Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020

1272 posts, 315388 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 40 41 42 43 44 45 46  ... 91
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 shoppy

Hotnews spune ca motivul contestatiilor a fost ca Otokar sunt neconforme, deci nu s-au plans ca nu ar fi fost evaluati corect(probabil a fost faza cu punctaj calitate 100% la toata lumea ca sa nu aiba ce contesta).

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 PaulIP

@adila (si TibiV, de asemenea):

adila wrote:
Si eu cred ca mai bine se reparau autobuzele defecte (...)


Nu-s eu cel mai impacat cu turcismele astea, dar trebuie tinut cont ca un bun (Citaro, in cazul de fata) il folosesti minim atata timp cat dureaza amortizarea investitiei. De la acel moment, nu te impiedica nimeni sa-l casezi. Mai ales ca va veni vremea cand va fi mai rentabil sa cumperi masini noi decat sa te ocupi de mentenanta/piesele de schimb pt cele existente. C'est la vie, fie ca ne place sau nu.
Presupunand ca banii de Otokare ar fi fost folositi pentru "resuscitarea" a X Citaro-uri, cam cat ar dura pana se defecteaza din nou? Ca doar traim in Romania, se stie... Ca sa le repui in circulatie, alti bani si alta distractie. Asta e realitatea: sunt necesari prea multi bani ca sa ne spalam "pacatele" fata de Citaro din ultimii 6-7 ani.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

Contestatia Mercedes de pe SEAP:
Contestatie 15.03.2018.pdf
Contestatie 15.03.2018.pdf (1.62 MB; downloaded 252 times)

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Puss in Boots

In stilul asta in mandatul asta al Firei nu se mai intampla nimic in afara de autobuzele astea.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 abc_XC

Multe aspecte interesante in contestatia celor de la Mercedes. Pornind de la lipsa de transparenta a PMB referitoare la modul de evaluare a ofertelor si continuand cu  prototipuri, produse neconforme si un service neautorizat.
Astept comunicatul de presa cu "Noi am vrut, am incercat, dar multinationalele, firmele private, nu ne lasa, contesta tot ce facem si blocheaza orice."

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

Sper sa nu o bage pe aia traditionala cu Soros/Statul Paralel.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Trole

Pe scurt despre cele două contestații.
Contestația 1. Karsan
Solicită: Anularea rezultatului procedurii, anularea acceptării ofertei Otokar, anularea parțială a raportului procedurii, etc...
Motive:
A. Oferta Otokar este neconformă, deoarece:
-  1. Nu se respectă cerința privind lungimea autobuzelor (aceasta e mai mare)
-  2. Lipsesc omologările de model (consecință a modelelor omologate, dar prea lungi)
-  3. Nu se respectă cerința privind deschiderea ușilor (1200mm fără obstacole)
-  4. Nu se respectă cerința privind atelierul service
-  5. Nu se respectă cerința privind materialele utilizate la construcția autobuzelor
-  6. Nu se respectă cerința cu privire la șocuri și vibrații, respectiv zgomot (Regulamentele CEE ONU 66 și 51)
B. (se solicită) Reevaluarea ofertelor (Karsan e pe locul 2, la 0,13 puncte sub Otokar!) și declararea ofertei Otokar sub valoarea celei Karsan.
C. (se solicită) Acces la documentele dosarului de achiziție

