Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Gara de Nord - București

352 posts, 168688 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara de Nord - Bucuresti Costin

^^Exact. In conditiile in care acum toata lumea are o gramada de trafic de internet inclus in abonament / oferta cartela, nu prea mai vaneaza nimeni WiFi-urile open. Cel mult turistii straini din afara SEE...

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti ByOnu

Internet gratuit in RATB, in parcuri, in gara.. Imi pare rau, dar sa le zica cineva ca au intarziat 10 ani!

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

S-au apucat de treabă sau e numai o peticeală ? Oricum se intră / iese din  Gara de Nord ( mai ales liniile 7,8 până la 14 ) cu viteza melcului bețiv...
9-15-2017 12-45-40 AM.jpg (215.49 KB; downloaded 5540 times)
9-15-2017 12-50-11 AM.jpg (200.25 KB; downloaded 5539 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti Puss in Boots

Acum destule luni in Gara se vopseau pilonii de la primele doua seturi de peroane. Observ azi cu amaraciune ca la restul (atat cat am putut sa vad din fuga) nu le-a mai ajuns vopseaua cam dupa vreo 20 stalpi plus minus. Toti ceilalti arata ca dupa bombardament. De scaune nu mai zic. E cu siguranta cea mai jegoasa si neintretinuta gara principala din toate orasele capitala (desi as putea extinde lista) in care am fost.

Ps. Nici tabla de pe acoperisurile peroanelor n-au vopsit-o ca de schimbat ar fi prea mult. Nu zice nimeni sa fie o gara "ca afara" pentru ca ar fi peste puterile noastre in momentul de fata dar asa cum e ea, ar trebui sa arate zeiss. Si e departe de a fi...

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Către specialiștii forumului care se pricep în domeniu :
1) Astăzi data de mai sus ( 7 Ianuarie 2018 ) aproximativ pe la ora 19,30 a sosit un tren ( pe formula "veche" accelerat ) de la Suceava.
Nu a fost anunțat nici la megafon, nici la tabela sosiri nici la peron ( a venit la linia 6 )
Explicații ?
2) În mod constant un tren care vine de la Rm Vâlcea ( cred că prin Pitești dar nu sunt sigur ) ( e un singur DESIRO ) nu e anunțat la  plecare, nici la tabelă nici la peron. Explicații ?
Mulțumesc.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

A venit trenul de MOLDOVA !!!!!!!! Trăiască Fan Curierul, pardon, CFR Curierul. Cel mai rapid și cel mai ieftin mod de a trimite pachete " fomiștilor " de la Căminele Studențești.
G 1.jpg (74.63 KB; downloaded 5144 times)
G 2.JPG (385.91 KB; downloaded 5145 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Mor când îi mai văd pe oamenii aceștia cu stegulețele și fluierele când  "trag"  trenurile la peron. Și cu toată tehnica demnă de anul 2018, bașca că distanța față de tampoane e numerotată foarte precis pe stâlpii peroanelor, bașca că de la punctul 0 ( zero ) până la tampon mai sunt vreo 20 m de siguranță mai opresc ultimul vagon la o distanță de supersiguranță de 100 - 150 m față de punctul unde se termină șina. Nu se poate face nimic în acest sens ? Valabil și pentru trenurile scurte de 2 - 5 vagoane.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti BodoMinea

andrei11 wrote:
Către specialiștii forumului care se pricep în domeniu :
1) Astăzi data de mai sus ( 7 Ianuarie 2018 ) aproximativ pe la ora 19,30 a sosit un tren ( pe formula "veche" accelerat ) de la Suceava.
Nu a fost anunțat nici la megafon, nici la tabela sosiri nici la peron ( a venit la linia 6 )
Explicații ?

Trenul respectiv este IR 1754, circulă regulat în fiecare zi: http://appiris.infofer.ro/MyTrainRO.aspx?tren=1754, referitor la afișarea pe tabelă, nu știu ce să îți spun dacă nu a apărut. Dacă trasa acestui tren nu a fost prevăzută în livretul comercial inițial și s-a decis introducerea lui ulterior, e posibil să nu mai fi reprogramat tabela (procesul este unul exagerat de complicat pentru sistemul vechi de informare din GdN). L-o fi omis tanti care anunță. Cert e că este o cursă zilnică a CFR Călători, pentru care îți poți lua bilet oricând dorești.
andrei11 wrote:
2) În mod constant un tren care vine de la Rm Vâlcea ( cred că prin Pitești dar nu sunt sigur ) ( e un singur DESIRO ) nu e anunțat la  plecare, nici la tabelă nici la peron. Explicații ?
Mulțumesc.

