Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeroporturi

 

Topic: Aeroportul Internațional Henri Coandă/Otopeni [OTP/LROP]

659 posts, 119181 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 24
 
 

📖 Pagination options
  • TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Mai exact si mai corect ar fi spunem ca ambele piste sunt "busite".

08L mult mai mult, de aceea este limitata lungimea ei utilizabila. Deocamdata am inteles ca este folosita preponderent de cargo (coletele din avioanle TNT nu se plang de zdruncinaturi :D  dar nu pentru avioane cargo mari - alea au nevoie de lungime multa, si atunci se duc pe 08R. Si agraveaza problemele 08R....)

08R este mai putin "busita", dar si aia a fost asa-zis "refacuta" in urma cu vreo 20 de ani prin simpla asfaltare a vechii piste de beton. Adica nu s-a aplicat tehnologia cu "fracturarea" vechilor placi de beton si transformarea ei in "sistem flexibil", ci pur si simplu s-a pus asfalt nou pe dalele de beton existente.
Dar in 20 de ani fisurile din placile de dedesubt s-au marit, deplasarile au crescut, si acum este cam "varza".

De fapt, pana la constructia unui nou terminal, cele doua piste ar trebui refacute complet, de la fundatie...

Otopeniul este rezultatul unor intamplari istorice "de razboi" si a unor decizii "marete" de acum peste 50 de ani:
1. S-a luat un vechi aerodrom al Luftwaffe din WWII (cu pista inierbata) si s-a facut o baza militara.... (care exista si acum, la sud de pista 08R)
2. S-a constatat ca Otopeniul are mai mult spatiu liber in jurul ei decat avea Baneasa, si ca la Otopeni se putea face un salon oficial complet izolat de traficul "civil" si mult mai somptuos pentru SG al PCR, salon pe care pe Baneasa NU aveai unde sa il faci la "standardele cerute" (a existat un salon oficial la Baneasa, dar era mult mai mic decat Mc'Donalds -ul de la Gara de Nord de azi si comunica direct cu aerogara prin care circula "tot poporul"...)
3. S-a decis "democratic stil anii '60" ca facem acolo un nou aeroport international. Si mai ales un "salon oficial" de top... Pentru Nixon... :lol:
4. Proiectul s-a facut pe tehnologia anilor '60 - pista cu dale de beton, executia lor... la mila ACM x care a facut lucrarea. Usor de inteles (planul), caci avioanele mari din vremea respectiva sunt considerate acum mici/medii (tonaj si numar de locuri)

Ce va asteptati sa avem acum acolo? Terminalul 4 Heathrow ?!....
Heathrow a plecat tot de la o baza militara WW2, dar a plecat cumva... altfel. :lol:

 


  • URANUS
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] URANUS

Sursa: b365.ro

http://www.b365.ro/lucrarile-de-reparat...55281.html

Lucrările de reparație de la Aeroportul Henri Coandă, finalizate într-un timp record

Compania Națională Aeroporturi București a finalizat, luni, 21 noiembrie, ora 24.00, lucrările de reparații la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 a Aeroportului Internațional Henri Coandă București.

Lucrările au fost realizate într-un timp record, de numai 35 de zile, și au totalizat o suprafață de 42.945 mp, din care 40.820 mp la pista nr 1 (08R-26L) și alți 2.125 mp la una dintre căile rulare, se arată într-un comunicat.

Lucrările au avut un grad de complexitate ridicat și s-au desfășurat în ritm susținut, depinzând însă de condițiile meteo (ploaie, vizibilitate redusă, temperaturi scăzute), prioritatea absolută a Companiei Naționale Aeroporturi București fiind operarea în siguranță a traficului aerian pe Aeroportul Henri Coandă.

Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei nr. 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiții de vizibilitate redusă (ceață, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a luat permanent toate măsurile necesare pentru desfășurarea în deplină siguranță și securitate a activităților aeroportuare și pentru asigurarea confortului pasagerilor care tranzitează Aeroportul Henri Coandă.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului misterr

subway guru wrote:
Tibi, azi am schimbat cateva idei cu unii care sunt mai in tema cu OTP decat mine...si am aflat doua-trei lucruri:
- pista nr.1 e 'varza'
- pista nr.2 e ok dar e prea scurta
- daca anul asta se depaseste pragul de 10mil pasageri, si prognozele sunt chitite pe 10,5 aeroportul va trebui 'declasat'...
Nashpa!