Contestația 2. Mercedes
Solicită: Anularea rezultatului procedurii, a raportului procedurii, etc...
Motive:
A. Lipsa de transparență cu privire la stabilirea ofertei câștigătoare
B1. Oferta Otokar este neconformă, deoarece:
-  1. Nu se respectă cerința privind atelierul service
-  2. Nu se respectă cerința privind lungimea autobuzelor (aceasta e mai mare) și implicit cerințele privind omologarea
B2. Oferta Karsan este neconformă, deoarece:
-  1. Nu se respectă cerința același producător / aceeași marcă (aici aflăm că oferta Karsan este autobuzul marca Menarini produs în Turcia sub licență italiană, dar doar în gama de 12m și 18m, varianta de 10m fiind produsă în Italia de Industria Italiana Autobus SpA!)
-  2. Nu se respectă cerința privind neacceptarea seriilor mici (consecință a situației în care ar începe în Turcia producția variantei de 10m. Amuzant aici, se aduce ca argument Directiva 70/156/CEE, care e abrogată din 2009 de Directiva 2007/46/CE - de stabilire a unui cadru pentru omologarea autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și a sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective)
- 3 Atelierul service e la Ciolpani (se speculează pe tema costurilor legate de roviniete, salarii, combustibil...)
C. (se solicită) Reevaluarea ofertelor Otokar și Karsan (referitor la factorul „calitate”)
D. (se solicită) Reevaluarea ofertei proprii
E. (se solicită) Suspendarea procedurii până la soluționarea contestației
F. (se solicită) Acces la documentele dosarului de achiziție

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 shoppy

0.13 puncte din cat?

Citaro-urile nu au fost cumparate din fonduri UE?

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Trole

94,06 Otokar / 93,93 Karsan / 93,52 Mercedes
Citaro: Cu banii jos, de la buget.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 punmeister

Firea in action:

UPDATE: Mercedes desfiinţează ofertele turcilor pentru cele 400 de autobuze noi din Bucureşti. Reacţia Primarului general

UPDATE: Reacția Primarului general Gabriela Firea

Referitor la contestatiile depuse la licitația municipalității pentru achiziția a 400 de autobuze Gabriela Firea a declarat, într-un comunicat, că cei care au de pierdut sunt bucureștenii. De asemenea, aceasta a adăugat că PMB va da în judecată persoanele care fac afirmatii defăimătoare în spațiul public și compara "în mod tenden'ios" achizitia de la Bucuresti cu achizitia de autobuze din Malta

"Este pacat ca, din cauza acestor contestatii, bucurestenii nu beneficiaza in cel mai scurt timp de un transport public modern, la standarde europene, in ciuda tuturor eforturilor depuse de Primaria Capitalei. Contestarea unor licitatii importante nu reprezinta un caz singular, mai ales ca sunt avocati care, urmarind castiguri substantiale, isi indeamna clientii sa conteste licitatiile, in detrimentul clar al cetatenilor care au nevoie de un transport public civilizat.

In ceea ce priveste persoanele care fac afirmatii defaimatoare in spatiul public si compara in mod tendentios achizitia de la Bucuresti cu achizitia de autobuze din Malta, ne rezervam dreptul de a le actiona in judecata, pentru ca astfel de afirmatii aduc prejudicii grave de imagine atat Primariei Municipiului Bucuresti, cat si Primarului General", a spus Firea.

Ea spune că nu se poate face o comparatie cu Malta (despre care se spune ca 'acelasi model de autobuz a fost cumparat cu doar 182.000 euro bucata'), pentru ca PMB achizitioneaza trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte si rutelor care includ zone cu carosabil mai ingust) si 329 de autobuze de 12 metri.

"Facem precizarea ca pretul comunicat de Municipalitate, adica 250.000 euro per bucata, reprezinta un pret mediu, acesta variind in functie de dimensiunile acestora. Totodata, subliniez faptul ca voi solicita modificarea legislatiei privind achizitiile publice, in sensul responsabilizarii celor care depun contestatii, pentru ca actuala legislație le permite unor contestatari 'de profesie', sa actioneze contra interesului cetatenilor prin intarzierea sau chiar suspendarea unor proceduri esentiale si sa prejudicieze, nefondat, imaginea Municipalitatii. Vom continua toate demersurile legale, astfel incat cetatenii Bucurestiului sa poata beneficia cat mai rapid de mijloace de transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort", a precizat primarul.

Firea încheie declarația reamintind ca din comisia de evaluare de 11 membri, care a analizat ofertele, au facut parte specialisti in domeniile economic, tehnic si juridic si a beneficiat de suportul expertilor tehnici cooptati, profesori universitari de la Politehnica din Bucuresti, precum si de supravegherea reprezentantilor Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), care au asistat la toate sedintele comisiei.

