Topic: Coridorul IV
360 posts, 148445 views
📖 Pagination options
- Tavi
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
Tavi
Se misca si portiunea "Deva - Orastie"
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-8020399-cnadnr-semnat-strabag-contract-220-milioane-euro-pentru-constructia-tronsonului-autostrada-deva-orastie.htm
Se misca si portiunea "Deva - Orastie"
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-8020399-cnadnr-semnat-strabag-contract-220-milioane-euro-pentru-constructia-tronsonului-autostrada-deva-orastie.htm
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
Goldmund
- telvanni
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
telvanni
Restul aici: http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... tamana.htm
Hotnews wrote:
Prioritatea "zero" a Ministerului Transporturilor este coridorul pan-european IV Nadlac- Constanta, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. In aceste conditii, in 2011, "toate resursele financiare le vom concentra pe culoarul patru", a adaugat Pistru. Potrivit acestuia, autostrada Transilvania va beneficia de mai putine resurse financiare. Eusebiu Pistru sustine ca pana la sfarsitul lui 2013 vor fi date in folosinta 530 de noi kilometri de autostrada, la care se adauga 300 de kilometri de centuri ocolitoare cu profil de autostrada. Patru din tronsoanele coridorului pan-european vor fi scoase la licitatie in aceasta saptamana, a anuntat Daniela Draghia, director in cadrul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi (CNADNR).
Restul aici: http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... tamana.htm
- CristiM
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
CristiM
O stire tot pe aceasta tema din Adevarul :
http://www.adevarul.ro/financiar/Nadlac-Constanta-un_SF_interminabil_0_380962514.html
Mi-e teama ca se termina petrolul cand o sa fie gata autostrada asta ... O sa mergem cu bicicletele pe autostrada : eco si sanatos.
O stire tot pe aceasta tema din Adevarul :
http://www.adevarul.ro/financiar/Nadlac-Constanta-un_SF_interminabil_0_380962514.html
Mi-e teama ca se termina petrolul cand o sa fie gata autostrada asta ... O sa mergem cu bicicletele pe autostrada : eco si sanatos.
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
mindmasster
Si din ce zic ei , doar tronsonul Sibiu-Pitesti ramane pentru 2020. Restul autostrazi ar trebuii sa fie gata in 2014. M-as multumi sa fie gata in 2014 toata ,mai putin cei 100 de km dintre Sibiu-Pitesti.
Si din ce zic ei , doar tronsonul Sibiu-Pitesti ramane pentru 2020. Restul autostrazi ar trebuii sa fie gata in 2014. M-as multumi sa fie gata in 2014 toata ,mai putin cei 100 de km dintre Sibiu-Pitesti.
- mindmasster
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
mindmasster
UPDATE: Şantierul tronsonului de autostradă Deva-Orăştie crează 450 locuri de muncă
Reprezentantul companiei STRABAG, care va construi porţiunea de autostradă între Deva şi Orăştie a declarat pentru Adevărul de Seară Hunedoara că primul metru cub de pământ pe acest şantier va fi excavat între 15 şi 31 decembrie. Directorul CNADNR precizează că totuşi mai există un risc ca lucrările să fie din nou amânate
Directorul CNADNR precizează că totuşi mai există un risc care să ducă la o amânare a demararării lucrărilor până la primăvară.
Stafful de comunicare al companiei austriece Strabag confirmă declaraţiile oficialilor hunedoreni privitoare la momentul demarării lucrărilor la tronsonul de autostradă Deva - Orăştie. Potrivit Paulei Rys, PR în cadrul Centrului de Comunicare Strabag , primele excavări vor începe, conform planului aprobat, în a doua jumătate a lunii decembrie.
Potrivit clauzelor din contractul semnat în nouă noiembrie cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), ordinul de începere a lucrărilor se poate da în termen de 42 de zile de la semnarea contractului. Adică cel mai târziu la 21 decembrie constructorul trebuie să aibă asigurată organizarea de şantier, împreună cu mobilizarea resurselor şi a echipamentelor.
"Singurul motiv acceptat pentru o nouă amânare a începerii lucrărilor sunt condiţii meteorologice nefavorabile. Dacă se aşterne multă zăpadă sau temperaturile coboară mult sub zero grade, evident că nu se poate lucra", a precizat pentru Adevărul, Liviu Costache, directorul CNADNR.