Robert24 wrote:
Cateva observatii pertinente:
- nu exista pista 1 si 2. Exista 08R/26L (sud) si 08L/26R (nord)
- pista 08R/26L trebuie reasfaltata. Deja lucrarile au inceput.
- ambele piste au 3500m, mai mult decat suficiente pentru orice avion. Caile de rulare (taxiways) nu permit miscarea avioanelor cu aripile "prea lungi", in speta A380.
- ambele piste sunt echipate cu ILS, pista 08R fiind autorizata CAT IIIB (RVR minim 75m)
- in momentul intrarii in Schengen, pentru transferuri este obligatoriu sa existe atat fluxuri separate, cat si puncte vamale de trecere intre Schengen / Non-Schengen
- in niciun caz un nou terminal nu va duce la situatia unul de sosiri si unul de plecari. Variante posibile pot fi Schengen / Non-Schengen sau terminal dedicat low-cost (mult mai plauzibil)

subway guru wrote:
Multzam de clarificari!
No.1=sud
Se carpeste nu se asfalteaza, plus ca duce lipsa cronica de intretinere, ca de aia e 'varza'...
Cea de nord cica ar avea o problema sa fie utilizata la full length
Si intradevar, cu regulile Schengen aplicate alandala terminalele actuale sunt sufocate...
Cam asta am aflat eu de la constructori, o fi n-o fi...eu v-am redat...
:bere:

cavver wrote:
Robert24 wrote:
Cateva observatii pertinente:
- nu exista pista 1 si 2. Exista 08R/26L (sud) si 08L/26R (nord)
- pista 08R/26L trebuie reasfaltata. Deja lucrarile au inceput...

Pista 08 stanga e busita , prima treime este in lucrari. Pista 08R e in lucrari - din cauza asta pentru prima data au aparut sloturi regulate la otopeni. Pentru dezastru trebuie sa ii multumim lui Sova , ca el a dizolvat consiliul de administratie ales pe criterii profesionale.
Daca nu termina la timp 08R la prima ceata o sa fie televiziunile ocupate cu breaking news cu devierile de aeronave.

TibiV wrote:
Mai exact si mai corect ar fi spunem ca ambele piste sunt "busite".

08L mult mai mult, de aceea este limitata lungimea ei utilizabila. Deocamdata am inteles ca este folosita preponderent de cargo (coletele din avioanle TNT nu se plang de zdruncinaturi :D  dar nu pentru avioane cargo mari - alea au nevoie de lungime multa, si atunci se duc pe 08R. Si agraveaza problemele 08R....)

08R este mai putin "busita", dar si aia a fost asa-zis "refacuta" in urma cu vreo 20 de ani prin simpla asfaltare a vechii piste de beton. Adica nu s-a aplicat tehnologia cu "fracturarea" vechilor placi de beton si transformarea ei in "sistem flexibil", ci pur si simplu s-a pus asfalt nou pe dalele de beton existente.
Dar in 20 de ani fisurile din placile de dedesubt s-au marit, deplasarile au crescut, si acum este cam "varza".

De fapt, pana la constructia unui nou terminal, cele doua piste ar trebui refacute complet, de la fundatie...


Adrian Preda, pilot Tarom: Există un oarecare hazard noaptea când operezi fără lumini pe o pistă parțial funcțională de pe Henri Coandă

Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti a devenit supraaglomerat în ultimii ani. Aeronavele aterizează şi decolează la foc continuu, dar aeroportul nu este pregătit să facă faţă traficului intens. Este practic sufocat. Are doar două piste, din care una este operaţională doar pe jumătate. Mai mult, pistele nu au fost proiectate pentru a face faţă aeronavelor grele. Despre toate provocările pe care le ridică Aeroportul Henri Coandă piloţilor, în interviul de mai jos realizat cu Adrian Preda, comandat de aeronavă în cadrul companiei Tarom.

J.N.: Care sunt cele mai grele momente la bordul unui avion?

A.P.:  Fiecare zbor are particularitățile lui: condiţiile meteo, aeroportul, pasagerii, încărcătura cargo, provocările sau limitările operaționale, tehnice, constrângerile operaționale. Personal, am avut parte și de provocări în activitate, de defecțiuni și cedări ale sistemelor sau motoarelor, dar care prin antrenament și experienţă au fost rezolvate corespunzător.

JN: Cum aţi cataloga situația pistelor de pe Aeroportul Heneri Coandă?