De la Rm. Vâlcea (mai precis de la Pausa H.), prin Dragasani - Piatra Olt - Caracal - Roșiori - Videle vine zilnic IR 1522 compus dintr-un singur automotor Desiro, sosește la 19:06. Din nou, n-am vreo explicație logică pentru omiterea lui. Oricum suntem codași la informare, anunțuri, orientare cel puțin în București Nord, gara care ar trebui să fie „mândria infrastructurii”. Atât îi trebuie unui străin... să iasă de la metrou în direcția Pieței Gării de Nord că e pierdut. Singura șansă la o sursă de informații civilziată atât pentru noi cât și pentru vizitatori este aplicația Google Maps, care știe ieșirile de la metrou, știe cum să te deplasezi la peron și știe la ce ore pleacă trenurile, dar din lipsă de colaborare cu CFR Infra nu știe și liniile, deși informația există în format structurat în sistem. Pe scurt, nu-i nimic special cu cele două trenuri, sunt doar oameni cu nevoi speciale cei care iau decizii privind gara asta.
Dacă vrei să îți testezi teoria, accesează link-ul ăsta spre cea mai recentă captură cu tabela din GdN în jurul orei 19, și vezi dacă apar indicativele de mai sus sau nu - http://cfr.ro/webcamgn.jpg (puteam să o includ și direct ca imagine aici... dar exista link-ul ca mecanismul de cache al browserului să o considere parte integrată a forumului și să nu îți arate o imagine actualizată la ora când verifici).
andrei11 wrote:
Trăiască Fan Curierul, pardon, CFR Curierul. Cel mai rapid și cel mai ieftin mod de a trimite pachete " fomiștilor " de la Căminele Studențești.

La orice tren de distanță medie sau lungă, zilnic, observăm acest fenomen care încurcă fluxul de debarcare din vagoane, de parcă dughenele de la peronul central nu erau obstacolul suprem.
andrei11 wrote:
Mor când îi mai văd pe oamenii aceștia cu stegulețele și fluierele când  "trag"  trenurile la peron. Și cu toată tehnica demnă de anul 2018, bașca că distanța față de tampoane e numerotată foarte precis pe stâlpii peroanelor, bașca că de la punctul 0 ( zero ) până la tampon mai sunt vreo 20 m de siguranță mai opresc ultimul vagon la o distanță de supersiguranță de 100 - 150 m față de punctul unde se termină șina. Nu se poate face nimic în acest sens ? Valabil și pentru trenurile scurte de 2 - 5 vagoane.

Va mai dura vreo 20 de ani până să aibă CFR-ul material rulant cu „PSM” (Precision Stop Maker) ca la metrou pe el. Asta nu înseamnă că nu e loc de îmbunătățiri cu „sistemele curente” sau mă rog, cu instruirea mecanicilor. Da chiar, nenea IDM cu paleta ce rost mai are? Chiar nu se pot pune semnale repetitoare, sau oricum e obligatoriu să vină cu livretul...?
Puss in Boots wrote:
Acum destule luni in Gara se vopseau pilonii de la primele doua seturi de peroane. Observ azi cu amaraciune ca la restul (atat cat am putut sa vad din fuga) nu le-a mai ajuns vopseaua cam dupa vreo 20 stalpi plus minus. Toti ceilalti arata ca dupa bombardament. De scaune nu mai zic. E cu siguranta cea mai jegoasa si neintretinuta gara principala din toate orasele capitala (desi as putea extinde lista) in care am fost.
Ps. Nici tabla de pe acoperisurile peroanelor n-au vopsit-o ca de schimbat ar fi prea mult. Nu zice nimeni sa fie o gara "ca afara" pentru ca ar fi peste puterile noastre in momentul de fata dar asa cum e ea, ar trebui sa arate zeiss. Si e departe de a fi...

Nu știu dacă a continuat operațiunea de vopsire, dar s-au înlocuit scaunele cu niște băncuțe, pe toate peroanele și la peronul central. Terasa de la linia 1 a intrat și ea într-o cosmetizare, nu știu dacă de bună voie sau obligată. Chioșcul de sub tabela cu informații este închis de ceva timp, oare va dispărea? M-ar surprinde o astfel de decizie cu cap...
IMG_20180313_114340.jpg (164.28 KB; downloaded 4921 times)

IMG_20180313_124716.jpg (219.75 KB; downloaded 4923 times)

S-a încercat la un moment dat și o chituire a bucăților de tablă din acoperișul peroanelor, dar evident că este inutilă și tot plouă pe călători și pe minunatele noi băncuțe. Apropo, și scurgerile burlanelor dau în cel mai necivilizat mod direct jos la picioarele călătorilor. Chiar nu se poate face o țeavă colectoare ceva?
IMG_20180313_124720.jpg (119.73 KB; downloaded 4919 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

AdrianD wrote:
...Și e mai mut decat evident ca Gara de Nord e depasita si e departe de a fi o gara moderna. Si poate nici amplasamentul nu mai e cel mai bun.