Potrivit declaraţiei reprezentantului Strabag, şantierul construcţiei tronsonului de autostradă Deva-Orăştie va crea în judeţ 450 de locuri de muncă.
Autostrada este construită de companiile asociate Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup Valoarea contractului este de 220,6 milioane de euro (TVA inclus), din care contribuţia Comisiei Europene este de 133,6 milioane de euro.
Proiectul este finanţat din fondul ISPA 2004 şi are termen de finalizare 24 de luni din momentul începerii lucrărilor.
UPDATE: Şantierul tronsonului de autostradă Deva-Orăştie crează 450 locuri de muncă
Reprezentantul companiei STRABAG, care va construi porţiunea de autostradă între Deva şi Orăştie a declarat pentru Adevărul de Seară Hunedoara că primul metru cub de pământ pe acest şantier va fi excavat între 15 şi 31 decembrie. Directorul CNADNR precizează că totuşi mai există un risc ca lucrările să fie din nou amânate
Directorul CNADNR precizează că totuşi mai există un risc care să ducă la o amânare a demararării lucrărilor până la primăvară.
Stafful de comunicare al companiei austriece Strabag confirmă declaraţiile oficialilor hunedoreni privitoare la momentul demarării lucrărilor la tronsonul de autostradă Deva - Orăştie. Potrivit Paulei Rys, PR în cadrul Centrului de Comunicare Strabag , primele excavări vor începe, conform planului aprobat, în a doua jumătate a lunii decembrie.
Potrivit clauzelor din contractul semnat în nouă noiembrie cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), ordinul de începere a lucrărilor se poate da în termen de 42 de zile de la semnarea contractului. Adică cel mai târziu la 21 decembrie constructorul trebuie să aibă asigurată organizarea de şantier, împreună cu mobilizarea resurselor şi a echipamentelor.
"Singurul motiv acceptat pentru o nouă amânare a începerii lucrărilor sunt condiţii meteorologice nefavorabile. Dacă se aşterne multă zăpadă sau temperaturile coboară mult sub zero grade, evident că nu se poate lucra", a precizat pentru Adevărul, Liviu Costache, directorul CNADNR.
Potrivit declaraţiei reprezentantului Strabag, şantierul construcţiei tronsonului de autostradă Deva-Orăştie va crea în judeţ 450 de locuri de muncă.
Autostrada este construită de companiile asociate Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup Valoarea contractului este de 220,6 milioane de euro (TVA inclus), din care contribuţia Comisiei Europene este de 133,6 milioane de euro.
Proiectul este finanţat din fondul ISPA 2004 şi are termen de finalizare 24 de luni din momentul începerii lucrărilor.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
Goldmund
"Si din ce zic ei , doar tronsonul Sibiu-Pitesti ramane pentru 2020. Restul autostrazi ar trebuii sa fie gata in 2014. M-as multumi sa fie gata in 2014 toata ,mai putin cei 100 de km dintre Sibiu-Pitesti."
@Mindmasster,
eu nu o iau asa de ursor: cel mai greu pentru automobilisti si expeditori ar fi, intre doua portiuni de autostrada continuarea pe o sosea sateasca(caci asta sunt "soselele internationale" ale Romaniei , care trec prin fiecare sat si comuna...,niste sosele satesti,drumuri facute de daci si romani si in sec. 20 asfaltate)de 100/200km.
In primul rand ar fi un singur ambuteiaj, pe 50/100/200km de NEautostrada! - si asta nu doar la sfarsit de saptamana ca pe Valea Prahovei...In al doilea rand ar fi pierderi pt. economie mai mari decat costul unei autostrazi pe trei benzi/sens pe Valea Oltului, pierderi ce nu se "vad", dar se calculeaza si care vor fi.
Am aflat cat a costat largirea de la 2 benzi/sens la 3 benzi/sens, refacerea si constructia pe portiuni mari a intregii autostrazi, poduri si viaducte noi, refacerea in totalitate a asfaltului si aducerea intregii autostrazi la standardul actual din Germania(care de ex. prevede o mediana noua,un nou concept, care este din pamant inaltat, cu o anumita latime,sprijinit lateral de parapeti betonati, pentru ca parapetii metalici pot fi "srapunsi"de camioane grele si ajung pe sensul opus!) , pe portiunea lui A8, Ulm- Augsburg :8 milioane euro/km.
