Parent forum: Operatori privați din România

 

Topic: Astra Trans Carpatic (ATC)

400 posts, 134842 views
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 29
 
 

📖 Pagination options
Re: Astra Trans Carpatic (ATC) BogdanPetrini

Proaspăt scos de la cuptor:

❗ Stimați călători, trenurile IR 15540, 15541, 15546, 15547 de pe ruta Timișoara Nord - Arad - Oradea - Satu Mare - Baia Mare și retur sunt anulate începând cu data de 12 martie 2019.
⚠️ Trenurile IR 15522 și IR 15523 de pe ruta București Nord - Titu și retur sunt anulate până la noi informații.

Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru disconfortul creat. Contravaloarea legitimațiilor de călătorie se restituie la casele de bilete, mai puțin pentru biletele on-line, unde banii se vor returna în cont. Pentru mai multe informații în vederea procedurilor de restituire vă rugăm să ne lăsați un mesaj pe Facebook sau să ne scrieți pe office@astratranscarpatic.ro


https://www.facebook.com/AstraTransCarp ... 2852556044

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) BodoMinea

Acum mesajul s-a actualizat și scrie că trenurile de Titu sunt anulate până pe 7 (azi). Deci de mâine vom avea IC2-ul din București înapoi la traseu pe Titu și Brașov. Cu Timișoara - Baia Mare ce or fi făcut...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Astra Trans Carpatic (ATC) Utilizator anonim

Toate 3 automotoarele vor fi aduse la Bucuresti, respectiv Titu unde vor fi pregatite pentru ca din luna aprilie sa circule pe Mangalia, inca nu inteleg cum vor face, daca vor circula cu toate cuplate si trase de EC pana la Constanta si de acolo diesel pana la Mangalia sau vor merge diesel pe tot traseul.

 


  • TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Astra Trans Carpatic (ATC) TibiV

Si ce baga pe Timisoara-Baia Mare?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Astra Trans Carpatic (ATC) Utilizator anonim

Cel putin pana nu mai vin 3 motoare nu mai circula pe acolo, nu au avut niciodata calatori suficienti ca macar sa isi acopere costurile de exploatare. Nu stiu care e problema acolo, rutierii, timpii etc...

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Astra Trans Carpatic (ATC) ByOnu

Deci aceste automotoare vor fi nimic mai mult decat niste vagoane frumoase?!

Automotoare cuplate si trase de electrica. Dumnezeule!!

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) misterr

Astra Transcarpatic anulează trenurile dintre Timișoara și Baia Mare. Informația dă apă la moară celor care spun că automotoarele daneze au probleme serioase. Astra: În niciun caz nu se are în vedere retragerea acestora din circulație, ci vor fi relocate




Trenul IC2

Astra TransCarpatic a realizat în toamna trecută cursa inaugurală de prezentare pe relația Arad- Baia Mare - Arad cu automotoarele aduse din Danemarca și fabricate de Ansaldo Breda între anii 2005-2013, iar acum compania anunță că trenurile sunt anulate din data de 12 martie. Astra este un caz cu totul special: mulți îi laudă trenurile pentru confort, însă nicio altă companie nu le anulează atât des des. În plus, deși este companie privată, în afară de scurte mesaje pe Facebook, nu comunică deloc. Despre automotoarele daneze s-a scris că ar avea probleme, iar lipsa de reacție a companiei nu face decât să alimenteze zvonurile în acest sens. Surse din domeniu au spus pentru HotNews.ro că se ia în calcul și retragerea trenurilor din exploatare, din rațiuni de siguranță, însă deocamdată pare puțin probabil.

UPDATE La câteva ore după publicarea articolului, Astra ne-a trimis un răspuns în care spune că trenurile sunt scoase din cauza gradului redus de ocupare și din cauza liniei cu deficiențe de întreținere


UPDATE: În jurul ore 15.00 compania ne-a răspuns la întrebări și a trimis un mesaj cu mai multe detalii, mesaj în care spune că în niciun caz trenurile nu vor fi scoase din circulație

Începând cu data de 12.03.2019, trenurile 15540 și 15547 care circulă pe ruta Arad - Timisoara și retur, respectiv trenurile 15541 și 15546 care circulă pe ruta Timișoara - Baia Mare și retur vor fi anulate. Decizia a fost luată ca urmare a gradului de utilizare redus pe rutele respective (de cca. 15%), cât si de calitatea liniei și a vegetației existente în gabarit, îndeosebi pe zona Satu Mare - Baia Mare, care afectează materialul rulant.

