Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Vaslui

 

Topic: Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială

8 posts, 4343 views
Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială PTMZ

Deschid acest topic pentru discuții legate de un fost proiect ce a existat la Vaslui, anume un tramvai între Gara CFR Vaslui și Zona Industrială, fosta platformă Rediu. Tramvaiul urma să împartă calea de rulare cu linia CF. Ideea i-a aparținut lui Ioan Pavel, ultimul prim-secretar județean din Vaslui, și care a introdus tramvaiul din Reșița. A fost început în 1989, iar stâlpii de susținere au apucat să fie montați. A fost adus chiar un tramvai de la București, ținut la gară. Din păcate, odată cu instalarea democrației defectuoase din România, se abandonează proiectul. Linia CF a rămas intactă până în 2015, când a început să fie tăiată.
Odată ce avea să fie inaugurată linia de tramvaie, avea să fie extinsă, dar na, a venit perioada de hoție și ce să mai fie realizat? :evil:
Atașez câteva poze din 2011 cu linia, de pe Tramclub. Sunt cele mai recente pe care le-am găsit:
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=9923
2011_08_28_191526_421.jpg (326.57 KB; downloaded 3449 times)

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=9923
2011_08_28_191518_573.jpg (243.97 KB; downloaded 3448 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială ADK

Îmi pare rău să nu se extinde transportul electric, și numai la români poți vedea să se apuce de ceva bun și după să-și bage picioarele la propriu. :evil: Bani aruncați și muncă degeaba.
Ca fapt-divers, care e acel tramvai adus din București? Singurul care-l știu, e decât V2A-ul 4013 ajuns la Craiova (există și o poză cu el, din martie 1990) tramvai care nu s-a mai reîntors în București. :roll:

 


Re: Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială PTMZ

Din păcate, nu știu să-ți răspund. Tramvaiul fuse-se recondiționat și modernizat. Deci tot un V2A cred că a fost.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială Tom

4013 a fost trimis la Craiova pentru niște teste. Electroputere intenționa să facă un tramvai cu motor în curent alternativ, dar probabil că tendințele de distrugere accelerată a industriei, au pus cruce acestui proiect. Tramvaiul a fost recuperat pe bucăți, cel puțin boghiurile, motoarele și alte echipamente, dar restul se pare că a fost tăiat la Craiova.
Dar la București în anii '89-'90 dispăreau și alte tramvaie: V3A și EP/V3A, care apar mai târziu casate în acte în 1995, dar cel puțin în 1990 dacă nu mai înainte, nu mai erau în circulație. Dar dacă tramvaiul fusese recondiționat și modernizat ar fi putut fi recuperat ulterior de ITB. Sau poate că nu, că între timp venise democrăția și industria devenise peste noapte un morman de fiare vechi.

 


Re: Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială PTMZ

Tramvaiul a fost lăsat să ruginească în gară, deși a fost modernizat. Se spera reinaugurarea tramvaiului. Câțiva ani mai târziu, după ce a ruginit complet, a fost tăiat și dus la fier vechi.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială Tom

În afară de 4013, nu a lipsit niciun V2A și chiar și în prezent sunt toate mai puțin acesta. Lăsând deoparte transformările din V3A care s'au tot făcut), e vorba de faptul că nu s'a casat niciunul.
Ar putea fi atunci unul dintre V3A-urile care au dispărut din București și nu sunt deloc puține, cam 40 și ceva. Că a fost sau nu scurtat, e o altă poveste. Dar dacă a fost modernizat și recondiționat, atunci cu siguranță nu era nou și nu era EP/V3A, pentru că acestea nu s'au mai modernizat, au avut doar RK-uri sau s'au casat.
Există fotografii cu tramvaiul din Vaslui? Era articulat (cu două sau 3 segmente)? Era mono- sau bi-direcțional?
Și unde era ținut în gară? Cel puțin din tren cu siguranță nu l-am văzut, dar în schimb vedeam troleibuzele.

 


Re: Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială PTMZ

Regret, am răsfoit tot internetul, însă nu am găsit nicio poză cu garnitura în cauză. Cred că era garată undeva foarte în spate, din moment ce împărțea calea de rulare cu trenurile de marfă. Urma să fie pusă în circulație odată cu finalizarea unei stații de redresare. Dar revoluția a venit, cu bune și cu rele, așa că s-au gândit mințile democrației defectuoase a lăsa tramvaiul să ruginească, nefinalizând proiectul. Nu știu dacă era mono- sau bidirecțional, presupun că bi-, din moment ce era nevoie de o stație de redresare.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Fost proiect de tramvai Gară-Zona Industrială Tom

Bidirecțional înseamnă cu cabină și uși la ambele capete / pe ambele părți. Stația de redresare era nevoie pentru alimentarea rețelei. Dacă era bidirecțional, n'ar fi avut nevoie de buclă de întoarcere.

 


Home page  • 
Parent forum: Județul Vaslui  • 
Choose destination

Since our 2283 forum members have written 420938 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use