-eu cred ca in Romania greutatea este problematica expropierilor, netransparenta, "de interes locala", ineficienta si foarte costisitoare(si din punct de vedere financiar si de timp...exact ce nu are tara la ora actuala
"Si din ce zic ei , doar tronsonul Sibiu-Pitesti ramane pentru 2020. Restul autostrazi ar trebuii sa fie gata in 2014. M-as multumi sa fie gata in 2014 toata ,mai putin cei 100 de km dintre Sibiu-Pitesti."
@Mindmasster,
eu nu o iau asa de ursor: cel mai greu pentru automobilisti si expeditori ar fi, intre doua portiuni de autostrada continuarea pe o sosea sateasca(caci asta sunt "soselele internationale" ale Romaniei , care trec prin fiecare sat si comuna...,niste sosele satesti,drumuri facute de daci si romani si in sec. 20 asfaltate)de 100/200km.
In primul rand ar fi un singur ambuteiaj, pe 50/100/200km de NEautostrada! - si asta nu doar la sfarsit de saptamana ca pe Valea Prahovei...In al doilea rand ar fi pierderi pt. economie mai mari decat costul unei autostrazi pe trei benzi/sens pe Valea Oltului, pierderi ce nu se "vad", dar se calculeaza si care vor fi.
Am aflat cat a costat largirea de la 2 benzi/sens la 3 benzi/sens, refacerea si constructia pe portiuni mari a intregii autostrazi, poduri si viaducte noi, refacerea in totalitate a asfaltului si aducerea intregii autostrazi la standardul actual din Germania(care de ex. prevede o mediana noua,un nou concept, care este din pamant inaltat, cu o anumita latime,sprijinit lateral de parapeti betonati, pentru ca parapetii metalici pot fi "srapunsi"de camioane grele si ajung pe sensul opus!) , pe portiunea lui A8, Ulm- Augsburg :8 milioane euro/km.
-eu cred ca in Romania greutatea este problematica expropierilor, netransparenta, "de interes locala", ineficienta si foarte costisitoare(si din punct de vedere financiar si de timp...exact ce nu are tara la ora actuala
- DanCld
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
DanCld
In acest moment problemele majore de pe coridorul 4 existent (A1+DN7) sunt in special la Sebes (treceri de pietoni plus cedeaza trecerea fata de drumul spre Alba Iulia), pe defileul Muresului si in zona Arad (trecerile la nivel cu calea ferata de pe centura).
Intre iesirea din Pitesti si Sibiu se circula in general fluent, e drept nu la o viteza foarte mare din cauza reliefului insa soseaua trece numai prin localitati secundare.
In acest moment problemele majore de pe coridorul 4 existent (A1+DN7) sunt in special la Sebes (treceri de pietoni plus cedeaza trecerea fata de drumul spre Alba Iulia), pe defileul Muresului si in zona Arad (trecerile la nivel cu calea ferata de pe centura).
Intre iesirea din Pitesti si Sibiu se circula in general fluent, e drept nu la o viteza foarte mare din cauza reliefului insa soseaua trece numai prin localitati secundare.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
Goldmund
"Autostrada o ia inaintea datelor de trafic
Deşi nu au fost publicate rezultatele studiului curent de trafic la care lucrează în prezent CESTRIN (institut de cercetare în transporturi) şi care va arăta evoluţia pe ultimii cini ani şi tendinţele mişcării mărfurilor şi persoanelor pe infrastructura rutieră, conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis prelungirea autostrăzii Bucureşti-Constanţa până la graniţă. Liviu Costache, director general al CNADNR afirmă că în urmă cu o săptămână a obţinut avizul Comisiei Trans European Motorway Network pentru includerea segmentului Constanţa-Mangalia-Varna în coridorul IV pan-european de transport care este finanţat din fondurile structurale ale UE. „Includerea tronsonului este foarte importantă deoarece degeaba făceam autostradă până la Constanţa, iar aglomeraţia începea după Eforie Nord", spune directorul general CNADNR." din ziarul RL de azi
1-Coridorul IV porneste din nordul UE si se oprea(punct terminus!)in Romania-Constanta.Un punct forte pt. Romania, pt. Constanta/regiune/port!!
