merge cu viteza mult mai mare / pentru perioade mai lungi si locomotiva se poate cabra la franare cand merge cu spatele din cauza distributiei greutatii(marchiza e mult mai usoara decat restul), asa ca acele locomotive cu abur nu merg cu spatele decat in regim de manevra.

 


  • Author: Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Moldovita Gabi23

Mocăniţa a ajuns subiect de scandal. Trenul pleacă dintr-o gară fără curent electric

Repus în circulaţie pentru a încuraja turismul în zonă, vechiul tren care transporta lemne la Moldoviţa, în judeţul Suceava, pleacă dintr-o gară în care nu există curent electric. Mocăniţa e subiect de scandal între proprietar şi instituţii ale statului. Patronul a fost reclamat penal, după ce ar fi reparat ilegal calea ferată. De supărare, a decis să nu mai folosească staţia CFR din comună, ci una abandonată de zeci de ani.
Mocănița Huțulcă nu mai pleacă din gara CFR din Moldoviţa la fel cum o făcea în ultimul an de zile. Îmbarcarea pasagerilor se face acum din vechiul depou din Moldovița, o zonă care nu oferă nicio condiție pentru turiștii care aleg acest obiectiv.
Un grup de 30 de turiști din Germania și America, venit să facă o plimbare cu mocănița Huțulcă, a avut surpriza să constate că îmbarcarea se face dintr-o zonă industrială.
S-a ajuns în această situație pentru că patronul care deține calea ferată îngustă de la Moldovița s-a ales cu două dosare penale după ce a reabilitat vechea gară CFR din localitate și a extins cu 700 de metri linia ferată. O plângere a venit de la Inspectoratul de Stat în Construcții și una de la CFR, pentru lipsa autorizației de construcție, respectiv distrugere. Patronul a decis astfel să schimbe gara de unde pleacă Mocăniţa.
Aproximativ 50.000 de euro l-au costat pe proprietar lucrările de extindere și reabilitare a gării CFR. Primarul din Moldovița îi dă dreptate patronului mai ales că aceste lucrări s-au făcut cu un acord de la primărie.
Peste 30.000 de turiști vin anual la Moldovița pentru a face o plimbare cu Mocănița, unul dintre cele mai apreciate obiective turistice din județul Suceava.

Sursa: https://www.digi24.ro/magazin/timp-libe ... ric-934832

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Mocanița Moldovița TibiV

Mama, mama, ce tara...
Sa moara si capra patronului!
Digi24 wrote:
...s-a ales cu două dosare penale după ce a reabilitat vechea gară CFR din localitate și a extins cu 700 de metri linia ferată. O plângere a venit de la Inspectoratul de Stat în Construcții și una de la CFR, pentru lipsa autorizației de construcție, respectiv distrugere.

Un nemernic patronul asta...
Trebuia sa ia modelul din Bucuresti: lasam vechile cladiri sa cada singure, nu le reabilitam doar asa, ca se vor simti bine turistii...

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Mocanița Moldovița andrei11

Lasă că și guru a spus că udatul ierbii / a copacilor  din fața casei / a blocului este o activitate ilegală. De precizat că apa e suportată ca și cost de tâmpitul care udă iarba / copacii primăriei.

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Mocanița Moldovița TibiV

:bere:
I-am si "servit-o" lui guru cu acea ocazie....
Socrul meu = infractor notoriu, caci uda (cat tupeu!...) copaceii de pe trotuarul nostru (domeniu public) cu apa platita de noi....

Dar fara infractorul asta, se uscau copacii de mult....

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mocanița Moldovița shoppy

Pai asa este legea in republica bananiera, daca tu ai un crater in fata portii si il umplii cu ceva pe cheltuiala ta, imediat te reclama un vecin binevoitor si primaria sau MT te amendeaza pentru efecturea de lucrari fara autorizatie pe domeniul public si deteriorarea infrastructurii de transport, si pe langa amenda mai dispune si sa aduci infrastructura de transport la stara initiala tot pe cheltuiala ta.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Mocanița Moldovița PTMZ

Orarul mocăniței de la Moldovița din acest an și din ianuarie 2020:
http://www.cfi.ro/index.php?p=1_12
program_moldovita_2019_2020_draft-page-001.jpg (351.36 KB; downloaded 1606 times)

 


Home page  • 
Parent forum: CFF / CFI  • 
Choose destination

Since , our 1727 forum members have written 337839 posts in 4028 topics and 417 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Terms Of Use