Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Despre biciclete și infrastructura velo

547 posts, 145336 views
 
Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 40
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre biciclete mcosmin

Eu sunt de acord cu @Shoppy, nu vad cum un astfel de sistem o sa prinda. Un biciclist pasionat, care foloseste bicicleta zilnic pentru deplasari, nu va folosi ceva oarecare ce gaseste pe drum. O sa isi foloseasca bicicleta lui, pe care o cunoaste, cu care isi obisnuieste corpul, ritmul, pe care o poate modifica/repara/curata cand vrea el. E o chestie de ritmicitate ce pica foarte bine la biciclistii experimentati. Pe de alta parte, nici nu prea poti sa te bazezi pe astfel de biciclete: daca nu ii mai functioneaza franele/schimbatoarele, i se descentreaza roata, sau deja sufera de problemele astea? Nu ai absolut nici un control asupra acestor sisteme, si iti garantez ca nu va sta nimeni sa le faca revizie zilnic...

A, daca vrei doar sa iti faci pofta de pedalat un pic acolo,atunci da, merge. Altfel nu...

 


Re: Despre biciclete adila

Aceste biciclete sunt relativ usor de intretinut neavand schimbatoare.
Aceste biciclete nu sunt pentru trenderi si nici pentru cei pasionati.
In cele mai dezvoltate tari in ceea ce priveste ciclismul de oras, cei pasionati folosesc bicicleta proprie din motivele expuse de mcosmin.
Daca vreti sa vedeti ce categorii de oameni utilizeaza acest tip de bicicleta, nu aveti decat sa va uitati cine pedaleaza pe ele. Ce este important este ca la acest moment avem peste 1000 de biciclete in teren si va spun eu ca sunt toate folosite.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Cu bicicletele pasionatilor nu este chiar asa, cine are o bicicleta scumpa nu va merge zilnic cu ea la serviciu din mai multe motive:
- este greu de asigurat, chiar daca pui un ditai lantul pe cadru se pot fura rotile, mai ales ca ele sunt cu parghie de demontare rapida(se scoate roata in 5sec fara nici o scula), mai ales ca la o bicicleta scumpa o roata este minim 1.000ron
- orice faci se pot fura saua, faruri, alte nimicuri, si acestea nu ai cum sa le asiguri
- daca te prinde ploaia esti obligat sa te intorci pe ploaie ca doar nu lasi bicicleta scumpa legata peste noapte
- de obicei pasionatii au pedale cu prindere pe pantof(SPD-uri) deci trebuie neaparat sa porti acei pantofi care nu sunt foarte confortabili sa-i tii 8 ore
Deci pasionatii sunt interesati de acest serviciu.

Problema este ca la nivelul de informatii si functionalitate site-ul Ape Rider este foarte slab si targetat foarte prost, da este colorat si foarte frumos dar se spune doar ca este mega-super, functioneaza perfect in tot Bucurestiul, bicicleta trebuie returnata la parcare si atat, astea sunt toate informatiile, intaleaza-ti aplicatia, plateste si, ca prin magie, totul o sa functioneze perfect si nu o sa ai nici o problema.
Nu exista harta parcarilor ca sa vezi daca, chiar sunt parcari langa casa / destinatia ta, FAQ nu functioneaza, aplicatia este beta deci nu te poti plange pentru nici o problema si esti obligat sa faci plata de pe card bancar cu mobilul(care este o imensa gaura de securitate).
Nu asa se atrag pasionatii si oamenii normali, asa se atrag in general trenderi, aerieni, copii, astia se dau de 2 ori si dupaia se apuca de altele.

Daca vedem parcarile de biciclete goale nu inseamna ca sistemul functioneaza pentru mers la birou sau din punctul A in punctul B, sunt foarte multi copii - liceeni - studenti care tocmai au terminat scoala si nu au ce face si se plimba cu bicicletele prin parcuri, luandu-le si returnandu-le la aceeasi parcare. Daca ne bazam doar pe acestia atunci in septembrie nu o sa mai mearga nimeni, parcarile o sa fie pline si o sa facem teorii ca bucurestenii sunt nustiucum.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

Mult noroc la pedalarea urbana cu pinionul ala mic :))

Cei care fac naveta merg cu bicicleta lor. Scumpe sau ieftine. Cladirile de birouri au, mai nou, si parcari pazite.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Da, daca firma are garaj pazit si supravegheat video merge(numai sa nu ai SPD-uri ca nu poti sta cu incaltarile cu SPD 8 ore in picioare).

Vezi ca bicicleta are schimbator in butucul rotii spate, degeaba te uiti la pinion, si oricum nu dai foarte tare ca altfel transpiri.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

"Degeaba te uiti la pinion"? Pinionul (presupunand ca ai o foaie > 33) face diferenta intre a ajunge fleasca la munca sau uscat ca un cuptor.

In fine, m-am uitat azi de curiozitate in parcarile noastre de biciclete, nu am vazut nici una "inchiriata". Majoritatea erau biciclete cu echipari medii, in jur de 2000 de lei.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Exista bicicleta cu schimbator de viteze in butucul rotii din spate deci ai mai multe rapoarte ale transmisiei desi tu nu vezi decat o singura foaie si un singur pinion, bicicleta Ape Rider este echipata asa, se vede cablul schimbatorului care duce de la ghidon la butucul rotii spate(s-ar vedea si mai bine daca nu ar fi un slideshow inutil cu 2 poze identice pe care nu-l poti oprii din defilat).
Pai exact ce ziceam si eu, nu isi duce nimeni bicicleta mai scumpa de 4.000ron sa o lege zilnic pe strada, si mai rar sa ai o bicicleta peste 4000 cu care sa te dai de placere si una de 2000 cu care sa mergi la serviciu, deci sistemul este bun pentru pasionati(ca nu stai sa faci figuri sau sa mergi la limita zilnic in drumul spre serviciu, iti trebuie o bicicleta functionala pe care mergi linistit).