În contestaţia publicată joi, 15 martie, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), Mercedes – Benz România cere Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) să constate că ofertele depuse de către producătorii turci Otokar şi Karsan nu îndeplinesc toate condiţiile din caietul de sarcini.

De asemenea, compania grupului german mai contestă metodologia de calcul la factorul calitate şi susţine că a fost depunctată neîntemeiat la acest capitol.

Mercedes mai acuză Primăria Municipiului Bucureşti de lipsă de transparenţă, întrucât nu i-a prezentat punctajul pentru fiecare subfactor în parte obţinut de către firmele concurente şi nici măcar de către ea însăşi, la factorul calitate.

În ce priveşte oferta turcilor de la Otokar, care a fost declarată câştigătoare, Mercedes susţine că aceasta este inadmisibilă. Astfel, solicită CNSC să constate dacă Asocierea Otokar avea la momentul depunerii ofertei autorizaţia tehnică de la Registrul Auto Român pentru activităţi de reparare şi întreţinere a vehiculelor din categoria de omologare M3, clasa 1, în care se încadrează şi autobuzele noi cerute de Primărie.

Mercedes susţine că service-ul Happy Garage, inclus în oferta Otokar, este autorizat doar pentru autovehiculele din categoria M1 şi N1.

Mai mult, autobuzele Otokar ar avea motoare MAN, iar service-ul Happy Garage nu este autorizat pentru a asigura asistenţă tehnică în perioada de garanţie pentru aceste motoare.

Mercedes se leagă şi de dimensiunea autobuzelor Otokar, despre care spune că sunt mai lungi faţă de dimensiunile stipulate în caietul de sarcini.

În ce priveşte oferta celuilalt producător din Turcia, Karsan, Mercedes susţine că încalcă cerinţa din caietul de sarcini conform căreia toate cele 400 de autobuze trebuie să fie fabricate de acelaşi producător şi sub aceeaşi marcă.

Mai exact, autobuzele de 10 metri ar fi produse în Flumeri, Italia de către Industria Italiana Autobus sub marca Menarinibus, iar cele de 12 metri şi 18 metri ar fi produse în Bursa, Turcia de către Karsan, sub marca Menarinibus sau Karsan.

Mercedes mai spune că oferta Karsan ar fi inadmisibilă şi chiar dacă turcii ar fi preluat recent licenţa pentru producţia de autobuze de 10 metri, întrucât la licitaţia Primăriei Bucureşti nu se admit prototipuri sau serii mici de autobuze.

De asemenea, întrucât service-ul Asocierii Karsan, Anadolu Automobil Rom, se află în Ciolpani, la 40 de kilometri de Bucureşti, rezultă costuri suplimentare de aproape 1,8 milioane de euro doar cu rovinieta, pe care ar trebui să le suporte producătorul turc. Reprezentanţii Mercedes solicită reevaluarea ofertei Karsan din perspectiva acestor costuri suplimentare, apreciind că propunerea financiară a turcilor corelată cu elementele propunerii tehnice ar putea duce la executarea defectuoasă a contractului.

Karsan: În service-ul auto al Otokar nu încape nici măcar un autobuz

Turcii de la Karsan au contestat la rândul lor câştigarea licitaţiei de către turcii de la Otokar. În contestaţia publicată miercuri, aceştia susţin că dimensiunile autobuzelor Otokar sunt mai mari decât cele maxime solicitate de Primărie pentru modelele de 10 şi 18 metri.

De asemenea, şi Karsan susţine că Otokar nu a respectat cerinţa privind autorizarea RAR a service-ului auto pentru autobuze din categoria M3. Mai mult, în atelierul service prezentat de Otokar nu încape nici măcar un autobuz. "Lăţimea uşilor de acces în interiorul clădirii de service este sub 2600 mm, în condiţiile în care lăţimea unui autobuz urban (fără a măsura deschiderea oglinzilor) este de 2550 mm. Prin urmare este imposibilă introducerea autobuzului în interiorul service-ului", se arată în contestaţia Karsan.

Acelaşi document menţionează şi imposibilitatea accesului cu un autobuz de 12 metri din Şoseaua Odăi pe singura uşă de acces a atelierului de service.

