Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Orașul în trecut

265 posts, 92177 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 19
 
 

📖 Pagination options
Re: Orasul in trecut rosetti61

Este la Piata Buzesti, troleibuzul se indreapta spre Gara, iar firul care se intersecteaza vine de pe str. dr. Felix. Inainte circulau tramvaie, inlocuite cu troleibuze in 1964.

 


Re: Orasul in trecut andrei11

Acum să vă văd  :!:
Zona Universitate, în mai 1902 / după bombardamentele din WW2 /( detaliu ) /  respectiv porțiunea din clădire afectată demolată, fotografie ( ei spun) din  anii 1960.
100.jpg (223.27 KB; downloaded 4695 times)
101.jpg (97.79 KB; downloaded 4695 times)
101a.jpg (84.65 KB; downloaded 4693 times)
102.jpg (131.68 KB; downloaded 4697 times)
7-4-2018 9-47-52 PM.jpg (206.37 KB; downloaded 4673 times)
7-4-2018 10-05-41 PM.jpg (323.68 KB; downloaded 4667 times)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Referitor la această afirmație :
zapacitu wrote:
E relativ simplu sa inchizi o strada daca faci o alternativa.

De aici :
viewtopic.php?f=345&t=3341&p=278159#p278152

Hai să vă fac în ciudă. Șoseaua Iancului ( de la Piața Iancului la Electroaparataj)  ( sâc  :o ) au închis-o pentru 3 ( trei ) ani.
Toate blocurile de pe Iancului / până pe șoseaua Pantelimon le-au făcut deodată, în acești 3 ani. Inclusiv demolările, că erau case pe acolo, nu era pustiu. Plus utilitățile ( țevăraie, cablaje, blablabla ). Plus linia de tramvai ( cea veche nu era fix în același loc ca și cea care e acum ). Trei ani, pam, pam.
Dovada, ca să nu spuneți că m-am ramolit.
Șos Iancului, la Piața Iancului. Se observă că strada este practic închisă, aveau voie acolo numai mașinile riveranilor.
7-22-2018 1-33-45 PM.jpg (131.88 KB; downloaded 4650 times)

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului rosetti61

Pe Iancului tramvaiul a circulat pana cand a fost gata noua linie, nu a fost deloc suspendat (numai cand au avut loc anumite lucrari, pe perioade scurte de timp). Exceptie a facut Mosilor, unde nu a circulat niciun miloc de transport in comun pana cand nu a fost gata tot

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

Absolut sigur fals.  :D
Poate găsesc ( din greșeală ) o poză. În Piața Iancului era "tras" un gard  care obtura în totalitate șos. Iancului. Era o singură ușă de șantier pe unde intrau camioane, etc. În rest lângă gard erau parcate mașini care practic obturau toată șoseaua Iancului. Linia de tramvai a fost scoasă în totalitate. Pietonii se strecurau pe lângă acest gard și blocul din stânga ( blocul E 2 de pe  Avrig ) sau prin părculețul din dreapta ( acolo unde acum e blocul de colț ).
7-22-2018 9-09-13 PM.jpg (492.06 KB; downloaded 4591 times)

Stimate coleg rosetti 61, prima mea poză îți contrazice afirmația, se vede clar că nu poate fi vorba de nicio linie de tramvai. Erau montați stâlpii noi și firele de susținere a viitoarei rețele aeriene. Șinele erau scoase în totalitate. Așa cum am precizat, noua linie de tramvai nu mai era exact pe vechiul amplasament.

 


Re: Orasul in trecut andrei11

Arhitectură << modernă >> ( anii 1930, înainte de 1939 ). Cum ar fi trebuit să arate Piața Universității în anii 2000 ! În viziunea arhitecților capitaliști antecomuniști.  :mrgreen:
Arhitectură.jpg (322.18 KB; downloaded 4388 times)

 


Re: Orasul in trecut TibiV

Cool....
Inter-ul l-au desenat cam pătrăţos, Dar în rest este OK...
;)

 


Re: Orasul in trecut andrei11

...
10-31-2018 8-10-56 PM.jpg (167.31 KB; downloaded 4298 times)

 


Re: Orasul in trecut TibiV

Bila de pe ASE sta acolo neclintita de aproape 80 de ani...
;)

 


Re: Orasul in trecut shoppy

Nici nu este de mirare ca sta, este sustinuta de toti inginerii din Poli. ;)

 


Re: Orasul in trecut TibiV

Face si ingineria ce poate...  :oops:

 


Re: Orasul in trecut cris_m

Poli are OZN-ul :)

 


Re: Orasul in trecut Gabi23

Sursa: Facebook - Vederidintrecut https://www.facebook.com/vederidintrecu ... =3&theater

Palatul Telefoanelor - în timpul construcției (anul 1932):

Palatul Telefoanelor în construcție.jpg (121.19 KB; downloaded 4340 times)

 


Re: Orasul in trecut TibiV

Fabulos!
De la benzinari...
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=268.msg229290#msg229290
Harry wrote:
La sfarsitul lui 1800 pe locul unei piete (Targul Mosilor) unde se efectuau executiile publice, se ridica balciul orasului Bucuresti. Acesta functiona doar la sfarsit de saptamana pe timpul verii. Lucrurile aveau sa se schime in anii '20 cand capitala incepe sa se alinieze la stilul de viata occidental si astfel pe locul vechiului balci se ridica un parc de distractii in adevaratul sens al cuvantului. Denumit Luna Park, complexul era imprejmuit si accesul se facea printr-o poarta monumentala. Luna Park dispunea de tot felul de atractii de la expozitii de curiozitati, la carusele, trenulete si numeroase alte utilaje, insa punctul central al parcului de distractii era roller coaster-ul din lemn.

























In 1936 parcul de distractii este demolat pentru a face loc unui centru comercial modern. Astfel dupa planurile arhitectilor Horia Creanga si Haralamb Georgescu si cu proiectul executat de inginerul Nedelcu incep lucrarile la Hala Obor.  Dupa moartea lui Creanga proiectul a fost finalizat in 1945 sub supravegherea lui Georgescu.

Hala era un elegant edificiu modernist cu 3 etaje si cu fatade imbracate in caramida. Imobilul gandit dupa marile centre comerciale din America de Nord, urma a fi un mall in toata puterea cuvantului. Pe langa zona comerciala, deasupra intrarii principale urma sa se ridice si un turn de birouri cu restaurant la ultimul etaj, suprafata construita la sol fiind de 24.000 mp Din pacate razboiul si apoi instaurarea comunismului au facut ca proiectul sa nu fie dus la capat.












 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 19
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2285 forum members have written 421043 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use