Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze Euro 6 în perioada 2017-2020

1272 posts, 309914 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 91
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Andrei98

George wrote:
CITARO-urile au fost comandate prost cu scaunele alea de plastic fara capitonaj si fara AC. Dincolo de asta, au devenit extrem de jegoase, fiind prost intretinute, acum arata dezolant si sunt deja uzate moral, in vest circula chestii mult mai faine, inclusiv CITARO-uri mult mai noi.

Unde zici tu in vest nu circula exclusiv "chestii mult mai faine" si "CITARO-uri mult mai noi". Inca mai sunt foarte multe orase unde circula CItaro-uri din prima serie si arata de parca ar fi iesit de curand din fabrica. Ei isi reinnoiesc parcul progresiv, in fiecare an se achizitioneaza un numar mai mic de autobuze si nu se elimina imediat toate autobuzele mai vechi, raman si o parte din acestea in circulatie. Puteau fi si ale noastre la un nivel decent de uzura acum dar na...ale noastre au fost chinuite de cand au fost cumparate.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 ByOnu

George wrote:
CITARO-urile au fost comandate prost cu scaunele alea de plastic fara capitonaj


Dezacord total. Nu suntem la acel nivel de civilizatie care sa sustina scaunele tapitate, clar. Spui ca Citaro sunt jegoase acum la interior cand sunt 100% plastic? Pai tapiteria ar fi fost focar de infectie, sursa numai buna de depozitat bacterii, praf, mentinut umezeaza daca cineva, de exemplu, isi pune umbrela leoarca, ar fi fost taiate, cu guma lipita. Bleah! Nu vreau sa ma gandesc. Uita-te doar la Irisbus. Scaunele tapitate sunt praf, nu că cele din plastic ar fi mai bune daca ne referim strict la Citelis.

Nu este momentul, George. Cand eram mic s-a incercat montarea scaunelor tapitate intr-un V3A de Colentina pe 21. Nu a rezistat mai mult de cateva saptamani. Mirosea atat de rau si erau atat de jegoase incat se statea in picioare cu scaune libere.

:(

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Florinds

Exact, nu este momentul pentru scaune tapitate si cu atat mai putin va fi momentul in viitor. In maternitati 80% dintre gravide sunt de etnie si cate mai nasc acasa singure.
Vom fi asimilati.
Sper sa piarda la contestatie, am stat atata fara autobuze noi, merita asteptarea pentru ceva bun.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Puss in Boots

Asta daca face careva contestatie. Momentan pe calator il doare ca sta prea mult in statie si ca nu sunt mijloace de transport suficiente (sper sa avanseze si cu troleele candva) decat ca e o marca sau alta.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Florinds

Nu stiu cum sunt altii, eu prefer sa astept pana achizitionez ceva de care sunt 100% multumit, de calitate si durabil. Graba strica treaba.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 shoppy

Asta "eu am doar Philips si Panasonic in casa" este nostima, daca ziceai Sony, Bose, Harman Kardon mai intelegeam, si ce am eu in garaj, daca pretul de plecare a fost <= 20.000euro, tot in Romania, Turcia sau Maroc a fost facuta, indiferent ce scrie pe capota(iar daca e SH nu se pune).

@guru,  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: , buna asta, :bere: .

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Nicu24

Eu nu înțeleg de unde  atâta nemulțumire la unii dintre voi din cauza autobuzelor,ba ca nu sunt bune, ba ca sunt din Turcia si ne pute maxim ,ba ca nu stiu ce. ...,cine va mai înțelege fraților ??
Sa fim mulțumiti ca totuși se face ceva pentru transportul in comun din București .
Chiar nu ma interesează ca sunt din Turcia ,important este sa se circule decent de la vara .

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 drbm

Eu sunt de opinie să fie închis acest topic, dacă nu suntem în stare decât să comentăm din tribună. Meciul se joacă în teren. Regulile sunt cele cunoscute, de când s-a publicat documentația de achiziție. Rezultatul era previzibil. Contează, așa cum au punctat colegi de forum, funcționalitatea obținută prin acest contract.
Din experiența proprie legată de aparatură, flote de mașini și consumabile, asigurarea service-ului "full-option" timp de 4 ani va fi un câștig enorm pentru oraș și pentru călători, dacă este făcut ca la carte. Practic respectivele mijloace de transport vor trebui să funcționeze ca noi pe această perioadă.
Adăugăm încă 4 ani de service "la el acasă", deci tot conform standardelor producătorului, și avem tabloul complet.
Durata de utilizare ar trebui să fie de 10 ani, conform proprietarilor de flote mari, peste această perioadă utilizarea devenind treptat ineficientă financiar.
Considerații de tipul celor de mai sus (ce nume, ce turcisme, ce tigăi, etc.) devin greu de înțeles pe un site de profil ca acesta.
Sigur, se poate deschide un nou topic -și ar fi de preferat!- unde poluarea cu tot felul de comentarii să își găsească în mod democratic locul. Adică aici să avem discuții, vești, fotografii despre achiziție în sine și derularea contractului, iar dincolo, păreri liber alese.
Mulțumesc.

