Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Ideile voastre de petiții și proiecte din partea Asociației

50 posts, 30751 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Costin

Ce intelegi prin "noi sa salvam"?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat GPS

După cum se știe Clujul este unul din puținele orașe care mai dețin vehicule ROCAR, respectiv troleibuze ROCAR. Mai jos o scrisoare adresată către CTP, în care le-am prezentat 2-3 proiecte în care ar putea fi incluse aceste vehicule. Cu puțin efort aceasta poate fi modificată și trimisă către CTP din partea Asociației, mai ales că aceste vehicule au o situație incertă.


Bună ziua

În acest mesaj aș dori să prezint situația troleibuzelor ROCAR din patrimoniul CTP și să reliefez câteva dintre oportunitățile create de repunerea în funcțiune a acestora în scop turistic.

Înființarea unui muzeu la Cluj este așteptată de mult timp de toți pasionații de transport public din România. Pentru acesta, societatea a păstrat mai multe vehicule istorice precum:

   Vagon motor Timiș 2  01
   Vagon remorcă Timiș 2 01
   ROCAR 117E 007
   ROCAR 312E 659

Mai mult, în patrimoniul CTP se mai află unele dintre puținele troleibuze ROCAR 212E, ROCAR 217E, ROCAR 312E, sau ROCAR 412E (ROCAR de SIMON) ce se mai pot găsi în România. Acestea sunt:

020 - ROCAR 217E
022 - ROCAR 217E
055 - ROCAR 217E
056 - ROCAR 217E
060 - ROCAR 217E
076 - ROCAR 212E
077 - ROCAR 312E
079 - ROCAR 312E
080 - ROCAR 212E
086 - ROCAR 217E
135 - ROCAR 412E
136 - ROCAR 412E

Probabil că societatea are în vedere păstrarea a unui singur vehicul din fiecare model (022 - ROCAR 217E, 076 - ROCAR 212E, 079 - ROCAR 312E și 136 - ROCAR 412E), însă prin acest mesaj aș dori să prezint câteva avantaje ale păstrării tuturor vehiculelor ROCAR rămase, mai ales că, de curând, CTP a casat unele vehicule aflate într-o stare bună (chiar dacă societatea susținea că aceste vehicule sunt uzate din punct de vedere fizic și moral), precum ROCAR 217E: 037, 039, 051, sau ROCAR 212E: 063.

Unul dintre cele mai mari avantaje ale păstrării tuturor vehiculor ar fi crearea unei "linii muzeu". Parcul de troleibuze al acesteia ar putea fi compus din 3 sau 4 troleibuze ROCAR 217E, un troleibuz ROCAR 212E (076), cele două ROCAR 312E (077 și 079) și unicul troleibuz ROCAR 117E - 007. Unul dintre cele două troleibuze ROCAR 217E rămase poate fi păstrat ca rezervă, iar unul ca exponat static în cadrul muzeului, alături de celălat troleibuz ROCAR 212E (080).

Pe lângă acesta, un alt avantaj ar reprezenta închirierea vehiculelor pentru trasee tematice (turistice) organizate, sau în scop publicitar fără a afecta celelalte proiecte în care sunt implicate vehiculele de acest fel

Un ultim avantaj prezentat este acela al transformării unuia dintre troleibuze într-un vehicul mai special, precum un "Troleibuz de Petrecere" sau un "Troleibuz Restaurant". Folosirea unui troleibuz articulat (de tip 217E) ar prezenta avantajul unui spațiu mai mare pentru desfășurarea activităților.

Prezervarea patrimoniului istoric nu a fost niciodată un punct forte în România. Unul dintre cele mai mari pierderi din punct de vedere istoric a fost abandonarea avioanelor ROMBAC, singurele avioane cu reacție produse în țară. Nu vrem să se repete situația și în cazul acestor troleibuze.  Proiectul propus ar reașeza Clujul pe harta turismului și în acest domeniu și ar face cinste acestui oraș, care ar da dovadă că își respectă istoria și că își valorifică trecutul. În plan național, Clujul ar putea fi un exemplu demn de urmat și pentru celelalte orașe, ale căror vehicule retrase au un viitor incert.

În materie de transport, Clujul a fost deschizător de drumuri pentru România, fiind primul oraș care să comande autobuze electrice. Eu sper că autoritățile vor face primul pas și în vederea salvării patrimoniului istoric, dându-le o nouă viață troleibuzelor retrase - parte a istoriei Clujului, cât și a istoriei României.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Puss in Boots

Asociatia poate face o petitie catre RATB pentru pastrarea cate unui exemplar si tot ceea ce e propus catre casare pentru un eventual muzeu?

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat ikarus13

Eu zic ca ar fi o idee buna dar nu stiu daca o reusim. Eu ajut daca imi zice cineva si cum sa fac asta

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Puss in Boots

Eu am trimis o adresa si la PMB si la RATB (oricum PMB e cea care decide dar asa ca idee). Ma gandeam ca poate Asociatia sa aiba un cuvant nitel mai greu decat o P.F. plus ca sunt oameni mult mai capabili si mai cunoscatori incat sa faca o propunere mai completa si mai buna  :bere:

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Vatmanul constanțean

Buna ziua/seara!

Este inutil sa precizez ca multora dintre noi, pasionați de transport in comun din toată România, ne lipsesc vehicule retrase din circulație din diverse motive, care, indiferent de marca/modelul/originea/reputația acestora, ne-au ajuns la inimă, rămânând in amintirea noastră colectivă.

