Topic: Discuții diverse despre transportul în comun
2176 posts, 590658 views
📖 Pagination options
- koala1712
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
koala1712
Fara niciun fel de gluma, adesea tura de la 6:50 se aglomereaza pe 1 Mai/ Sibiu. De multe ori l-am vazut venind full la Orizont dimineata.
Fara niciun fel de gluma, adesea tura de la 6:50 se aglomereaza pe 1 Mai/ Sibiu. De multe ori l-am vazut venind full la Orizont dimineata.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
cris_m
Pentru ca seful de garaj este platit pentru numarul de linii pe care garajul le are in exploatare. Nu conteaza ca acea linie are un singur tur, ea este considerata linie...
Dragos31 wrote:
Acum vine și întrebarea firească: Pentru ce mai e menținută "în viață" această linie(idem 124)?
Pentru ca seful de garaj este platit pentru numarul de linii pe care garajul le are in exploatare. Nu conteaza ca acea linie are un singur tur, ea este considerata linie...
- alliens
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
alliens
Poate ar fi mai bine sa fie platit la cate tururi efective are pe zi garajul, asa ar fi macar mai motivat sa aiba cat mai multe autobuze pe strada
Poate ar fi mai bine sa fie platit la cate tururi efective are pe zi garajul, asa ar fi macar mai motivat sa aiba cat mai multe autobuze pe strada
- misterr
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
misterr
Nervi și promisiuni după dezgheţarea manuală a liniilor de curent. ”Ăştia sunt românii noştri”
Click pe imagine pentru video:
Gheața formată pe liniile electrice a dat peste cap transportul. Trenurile, troleibuzele, și tramvaiele, au circulat cu dificultate. În această dimineață, trei sferturi dintre liniile Gării de Nord, au rămas fără curent.
Pe de altă parte, Societatea de Transport București anunță abia acum că vrea să cumpare sisteme de dezghețare a liniilor electrice, afectate de polei. În ultimele 3 zile, 26 de trenuri au fost anulate în toată țara, iar în București, au fost înregistrate 115 avarii la linia de tramvaie și troleibuze.
Trenurile care au plecat luni dimineaţă din Gara de Nord au avut întârzieri şi de 2 ore. 8 din cele 12 linii ale gării au rămas fără curent. Abia după 2 ore liniile au fost alimentate, iar trenurile s-au putut urni din loc.
Însă garniturile nu au scăpat de probleme, pe traseu. De pildă, un tren Constanța-Bucureşti a întârziat o oră şi jumătate după ce locomotiva a rămas fără curent. Linia de contact era acoperită de gheaţă şi a fost nevoie de o locomotivă diesel.
Cum au ajuns la destinaţie, călătorii s-au grăbit să coboare din vagoane.
Reporter: Unde alergaţi aşa?
Călător: Pierdem examenul. Avem examen.
Călător: Spre trenul de Cluj.
Reporter: L-ați pierdut?
Călător: Sunt pe cale.
26 de trenuri au fost anulate de sâmbătă până acum din cauza gheţii de pe liniile de contact. Dacă nu au avut timp să aştepte următoarea cursă, pasagerii au putut cere banii înapoi.
Călător: “Mai mare râsu’, atâta întârziere, nu se poate aşa ceva, nu admit aşa ceva.”
Călător: “Inacceptabil. Ce să faci? Singura noastră şansă este să zicem ceva că nu ne convine şi să sperăm că se va schimba ceva”
Călător: “Vi se pare normal ca în România anului 2019 să ai 90 de minute întârziere? Să ai 2 locomotive la 4 vagoane? Nu mi se pare.”
Şi transportul în comun din Bucureşti a avut de suferit, din cauza poleiului de pe liniile de curent, dar şi a crengilor rupte.
Bucureştean: “Asfaltul a fost negru uscat. Iar cu firele este discutabil. În 2019 la câţi ingineri sunt acolo trebuia să găsească o soluţie. Ăştia sunt românii noştri, ca de obicei - lene.”
Şoferii de troleibuze recunosc că au văzut sisteme de degivrare a liniilor, dar... în alte ţări. La noi dezgheţarea se face manual.
Reporter: Doar cu băţul?
Şofer: La noi. În alte ţări am văzut că sunt...
Reporter: Exista, nu?
Şofer: Am văzut pe Facebook.
Societatea de Transport Bucureşti intenţionează de câţiva ani să achiziţioneze 2 echipamente pentru dezgheţul liniilor de contact pentru tramvaie şi troleibuze. Investiţia ar fi de 1 milion de lei, însă instituţia nu ştie deocamdată când ar urma să cumpere cele două echipamente.