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 ClaudiuL

Constat ca aceasta achizitie a provocat aparitia a tot felul de aberatii si mistouri (ca doar la asta ne pricepem cel mai bine noi, romanii), insa nimeni nu a avut macar curiozitatea sa citeasca cu atentie documentele publice ale licitatiei, care se gasesc pe SEAP.


Corect !

Este de citit grila de punctaj. Banuiesc ca includea perioada de mentenanta.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Florinds

Si daca dupa perioada de mentenanta potopul, esti multumit?
Shoppy, greu de inteles ideea de baza... O firma care se respecta (nici macar nu zisesem de Panasonic) iti ofera incredere chiar daca produce in Romania, China sau unde mai zici tu ca mai produce.

https://www.libertatea.ro/stiri/exclusiv-autobuzele-turcesti-vandute-primariei-capitalei-printr-o-firma-cu-legaturi-care-duc-spre-sebastian-ghita-2150902

Chiar daca este tabloid, pana la verificare:

La Malta, mai ieftin

Otokar a produs în trecut autobuze și pentru sistemul național de transport public maltez. Potrivit presei de la Valetta, firma turcească a furnizat, în iunie 2016, 33 de autobuze din aceeași gama care va popula o mare parte din flota contractată de Primăria Municipiului București. Dacă maltezii au plătit 182.000 de euro pentru un autobuz, Bucureștiul achită un preț mediu de 250.000 de euro pentru același produs.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 shoppy

Asa am si eu un Philips acasa, merge perfect de 10 ani / 5 ore pe zi, mi-asi mai lua unul dar tocmai am auzit ca Philips s-a dus pe copca si pica televizoarele pe capete dupa 6 luni, ce facem?

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Robert24

Florinds wrote:
Otokar a produs în trecut autobuze și pentru sistemul național de transport public maltez. Potrivit presei de la Valetta, firma turcească a furnizat, în iunie 2016, 33 de autobuze din aceeași gama care va popula o mare parte din flota contractată de Primăria Municipiului București. Dacă maltezii au plătit 182.000 de euro pentru un autobuz, Bucureștiul achită un preț mediu de 250.000 de euro pentru același produs.


Deja m-am saturat sa tot repet - comparati mere cu mere, nu mere cu ceapa!
Garantia aia de 8 ani, din care primii 4 sunt full, costa. Mult! Alea din Malta nu au asa ceva!

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 ClaudiuL

Putem presupune ca atunci cand au ofertat au presupus ca vor avea multe defectiuni incat au majorat pretul cu 30% ?
Asta nu este bine deoarece pe noi ne vor deranja si perioadele de imobilizare.
Altfel o licitatie este o licitatie. Nu este o negociere unde ai putea sa impui un pret de achizitie.

 


Re: Achizitii de autobuze noi in perioada 2017-2020 Robert

Mai exact costă 68.000 de euro întreținerea full service pentru 4 ani. Punem la socoteală că orice furnizor oferă 3-5 ani garanție. Solaris la Cluj a furnizat cred că 3 sau 4, iar Iveco 5 ani bonus fără un cost în plus, CTP-ul ceruse 3.

Deci 68.000 euro pentru filtre, plăcuțe și alte consumabile. Mai exct 17.000 euro, adică puțin peste 1.000 euro/lună și undeva la 300 de euro/zi. Sunt tare curios ce costă 300 de euro/zi la exploatarea unui Otokar? Vedeți voi, aici este boomul dat și ascuns fix în această mentenanță care practic poate la fel de bine să fie de calitate sau nu. Rămâne la latitudinea turcilor prin firma din România să furnizeze aceste servicii după bunul plac, autobuzele vor fi deja achitate pe când acest serviciu va fi furnizat.

 


Go to page:  1  ... 31 32 33 34 35 36 37  ... 91
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2326 forum members have written 424402 posts in 5284 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use