Sa continui C.IV spre Varna cand nimeni nu te obliga, e cea mai mare prostie.Chiar oamenii astia nu mai gandesc?
2-intre viitoarea ocolire a Constantei si Mangalia vor ramane nici 30km sosea pe patru benzi, sosea existenta, care in afara de gatuirea de la Eforie, face fata cu bine traficului existent!
3-daca autostrada Constanta- Varna va fi gata, practic este o invitatie pt. turistul roman nehotarat sa faca concediu in tara vecina, dar nu ca Bulgaria ar fi un fel de Caribe ale Marii Negre, ci pentru motivul ca "gaina vecinului e mai frumoasa si mai grasa"...sau ca "ai nostri" au privatizat incompetentilor...
4-cel mai important punct mi se pare ca nu exista un plan pentru terminarea ra-pi-da a ceea ce s-a inceput (v. A3, autostrada f. importnanta pt. Romania, mai ales pt. bucuresteni pt. a ajunge la Brasov/Valea Prahovei, sau pentru regiunile Brasov - Sighisoara - Cluj)sau segmentul Sibiu-Bucuresti, dar "cineva" doreste neaparat ca romanii sa ajunga mai repede spre Varna-Istambul?!-si nu spre Vestul Europei?
"Autostrada o ia inaintea datelor de trafic
Deşi nu au fost publicate rezultatele studiului curent de trafic la care lucrează în prezent CESTRIN (institut de cercetare în transporturi) şi care va arăta evoluţia pe ultimii cini ani şi tendinţele mişcării mărfurilor şi persoanelor pe infrastructura rutieră, conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis prelungirea autostrăzii Bucureşti-Constanţa până la graniţă. Liviu Costache, director general al CNADNR afirmă că în urmă cu o săptămână a obţinut avizul Comisiei Trans European Motorway Network pentru includerea segmentului Constanţa-Mangalia-Varna în coridorul IV pan-european de transport care este finanţat din fondurile structurale ale UE. „Includerea tronsonului este foarte importantă deoarece degeaba făceam autostradă până la Constanţa, iar aglomeraţia începea după Eforie Nord", spune directorul general CNADNR." din ziarul RL de azi
1-Coridorul IV porneste din nordul UE si se oprea(punct terminus!)in Romania-Constanta.Un punct forte pt. Romania, pt. Constanta/regiune/port!!
Sa continui C.IV spre Varna cand nimeni nu te obliga, e cea mai mare prostie.Chiar oamenii astia nu mai gandesc?
2-intre viitoarea ocolire a Constantei si Mangalia vor ramane nici 30km sosea pe patru benzi, sosea existenta, care in afara de gatuirea de la Eforie, face fata cu bine traficului existent!
3-daca autostrada Constanta- Varna va fi gata, practic este o invitatie pt. turistul roman nehotarat sa faca concediu in tara vecina, dar nu ca Bulgaria ar fi un fel de Caribe ale Marii Negre, ci pentru motivul ca "gaina vecinului e mai frumoasa si mai grasa"...sau ca "ai nostri" au privatizat incompetentilor...
4-cel mai important punct mi se pare ca nu exista un plan pentru terminarea ra-pi-da a ceea ce s-a inceput (v. A3, autostrada f. importnanta pt. Romania, mai ales pt. bucuresteni pt. a ajunge la Brasov/Valea Prahovei, sau pentru regiunile Brasov - Sighisoara - Cluj)sau segmentul Sibiu-Bucuresti, dar "cineva" doreste neaparat ca romanii sa ajunga mai repede spre Varna-Istambul?!-si nu spre Vestul Europei?
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
ionescu63
A.Boagiu: luni se va demara procedura de achizitie pe 4 tronsoane din CIV.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/anca-bo ... 14662.html
A.Boagiu: luni se va demara procedura de achizitie pe 4 tronsoane din CIV.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/anca-bo ... 14662.html
- ionescu63
-
Posted:
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
Goldmund
CristiM a scris:
"Mi-e teama ca se termina petrolul cand o sa fie gata autostrada asta ... O sa mergem cu bicicletele pe autostrada : eco si sanatos."
