Topic: Achiziții de tramvaie noi pentru Cluj
184 posts, 58238 views
📖 Pagination options
- Robert
-
Posted:
-
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Linia 43
In primul rand nu vad de ce la o discutie despre tramvaiele produse de Astra Vagoane Calatori se aduc in discutie troleibuzele produse de Astra Bus .Care ,chiar si acestea s-au dovedit produse decente . Ca Astra Town la inceput a avut probleme (remediate ulterior) ? Lui CAF nu i s-a intamplat la fel cu vagoanele de metrou din Bucuresti?
Sunt societati diferite,patronat diferit ,chiar daca probabil ramane o colaborare intre aceste firme.
Iar Astra lui Blidar nu a aparut ieri. Produce material rulant ( e adevarat vagoane calatori )de o gramada de timp pe care le-au exportat ,sa nu mai vorbim de faptul ca ,in perioada comunista, IVA Arad livra metrourile pt Bucuresti. Deci traditie si experienta exista.
Nu am auzit nimic rau despre tramvaiele facute la Astra care circula la Arad .Si au aproape patru ani de cand circula.
Si prefer ca banii sa ramana in tara ,ca Blidar sa plateasca impozite in Ro
Robert wrote:
Dacă tot discutăm, haideți să discutăm concret.
Astra a livrat la Cluj primele troleibuze Astra de 12 m ...
Au refacut 15 autobuze articulat...
Au livrat recent la Cluj troleibuzele Astra Town ...
Atunci intrebarea mea este merita sa experimentam pe banii nostri cand putem lua tramvaie care au fost testate cu zecile, nu o amarata de bucata? Intr-o firma care nu a investit nimic. Adica este clar ca dupa castigarea licitatie vor fabrica, ulterior vor da afara angajatii si vor reangaja la o noua comanda. Astra nu a dezvoltat nimic in 14 ani, doar a copiat si a improvizat. De ce sa credem ca o va face acum?
Stim sau au facut macar o amarata de declaratie de presa sa spune ce nu a mers cu Siemens si cu Solaris, ca si cu ei au avut o tentativa de colaborare. Oare de ce nu reusesc sa colaboreze cu nimeni?
In primul rand nu vad de ce la o discutie despre tramvaiele produse de Astra Vagoane Calatori se aduc in discutie troleibuzele produse de Astra Bus .Care ,chiar si acestea s-au dovedit produse decente . Ca Astra Town la inceput a avut probleme (remediate ulterior) ? Lui CAF nu i s-a intamplat la fel cu vagoanele de metrou din Bucuresti?
Sunt societati diferite,patronat diferit ,chiar daca probabil ramane o colaborare intre aceste firme.
Iar Astra lui Blidar nu a aparut ieri. Produce material rulant ( e adevarat vagoane calatori )de o gramada de timp pe care le-au exportat ,sa nu mai vorbim de faptul ca ,in perioada comunista, IVA Arad livra metrourile pt Bucuresti. Deci traditie si experienta exista.
Nu am auzit nimic rau despre tramvaiele facute la Astra care circula la Arad .Si au aproape patru ani de cand circula.
Si prefer ca banii sa ramana in tara ,ca Blidar sa plateasca impozite in Ro
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Puss in Boots
Imperio sunt sub licenta Siemens. Licenta nu mai e, se fabrica Autentice. Posibil sa fie tramvaie bunicele, eu sunt mai reticent recunosc.
Imperio sunt sub licenta Siemens. Licenta nu mai e, se fabrica Autentice. Posibil sa fie tramvaie bunicele, eu sunt mai reticent recunosc.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Robert
Cele de la Arad sunt Imperio, tramvaiele Autentic sunt o versiune low-cost al low-costului. Astra Bus a fost sau mai este în insolvență și la licitații participă împreună cu Astra a lui Blidar. Deci probabil sunt una și același lucru, dar de fațadă împărțit.
Faptul că acum 40 de ani au fabricat niște metrouri, forțat în perioada comunismului, că oricum nu avea cine să le facă nu înseamnă nimic. Acest aspect nu înseamnă nici că au fost bune nici că au tradiție. Am fost și noi în perioada interbelică fruntași în Europa la mai multe capitole, acum suntem la coada vacii...Cei care au făcut metroul nu mai lucrează la Astra.
Singurul fapt care mă liniștește este acela că majoritatea componentelor sunt din exterior. Așa că regret să te dezamăgesc, dar și de această dată majoritatea profitului va pleca din țară în Europa, de unde provin componentele. La noi se vor asambla și probabil va fi făcută tabla și cablajul. În rest tramvaiul nu cred că are nimic românesc pe el.
Cele de la Arad sunt Imperio, tramvaiele Autentic sunt o versiune low-cost al low-costului. Astra Bus a fost sau mai este în insolvență și la licitații participă împreună cu Astra a lui Blidar. Deci probabil sunt una și același lucru, dar de fațadă împărțit.
Faptul că acum 40 de ani au fabricat niște metrouri, forțat în perioada comunismului, că oricum nu avea cine să le facă nu înseamnă nimic. Acest aspect nu înseamnă nici că au fost bune nici că au tradiție. Am fost și noi în perioada interbelică fruntași în Europa la mai multe capitole, acum suntem la coada vacii...Cei care au făcut metroul nu mai lucrează la Astra.
Singurul fapt care mă liniștește este acela că majoritatea componentelor sunt din exterior. Așa că regret să te dezamăgesc, dar și de această dată majoritatea profitului va pleca din țară în Europa, de unde provin componentele. La noi se vor asambla și probabil va fi făcută tabla și cablajul. În rest tramvaiul nu cred că are nimic românesc pe el.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
punmeister
Tu crezi ca dupa 26 de ani de la livrarea lui REM252 mai au know-howul de a face metrouri?
Daca Blidar chiar vrea asta ar trebui un parteneriat ca la Imperio ca inceput de drum.
Linia 43 wrote:
Iar Astra lui Blidar nu a aparut ieri. Produce material rulant ( e adevarat vagoane calatori )de o gramada de timp pe care le-au exportat ,sa nu mai vorbim de faptul ca ,in perioada comunista, IVA Arad livra metrourile pt Bucuresti. Deci traditie si experienta exista.
Tu crezi ca dupa 26 de ani de la livrarea lui REM252 mai au know-howul de a face metrouri?
Daca Blidar chiar vrea asta ar trebui un parteneriat ca la Imperio ca inceput de drum.
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Linia 43
Vezi aici.
Asa ca profitul ramane in tara.
Nu cred,insa dupa colaborarea cu Siemens,cu siguranta au avut de invatat. Si Solaris ,initial facea Neoplan sub licenta.
Robert wrote:
Singurul fapt care mă liniștește este acela că majoritatea componentelor sunt din exterior. Așa că regret să te dezamăgesc, dar și de această dată majoritatea profitului va pleca din țară în Europa, de unde provin componentele. La noi se vor asambla și probabil va fi făcută tabla și cablajul. În rest tramvaiul nu cred că are nimic românesc pe el.
Tramvaiul Autentic, produs la Arad, este de conceptie suta la suta romaneasca, avand piese, in majoritatea lor, produse in Romania
Vezi aici.
Asa ca profitul ramane in tara.
Robert wrote:Probabil si Astra Giurgiu .
Astra Bus a fost sau mai este în insolvență și la licitații participă împreună cu Astra a lui Blidar. Deci probabil sunt una și același lucru, dar de fațadă împărțit.
punmeister wrote:
Tu crezi ca dupa 26 de ani de la livrarea lui REM252 mai au know-howul de a face metrouri?
Nu cred,insa dupa colaborarea cu Siemens,cu siguranta au avut de invatat. Si Solaris ,initial facea Neoplan sub licenta.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Robert
Faptul că în articol scrie că componentele sunt de producție internă, nu înseamnă că este și adevărat. Pe bani și eu pot scrie cam ce vreau în principiu. Din ce știu eu și asta eventual să mă corecteze cineva în măsură, următoarele piese sunt din import.
Boghiuri, motoare, suspensii, pantograf, aer condiționat, computere de bord, displayuri interne și externe. Nu știu dacă partea de scaune este produs intern. De restul nu știu nimic. Dacă cele de mai sus sunt așa, atunci tramvaiul românesc e la fel de românesc ca autobuzul Eurobus Diamond
Faptul că în articol scrie că componentele sunt de producție internă, nu înseamnă că este și adevărat. Pe bani și eu pot scrie cam ce vreau în principiu. Din ce știu eu și asta eventual să mă corecteze cineva în măsură, următoarele piese sunt din import.
Boghiuri, motoare, suspensii, pantograf, aer condiționat, computere de bord, displayuri interne și externe. Nu știu dacă partea de scaune este produs intern. De restul nu știu nimic. Dacă cele de mai sus sunt așa, atunci tramvaiul românesc e la fel de românesc ca autobuzul Eurobus Diamond
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Linia 43
Sursele Economica.net afirmă că modelul ofertat la Oradea este tramvaiul Imperio, la fel ca la Cluj, infirmând astfel informaţiile apărute anterior conform cărora Astra ar fi participat cu modelul Autentic. http://www.economica.net/mobile/tramvai ... 55316.html
Sursele Economica.net afirmă că modelul ofertat la Oradea este tramvaiul Imperio, la fel ca la Cluj, infirmând astfel informaţiile apărute anterior conform cărora Astra ar fi participat cu modelul Autentic. http://www.economica.net/mobile/tramvai ... 55316.html
- Robert
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
- Linia 43
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Linia 43
Poate s-a re-semnat daca a aparut posibilitatea unui castig semnificativ pentru ambele parti.
Vom vedea !
Poate s-a re-semnat daca a aparut posibilitatea unui castig semnificativ pentru ambele parti.
Vom vedea !
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Puss in Boots
Ca o paranteza, Plzen isi ia 22 de tramvaie la 1.9 mil eur bucata. S-au inscris Stadler, Pesa, Skoda... adica aia "care au treaba in tarile de origine" Nu stiu ce ne-am fi facut fara Astra.... Dar intreb, probabil prosteste: daca tot sunt bani europeni de ce trebuie sa fie asa un pret mic la tramvaie? Ca sa castige Astra? Ca sunt prosti cei care fac licitatia? Ambele? Alta varianta?
Revenind la Cluj (aplicabil si pt Oradea): daca se studiaza oferta si e ok, se aproba si gata nu? Contestatii n-ar avea de ce sa fie, asta doar daca oferta e declarata neconforma (ceea ce e posibil pana la urma). Si se reia si nu se baga nimeni altcineva (aici la Cluj la minim o bucata chiar nu s-ar baga nimeni, dincolo mai treaca mearga) si iar depune doar Astra si cine stie....limita e cerul, vorba aia. E doar ciudata treaba cu Imperio, tinand cont de parteneriatul care cica nu mai e.
Ca o paranteza, Plzen isi ia 22 de tramvaie la 1.9 mil eur bucata. S-au inscris Stadler, Pesa, Skoda... adica aia "care au treaba in tarile de origine" Nu stiu ce ne-am fi facut fara Astra.... Dar intreb, probabil prosteste: daca tot sunt bani europeni de ce trebuie sa fie asa un pret mic la tramvaie? Ca sa castige Astra? Ca sunt prosti cei care fac licitatia? Ambele? Alta varianta?
Revenind la Cluj (aplicabil si pt Oradea): daca se studiaza oferta si e ok, se aproba si gata nu? Contestatii n-ar avea de ce sa fie, asta doar daca oferta e declarata neconforma (ceea ce e posibil pana la urma). Si se reia si nu se baga nimeni altcineva (aici la Cluj la minim o bucata chiar nu s-ar baga nimeni, dincolo mai treaca mearga) si iar depune doar Astra si cine stie....limita e cerul, vorba aia. E doar ciudata treaba cu Imperio, tinand cont de parteneriatul care cica nu mai e.
- Robert
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Robert
Pesa s-a fript odată la Cluj cu un contract cadru, iar ulterior au participat la încă o licitație contestată de Astra, care ulterior nici nu a mai depus ofertă măcar. Apoi oferta lor a fost declarată neconformă.
Cred că în astfel de cazuri îți bagi picioarele, îți iei jucăriile și pleci mai departe când te vezi în fața unui contract cu minim 1 bucată. Totuși cred că greșesc, fiind fonduri europene eu cred că acest contract va fi dus la bun sfârșit și se vor lua toate cele 22 de tramvaie....atât timp cât nu se va aduce un produs prost și se va renunța după prima comandă la el.
Pesa s-a fript odată la Cluj cu un contract cadru, iar ulterior au participat la încă o licitație contestată de Astra, care ulterior nici nu a mai depus ofertă măcar. Apoi oferta lor a fost declarată neconformă.
Cred că în astfel de cazuri îți bagi picioarele, îți iei jucăriile și pleci mai departe când te vezi în fața unui contract cu minim 1 bucată. Totuși cred că greșesc, fiind fonduri europene eu cred că acest contract va fi dus la bun sfârșit și se vor lua toate cele 22 de tramvaie....atât timp cât nu se va aduce un produs prost și se va renunța după prima comandă la el.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Licitatie 22 tramvaie
Puss in Boots
Ah da, si contractul in sine e o problema. Ce inteligent face un contract cu minim 1 UNA bucata la tramvaie si se asteapta apoi sa aiba oferte? (la orice, de fapt) Contractul e o problema dar si suma alocata per bucata e alta....
Ah da, si contractul in sine e o problema. Ce inteligent face un contract cu minim 1 UNA bucata la tramvaie si se asteapta apoi sa aiba oferte? (la orice, de fapt) Contractul e o problema dar si suma alocata per bucata e alta....
📖 Pagination options