A.P: Dacă ne raportăm la aeroporturi civilizate europene, aeroporturi mari, atunci se vede clar că sunt diferențe de abordare, de operaționalitate, de atitudine. Sunt anumite probleme legate de conducerea aeroportului Otopeni care trebuie să fie conştientă că este necesar să îmbunătățească activitatea,  să rezolve problemele ridicate de operatorii aerieni.

Pistă reparată și închisă pe Aeroportul Otopeni

JN: Mai exact, cum sunt condițiile de aterizare și decolare?

A.P: La Otopeni avem o pistă operațională doar pe jumatate- pista 08 L- pe care se operează atipic, prima jumătate a pistei fiind închisa de o lungă perioadă, de doi ani, de așa-zise lucrări de reabilitare.

Ar fi interesant de văzut de ce în acești doi ani eram zilnic informați prin NOTAM despre lucrări pe pista 08 L și mai apoi în informarea ATIS pentru piloți, iar pe pistă nu am văzut decât sporadic activitate.

Niciodată nu erau  mai mult de zece muncitori și mai mult de un excavator. Lucrările s-au terminat de şase luni, dar nu se operează pe toată pista.

Piloții aterizează fără lumini

JN: Spuneţi că pistele de la Otopeni nu sunt la cele mai înalte standarde de calitate. Este dificilă adaptarea la condițiile de decolare și aterizare în fiecare zi?

A.P:  Pistele de pe Otopeni nu diferă, categoric, față de alte piste europene. Problema este că nu au fost proiectate și construite pentru utilizarea frecventă și continuă a aeronavelor grele de tip B 777, A 380 sau B 747. Există o problemă și la numărul și poziționarea căilor de rulare de ieșire de pe pistă în viteză. Astfel, pista 08 R nu are decât o singură cale de ieșire, numită D, și nu este de ieșire în viteză. Alte aeroporturi europene au piste cu 3, 4, 5 sau 6 astfel de căi de ieșire la fiecare pista.

Pe pista 08 L pentru că este închisă pe prima jumătate și se operează noaptea fără lumini PAPI, deşi astfel de lumini temporare ar trebui montate, consider că există un oarecare hazard în operarea pe ea noaptea. De asemenea,  mai trebuie revizuit și sistemul de balizare pentru operarea în condiții de vizibilitate redusă.

JN: Cum este privit Aeroportul Otopeni de piloții străini?

A.P: Este văzut ca  un aeroport cu limitări și cu proceduri specifice, cu lumini de operare în condiții de operare reduse neinstalate.

Airbus-urile 310 nu au fost exploatate corespunzător

JN: Cum vedeți retragerea celor două avioane Airbus 310 din flota Tarom?

A.P:  Cele două A 310 sunt niște avioane vechi. Indiferent de ce zicem, la un moment dat trebuiau schimbate. Problema nu este că au fost scoase din uz, problema este că nu știm ce se va pune în locul acestora. Capacitatea de transport scade, cash-flow-ul scade.  Același număr de curse apasă pe umărul avioanelor rămase în operare. Orice defecțiune, orice întârziere, creează o întârziere în lanț și are efecte asupra întregii operări. Cele două A 310 nu au fost exploatate corespunzător. Adică, au fost proiectate să opereze zboruri lung curier – de 10 ore și noi le operam la Timișoara, Viena, Tel Aviv și pe unde nu aveam avioane să acoperim cursele. Nu poți fi rentabil decât dacă zbori cu ele pline.

JN: Ce mesaj aveți pentru pentru actuala conducere a Tarom și pentru ministrul Transporturilor?

A.P: Nu înțeleg de ce ne-au fost aduși manageri slab pregătiți în domeniu și fără experiență.  De ce nu se privatizează compania cu un investitor strategic care să garanteze cu avioane și dezvoltare, dacă vedem că statul este un slab manager? De ce consideră ministrul Transporturilor că un bancher poate conduce activitatea unei companii de aviație?

Adrian Preda zboară de 30 de ani, de când a început ca elev la Aeroclub.  Pentru Tarom zboară din 2005 și are o experiență mare, dobândită de-a lungul celor  14.000 ore de zbor.

Aeroportul Henri Coandă are un trafic de 6-7 milioane de pasageri pe an, o dezvoltare exponențială, cu care aeroportul s-a trezit în bătătură și pentru care nu a făcut prea mare lucru - Adrian Preda, pilot Tarom.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Articol in semi-bataie de joc...
Nu mai zic ca traficul OTP va fi undeva intre 9 si 10 M pax.