Potrivit specialiştilor, aceste dispozitive nu doar înlătura gheaţa, ci ung firele cu substanţe degivrante care nu permit depunerea poleiului.
Însă, potrivit STB, achiziția acestor echipamente nu exclude metoda clasică, manuală, de curăţare a firului de contact. ”Achiziția acestor echipamente nu exclude metoda clasică, manuală, de curățare a firului de contact, atunci când condițiile meteo extreme o impun.”
Nu doar gheaţă a creat probleme, ci şi ceaţa. Pe aeroportul din Craiova, cursele către Londra şi Tel Aviv au fost anulate, pentru că avioanele nu au putut decola din cauza vizibilităţii reduse.
Nervi și promisiuni după dezgheţarea manuală a liniilor de curent. ”Ăştia sunt românii noştri”
Click pe imagine pentru video:
Gheața formată pe liniile electrice a dat peste cap transportul. Trenurile, troleibuzele, și tramvaiele, au circulat cu dificultate. În această dimineață, trei sferturi dintre liniile Gării de Nord, au rămas fără curent.
Pe de altă parte, Societatea de Transport București anunță abia acum că vrea să cumpare sisteme de dezghețare a liniilor electrice, afectate de polei. În ultimele 3 zile, 26 de trenuri au fost anulate în toată țara, iar în București, au fost înregistrate 115 avarii la linia de tramvaie și troleibuze.
Trenurile care au plecat luni dimineaţă din Gara de Nord au avut întârzieri şi de 2 ore. 8 din cele 12 linii ale gării au rămas fără curent. Abia după 2 ore liniile au fost alimentate, iar trenurile s-au putut urni din loc.
Însă garniturile nu au scăpat de probleme, pe traseu. De pildă, un tren Constanța-Bucureşti a întârziat o oră şi jumătate după ce locomotiva a rămas fără curent. Linia de contact era acoperită de gheaţă şi a fost nevoie de o locomotivă diesel.
Cum au ajuns la destinaţie, călătorii s-au grăbit să coboare din vagoane.
Reporter: Unde alergaţi aşa?
Călător: Pierdem examenul. Avem examen.
Călător: Spre trenul de Cluj.
Reporter: L-ați pierdut?
Călător: Sunt pe cale.
26 de trenuri au fost anulate de sâmbătă până acum din cauza gheţii de pe liniile de contact. Dacă nu au avut timp să aştepte următoarea cursă, pasagerii au putut cere banii înapoi.
Călător: “Mai mare râsu’, atâta întârziere, nu se poate aşa ceva, nu admit aşa ceva.”
Călător: “Inacceptabil. Ce să faci? Singura noastră şansă este să zicem ceva că nu ne convine şi să sperăm că se va schimba ceva”
Călător: “Vi se pare normal ca în România anului 2019 să ai 90 de minute întârziere? Să ai 2 locomotive la 4 vagoane? Nu mi se pare.”
Şi transportul în comun din Bucureşti a avut de suferit, din cauza poleiului de pe liniile de curent, dar şi a crengilor rupte.
Bucureştean: “Asfaltul a fost negru uscat. Iar cu firele este discutabil. În 2019 la câţi ingineri sunt acolo trebuia să găsească o soluţie. Ăştia sunt românii noştri, ca de obicei - lene.”
Şoferii de troleibuze recunosc că au văzut sisteme de degivrare a liniilor, dar... în alte ţări. La noi dezgheţarea se face manual.
Reporter: Doar cu băţul?
Şofer: La noi. În alte ţări am văzut că sunt...
Reporter: Exista, nu?
Şofer: Am văzut pe Facebook.
Societatea de Transport Bucureşti intenţionează de câţiva ani să achiziţioneze 2 echipamente pentru dezgheţul liniilor de contact pentru tramvaie şi troleibuze. Investiţia ar fi de 1 milion de lei, însă instituţia nu ştie deocamdată când ar urma să cumpere cele două echipamente.
Potrivit specialiştilor, aceste dispozitive nu doar înlătura gheaţa, ci ung firele cu substanţe degivrante care nu permit depunerea poleiului.
Însă, potrivit STB, achiziția acestor echipamente nu exclude metoda clasică, manuală, de curăţare a firului de contact. ”Achiziția acestor echipamente nu exclude metoda clasică, manuală, de curățare a firului de contact, atunci când condițiile meteo extreme o impun.”