Automotorul care circula pe aceste rute va fi relocat, mărind capacitatea de transport pe alte rute pe care circulă automotoare IC2. În niciun caz nu se are în vedere retragerea acestora din circulație, iar decizia de anulare a trenurilor nu a avut legătură cu defecțiuni mecanice, ci rațiuni comerciale - gradul de ocupare al serviciului și mentenanța suplimentară necesară în urma exploatării materialului rulant pe o linie cu deficiențe de întreținere.

----
Astra Transcarpatic este compania fabricii de vagoane de la Arad și este celebră pentru trenurile galben-verzi luxoase pentru standardele românești. De departe sunt cele mai confortabile trenuri de la noi, cu vagoane care inițial fuseseră produse pentru export, dar au rămas pe stoc, în cele de dormit existând și duș în cabina de două locuri.





De câteva luni Astra a pus în funcțiune și trei automotoare daneze IC2 aerodinamice și luxoase în comparație cu trenurile de la CFR sau cu automotoarele franceze vechi de la alte companii private. La exterior sunt probabil cele mai frumoase trenuri care circulă în acest moment la noi, dar se pare că au probleme mecanice.

Astra a achiziționat de la Căile Ferate Daneze DSB 15 automotoare fabricate de Ansaldo Breda și a adus câteva în țară, pentru teste. Au fost în centrul unui scandal, după ce într-un articol bine documentat se susținea că trenurile au mari probleme. Asociația Construim România a lansat și un apel către autoritățile implicate cerând să nu autorizeze pentru traficul cu călători automotoarele IC2. Patronul Astra a susținut însă că nu sunt probleme și că trenurile pot fi puse fără probleme în funcțiune.





Omul de afaceri Valer Blidar, care controlează atât compania feroviară cât și fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad, declara în septembrie că au fost investiți 20 de milioane de euro pentru a se dechide rute noi, în special regionale.

Trenurile sunt compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 de metri și capacitatea de transport a fiecărei garnituri este de 113 pasageri.

Blidar promitea atunci, că până în aprilie 2019 vor fi puse în circulație toate celelalte 13 garnituri, urmând să fie deschise noi rute, dar în prezent tot numai trei automotoare sunt folosite.





Nu sunt deloc trenuri rapide, fiindcă infrastructra nu permite. De exemplu între București și Titu cei 48 km sunt parcurși într-o oră. Între Timișoara și Baia Mare cei 371 km sunt parcurși în 7 ore și 13 minute (6 ore 44 min retur), acestea fiind trenurile care vor fi scoase din 12 martie.

Astra a mai anulat diverse curse în acest an, de cele mai multe ori anunțul fiind făcut doar pe Facebook, astfel că majoritatea călătorilor nici măcar nu află dacă nu intră pe pagina companiei.

Au apărut multe speculații legate de motivul renunțării la traseul Timișoara și Baia Mare și ele variază de la calitatea infrastructurii care dăunează materialului rulant, până la lipsa de viabilitate economică. Unii oameni din industrie spun că Astra va mai aduce două trei trenuri IC2 în țară anul acesta și că vor fi aduse pe viitor și modele mai mari, IC 4. Alții, din contră, spun că, într-un an, cel mult doi, toate trenurile IC 2 vor fi retrase.

De exemplu, România Feroviară, pagină care publică pe Facebook diverse informații din domeniu, notează că cei de la ATC probabil și-au dat seama că un astfel de material rulant nu poate fi folosit rentabil pentru o singură cursă de 370 km parcursi în 7 ore, ci se pretează mult mai bine pentru distanțe scurte, unde au posibilitatea să ”penduleze” pe traseu cât e ziua de lungă. Aceeași pagină nota că, la doi ani după ce au fost introduse, vagoanele de noapte care au rulat pe magistrala 900 (București - Timișoara) au avut nevoie de reparații consistente din cauza infrastructurii dezastruoase.

Că se merge fantastic de greu între București și Timișoara o arată o simplă comparație a timpilor de parcurs: în 1995 trenurile Intercity făceau șase ore și jumătate, în timp ce acum, drumul durează 9 ore și 15 minute în cel mai bun caz.

Între Brașov și București trenurile Astra fac două ore și 40 minute.

Am trmis celor de la Astra Transcarpatic întrebări pe e-mail și pe Facebook, am încercat și numerele de telefon pentru publicul larg, dar nimeni nu a răspuns până la publicarea articolului. UPDATE Răspunsul a venit la câteva ore după publicare și îl puteți citi la începutul articolului.

Astra Transcarpatic a intrat pe piață în februarie 2017, pe ruta București - Arad. De precizat că, la fel ca la alte companii private, dar și la CFR Călători, o parte consistentă a cifrei de afaceri Astra este acoperită de subvenții.

S-a scris și că Astra ar putea cumpăra și trenuri mai mari, IC4, tot de la danezii de la DSB, și acestea având probleme.

 


  • cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Astra Trans Carpatic (ATC) cris_m

Cred ca le vor cupla ca Regio Calatori.

