Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1201 posts, 314390 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 86
 
 

📖 Pagination options
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze neur000

Ar trebui lansată o linie pilot, cu culoar unic pe tot traseul, interval de succedare la 2 minute, printr-un cartier aglomerat, care să aibă verde în intersecţii.

În felul ăsta ar convinge şi publicul de utilitatea unei benzi unice. Când faci 20 de minute cu autobuzul faţă de 40-50 cu maşina, te cam gândeşti să renunţi la maşină şi să nu mai strâmbi din nas că banda unică ocupă carosabilul aiurea.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Utilizator anonim

Desi nu e de autobuz, avem deja din 2002 ce zici tu, linia 41. Si are succes...deci exemplele si proiectul pilot exista. Si mai nou 21 merge bine.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Costin

Dar de ce la 2 minute? Sa nu exageram, singurul lucru absolut necesar (si care nu exista acum in Bucuresti) este predictibilitatea. Poate sa fie si la 20 de minute, totul e ca eu sa STIU EXACT cand. Si sa respecte programul respectiv. Te asigur ca vor fi pline autobuzele si asa, fara sa vina neaparat la 2 minute. Un exemplu ar fi Sibiul, unde autobuzele vin chiar foarte rar (dupa standardele bucurestene - cel mai des iti vine autobuzul la 10 minute, si intervalul asta e doar pe 3 linii din 20, si doar la anumite ore din zilele lucratoare) dar sunt mereu pline. Pentru ca toata lumea stie exact cand vin. Avantajul culoarului unic este ca elimina situatiile neprevazute din trafic => program 100% predictibil si respectat.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Valentin

Exista vreo posibilitate sa vedem si autobuze RATB (STB) pe culoarele liniilor de tramvai? Exista diferente de gabarit care nu permit? Care sunt dificultatile intampinate d.p.d.v. tehnic?

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Costin

Este fizic imposibil pentru ca autobuzele sunt mai late. Pe traseu rezolvi latind culoarul spre exterior relativ la sinele de tramvai, dar in statii, din cauza peroanelor, este imposibil, ar trebui o distanta mai mare intre sensuri (adica, intre sinele de tramvai).

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze punmeister

Da, autobuzele au latimea de 2,55m, iar la tramvaie V3A are 2,4m si Bucur LF are 2,45m.
Daca chiar vor autobuze pe culoarul unic al tramvaielor ar fi bine sa modifice caietul de sarcini din Decembrie 2016 pentru 100 de tramvaie noi si le comanda cu latimea de 2,55m.
Screenshot_20180818-180914_Drive.jpg (64.94 KB; downloaded 2562 times)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Costin

Pai daca fac asta iti ies din gabaritul liniilor existente si nu vor avea pe unde sa circule! Ca sa va faceti o idee ce inseamna cei 5cm in plus la BucurLF, vedeti cum au scos bordurile la Bd. Ferdinand pe sos. Mihai Bravu...

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

Oricum la curbe se iese din gabarit și chiar bine de tot. Stații în curbă mai sunt, îmi sunt pe limbă, dar nu iese cuvântul din gură...Și chiar mă întâlnesc des cu situația...chiar am făcut asemănarea cu Ferdinand / Mihai Bravu...
Aici, la Ferdinand / Mihai Bravu nu e vorba de o linie curentă, ci de o linie care vine de la depoul Colentina.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Costin

Faptul ca iese un colt in exterior sau interior la o curba nu inseamna ca "iese din gabarit" ci ca acolo asa e calculat gabaritul. Vei vedea ca distanta dintre sensuri e mai mare in curbe decat in linie dreapta. Dar toata indrastructura din Bucuresti, si veche si noua, e calculata pe gabaritul existent al tramvaielor. Deci daca aducem tramvaie mai late nu vor avea pe unde sa circule.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

Mi-am amintit, stația lui 1 ( 19 ? ) de la intersecția Mihai Bravu / Vitan, sensul spre Obor.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze neur000

Care este probabilitatea ca un autobuz sa opreasca la un refugiu si sa vina un alt autobuz sau un tramvai din sens contrar? Chiar si asa, ar putea fi mutate refugiile in anumite zone.


Oricum, ar fi inutil, banda unica ar fi partiala, daca vrem trasee de autobuz ca sa mearga si prin alta parte decat liniile de tramvai. Daca vrem neaparat, se poate face. Dar este si costisitor si cam inutil.

v
Utilizator anonim wrote:
Desi nu e de autobuz, avem deja din 2002 ce zici tu, linia 41. Si are succes...deci exemplele si proiectul pilot exista. Si mai nou 21 merge bine.

Da, la autobuz ma gandeam. Si la 41 se mai poate imbunatati ceva: semafoare corelate cu tramvaiul.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Costin

Exclus sa proiectezi ceva pe baza de probabilitate scazuta de accidente. Asa ceva pur si simplu nu se face.

Exclus sa indepartezi refugiile ca sa faci loc autobuzelor. O sa ai o mare gaura intre peron si tramvai.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze neur000

La asta cu gaura, ai nimerit-o bine. S-ar putea muta si sina, doar ca sa aiba dna Primar dreptate. :P

Deci e destul de clar, este aproape imposibil, cel putin pe traseele unde exista refugii de tramvai.

Nu cunosc foarte bine, ce linii de autobuze sunt cele mai frecvent folosite? Ar merge, poate una dintre ele ca proiect pilot, ca sa demonstreze ca autobuzele pe culoare unice pot fi eficiente.

Sau poate s-ar putea folosi ca pilot o linie de troleu, mai ales ca troleele cred ca sufera mai mult decat autobuzele din cauza conditiilor din trafic.

Iar cu 41 ala, sunt obsedat, Daca as ajunge la Primarie nu as avea liniste pana nu ma asigur ca 41 primeste mereu verde in intersectii. Mai iau bani de la ghivece si bordurici si mai bag in automatizari, semaforizare si aplicatii IT. E drept ca automatizarea sau semafirizarea inteligenta nu se observa asa bine ca un ghiveci in mijlocul trotuarului.

O alta idee, ar fi prea scump sa monteze sina de cale ferata cand mai fac modernizari ale traseelor? Ca aia ar reprezenta o garantie, stalpii sau gardurile se pot demonta, sina mai greu.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze TibiV

andrei11 wrote:
Mi-am amintit, stația lui 1 ( 19 ? ) de la intersecția Mihai Bravu / Vitan, sensul spre Obor.

Si statia de tramvai de la Piata Sudului, cea din dreptul Mega Image, sensul Sura Mare->Vacaresti.
In postarile de la Pasajul PS din primavara trecuta ne miram (cu pozele in fata) ca au demolat partial peronul abia facut al statiei... ;)

neur000 wrote:
E drept ca automatizarea sau semafirizarea inteligenta nu se observa asa bine...

Nu se observa deloc.
Semafirizarea nu este deloc inteligenta....  :lol:  :lol:  :lol:

(Sunt convins ca a fost o scapare pe tastatura, nu un apropos la primarul general... Dar a iesit mishto !... ;) )

 


Go to page:  1  ... 24 25 26 27 28 29 30  ... 86
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use