Cristi, dupa motorul OTTO si Diesel vin motoarele hybrid, care consuma mai putin, apoi "motoarele miniatura" care vor consuma si mai putin si in cele din urma vor veni motoarele electrice. Oamenii vor continua sa se deplaseze cu masinile mici si in secolul 22.
CristiM a scris:
"Mi-e teama ca se termina petrolul cand o sa fie gata autostrada asta ... O sa mergem cu bicicletele pe autostrada : eco si sanatos."
Cristi, dupa motorul OTTO si Diesel vin motoarele hybrid, care consuma mai putin, apoi "motoarele miniatura" care vor consuma si mai putin si in cele din urma vor veni motoarele electrice. Oamenii vor continua sa se deplaseze cu masinile mici si in secolul 22.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
Dominatrix
Goldmund wrote:Motoarele electrice au "venit" mai de mult, dar se pare ca nu le-a convenit cowboy'ilor lui Gigi Boschet. Mai multe detalii aici.
Cristi, dupa motorul OTTO si Diesel vin motoarele hybrid, care consuma mai putin, apoi "motoarele miniatura" care vor consuma si mai putin si in cele din urma vor veni motoarele electrice.
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Coridorul IV
Goldmund
Esti o dulce, @Dominatrix,
dar nu stiu cine e Gigi Boschet.
"Eine kurze Geschichte des Elektroautos
Die ersten zarten Anfänge des Elektroautos begannen bereits 1820, als Siemens, Porsche und anderer Visionäre die ersten elektrisch betriebenen Modelle entwickelten. Im Amerika der 30er Jahre waren etwa 40 Prozent der Fahrzeuge auf den Straßen Elektroautos. Auch Henry Ford, einer der populärsten Autobauer, konstruierte eigene Elektromodelle, wurde jedoch ebenso wegweisend mit seiner Entscheidung, sein Modell Tin Lizzy letztendlich doch mit einem Ottomotor auszustatten.
Durch die erstarkende petrochemische Industrie von Dow Chemicals bis Shell seit den 1950er Jahren schlief die Forschung an elektrischen Autos regelrecht ein, während die benzin- und dieselbetriebenen Fahrzeuge einen gigantischen Siegeszug antraten."
Din acest articol reiese ca firmele de mai sus au dezvoltat vehicule electrice inca din anii 1820..., ca in USA, in anii 30 secolul 20, au fost la un moment dat peste 40% dintre automobile, electro-automobile, insa aparitia marilor rafinarii dupa 1950 au marit enorm productia automobilelor cu motare cu ardere interna...
Acum o renastere al motorului electric? Daca rezolva problema bateriilor, sau sa fie schimbate la "benzinarii" precum acumulatorul la un aparat electric
Esti o dulce, @Dominatrix,
dar nu stiu cine e Gigi Boschet.
"Eine kurze Geschichte des Elektroautos
Die ersten zarten Anfänge des Elektroautos begannen bereits 1820, als Siemens, Porsche und anderer Visionäre die ersten elektrisch betriebenen Modelle entwickelten. Im Amerika der 30er Jahre waren etwa 40 Prozent der Fahrzeuge auf den Straßen Elektroautos. Auch Henry Ford, einer der populärsten Autobauer, konstruierte eigene Elektromodelle, wurde jedoch ebenso wegweisend mit seiner Entscheidung, sein Modell Tin Lizzy letztendlich doch mit einem Ottomotor auszustatten.
Durch die erstarkende petrochemische Industrie von Dow Chemicals bis Shell seit den 1950er Jahren schlief die Forschung an elektrischen Autos regelrecht ein, während die benzin- und dieselbetriebenen Fahrzeuge einen gigantischen Siegeszug antraten."
Din acest articol reiese ca firmele de mai sus au dezvoltat vehicule electrice inca din anii 1820..., ca in USA, in anii 30 secolul 20, au fost la un moment dat peste 40% dintre automobile, electro-automobile, insa aparitia marilor rafinarii dupa 1950 au marit enorm productia automobilelor cu motare cu ardere interna...
Acum o renastere al motorului electric? Daca rezolva problema bateriilor, sau sa fie schimbate la "benzinarii" precum acumulatorul la un aparat electric
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere
•
Choose destination