 


  • TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

Ba chiar 11 M pax...

http://www.bucharestairports.ro/cnab/ro/presa/comunicate-de-presa/trafic-aerian-record-in-anul-2016
Trafic aerian record în anul 2016

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat în anul 2016, pe cele două aeroporturi ale Capitalei - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa-Aurel Vlaicu, un număr record de 10,99 milioane de pasageri şi 120,7 mii de mişcări aeronave (aterizări şi decolări). Din total, pe AIHCB s-au înregistrat 10,98 milioane de pasageri şi 108,2 mii de mişcări de aeronave.
Faţă de anul 2015, numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureştiului în 2016 a înregistrat o creştere substanțială, de 18,3%.
Evoluţia numărului de pasageri pe cele două aeroporturi ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti depăşeşte tendinţa generală înregistrată la nivel european. În plus, pe aeroporturile Capitalei s-a înregistrat o creştere substanţială a numărului de mişcări de aeronave, devansând şi la acest capitol trendul european. Astfel, anul trecut, numărul mişcărilor de aeronave pe aeroporturile din Bucureşti a crescut cu 11,2% faţă de anul 2015.

În anul 2016, 85% dintre pasagerii Aeroportului Henri Coandă au avut ca origine sau destinaţie aeroporturi din statele Uniunii Europene.

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au operat anul trecut 37 de companii aeriene, care au transportat pasageri către 92 de destinaţii.


De remarcat ca Baneasa are 10% din miscarile de aeronave CNAB dar mai putin de 0,1% din pasageri.

Explicatia: acolo au ramas 2 categorii de zboruri, cele private si cele "tehnice"
Sunt multe miscari cu avioane particulare mici (2-4 locuri), unde pilotul are cel mult 2-3 pasageri (daca zboara doar de placere, nu are nici macar pasagerul ala).
Restul sunt miscari ale avioanelor care merg la ROMAERO pentru diverse lucrari.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Unde au zburat cei mai multi pasageri din OTP in 2016.
Aeroporturile din zona Londrei totalizeaza peste 1 milion de pasageri!

Analiza 2016 destinatii OTP.PNG (62.58 KB; downloaded 5008 times)

 


  • URANUS
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] URANUS

B365.RO

http://www.b365.ro/mobi/un-nou-terminal...57302.html

Un nou terminal pe Aeroportul Otopeni. Când încep lucrările

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) intenționează să construiască un nou terminal pe Aeroportul Internațional Henri Coandă, în valoare de 818,5 milioane euro, care va dubla capacitatea traficului de persoane, au anunțat, miercuri, reprezentanți ai companiei, într-o întâlnire cu mai mulți investitori aduși de Fondul Proprietatea.

"Această sumă nu include și exproprierile care trebuie făcute. Intenționăm să începem lucrările în 2022, iar terminalul va fi gata în trei ani de la începerea acestora", au precizat reprezentanții CNAB.

Potrivit acestora, noul terminal urmează a avea 25 de noi porți de îmbarcare și 56 locuri de parcare.

Conform datelor prezentate, în primul semestru din acest an, 55% dintre pasageri au fost femei și 45% bărbați, iar 86% au călătorit în UE. Segmentul persoanelor care au călătorit la clasa economic a scăzut de la 94%, în primul semestru din 2016, la 91%, în S1 2017, în timp ce segmentul de business a înregistrat o creștere de la 3%, la 7%. Restul de 2% reprezintă clasa I.

Pe primul loc în clasamentul celor mai solicitate companii aeriene s-a aflat Wizz Air, în primul semestru din acest an, cu 1,5 milioane pasageri, urmată de Blue Air cu 1 milion, Tarom cu 0,9 milioane, Ryanair tot cu 0,9 milioane și Lufthansa cu 200.000.

Aeroportul Otopeni a avut anul trecut un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar în acest an, conform oficialilor companiei, va depăși Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

b365 când nu are ce face reciclează propriile articole / inventează din burtă.
Vezi că problema s-a mai pus odată <<foarte serios >> prin anul 2011, găsisem eu o schiță a <<extinderii>> pe undeva pe net, am impresia publicată tot de ei.
viewtopic.php?f=221&t=1703&start=14#p50060
PS :
Nu luați în considerare ce am scris eu acolo, uitați-vă numai la schiță.