Nu doar gheaţă a creat probleme, ci şi ceaţa. Pe aeroportul din Craiova, cursele către Londra şi Tel Aviv au fost anulate, pentru că avioanele nu au putut decola din cauza vizibilităţii reduse.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
1689
Da, situatia a fost neplacuta - si probabil daca s-ar fi produs in mijlocul saptaminii - ar fi provocat haos.
Daca ne uitam insa retrospectiv, asa ceva se intimpla o data la 4-5 ani (daca !) si dureaza o zi, doua.
Impotriva acestui gen de fenomen meteorologic nu este prea mult de facut (in alte tari provoaca pagube mult mai mari - retele electrice distruse, pene de curent indelungate si pe zone extinse, sosele blocate de pomi rupti sub propria greutate, chiar hale prabusite).
Mi se pare nejustificata aceasta atmosfera de catastrofa artificiala...
Cred ca e mult mai grav ce s-a intimplat in Depoul IMGB, pentru ca asta arata o deficienta majora a procedurilor operationale (indiferent cauza pentru care trenul a trebuit garat in subteran si/sau remorcat). Acolo vorbim de incompetenta care va costa (multi) bani si putea costa vieti.
Da, situatia a fost neplacuta - si probabil daca s-ar fi produs in mijlocul saptaminii - ar fi provocat haos.
Daca ne uitam insa retrospectiv, asa ceva se intimpla o data la 4-5 ani (daca !) si dureaza o zi, doua.
Impotriva acestui gen de fenomen meteorologic nu este prea mult de facut (in alte tari provoaca pagube mult mai mari - retele electrice distruse, pene de curent indelungate si pe zone extinse, sosele blocate de pomi rupti sub propria greutate, chiar hale prabusite).
Mi se pare nejustificata aceasta atmosfera de catastrofa artificiala...
Cred ca e mult mai grav ce s-a intimplat in Depoul IMGB, pentru ca asta arata o deficienta majora a procedurilor operationale (indiferent cauza pentru care trenul a trebuit garat in subteran si/sau remorcat). Acolo vorbim de incompetenta care va costa (multi) bani si putea costa vieti.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
subway guru
Doua lucruri doua.
Nu stiu cum se intampla dar la noi aici cam toate fenomenele meteo <extreme> se petrec in weekend.
In al doilea rand chiciura nu e ceva improbabil, din contra, se produce destul de des comparativ cu sa zicem un eveniment seismic major.
Ar trebui luata in considerare si avute in vedere niste metode de contracarare (un <batator mecanic de exemplu>).
Ca sa va dau un exemplu, multa lume m-a intrebat la vremea respectiva de ce teaca hobanelor de la Basarab are o nervura spiralata? Pai tocmai antichiciura, sa se scurga apa si sa nu ne trezim ca pica ditamai podul sub greutatea ploii inghetate...simplu, dar trebuie sa mai si gandesti si sa <prevezi>.
P.S.
Spirala aia are dublu rol, sa previna si <fluturarea> hobanelor la vijelii puternice, dar asta e alta treaba...
Pe la liniile electrice de inalta tensiune se mai obisnuieste montarea unei <moristi> care sa torsioneze cablul si sfarme chiciura, dar nu e aplicabila metoda la firele de contact.
Doua lucruri doua.
Nu stiu cum se intampla dar la noi aici cam toate fenomenele meteo <extreme> se petrec in weekend.
In al doilea rand chiciura nu e ceva improbabil, din contra, se produce destul de des comparativ cu sa zicem un eveniment seismic major.
Ar trebui luata in considerare si avute in vedere niste metode de contracarare (un <batator mecanic de exemplu>).
Ca sa va dau un exemplu, multa lume m-a intrebat la vremea respectiva de ce teaca hobanelor de la Basarab are o nervura spiralata? Pai tocmai antichiciura, sa se scurga apa si sa nu ne trezim ca pica ditamai podul sub greutatea ploii inghetate...simplu, dar trebuie sa mai si gandesti si sa <prevezi>.
P.S.
Spirala aia are dublu rol, sa previna si <fluturarea> hobanelor la vijelii puternice, dar asta e alta treaba...
Pe la liniile electrice de inalta tensiune se mai obisnuieste montarea unei <moristi> care sa torsioneze cablul si sfarme chiciura, dar nu e aplicabila metoda la firele de contact.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Cristi N
Nu e posibila incarcarea liniei de contact aproape de curentul maxim astfel incat prin efect Joule sa se topeasca gheata? Ma gandesc ca punerea in scurt-circuit a unui segment ar fi prea agresiva dar unul "soft" cred ca ar face treaba. Stiu ca ceva de genul asta se practica la medie/inalta tensiune.