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) Andrei98

Asta daca vor reusi sa termine softul nou.
Am vazut ca pe facebook deja au inceput cei care duc lipsa de atentie sa gaseasca ei repede alte motive pentru anularile respective decat cele reale  :lol:

 


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Astra Trans Carpatic (ATC) shoppy

Astazi au facut prietenii Brasov - Bucuresti cu el, era un singur automotor si se deplasa prin forte proprii.
Probleme generale:
- spatiu de picioare foarte mic, stai cu genunchii intre genunchii celui din fata sau infipti in scaunul din fata
- spatiu de bagaje doar pentru un ghiozdan, daca ai troller il tii pe culoar(si daca este din cel care merge vertical pe roti atunci il tii tot drumul ca sa nu plece de unul singur la accelerare/franare)
- nu exista cosuri pentru gunoaie, deci ori iti bagi gunoiul in buzunar/geanta ori il arunci pe jos
(Bine, in sensul celalalt au fost cu Softransul si sunt fix aceleasi probleme, se vede ca sunt trenuri de navetisti si nu de lung parcurs, orice drum peste 100km nu este confortabil.)

Probleme punctuale:
- la plecarea din Brasov li s-a parut ca in zona lor climatizarea nu baga caldura dar controlorul a motivat ca asa isi face climatizarea ciclul de curatare, la Predeal era deja frig asa ca, controlorul a trebuit sa deschida usile acelei sectiuni si sa le blocheze pe deschis ca sa vina caldura din sectiunea vecina unde climatizarea functiona corect
- primii care au incercat sa foloseasca singura toaleta existenta au gasit-o incuiata, controlorul le-a spus ca asa se incuie ea automat daca are vreo problema si s-a chinuit vreo 5min pana cand a reusit sa o descuie, problema s-a identificat repede printr-un miros puternic si lipsa apei, fiecare scuzandu-se la urmatorul de la coada ca nu se poate trage apa(din nou se vede ca sunt trenuri de scurt parcurs, si ei vor sa ajunga cu ele la Mangalia, poate sa realimenteze cu apa la Constanta sau sa mai monteze niste rezervoare)

In rest personalul a fost dragut si ceilalti calatori civilizati(nu erau specimene care sa miroasa, sa asculte manele pe telefon si la plecare toti si-a luat gunoaiele cu ei).

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) BodoMinea

ByOnu wrote:
Deci aceste automotoare vor fi nimic mai mult decat niste vagoane frumoase?!
Automotoare cuplate si trase de electrica. Dumnezeule!!

Eu zic să nu ne panicăm așa, că n-a zis nimeni asta. Nu cred că vom vedea automotoare folosite ca vagoane, cu excepția malaxelor trase de CFR Călători ca Regio când nu au vagoane. Singura situație în care IC2 a fost tras de locomotivă a fost o defectare punctuală, nu un plan de a face asta în mod regulat.

Nu cred că a luat nimeni în calcul că e un fel de „efect bias” cauzat de toată nebunia dată pe la știri cu „trenurile dezastru din Danemarca”. Orice operator ar anula trenuri dacă NU AR AVEA REZERVE. N-a sărit nimeni ca ars când Softransul a fost anulat 3-5 zile verile trecute sau când a fost tras cu o locomotivă LEMA de la Constanța la București. Nu trebuia și atunci să se scrie „ȘOC ȘI GROAZĂ: TREN NOU FABRICAT LA CRAIOVA ANULAT DIN CAUZA PROBLEMELOR TEHNICE!!!”...? Cred că relocarea automotoarelor pentru a avea mai multe (de preferat în exces) într-un punct de lucru e o mutare mai smart pentru viitor decât agățarea de o rută subutilizată, cu linii jalnice și cu ore relativ contra-flux în opinia mea (dimineața PLECA din Timișoara/Arad, când forța de muncă respectiv elevii/studenții atunci au nevoie să ajungă în aceste orașe care sunt veriga mai modernă a secției). Nici nu aveau destule automotoare să facă două perechi pe zi sau o ramură de Cluj.

Chiar nu cred că e așa o tragedie. Când se retrage CFR de pe neinteroperabile pe care oferea oricum condiții jalnice nu mai țipă nimeni pentru că s-a... obișnuit lumea.

cris_m wrote:
Cred ca le vor cupla ca Regio Calatori.

