Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)

 

Topic: Centura Sibiului (FINALIZAT 2010)

35 posts, 14267 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Centura Sibiului mindmasster

Centura Sibiului se deschide la 1 decembrie

“Centura ocolitoare a municipiului Sibiu va fi deschisa circulatiei la 1 decembrie”, au declarat cotidianului Tribuna, Ioan Isac si Ewald Brandner, coordonatorii proiectului, dupa o intalnire avuta pe traseul centurii cu ministrul Economiei, Ion Ariton. Cei doi au precizat ca, in urma discutiilor purtate cu ministrul, au fost deblocate si anumite probleme existente in finantare.
”Putem fi siguri ca la 1 decembrie se va putea circula pe centura Sibiului. In ultima saptamana am avansat foarte mult cu turnarea stratului de asfalt de uzura si cu finalizarea podurilor. De asemenea, am deschis complet drumul judetean Sibiu - Agnita”, a tinut sa precizeze Ewald Brandner.
Ministrul Ariton s-a intalnit si cu reprezentantii constructorului celui de-al doilea tronson al centurii, Vectra Service, pe care i-a felicitat pentru rapiditatea si calitatea lucrarii efectuate.
Duminica, la Sibiu, se vor afla si reprezentantii CNADNR, pentru a evalua stadiul proiectului

30.10.2010.
Sursa: http://www.infoportal.ro/articol~din-ac...mbrie.html

 


Re: Centura Sibiului Techno

In ce an?

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

Techno wrote:
In ce an?


Puteam sa jur ca o sa intrebe cineva in ce an . In 2010 .

 


Re: Centura Sibiului Techno

Merci, nu speram. Dar daca tu zici, sa fie intr-un ceas bun. De-abia astept sa merg pe acolo.

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

Cursă contra cronometru pentru finalizarea centurii

Lucrările la centura Sibiului avansează de la o zi la alta, toate forţele constructorilor fiind concentrate pentru ca aceasta să fie gata la 1 decembrie. Se finalizează ultimele lucrări de suprastructură, se pun stratul de binder şi cel de uzură pe ultimele poduri rămase descoperite, se montează glisierele de protecţie dintre benzi şi cele de pe marginea drumului, în timp ce sensul giratoriu de la Aeroport este foarte aproape de finalizare.

Lucrările de legătură între cele două tronsoane sunt şi ele finalizate, mai ales că au loc în preajma celui mai mare viaduct de pe centură, cel de peste calea ferată de la Ocna Sibiului. Totodată, reprezentanţii firmei de consultanţă sunt mulţumiţi de ritmul lucrărilor şi speră ca vremea să mai ţină cu constructorii măcar două săptămâni. Chiar dacă centura Sibiului va fi deschisă circulaţiei la 1 decembrie, vor mai fi necesare executarea unor lucrări de consolidare a terasamentelor.

Punctul sensibil a fost rezolvat

Cel mai sensibil punct de pe traseul centurii a fost tronsonul de autostradă cuprins între podurile 2 şi 3 şi care măsoară în jur de 300 de metri. Acesta se află în stadiul de finalizare, în condiţiile în care s-a realizat umplutura de piatră şi pământ necesară, iar într-o săptămână va fi turnat stratul de binder şi apoi cel de uzură. Podul peste Cibin de pe Calea Guşteriţei a fost, de asemenea, finalizat, iar la viaductul peste calea ferată de la Ocna Sibiului, ieri, se turna stratul de binder pe rampele podului. Podul de pe Calea Guşteriţei măsoară 264 de metri, în timp ce viaductul peste calea ferată de la Ocna Sibiului are 386 de metri. În ceea ce priveşte tronsonul doi al centurii, sensul giratoriu de la Aeroport este aproape de finalizare, fiind amenajată şi banda pentru deplasarea maşinilor de mare tonaj. Totodată, constructorul toarnă rigolele de beton dintre cele două benzi de rulare ale tronsonului.
Dacă totul merge bine, iar vremea va ţine cu constructorii, într-o săptămână s-ar putea turna stratul de uzură pe întreg traseul centurii Sibiului. În acest moment, din cei 34 de km pe care trebuie să se toarne stratul de asfalt de uzură au fost realizaţi 28 de km. Trebuie spus că au fost finalizate şi bretelele de acces pe centură, indiferent de zona prin care se face accesul. Totodată, podul de la ieşirea din Sibiu spre Agnita este deja de mai bine de două săptămâni dat circulaţiei rutiere pentru drumul judeţean.

Se montează glisierele de protecţie, urmează parapeţii şi marcajele

Pe primul tronson se lucrează intens şi la montarea glisierelor de protecţie. Acţiunea este în plină desfăşurare, fiind montate glisierele pe aproximativ 40 de km, din cei 60 de km de glisiere prevăzute pentru primul tronson al centurii Sibiului. În zilele următoare vor fi montate glisierele şi pe tronsonul doi, ce vor măsura aproximativ 10 km. În ceea ce priveşte nodurile rutiere ale centurii, vor exista încă 20 de km de glisiere.
În paralel cu montarea glisierelor, în zilele următoare se va trece la montarea parapeţior de protecţie, mai ales în zona celor 17 viaducte de pe traseul centurii. De asemenea, se vor realiza şi marcajele de pe tronsonul de autostradă şi vor fi instalate semnele de circulaţie. Tronsonul de autostradă al centurii Sibiului măsoară 16,8 km, restul din centură fiind construit ca drum naţional. Pe primul tronson al centurii lucrează firmele Max Bogl şi Geiger, în timp ce tronsonul doi este realizat de Vectra Service.


In sfarsit ceva numai de bine. Ne-am cam saturat de atata rau. Inca 17 km de autostrada anul asta? Sa fie oare adevarat?


Sursa: http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/c...57960.html

 


Re: Centura Sibiului DanCld

Centura asta are o istorie interesanta, fiind printre primele proiecte ISPA contractate si semnate dupa 1999 (cititorilor mai tineri le reamintim ca in 1999 Romania a primit OK-ul pentru inceperea procedurilor de aderare la UE, asta insemnand accesul la niste fonduri de preaderare, fonduri cu care s-a construit de exemplu autostrada Bucuresti-Cernavoda). Licitatia initiala a fost castigata de Todini, firma care a participat in anii '90 la marea refacere a autostrazii spre Pitesti. Nu stiu daca din cauza asta sau fiindca pur si simplu nu a castigat "cine trebuie", proiectul a fost intarziat - s-au intarziat avize, s-au prelungit exproprierile, s-a schimbat proiectul unor poduri, s-au intarziat niste bani sub pretextul ca anumite lucrari nu ar fi fost receptionate si in final in 2007 Todini a fost expediata de pe santier "cu bagajele la usa".

La momentul respectiv se intinsese asfalt pe mare parte din prima sectiune a centurii iar podurile erau la stadiul de "piloni ridicati". Bun, Todini si-a gasit in final dreptatea la o curte internationala si contribuabilul roman a platit daune iar pe langa asta cam 2 ani santierul a fost "neatins", lucrarile neconservate degradandu-se vizibil. Din 2009 au venit la treaba contractorii "care trebuie" si, dupa cum se vede, in 2010 o sa avem centura gata. Cum la ce costuri? Mai conteaza?  :twisted:

Later edit: de ce trebuie finalizata in 2010 si nici macar in ianuarie 2011? Termenul maxim pentru fondurile ISPA este 31 decembrie 2010. Depasirea acestui termen inseamna ca procentul acoperit - 75 sau 85% din lucrari - trebuie sa vina de la bugetul de stat  :idea:

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

DanCld wrote:
Later edit: de ce trebuie finalizata in 2010 si nici macar in ianuarie 2011? Termenul maxim pentru fondurile ISPA este 31 decembrie 2010. Depasirea acestui termen inseamna ca procentul acoperit - 75 sau 85% din lucrari - trebuie sa vina de la bugetul de stat  :idea:


Am mai auzit faza asta undeva ,da nu mai stiu unde . Pei sa traga tare si sa fie gata la 1 decembrie. Daca mai apare ceva o sa postez aici. Va tin la curent

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

Centura Sibiului, inaugurată în decembrie

Centura ocolitoare a Sibiului va fi dată în folosinţă în jurul datei de 1 decembrie chiar dacă lucrările nu vor fi finalizate în totalitate. Centura are o lungime 17,2 de kilometri cu profil de autostradă şi alţi 3,6 de kilometri cu profil de drum naţional.

Autorităţile centrale au decis să permită traficul de îndată ce se vor întruni elementele de siguranţă ale circulaţiei.
"Mai sunt câteva porţiuni unde trebuie turnat stratul de uzură, de montat parapeţi şi de finisat marcajele. Totul depinde de cum va fi vremea", spune Marius Piştea, directorul de proiect din partea Companiei Naţionale de Autrostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Data exactă a ceremoniei va fi stabilită în zilele viitoare, dar cel mai probabil panglica va fi tăiată în jurul datei de 1 decembrie. "Nu vrem să fie cine ştie ce ceremonie, tam-tam. Este un lucru ce trebuia să se întâmple. Vor fi, probabil, câteva discursuri", mai spune Piştea.
Lucrările ce vor rămâne de executat constau în finalizarea taluzurilor şi a rigolelor de pe marginea şoselei.


Fondurile ISPA, cheltuite integral

Una din marile semne de întrebare legate de soarta centurii ocolitoare era legată de fondurile ISPA alocate proiectului (75% din valoarea totală a lucrărilor). Anul acesta, programul ISPA îşi încheie misiunea în România, fapt ce ar însemna şi "închiderea robinetului" cu bani pentru centura Sibiului.
Daniela Drăghia, director general adjunct al CNADNR, spune că lucrurile s-au rezolvat între timp. "Până la sfârşitul acestui an o să fie cheltuiţi toţi banii alocaţi prin ISPA pentru centura ocolitoare a Sibiului. Ceea ce rămâne de executat pentru anul viitor va fi plătit din cofinanţarea asigurată de Guvernul României", a spus Daniela Drăghia.


Şantier demarat în 2002

Licitaţia pentru execuţia centurii ocolitoare a Sibiului a fost organizată în 2002. În 2003 a fost semnat contractul cu italienii de la Todini, iar lucrările au început semnificativ în 2004. În 2006, în septembrie, Todini a întrerupt lucrările, acuzând CNADNR că nu recunoaşte anumite lucrări la plată. Contractul cu ei a fost reziliat în 2007.
Ulterior, şantierul centurii a fost redus de la 23,5 de kilometri la 17,2 de kilometri, astfel încât localitatea Cristian a fost "tăiată" de pe listă. Secţiunea I, în lungime de 14,8 de kilometri cu profil de autostradă a fost atribuită spre execuţie, în vara lui 2008, consorţiului Max Boegl - Geiger – Comtram, ultima firmă retrăgându-se din asociere destul de rapid.
Cea de-a doua secţiune – 2,4 de kilometri de autostradă şi reabilitarea a 3,6 de kilometri de drum cu profil naţional – a fost licitată în 2009, iar lucrările au început abia în primăvara acestui an. Costurile centurii sunt de aproximativ 80 de milioane de euro.

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

Se fac marcajele rutiere pe centura Sibiului

Cursa contracronometru a constructorilor pentru finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare a municipiului Sibiu a cunoscut o nouă etapă. În ultimele zile, s-a lucrat intens la realizarea marcajelor pe traseul centurii Sibiului. Astfel, până ieri, potrivit responsabililor centurii, au fost realizate marcaje în proporţie de 40 la sută, în timp ce montarea parapeţilor metalici elastici înregistrează un procent de 75 la sută. Parapeţii sunt montaţi după ultimele normative de calitate, astfel că la final pe primul tronson vor fi montaţi parapeţi pe 80 de km şi încă 10 km pentru tronsonul doi. În aceste zile, muncitorii vor începe montarea semnelor de circulaţie.
De asemenea, de săptămâna viitoare va începe montarea stâlpilor de iluminat de pe traseul centurii. Dacă al doilea tronson al centurii este aproape finalizat, în ceea ce priveşte primul tronson al centurii a fost rezolvat şi cel mai sensibil punct de lucru.


Tronsonul dintre podurile 2 şi 3 va fi asfaltat în două zile

Până ieri, a fost turnat stratul de asfalt - uzură - pe aproape întreg traseul centurii. În paralel, muncitorii lucrează la finalizarea porţiunii de autostradă cuprinsă între podurile 2 şi 3, cel mai întârziat punct de lucru de pe centură. Au fost aşternute ultimele straturi de piatră spartă, iar în două zile va începe asfaltarea efectivă a porţiunii ce măsoară în jur de 400 de metri. Ieri, se lucra, de asemenea, la asfaltarea ultimilor metri ai bretelor de legătură cu centura Sibiului.

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

VIDEO – Adevărul de Seară a testat noua centură ocolitoare a Sibiului (GALERIE FOTO)

Conform declaraţiilor constructorilor şi conducerii Prefecturii, au mai rămas mai puţin de două săptămâni până la inaugurarea centurii. Zilele acestea şantierul centurii este un furnicar, în care toţi muncitorii trag din greu pentru ultimele finisări, marcaje şi retuşuri.
Incepând cu data de 1 decembrie Sibiul nu va mai fi acelaşi.
Peste 20.000 de autovehicule care tranzitează acum oraşul zilnic vor ocoli Sibiul, municipalitatea schimbă deja sensuri de circulaţie şi pregăteşte noi reabilitări de străzi mutilate de TIR-uri, lucrări evaluate la patru milioane de lei. Până şi aerul pe care îl respirăm zilnic va fi mai curat.
Reporterii Adevarul de seară au testat ieri noua autostradă şi s-a putut observa cu uşurinţă faptul că încă se lucrează intens la visaductul din Guşteriţa şi la ieşirea dinspre Ocna Sibiului.
În proporţie de 99 la sută centura este gata.

Mai multe : http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/VID...62680.html


Inca 18 km de autostrada vor fi gata . Astia chiar sunt adevarati , nu ce avem noi la Bucuresti...

 


Re: Centura Sibiului Goldmund

Inseamna ca domnul Boc s-a inselat in asteptari...cand a spus ca anul acesta vor fi dati in exploatare inca 20km de autostrada.Intre Campia Turzii si Turda sunt 10km. gata, plus acum inca ...18km?
Tot e bine decat nimic, dar pana la urma sunt cca.28km. de noua autostrada....
Aceasta stire mi se pare si mai promitzatoare:
http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Exp ... 63248.html

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

10 zile pana la deschiderea centurii de ocolire a orasului Sibiu

23.11.2010

1 Decembrie aduce inaugurarea Autostrazii Sibiu. Ziua Nationala a Romaniei vine cu o veste excelenta pentru sibieni.
Dupa ani buni de lucru, scandaluri, procese si suspiciuni, centura Sibiului va fi data in folosinta peste 10 zile. Peste 17 kilometri, adica cea mai mare parte a centurii, are regim de autostrada. Evident, lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate, dar centura va fi circulabila, ceea ce inseamna ca sibienii vor putea scapa, in sfarsit de traficul greu prin oras.

Reparatii capitale si in oras

„Vom repara in primavara toate strazile afectate de traficul greu, vom reface stratul de uzura. Refacerea strazilor va costa in jur de patru milioane de lei", spune Klaus Iohannis, primarul municipiului Sibiu. Nici n-a fost bine deschisa centura si deja a fost atribuit primul contract. Deszapezirea centurii Sibiului va fi facuta de firma Euro Strada din Brasov. Experienta societatii se rezuma la deszapezirea arterelor din orasul Brasov, contract derulat impreuna cu firma Vectra Service. Estimat initial la un milion de euro cu tot cu TVA, contractul a fost redus la circa 700.000 de euro si prevede deszapezirea centurii Sibiului timp de cateva luni, de la 1 decembrie 2010 la 15 martie 2011 si intre 1 noiembrie 2011 pana la finalul anului viitor. "In functie de conditiile meteo-rutiere aceasta perioada poate fi modificata prin notificarea scrisa a achizitorului", precizeaza, in caietul de sarcini al licitatiei, reprezentantii CNADNR. Masinile inchiriate pentru a deszapezi cei 17,2 km de autostrada, respectiv cei 3,6 km de drum national din viitoarea centura a Sibiului vor fi platite indiferent daca lucreaza intens sau doar "asteapta" in baza. Doar ca tarifele vor fi diferentiate, arata o clarificare emisa de CNADNR in legatura cu aceasta licitatie.

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

Liber pe Centura

Varianta de ocolire a Sibiului a fost deschisă oficial astăzi de premierul României, Emil Boc, şi ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Ion Ariton, senatorul sibian care s-a implicat în realizarea acestei investiţii.
Din această după amiază, se circulă pe varianta de ocolire a Sibiului, lungă de 21 de kilometri, din care peste 17 construiţi în regim de autostradă, cu aproximativ 100 milioane euro, variantă care este şi startul pentru construcţia coridorului IV Pan European.
La evenimentul de astăzi s-au strâns de la politicieni, la lideri locali şi oameni de afaceri. Prefectul Constantin Trihenea, omul de afaceri Ilie Carabulea, patronul Holdingului Atlassib şi al societăţii Comtram, una dintre societăţile care au lucrat pe centură, Gheorge Aldea, preşedintele Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură, deputaţii PDL Raluca Turcan, Cornel Ştirbeţ şi Gheorghe Roman, fostul lider PD, Nicolae Nan, şeful Inspectoratului de Poliţie Sibiu, Tiberiu Ivancea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Constantin Şovăială, primarul Mediaşului, Teodor Neamţu, directori ai instituţiilor deconcentrate din Sibiu, primari din judeţ, reprezentanţi ai firmelor constructoare şi ai firmelor de consultanţă, şefii Regionalei de Drumuri Naţionale Braşov, consilieri locali şi judeţeni, au fost prezenţi la evenimentul de ieri.
"Sibienii scapă de traficul greu", a fost primul lucru pe care l-a spus Emil Boc, adăugând că şi-au ţinut promisiunea din 2009 şi au stabilit un obiectiv prioritar ca în decembrie 2010 centura Sibiului să fie finalizată în regim de autostradă.
Centura dă startul realizării tronsonului de autostradă Sibiu - Piteşti, a spus premierul şi a adăugat că a reuşit ca o porţiune de 20 kilometri să fie finanţată prin fonduri europene, iar restul printr-un parteneriat public - privat.
Emil Boc a făcut un test cu maşina pe întreaga distanţă a centurii, cu un pahar cu apă pe bord, iar la final a spus că centura a trecut testul şi aşteaptă ca şi sibienii să se bucure de ea.
"Pentru sibieni a fost o investiţie foarte grea şi foarte importantă. Mă bucur că s-a finalizat astăzi, de 1 Decembrie, şi cred că de astăzi va fi mai multă linişte în oraş", a spus ministrul Economiei, Ion Ariton.

Sursa : http://www.tribuna.ro/stiri/actualitate/liber-pe-centura-58924.html

 


Re: Centura Sibiului Goldmund

La "Lucrari de infrastructura terminate"?

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419436 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use