Nu e posibila incarcarea liniei de contact aproape de curentul maxim astfel incat prin efect Joule sa se topeasca gheata? Ma gandesc ca punerea in scurt-circuit a unui segment ar fi prea agresiva dar unul "soft" cred ca ar face treaba. Stiu ca ceva de genul asta se practica la medie/inalta tensiune.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
subway guru
Cea mai simpla <metoda> e sa mentii circulatia non stop si sa <raschetezi> permanent chiciura de pe firul de contact, doar ca asta nu rezolva problema copacilor/crengilor prabusite, pentru astea trebuiau <toaletari> preventive facute de cu toamna...de altfel s-a vazut ca primele afectate au fost troleele pentru ca sunt cele mai apropiate de trotuar.
Alta metoda ar fi sa <ungi> firele aeriene cu ceva <degivrant> sau antiaderent. Din pacate tot ce am putut vedea <pe viu> au fost STB-istii <inarmati> cu batatoare de covoare si pompieri cu drujbe desi nu <defrisarile> sunt ocupatia si menirea lor de baza.
P.S.
Pompierii de la brigada Dealul Spirii sunt <vecinii> mei si erau si sambata si duminica seara pe la ora noua in <echipament de lupta> la datorie, veneau la Mega sa-si ia o chifla si un carnat cald, s-au asezat cuminti <la coada>, i-am invitat sa treaca in fata, in semn de respect si mi-au multumit frumos...imi venea sa-i imbratisez.
Cea mai simpla <metoda> e sa mentii circulatia non stop si sa <raschetezi> permanent chiciura de pe firul de contact, doar ca asta nu rezolva problema copacilor/crengilor prabusite, pentru astea trebuiau <toaletari> preventive facute de cu toamna...de altfel s-a vazut ca primele afectate au fost troleele pentru ca sunt cele mai apropiate de trotuar.
Alta metoda ar fi sa <ungi> firele aeriene cu ceva <degivrant> sau antiaderent. Din pacate tot ce am putut vedea <pe viu> au fost STB-istii <inarmati> cu batatoare de covoare si pompieri cu drujbe desi nu <defrisarile> sunt ocupatia si menirea lor de baza.
P.S.
Pompierii de la brigada Dealul Spirii sunt <vecinii> mei si erau si sambata si duminica seara pe la ora noua in <echipament de lupta> la datorie, veneau la Mega sa-si ia o chifla si un carnat cald, s-au asezat cuminti <la coada>, i-am invitat sa treaca in fata, in semn de respect si mi-au multumit frumos...imi venea sa-i imbratisez.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
subway guru
Un studiu al Academiei Romane despre ce <gandesc> corporatistii:
http://www.iccv.ro/anunturi/atitudini-p ... bana-2019/
http://www.iccv.ro/wp-content/uploads/2 ... public.pdf
Un studiu al Academiei Romane despre ce <gandesc> corporatistii:
http://www.iccv.ro/anunturi/atitudini-p ... bana-2019/
http://www.iccv.ro/wp-content/uploads/2 ... public.pdf
- Metamorph
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Metamorph
La capitolul "discutii diverse"... Mergeam astazi cu troleibuzul 62 pe Iuliu Maniu si se aude anuntul "urmeaza statia...Victoria".Asta in timp ce motivul pt care statia a fost denumita astfel se pune la pamant de zor, lasand locul unui ansamblu rezidential.Din Victoria a mai ramas sub 25%, iar in cateva saptamani va deveni istorie. Ma gandesc ca in acest caz, in viitorul apropiat va trebui redenumita statia respectiva, nu ziceti?
La capitolul "discutii diverse"... Mergeam astazi cu troleibuzul 62 pe Iuliu Maniu si se aude anuntul "urmeaza statia...Victoria".Asta in timp ce motivul pt care statia a fost denumita astfel se pune la pamant de zor, lasand locul unui ansamblu rezidential.Din Victoria a mai ramas sub 25%, iar in cateva saptamani va deveni istorie. Ma gandesc ca in acest caz, in viitorul apropiat va trebui redenumita statia respectiva, nu ziceti?
- alchimistul
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
alchimistul
Dar de "Inox" ce zici? Sau "Policolor 2"? Si cate altele mai sunt..,
Indiferent ca se cheama ITB, RATB ori STB, ei traiesc in trecut. La propriu si la figurat
Dar de "Inox" ce zici? Sau "Policolor 2"? Si cate altele mai sunt..,
Indiferent ca se cheama ITB, RATB ori STB, ei traiesc in trecut. La propriu si la figurat
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures
Puss in Boots
Se vede asta in orice aspect al t.p. De la configuratia traseelor, la numerotarea lor, la denumiri din trecut (toate ca sa nu se incurce lumea?).