Eu unul nu am înțeles exact la ce te referi.
Dacă te referi la ramele RIO, acelea sunt cupluri permanente de vagoane nemotorizate, deci tragerea lor cu locomotiva e utilizarea proiectată, iar X72-urile noi sunt folosite singure sau cuplate as intended, pe forțe proprii.
Dacă e vorba de situațiile de genul Brașov -> Ploiești cu BB+RIO+automotor mic decuplat pentru Iași -> București fără automotor în coadă... e posibil dar improbabil (pentru că ar necesita cuplă adaptoare cu comandă de frână la spatele trenului, ceea ce nu pare așa ușor de făcut în trafic comercial regulat cu material rulant incompatibil din fabrică). Aș vedea o chestie de genul... Vine trenul de noapte de la Arad la București, i se cuplează un IC2, pleacă împreună la Constanța, se decuplează și IC2-ul pleacă la Mangalia, trenul de noapte rămâne garat și configurat de plecare în Constanța până seara, iar IC2-ul continuă să penduleze singur Mangalia-Constanța-București și retur. Dar pare un turnus destul de complicat, problematic și fără mare sens economic.

Andrei98 wrote:
Am vazut ca pe facebook deja au inceput cei care duc lipsa de atentie sa gaseasca ei repede alte motive pentru anularile respective decat cele reale  :lol:

Yep... ca întotdeauna. Românul se simte mai bine dacă crede el că a dat de o informație „bombă”, să poată să bârfească, să strige AHAAA! ȘTIAM EU!! Televiziunea X de scandal e o sursă reputabilă de informare...

Sincer, eu pun asta în „găleata” deciziilor de business necesare trecerii mai departe. Cum Google a închis Google Plus. Cum Microsoft a omorât Windows Phone, etc. E mai bine să renunți la un serviciu mediocru și subutilizat pentru a te focusa pe zonele de interes. Și poate în alte circumstanțe, în viitor, vor reveni, că doar acolo e zona de „baștină” pentru Astra.

shoppy wrote:
- nu exista cosuri pentru gunoaie, deci ori iti bagi gunoiul in buzunar/geanta ori il arunci pe jos

Coșurile de gunoi în aceste trenuri se află la punțile de îmbarcare, imediat la ușă cum urci/cobori din tren, pe un perete lateral. Din câte îmi amintesc sunt recipiente de colectare selectivă iar „clapele” nu permit depozitarea deșeurilor voluminoase. Iar de la scaune, da, lipsesc, într-adevăr. Dintr-un motiv „cultural”. În Danemarca se puneau niște pungi pe suporturile din salon, lângă scaune și se presupune că cine are nevoie să arunce gunoi cât călătorește se autoservește cu o pungă, îl pune acolo iar când coboară ia punguța cu el și o aruncă în stație, ușurând munca celor care fac curat și ajutând la reciclare. La ei merge perfect chestia asta și așa e în toate trenurile din țările nordice.
Mă întreb dacă ar avea vreun succes la noi practica...

 


  • cris_m
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Astra Trans Carpatic (ATC) cris_m

BodoMinea wrote:
cris_m wrote:
Cred ca le vor cupla ca Regio Calatori.

Eu unul nu am înțeles exact la ce te referi.
Dacă te referi la ramele RIO, acelea sunt cupluri permanente de vagoane nemotorizate, deci tragerea lor cu locomotiva e utilizarea proiectată, iar X72-urile noi sunt folosite singure sau cuplate as intended, pe forțe proprii.
Dacă e vorba de situațiile de genul Brașov -> Ploiești cu BB+RIO+automotor mic decuplat pentru Iași -> București fără automotor în coadă... e posibil dar improbabil (pentru că ar necesita cuplă adaptoare cu comandă de frână la spatele trenului, ceea ce nu pare așa ușor de făcut în trafic comercial regulat cu material rulant incompatibil din fabrică). Aș vedea o chestie de genul... Vine trenul de noapte de la Arad la București, i se cuplează un IC2, pleacă împreună la Constanța, se decuplează și IC2-ul pleacă la Mangalia, trenul de noapte rămâne garat și configurat de plecare în Constanța până seara, iar IC2-ul continuă să penduleze singur Mangalia-Constanța-București și retur. Dar pare un turnus destul de complicat, problematic și fără mare sens economic.


N-am fost eu prea explicit, trebuie sa recunosc. Ma refeream la ramele frantuzesti noi care sunt cuplate cate 2. Cel putin eu asa le-am prins acum cateva weekend-uri, venind de la Brasov. Bine, la ce cerere era atunci ar fi trebuit minim 3 rame...  :popa:

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) MariusCFRBucuresti

Ceva mai neobisnuit prin Gara de Nord.  :lol:
61 81 50-70 002-8 spre strungul din Grivita cu GM-ul 1025.


 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) Victor92

IR 15533 (Bucuresti Nord - Brasov) - Chitila - 24 Martie 2019



 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23  ... 29
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Operatori privați din România  • 
Choose destination

Since our 1965 forum members have written 380746 posts in 4624 topics and 458 subforums.
Within the past 24 hours there were 209 registered members online who wrote 93 posts.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use