 


  • URANUS
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] URANUS

Sursa: B365.RO

http://www.b365.ro/lucrari-de-reparatii...57348.html

Lucrări de reparaţii la pista numărul 1 a Aeroportului Henri Coandă

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a început, luna aceasta, lucrările de reparaţii la structura rutieră a pistei numărul 1 a Aeroportului Internaţional Henri Coandă. Pentru desfăşurarea în condiţii de siguranţă şi securitate a activităţilor aeroportuare, precum şi pentru minimizarea disconfortului pasagerilor, lucrările de reparaţii se vor defăşura în intervalul orar 16.00 – 06.00.

Potrivit companiei, în fiecare noapte se finalizează 1.500 – 1.700 de metri pătraţi, lucrările constând în frezarea mixturilor asfaltice existente, pe o grosime de zece centimetri, şi aşternerea a două straturi noi de mixturi asfaltice.

Reparaţiile curente au un grad de complexitate ridicat şi se desfăşoară în ritm susţinut până la finalizarea lucrărilor, care vor totaliza 38.000 de metri pătraţi.

Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei numărul 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiţii de vizibilitate redusă (ceaţă, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă.

"Împreună cu echipa CNAB, depunem toate eforturile pentru a asigura un nivel înalt de securitate şi confort pentru toţi pasagerii care tranzitează aeroporturile bucureştene. Dispunem de tehnica şi personalul pregătit pentru operaţiunile speciale pe aeroport şi am luat măsurile necesare pentru pentru operarea în deplină siguranţă a tuturor aeronavelor", a precizat directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Bogdan Mîndrescu.

În trimestrul al doilea al acestui an, pe suprafaţa de mişcare s-au efectuat lucrări constând în aşternere de covor asfaltic pe căi de rulare şi platforme, totalizând 22.500 metri pătraţi.

De asemenea, tot în acest an au fost înlocuite dale de beton la căile de rulare şi platforme, pe o suprafaţă totală de peste 4.600 de metri pătraţi.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Presupun că e vorba de pista 26 Lucy  :mrgreen:

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

Nu exista 26 Lucy!
Este 8R/26L. Daca nu vrei sa spui L, poti spune "Lima" ;)

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] andrei11

Eu sunt pe stilul vechi, R era Romeo șiL era Lucica. ( Lucy ).  Când se auzea nume de bărbat te duceai în dreaptă, când de femeie o coteai la stânga. Nu mi-e clar la aeroporturile cu 3 piste care era denumirea pistei centrale.

 


  • Ionut
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Ionut

Asfaltarea este frectie la picior de lemn.
O sa avem azi sau maine o pozitie despre carpeala.

 


  • TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

andrei11 wrote:
Eu sunt pe stilul vechi, R era Romeo șiL era Lucica. ( Lucy ).  Când se auzea nume de bărbat te duceai în dreaptă, când de femeie o coteai la stânga. Nu mi-e clar la aeroporturile cu 3 piste care era denumirea pistei centrale.


Astea sunt de pe vremurile "Romaniei independente, membra a Pactului de la Varsovia"... ;)
In zboruri "interne" nu aveai nici o legatura cu "regulamentul international anglo-saxon".

R nu era Romeo, era Radu.
L nu era nici Lima, nici Lucy... Era Laura.
A era Ana, B era invariabil Barbu iar C, evident, Costica...
Primul B-707 al Tarom a fost ani de zile Ana-Barbu-Ana, iar cel cargo era (daca nu ma inseala memoria) Ana-Barbu-Costica
Sa-i vad pe americani cum se descurca cu Barbu si Costica... :lol:

Crede-ma, am petrecut multe veri pe Clinceni...

Dar de asta cu "barbat la dreapta, femeia la stanga" nu am auzit...
Daca inmatricularea aparatului tau incepea cu A faceai stanga , iar daca incepea cu B faceai dreapta, indiferent ce spunea "turnul" ?!?!?!...

Cred ca este o "simplificare"...
andrei11 wrote:
Eu sunt pe stilul vechi, R era Romeo șiL era Lucica. ( Lucy ).  Când se auzea nume de bărbat te duceai în dreaptă, când de femeie o coteai la stânga.  

Cand auzeai  Romeo/Radu era "R" de la "Right" si te duceai in dreapta, cand auzeai "Lucy/Laura/Livia/Lavinia/Lesbiana etc." era L de la "Left" si te duceai in stanga...

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeroporturi  • 
Choose destination

Since our 2094 forum members have written 398765 posts in 4927 topics and 483 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use