Contestaţiile au fost înregistrate ieri la CNSC

Miercuri, 14 martie, au fost înregistrate la CNSC contestaţiile depuse de Mercedes - Benz România şi turcii de la Karsan. Astfel se lungeşte procedura de achiziţie a celor 400 de autobuze.

Dacă CNSC va da o soluţie favorabilă pentru una dintre cele două firme, atunci municipalitatea va putea ataca decizia la Curtea de Apel Bucureşti sau va putea să reevalueze oferta firmei respective.

Şi în cazul în care CNSC va respinge contestaţiile ambelor firme, acestea se vor putea adresa ulterior Curţii de Apel Bucureşti.

Primarul general Gabriela Firea a anunţat pe 19 februarie că turcii de la Otokar au câştigat licitaţia organizată de către Primăria Municipiului Bucureşti pentru achiziţia a 400 de autobuze. Valoarea contractului este de circa 100 de milioane de euro, mai spunea atunci Firea, care anunţa că urma o perioadă în care agenţii economici pot contesta rezultatul licitaţiei.

Primăria Bucureşti a primit patru oferte în cadrul licitaţiei privind achiziţionarea a 400 de autobuze urbane Euro 6 pentru transportul public în Capitală.

Cele patru oferte au fost depuse de:

- KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S
- MAN TRUCK&BUS AG
- MERCEDES BENZ ROMANIA SRL
- OTOKAR EUROPE

Conform caietului de sarcini, cele 400 de autobuze trebuie să aibă podea total coborâtă, 320 dintre acestea fiind din gama de 12 metri lungime, având trei uşi duble, 50 de autobuze din gama de 10 metri lungime, cu două uşi duble şi 30 de autobuze din gama de 18 metri cu patru uşi duble.

Noile mijloace de transport în comun vor fi dotate cu un sistem performant de încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat, un sistem wi-fi de conectare gratuită şi sisteme de informare a călătorilor. Noile autobuze vor beneficia şi de facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi, precum rampă mecanică pentru persoanele care se deplasează cu cărucior şi difuzoare externe pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere.

O altă facilitate importantă pe care o vor avea noile mijloace de transport în comun va fi un sistem de comunicare performant, conectat în timp real cu instituţiile de intervenţie, Salvare, Pompieri, Jandarmerie, pentru un timp de reacţie foarte scurt în cazul unor incidente, dar şi comunicarea cu dispeceratul pentru transmiterea datelor legate de comerţul electronic de titluri de călătorie.

Autobuzele vor fi dotate şi cu sisteme de supraveghere video.

Mijloacele de transport în comun trebuie să fie fabricate de acelaşi producător, trebuie să fie omologate de către Registrul Auto Român, iar ofertantul trebuie să pună la dispoziţie poliţa RCA pentru toate, valabilă cel puţin şase luni.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 WT_fan06

:lol:  :lol:  Adevărul e că chiar i-a desființat fără niciun efort. Legat de spusele doamnei, nu mă pronunț că o defăimez rău de tot și mă dă în judecată. Însă dacă ea zice că au fost experți și para-experți cei care au analizat ofertele și au venit cu ACEST rezultat, atunci mi se pare foarte grav dacă acuzațiile aduse în contestații se dovedesc a fi adevărate. Practic nu mai au nicio credibilitate (nu că au avut vreodată). Este inadmisibil ce se întâmplă aici...

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Albert

Am găsit un videoclip foarte interesant pe YouTube.Acum 7-8 ani RATB testa Otokar Kent C?Si ce credeți?Este fix,același model pe care primărița îl cumpara in 2018.Am ajuns vai de capul nostru...Va las și link:
https://youtu.be/KIsFYG2Tv8w

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 anndrei

Din start Turcii au vrut sa fraiereasca Romania in cap cu Doamna Primar...Acum gandind logic in cine ai mai multa incredere in neamt sau in turc?

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Albert

Pai turcul din nașterea lui e făcut pe țepuiala și bișniță...

 


Go to page:  1  ... 40 41 42 43 44 45 46  ... 91
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2341 forum members have written 426241 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use