Se vede asta in orice aspect al t.p. De la configuratia traseelor, la numerotarea lor, la denumiri din trecut (toate ca sa nu se incurce lumea?).
- 1689
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
1689
https://www.agerpres.ro/economic-intern ... ie--251671
Chiar imi dau lacrimile de emotie si mindrie. Ieftine si bune.
Si rezistente, nu ? Ca un tramvai adevarat, proiectat si produs de noi pentru noi.
Ah.
Am uitat. Regia/Primaria/etc. nu cumpara piese/nu le intretin cum trebuie/le trimit pe liniile astea mirsave/etc. si de aceea nu prea merg frumusetile astea de tramvaie.
Cit despre URAC, ne-am cam lamurit din restul interviului: ciupim niste bani de la Pusculita Mare, scoatem din sertar proiectu' ala bun de rachetobuze pe care l-am facut pe vremea lu' Dibaciu si trai neneaca. Pina terminam noi de pus butelii pe toate Citaro, iesim la pensie si noi si nepotii.
Si poate ii sopteste cineva tovarasului aterizat de la propaganda in scaun la STB ca hotelurile nu mai sint la ONT sa trebuiasca Partidul sa le cumpere "shuttle"-uri. Daca exista un exercitiu comercial viabil, isi planifica si organizeaza singuri.
Pina mai acum un an, Tovarasa Primar ne povestea ca astea mici si cochete sint exact ce trebuie pentru liniile de noapte - ce facem, schimbam placa ?
[...] sper să putem implementa şi un program de producţie multianual, pe 3 ani, a unor tramvaie proprii, de fapt de continuare a producţiilor tramvaielor BLF (Bucur Low Floor), tramvai care s-a făcut până în anii 2015-2016. Linia de producţie există şi cu puţin efort, puţină imaginaţie, cu un design nou, dar şi cu mai puţini bani decât ar costa unul nou din afară, putem scoate nişte tramvaie frumoase, noi şi competitive. Dacă vorbim de tramvaiul BLF cu lungimea de 27 metri, acesta este cu cel puţin 300.000 - 400.000 de euro mai ieftin decât cel mai ieftin tramvai de această dimensiune de pe piaţă. Trebuie să înţelegeţi că producători de tramvaie nu sunt foarte mulţi, dar ca în orice domeniu, ca în orice industrie, unele au calităţi mai înalte şi preţul pe măsură, iar alţii au preţuri mai decente. Sunt producători elveţieni, francezi, nemţi, dar şi ucraineni, cehi şi chiar ruşi.
[...]
https://www.agerpres.ro/economic-intern ... ie--251671
Chiar imi dau lacrimile de emotie si mindrie. Ieftine si bune.
Si rezistente, nu ? Ca un tramvai adevarat, proiectat si produs de noi pentru noi.
Ah.
Am uitat. Regia/Primaria/etc. nu cumpara piese/nu le intretin cum trebuie/le trimit pe liniile astea mirsave/etc. si de aceea nu prea merg frumusetile astea de tramvaie.
Cit despre URAC, ne-am cam lamurit din restul interviului: ciupim niste bani de la Pusculita Mare, scoatem din sertar proiectu' ala bun de rachetobuze pe care l-am facut pe vremea lu' Dibaciu si trai neneaca. Pina terminam noi de pus butelii pe toate Citaro, iesim la pensie si noi si nepotii.
Si poate ii sopteste cineva tovarasului aterizat de la propaganda in scaun la STB ca hotelurile nu mai sint la ONT sa trebuiasca Partidul sa le cumpere "shuttle"-uri. Daca exista un exercitiu comercial viabil, isi planifica si organizeaza singuri.
Pina mai acum un an, Tovarasa Primar ne povestea ca astea mici si cochete sint exact ce trebuie pentru liniile de noapte - ce facem, schimbam placa ?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stiri din Bucuresti
ByOnu
Si cum putem, ma rog, accesa fonduri nerambursabile pentru a produce tramvaie la URAC? Stiu eu: nu putem.
Dpmdv URAC trebuie sa se focuseze exclusiv pe modernizari si mentenanta parcului vechi, ca nu vor muri de foame.
Si cum putem, ma rog, accesa fonduri nerambursabile pentru a produce tramvaie la URAC? Stiu eu: nu putem.
Dpmdv URAC trebuie sa se focuseze exclusiv pe modernizari si mentenanta parcului vechi, ca nu vor muri de foame.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination