Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020

1272 posts, 334315 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 81 82 83 84 85 86 87  ... 91
 
 

📖 Pagination options
Re: Otokar Kent C - 12 Costin

Albert wrote:
Nu stiu de ce,dar am impresia ca administratorii forumului cam pupa pe undeva autobuzele Otokar...

Atac la persoana, avertisment conform regulamentului forumului. Urmatoarea penalizare este suspendarea contului pentru 30 de zile.

 


Re: Otokar Kent C - 12 alex230ro

Legat de fiabilitate asta vorbim dupa cativa ani de exploatare, începutul ce e drept e destul de nefericit.Sa vedem dupa 5 ani cate sunt imobilizate si din ce cauze.

 


Re: Otokar Kent C - 12 Costin

Andrei4509 wrote:
Vrei argumente? Dovada defectiunile pe care le au, si ca intr-o singura zi, au picat 4 masini in data de 21.12.2018. 2 pana in ora 12, si alte 2 dupa ora 12. Mercedes-urile picau intr-o ''asa veselie'' ? Este drept, si despre ele s-a vehiculat verzi si uscate la vremea respectiva, dar cu timpul si-au demonstrat eficacitatea. Dar la Otokar-ele acestea, nu ma astept la ceva remediabil. Despre articulatul acela din 783 care i-a cedat furtunul de la antigel, nu s-a mai auzit nimic. Masinile astea, sunt unele dintre cele mai slabe din toata istoria S.T.B.-ului!


Asta e asa, un fel de argument ca sa nu zici ca n-ai dat unul. Zi care sunt defectiunile si atunci merge, altfel mesajul tau intra sub incidenta punctului I.6 din regulamentul forumului si va fi sters.

Zi ca nu-ti plac, e ok sa aiba fiecare o opinie sau alta. Dar ca sa zici ca sunt proaste, cam trebuie sa dovedesti! Care sunt motivele defectiunilor de pe 21? Au fost cu adevarat defectiuni? Ca asa daca sta autobuzul pe avarii poate fi orice (reglaj prost, incident in trafic etc).

Am mai atras atentia asupra acestui aspect acum cateva saptamani, tot in contextul discutiilor despre autobuzele astea. Drept urmare, avand in vedere ca atentionarea publica a fost facuta, si tu primesti un avertisment.

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 micutzu

Cat de bune sunt aceste autobuze se va vedea in primii 1-2 ani.Pana la urma si in celelale mari orase tot turcisme s-au cumparat, nu doar in Bucuresti (Iasi - Isuzu, Constanta - Isuzu, Brasov - Karsan, Sibiu - Karsan + Isuzu).Cat timp principalul criteriu la licitatii este pretul mic, nu vom mai vedea prea curand MB sau Solaris.In orice caz, mai bine cu aceste turcisme decat cu MAZ-uri.

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 punmeister

In orasele unde a castigat Karsan/Isuzu/Eurobus pretul a avut o pondere mai mare decat la Bucuresti.

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 micutzu

Macar sa dea lovitura cu tramvaiele,ca autobuzele se schimba la 10-15 ani, dar in cazul tramvaielor nu vom mai vedea altele 40 de ani de aici incolo.

 


Re: Otokar Kent C - 12 subway guru

punmeister wrote:
Inca-mi aduc aminte scandalul facut de Skoda la licitatia pentru 100 de tramvaie noi din 2006 :lol: :lol: :lol:
@guru
Diferenta de pret n-a fost mare, oferta Otokar a fost 100 de milioane de euro fara TVA, cea a Mercedes a fost 107 milioane de euro fara TVA. Pretul a avut ponderea de 50%.

La o pondere egala firesc ar fi fost sa iasa Mertzanele...dar cred ca am explicat suficient de ce nu a iesit asa desi nu stiu cine si conform carei grile ar putea sustine ca un Mercedes e cu mai putin de 7% superior tehnic unui Otokar...argumentul cu care si-au justificat autoritatile alegerea a fost legat de acea <garantie/asistenta> extinsa, o miscare <isteata> a turcilor pentru a <securiza> punctul lor slab, fiabilitatea, constienti fiind ca e foarte probabil ca masinile lor sa trebuiasca sa faca vizite mai dese pe la service, in timp ce la ceilalti poti sa cam uiti unde e acel service <agreat>.
Si din acest punct de vedere licitatia n-a prea fost bine gandita, contractul ar fi trebuit sa prevada penalitati pentru perioadele de imobilizare, sau obligativitatea inlocuirii temporare a celor scoase din traseu.
Ce presupun eu ca s-a intamplat e cam asa:
Turcii au pus niste destul de multi bani in plus la pret pentru acest gen de cheltuieli, fapt ce explica diferenta mica de pret pe ideea ca aceasta diferenta o sa o incaseze <anticipat> pentru niste servicii viitoare inca neprestate iar cand va veni momentul adevarului le vor presta <pe sponci> cu piese surogat si manopera mai degraba platita de STB, ca nu-i asa, calul de dar nu se cauta la dinti!   8-)
Sa dea Dumnezeu sa gresesc!

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 Costin

Avand in vedere mentenanta proasta a STB, aceasta garantie extinsa e foarte buna. Ca trebuia sa vina la pachet cu niste obligatii din partea service-ului, de acord. Doar ca activitatea de service se va vedea in timp cum functioneaza, momentan e devreme sa ne dam cu parerea.

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 subway guru

Iarta-ma ca trebuie sa te contrazic si te rog sa recitesti cu atentie argumentatia mea cat si concluzia la care am ajuns, nu e deloc devreme, acum este momentul sa supraveghem/monitorizam cu atentie in ce fel scoate icebergul motzul de sub ape si ma bazez pe voi care stiti mult mai multe decat mine despre ce se petrece in curtea din spate a STB ca nu cumva sa nu se scufunde Titanicul in mijlocul <balului>  :lol:
Toate cele bune!
:bere:

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 punmeister

subway guru wrote:
La o pondere egala firesc ar fi fost sa iasa Mertzanele...

Da, numai ca ghinionul a fost ca Mercedes sa ia 47,52 de puncte la evaluarea tehnica (Otokar luase 44,91 la evaluarea tehnica) in conditiile in care caietul de sarcini era facut pentru ei.
Costin wrote:
Ca trebuia sa vina la pachet cu niste obligatii din partea service-ului, de acord.

Obligatia pe care o au ei (din ce stiu eu) e sa asigure o disponibilitate a parcului de Otokar de minim 97%.

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 subway guru

Am incercat sa explic de ce se intampla asta la licitatii, era intr-un fel de asteptat...e tot un fel de <las’ ca merge si asa>, sa nu se supere nimeni ca sa fie bine!...pentru unii.
Daca acel caiet ar fi fost cu dedicatie MB ar fi trebuit sa ia 50% fix.
De regula se intampla insa altfel, avem copy-paste caietul precedent pe care-l <inasprim> pe ici pe colo prin punctele esentiale unde cel vechi a avut ceva hibe dar fara sa ne luam masuri de precautie pentru eventualele hibe noi ce s-ar putea dovedi mult mai grave si uite asa, din caiet <dedicat> se transforma in caiet <bumerang> ce ne trozneste drept in nas!
8-)
P.S.
La parcul actualmente livrat cate autobuze inseamna acea obligatie?
Hai sa urmarim atent aceasta obligatie asumata si sa facem <gat> imediat ce nu este indeplinita.
Uite un punct de plecare corect, nu vociferari inutile de precupeatza-n targ pe model politicianist! (Nu e vorba de tine ci de cei deja <avertizati> de admin mai devreme)
:bere:

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 punmeister

subway guru wrote:
Daca acel caiet ar fi fost cu dedicatie MB ar fi trebuit sa ia 50% fix.

Din cauza caietului de sarcini ne-am ales atunci cu zeci de contestatii la CNSC :popa:

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 subway guru

Exista raspunsuri si argumentatii inteligente si la acest gen de <contestatii>
Pentru asta in caietul de sarcini trebuie scris in preambul, la descrierea situatiei existente o singura fraza:
In prezent am in exploatare vehicule cu urmatoarele caracteristici si in viitor doresc similar/echivalent sau mai bune...
In felul asta ai dreptul sa elimini fara prea multe discutii pe cele inferioare si sa nu le admiti/punctezi decat pe cele cel putin egale sau mai bune din toate punctele de vedere, cu punctaj minim sau zero la cele zise egale/similare.
O astfel de abordare clara poate fi usor transata fara complicatii de orice judecator <de pace> in caz de contestatii...iar rezultatul nu poate fi decat o oferta de <chilipir> in sensul bun al cuvantului, adica avantajoasa atat tehnic cat si economic.
Sper ca aceste minime lamuriri venite din pozitia mea de <veteran> in materie v-au fost de folos.
:bere:

 


Re: Achizitii de autobuze Euro 6 in perioada 2017-2020 andrei11

Guru are dreptate.
Oricum cât am suci-o sau am învârti-o niciodată un Mercedes nu se va compara cu un Otokar ! Problema e ca aceste noi autobuze să-și facă treaba în niște parametri acceptabili / onești /firești / general acceptabili.
Off topic :
Bombardierul este superior CAF - ului. Numai dacă ne luăm după  izolarea fonică. Nu mă bag în măruntaie, nu mă pricep.

 


Go to page:  1  ... 81 82 83 84 85 86 87  ... 91
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2424 forum members have written 433861 posts in 5402 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use