 


Re: Despre biciclete mcosmin

Lumea in general nu prea isi permite o bicicleta mai scumpa de 2000 de lei.

 


Re: Despre biciclete adila

Domnilor, cei pasionati evident ca merg cu bicla lor. In primul rand ai 2 biciclete sau mai mult, ma refer la cei care folosesc bicla pentru a merge la munca. Sigur ca nu merg zi de zi cu cea scumpa. In al doilea rand, cei cu pedale SPD, pot opta fie pentru pedale combinate platforma + SPD, fie pentru o a doua pereche de incaltaminte la birou. Solutii sunt.

 


Re: Despre biciclete adila

shoppy wrote:
Da, daca firma are garaj pazit si supravegheat video merge(numai sa nu ai SPD-uri ca nu poti sta cu incaltarile cu SPD 8 ore in picioare).

Vezi ca bicicleta are schimbator in butucul rotii spate, degeaba te uiti la pinion, si oricum nu dai foarte tare ca altfel transpiri.


Bicicletele de la ApeRider, ca despre ele este vorba, nu au schimbator in butuc.
Asa cu pinionul ala mic care-l are, bicicleta te poate propulsa cu o viteza de 20km/h la o pedalare moderata.
Aplicatia asa cu bugurile ei, ofera o facilitate foarte utila: poti rezerva o bicicleta pentru 0.5 ron/30min. Daca incerci deblocarea unei biciclete rezervate de altcineva, primesti mesaj de avertizare ca bicla este rezervata.

Sistemul este genial in ansamblul lui, doar ca Bucurestiul este oras inchis la minte prin oamenii care-l locuies, iar asta nu se vede doar cand vine vorba de biciclete, se vede la tot pasul.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Fix acelasi sistem genial era si in China si uite ca au dat faliment, se pare ca ideea "inundam orasul de biciclete pe care ai voie sa le lasi oriunde fara nici o consecinta" nu este buna.

Da, m-am pacalit eu, nu este cu shimbator in butuc ci cu frana in butuc, iar schimbatorul rotativ de pe ghidon este defapt un claxon.

Am facut o cercetare la cladirile din Pipera, intr-adevar sunt multe biciclete personale, dar din vreo 30 de MTB una singura avea frane pe ulei, deci restul sunt ieftine.

Da, cine da 4.000ron pe o bicicleta scumpa mai gaseste 1.000ron pentru una de zi cu zi, mai greu este cu spatiul, eu nu am spatiu nici de cea scumpa(stau la bloc si tin bicicleta la curte la parinti), a-si folosi sistemul dar daca nu gasesc zilnic bicicleta nici la Clabucet nici la Romaero...

Chiar am vazut o bicicleta pe trotuar pe la Domenii, sta acolo de vreo saptamana ca deh, cine are cont nu foloseste pe Mihalache ca stie ca acolo nu sunt, si cine nu are cont nu are nici un mod de a vedea ca poate ar fi.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

ezi ca bicicleta are schimbator in butucul rotii spate...
Bicicletele de la ApeRider, ca despre ele este vorba, nu au schimbator in butuc.
Asa cu pinionul ala mic care-l are, bicicleta te poate propulsa cu o viteza de 20km/h la o pedalare moderata.

Problema pinionului mic e ca atunci cand dai de o urcare, nu o sa mai poti inainta. Chiar daca ai avea forta necesara, risti sa rupi lantul. Plus stres mecanic la plecarea de pe loc (semafor, opriri urgente etc). E ca si cum ai merge cu a5a prin oras.

@shpppy, dupa frana, sunt cam asa:

<1400 V brake.

>1400 frana pe disc.

Faptul ca e mecanica sau hidraulica nu are multa relevanta.

 


Re: Despre biciclete shoppy

Mcosmin, nu te supara, dar
- daca tu crezi ca cine merge 5-7 semafoare schimba 4 pinioane in sus si dupaia 4 pinioane in jos la fiecare semafor este clar ca te-ai plimbat doar prin fata blocului si prin parc
- daca spui ca frana pe cablu e acelasi lucru cu frana pe ulei este clar ca nu ai avut niciodata frana pe ulei, nu ai idee nici cat costa nici ce face

Eu recomand sa faci cateva excursii mai lungi(10-20km), poat te duci si pe la niste curse gen Prima Evadare, si dupaia incepi sa-ti dai cu parerea despre cum este cu sportul acesta.

 


Re: Despre biciclete mcosmin

Nu ma supar, dar clar nu ai prea mers cu bicicleta - corect.

Prin oras nu schimbi pinionul in sus sau in jos la fiecare semafor, ci vei merge cu o foaie medie si un pinion mediu, care iti ofera si demarare si viteza.

Pinionul mic il folosesti cand ai deja o viteza mare, sau la coborare sau cand nu o sa te opresti ceva multa vreme.

Pinionul mare cand vrei sa urci.

Iti garantez ca o să gasesti bicicletă cu frana mecanica si la 13.000 lei. Stii de ce? Ca are greutatea mai mica si e mai usor de intretinut.

10-20 de km fac pentru recreere. Dar merci pentru recomandare. Si degeaba faci 10-20 daca faci gresit si trebuie sa iti schimbi shifterele si lantul anual.

 


Go to page:  1  ... 28 29 30 31 32 33 34  ... 40
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2289 forum members have written 421487 posts in 5251 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use