Trecând la subiect, propun o luptă dificilă cu nepăsarea, prostia și ignoranța autorităților constănțene, (care au băgat in pământ transportul electric ,și prin “autorități” mă refer la acea leguma de Madagascar) prin care sa salvam măcar unul dintre cele 10 troleibuze Rocar De Simon rămase astăzi in parcul rece al RATC.

Aceste 10 troleibuze (+ 5 bucați care au ajuns la Piatra Neamț), au circulat in Constanța pe liniile 48 și 48b in perioada 2002-decembrie 2010, prelungind viața troleibuzului constanțean cu 8 ani.

Dacă vrem sa avem și de la malul mării o “monstră” :lol:  de istorie, trebuie luate măsuri rapid, întrucât, după alți opt ani in care acestea s-au degradat sub cerul liber, sfârșitul propiu-zis al acestora dar și a două autobuze DAC (+ a câtorva MAZ-uri, evident :twisted:) se apropie.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat WT_fan06

Susțin orice luare de poziție/petiție/intervenție/orice din partea asociației pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la necesitatea păstrării vehiculelor istorice din toată țara. Nu numai Dacuri, voi ați văzut care e situația Rombacurilor?

Citiți și voi - http://aeronews.ro/unde-au-ajuns-rombac ... e-se-afla/

Îți vine să plângi când vezi toate exponatele astea veritabile abandonate şi lăsate să ruginească. Ăsta e un veritabil subiect de "România te iubesc"! Trebuie să facem autoritățile să ia măsuri. Cum de în Elveția poți avea astfel de muzee iar noi ne târâim cu 3 table la paradă la București? Vi se pare suficient? Asta a fost istoria transportului din România?

Istoria noastră se duce la casat, cât mai stăm? Nu zic să punem noi mâna pe ciocan și să reparăm (pentru că nu asta e soluția), ci doar să ridicăm măcar un banner, să ne luptăm un pic, să schițăm un gest, că dacă nu noi atunci cine a mai rămas?... Eu vreau să ajut cu orice pentru orice inițiativă, dar singur nu pot...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat GPS

Și eu sunt pentru, indiferent de oraș sau tipul de vehicul.
Și o întrebare: Mai exista plugul 1VU?

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Vatmanul constanțean

Da, încă există, ultimul tramvai al RATC. Nu-mi dau seama dacă in prezent mai sta pe șine...

@WT_fan06: Din păcate, lumea consideră, pe bună dreptate, că transportul in comun din România este intr-un cuvânt:”prost”,sentiment cauzat in primul rând de condiții. Deja pot spune că orașul Constanța seamănă cu București prin unul dintre cele mai negative aspecte, adică traficul infernal, deci n-ar trebui să ne mai mirăm de numărul foarte mare de mașini, in condițiile in care nu avem un sistem de transport flexibil pe care omul se poate baza oricând. Deja am deviat de la problemă. In aceste condiții, întrebarea mea este: Câți oameni, in afară de noi, ar dori sa viziteze un asemenea muzeu sau sa fie de acord sa salveze aceste vehicule? Intr-adevăr, ca sa trezim lumea și autoritățile la realitate, acest subiect trebuie sa apară la televizor, dar intr-o forma prin care sa-i sensibilizeze și pe cei mai ignoranți oameni.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat GPS

Important este că mai există și se poate face ceva pentru el.

Ar exista lume, dacă cineva ar știi sa promoveze o astfel de inițiativa. Drept dovada fiecare parada la care lumea participa și la care de-obicei nu găsești loc sa stai jos.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat cris_m

Parada e parada. Problema noastra ca popor este ca nu prea calcam pragul muzeelor de orice fel, cu atat mai mult, unul de transport. A, daca se pot deplasa vehiculele, sa iasa la strada, sa zicem ca ar mai trezi un interes. Dar asa sa stea intr-o cladire? Alta problema este aici, cate din aceste vehiculele s-ar putea readuce la starea de circulatie? Problema e mult mai complexa decat se crede, campania de informare e varful de iceberg.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat WT_fan06

Mă gândesc că dat fiind faptul că încă există autobuze şi troleibuze vechi încă în circulație la Craiova şi Tg. Jiu se pot readuce la starea de funcționare. La naiba intrăm în 2019. Orice vehicul poate fi readus la funcționare cu puțină voință.

"Campania de informare" e vârful de iceberg, dar e un început. Plus că un muzeu bine pus la punct nu are cum să nu atragă vizitatori de toate vârstele; nici nu mai încape vorbă. Vezi la parade atâția copii de mână cu bunicii lor cum se plimbă așa cum ne plimbam și noi cu bunicii noștri când eram mici. Acesta e un domeniu care fascinează, indiferent dacă te pasionează sau nu. Lupta nu se dă în atragerea vizitatorilor, ci în crearea muzeelor care să-i poată primi!

Acesta chiar e un subiect care merită mediatizat şi putem să atragem atenția asupra noastră cu un proiect frumos.

Nu avem muzee pentru că nu avem ce să punem în ele şi nu avem ce să păstrăm pentru că nu avem muzee. România neputinței 2019.

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat Puss in Boots

Ca idee, 134 de la Piatra Neamt a ajuns la Iasi. Daca va face parte din vreun muzeu va fi la Iasi. Sa dea Domnul.

Le-am trimis eu mail acum vreo 2-3 saptamani celor de la Romania te iubesc. Fara raspuns momentan. Poate daca ar mai trimite si altii...

 


Re: Ideile voastre de petitii si proiecte din partea asociat WT_fan06

Aceste demersuri ar trebui făcute împreună, nu fiecare pe cont propriu, că nu vom reuși nimic așa...

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2393 forum members have written 430887 posts in 5359 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use