Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTroleibuze STB

 

Topic: Discuții diverse

325 posts, 104072 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Discuții diverse Utilizator anonim

Discutii libere despre troleibuzele din Bucuresti.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Utilizator anonim

In perioada 1997-1998 in Bucuresti a circulat un troleibuz Ikarus 411T cand se avea in vedere si achitionarea de vehicule cu podea coborata la troleibuze. Acesta a circulat pe toate liniile din Bucuresti o buna perioada de timp, apoi a mers si in tara, era permanent insotit de cativa mecanici si un inginer de la ICPE-SAERP care sa remedieze eventuale probleme. Dupa ce a mai circulat si in alte orase din Europa pentru prezentare s-a intors in Ungaria unde circula si la ora actuala. Tin minte ca era o aparitie ciudata in orasul plin in general cu DACuri cazute si infecte in schema veche (mustariu) a RATB. Am si mers cu el cateva statii cand circula pe o linie din Pajura (daca nu ma insel 87).

Totusi acest tip de vehicul nu a fost cumparat, din ce se spune din cauza starii proaste a drumurilor de pe vremea aceea care nu permitea circulatia in conditii bune a vehiculelor cu punte mai joasa.

 


Re: Discutii diverse Costin

O intrebare de bun simt: Depoul Bucurestii Noi are un parc total de 46 de troleibuze, in timp ce parcul circulant este de doar 27 vehicule. Eu trec aproape zilnic prin fata depoului si am observat ca la ore de varf este destul de gol, niciodata nu am vazut mai mult de 7 troleibuze in curte/hala... cum se explica diferenta atat de mare (si complet ineficienta) dintre parcul total si cel circulant?

 


Re: Discutii diverse 3mil

A inceput sa fie inlocuita reteaua de contact pe Bd. Elisabeta in zona Cismigiu deocamdata, dupa ce saptamana trecuta a avut loc un incident din cauza firelor vechi si uzate si troleibuzele n-au circulat ceva timp. (nu stiu exact ce s-a intamplat - cred ca o suprasarcina ce a dus la un mic incendiu urmat de desprinderea firului din consola)

 


  • mictin13
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse mictin13

Se pare ca cineva a gresit la numaratoare.
Depoul Bucurestii Noi are in dotare doar 42 de troleibuze Astra-Ikarus 415T, (22 cu 51xx si 20 cu 52xx).

 


Re: Discutii diverse Gabi23

mictin13 wrote:
Se pare ca cineva a gresit la numaratoare.
Depoul Bucurestii Noi are in dotare doar 42 de troleibuze Astra-Ikarus 415T, (22 cu 51xx si 20 cu 52xx).


La ce te referi mai exact? La sectiunea Depoului Bucurestii Noi, eu am facut inventarul si am scris ca sunt 42 de Ikarus la acest depou.  Intradevar in primul post scris de Utilizator anonim, el trecuse 26 + 20, dar mai jos am trecut eu parcul exact.  

viewtopic.php?f=15&t=255#p1286

 


Re: Discutii diverse Costin

De cateva zile, depoul Bucurestii Noi afiseaza pe troleibuze si traseele de acces/retragere. Avem asa:
A97 Acces la Straulesti / R97 Retragere la dep. Buc. Noi
A65 Acces la Dridu /  R65 Retragere la dep. Buc. Noi

Asteptam (cu interes si cam de mult) un A86, R86...

 


Re: Discutii diverse fider

Dupa cum am mentionat si intr-o alta interventie despre iluminatul prost executat in vehiculele Mercedes Citaro predate spre RATB, va prezint si doua exemple graitoare despre aceeasi problema in troleibuzele Citelis.

La troleibuze, exista cel putin doua exemple de vehicule ce au prost cablat iluminatul din salon. Astfel, atat la troleibuzele cu nr. de parc 5343 cat si la 5324, ambele apartinand de depoul Bujoreni, lampa dinspre usa 3 (cea de la mijloc) este conectata gresit si se aprinde concomitent cu deschiderea usii. In acest caz sunt curios ce scuza se mai gaseste pentru vehicule neevaluate corect la procesul verbal de predare-primire, avand in vedere ca vehiculele au fost asa de la predare si nu s-au facut alte interventii de atunci. In mod normal, aceste vehicule ar fi fost considerate neconforme si trebuiau returnate furnizorului Astra Arad.

Dupa cum suntem in Romania, orice se accepta, ca deh, a fost comandat din bani publici. Sa mai mentionam viciile de proiectare la Citelis pentru care ar fi trebuit refuzata o intreaga serie de troleibuze: accoperis prost realizat, bare cu elemente de prindere usor deformabile, instalatii de incalzire fixate prost pe vehicul, scaune subtiri si slab montate plus alte mici finisaje prost executate.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Retea troleibuz:

1989: 264 km cale simpla (adica 264/4 =66 km c.d.)
1998: 276 km cale simpla (adica 276/4 = 69 km c.d.)
2009: 164, 1 km cale simpla (valoarea e evident gresita, dar asa apare pe www.ratb.ro)
          O estimare mai buna ar fi cam 74-75 km c.d.

Parc inventar troleibuze:

1989:  DAC 112E: 11, DAC 117E: 192 (total 203 troleibuze).
1997: DAC 117E: 105, DAC217E: 38, DAC117EA: 69, Saurer: 22, Ikarus-Astra 415T: 18, alte: 12 (total: 264 troleibuze)
2009: Ikarus- Astra 415 T: 200, ROCAR 412 EA: 1, ROCAR 812 EA: 1, ASTRA IRISBUS: 100 (total 302 troleibuze.