Adriane, vreau argumentele. Serioase, la obiect și destul de repede. Nu-mi trebuie să scrii romane.
Hai să  te vedem,  dacă nu aduci argumente încalci punctul 18 din regulament.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti aztec

Raspund eu.
Tehnic e depasita. Trebuie renovata si updatata.
Si da, amplasamentul ar fi o problema pt gara principala..trebuie nu scoasa in afara, ci mai spre centru.
Problema dezbatuta si planificata inainte de anii 1930..parca. Deci se face suta de ani si... nimic. Deci discutii inutile inca 10 ani sa facem centenarul.

PS. Scuze. Discutile cu perimarea Garii de Nord au loc de peste 130 ani. Mai exact din 1890. Si de nevoia unei noi gari mai centrale. Deci nu e graba, mai  e timp.

http://retours.eu/en/34-Gara-Centrale-Bucuresti/

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Liniile / peroanele :
Numărul de linii (18), configurația macazelor ( aici se pot îmbunătății la Gr.B ) ieșirile ( îmbunătățiri) ;  deci ieșirile  updadate cu linie dublă pentru M 800 eventual și pentru M 900  mi se par chiar OK. Peroanele trebuie supraînălțate toate și acoperite în totalitate.
Clădirea în sine :
Da, trebuie renovată / updatată, dar cine ne  împiedică s-o facem ?
Amplasamentul :
E ( folosesc un jargon ) superokei. Dacă tot ai intrat în discuție, dacă vrei să muți gara mai în centru spune-neunde și cum duci liniile acolo. E interesant ca și idee la ce te-ai gândit.
Reamintesc că în amplasamentul actual gara beneficiază ( va beneficia ) de două linii de metrou ( M 1 și M 4(6) ) și de linii RATB.
___________________
În perspectiva lui M 6 ar trebui regândită gara Băneasa pentru trenurile în tranzit. Gările Obor / Progresu - ( bine, Progresu nu mai e gară de mult ) mi se par total secundare și ar putea să fie dezafectate. ( Iarăși repet, gara Progesu practic nu mai există ).Gara de Nord cu cele 18 linii și cele 2 triaje face față cu brio traficului actual / de perspectivă. Cred că puține gări din lume au 18 linii active pentru 7 ieșiri ( Giurgiu / Craiova / Pitești /  Brașov / Suceava / Urziceni /  Constanța ).
____________________
Cuvântul superokei nu există, de aceea l-am scris italic.
M 900 beneficiază practic de linie dublă cu excepția macazului de intrare în gară. Deci nu se poate executa o ieșire / o intrare simultan pentru M 900. M 800 poate fi dublată prin folosirea în comun a M 700 până la Carpați (cu  montarea macazelor corespunzătoare ) iar M 700 mi se pare ok cum e acum. Deși pe M 700 vor trebui la un moment dat să circule destul de des trenuri spre Aero Otopeni, dar asta e o altă problemă.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti aztec

Parcul Izvor, pt ca restul zonelor au cam fost ocupate. Asta e un exemplu. Pr zonele libere actuale. Sau In spatele Casei radio..
La Gara de Nord (sau Basarab)coborate in subteran cateva peroane si linile sa mearga mai departe prin tunel pana la viitoarea gara centrala, si ea cu peroane underground.
Costa, dificil, nu se va face, cu toate ca tehnic nu cred ca este imposibil...Nimeni nu zice ca e usor..insa nu inseamna ca nu ne putem dezvolta

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti Puss in Boots

Zicea Costin la M6 ca sa nu mai discutam, printre altele, de Gara si amplasament. Ca intram in infringement :) Daca vorbim de renovare, vad ca nu se gaseste un leu pentru asa ceva. Noi visam cai verzi pe pereti (avem mai multe A-uri si M-uri pe hartie decat in orice realitate apropiata sau indepartata ca timp) dar nu suntem in stare sa avem o gara frumoasa. Si mai e si cea mai importanta gara din tara. Si din fatada ei lipsesc bucati, nu mai zic dezastrul de pe peroane, cum arata liniile, scaunele, bancile, peroanele in general, trotuarul rulant nu merge nici acum si nu cred ca va mai merge vreodata etc. Nu e nimic sa-mi placa mie calator in gara asta. Spoisera cu vopsea acum ceva timp niste stalpi. Dar nici n-au facut-o peste tot in Gara, nici pe lungimea intregului peron/peroane unde se apucasera, nici pana la capat pe stalpii respectivi. E ca si cand au avut cateva galeti de vopsea si au facut si ei pana nu le-a mai ajuns materia prima.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti Costin

Vorbeam de mutarea la periferie :)

Vedeti ca Progresul se va reactiva la un moment dat, linia spre Giurgiu e "in carti" pentru reabilitare (inclusiv reconstructia podului prabusit). La ce trafic e dinspre Ruse spre aeroportul Otopeni, ar putea iesi niste combinatii interesante cu trenuri regionale/locale... Plus traficul de navetisti.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420577 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use