Dpdv al capacitatii, daca 1 articulat = 1,5 scurt, atunci statisticile arata cam asa:

1989: 299 "scurte"
1999: 351 "scurte"
2009: 302 "scurte"


Desi numarul total de troleibuze a crescut, daca luam in considerare ca in 1989 majoritatea lor erau articulate, capacitatea de transport a ramas cam aceeasi in 20 de ani desi reteaua s-a marit.

 


Re: Discutii diverse 1689

Interesante ar fi volorile din 1985... 1989 a fost momentul cel mai sumbru pentru reteaua de troleibuz din Bucuresti. Axa Nord-Sud se redusese la Piata Sudului, axa Est-Vest era fragmentata si majoritatea traseelor se limitau la marginea marilor cartiere (exceptie - din ceea ce tin minte - facea legatura Vatra Luminoasa - Popa Nan - Pta Romana).

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Dupa statisticile D-lui Al. Sterian, preluate de Andrzej Brzozowski, care nu sunt 100% exacte, parcul de troleibuze in 1985 era compus din:

Troleibuze - 525 in total din care: DAC 112E: 201, DAC 117E: 324
Daca presupunem ca 1 articulat = 1,5 articulate dpdv al capacitatii, in 1985, parcul era format din 687 "troleibuze simple echivalent".

Conform aceleasi surse, varful de parc se pare ca s-a atins in 1980:

Troleibuze – 754 in total din care: TV2E: 4, TV20E: 160, DAC 112E: 320, DAC 117E: 270  (aplicand logica de mai sus inseamna 889 troleibuze simple echivalent, aproape triplu fata de parcul din ziua de azi :!:

Alta chestie interesanta: pentru anul 1980, avem lista de parc si in monografia RATB, care contrazice datele de mai sus. Astfel, conform monografiei, in 1980 am avea: TV 20E: 55, DAC 112 E: 320, DAC 117 E: 345 (total: 720 troleibuze, din care 345 articulate, sau 892 "troleibuze simple echivalent"). Cred ca aceste date sunt mai aproape de realitate. Din pacate, in monografie nu exista lista de parc pentru anul 1985.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Este ceva dubios in aceste statistici. Nu au fost 345 troleibuze articulate in 1980, ci 335 (7000-7334).
Despe 201 Roman (DAC 112E), inca mai erau cel putin intre 5121 si 5321, dar 5121 era de scoala, iar 5132 era de marfa, ca si 5137,5231,5317,5318. Oricum, nu am mai vazut numere sub 5120, poate mai erau dela 5100 in  sus, oricum 50xx nu mai erau, deci putem presupune ca informatia e corecta.
Perioada 1985-1989 a fost probabil momentul casarii masive a troleibuzelor Roman. Dupa 1986 mai erau Roman numai la Bucurestii Noi (desi e posibil sa fi ramas putine si la Berceni). Pentru Buc.Noi, mai erau dela 5234 la 5320 (cu gauri in seria asta). 5318 era cel putin pana in 1989 de calatori. 5321 era la depoul Berceni.
Conform statisticilor lui Andrzej Brzozowski, inainte de venirea troleibuzelor noi (>=7335), mai erau 124 DAC 112E si 324 DAC 117E, deci 610 unitati scurte. Intre 1988 si 1989 mai erau 11 Roman, de fapt 10 Roman + 1 DAC112E, dar informatia e cel putin ciudata, pentru ca depoul Bucurestii Noi asigura atunci 3 trasee: 81, 87 si 97 si avea nevoie de cel putin 3 ori mai mult.

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Tom wrote:
Este ceva dubios in aceste statistici. Nu au fost 345 troleibuze articulate in 1980, ci 335 (7000-7334).
Sa stii ca si mie mi s-a parut acelasi lucru, dar am luat de buna informatia din monografia RATB. Uite un citat mai jos (textul se refera la dinamica investitiilor in perioada 1970 - 1989):
Monografia RATB (pag.192) wrote:
ÃŽn această perioadă, din fondurile de investiÅ£ii au fost achiziÅ£ionate 860 troleibuze, vârful fiind în anul 1980 cu 345 troleibuze articulate, după care timp de 8 ani nu a mai fost  achiziÅ£ionat nici un troleibuz. La autobuze dotările au fost mult mai mari, achiziÅ£ionându-se în acest interval 4647 autobuze, vârful fiind în anul 1979 cu 850 autobuze articulate ÅŸi în 1980 cu 579 autobuze.
Informatia cu cele 345 de troleibuze articulate mai apare in aceeasi lucrare si in alt loc, respectiv in anexa cu evolutia parcului de troleibuze. Poate cineva a tastat gresit "345" in loc de "335" daca zici ca au existat 335 de vehicule in total. O fi posibil ca initial (inceputul anilor '80) sa fi existat 345 de articulate si ulterior ultimele 10 sa fie vandute in alte orase? E credibil asa ceva?

Pe de alta parte, in statisticile lui Andrzej Brzozowski, care sunt bazate tot pe informatii de la RATB, apar numai 324 DAC 117E (7000-7323). Aceasta informatie e in mod sigur falsa (de aceea n-am pus-o aici), fiindca cel mai mare numar vazut de mine personal este 7331, deci in mod sigur au existat mai mult de 324.
Din amintirile mele, pana prin '84 - '85, articulatele erau impartite in urmatorul mod:
7000 - 708X : Nitu Vasile
708X - 7199: Vatra Luminoasa
7200 - 733x ? Bujoreni.
Limitele nu sut exacte, dar sunt destul de apropiate de realitate. Cel mai mare numar care l-am vazut a fost 7331.

Troleibuzul 7335 (scurt) l-am vazut prima data in 1987 sau 1988 in Berceni, Era vopsit intr-o schema frumoasa, verde cu alb, deci cel putin la acel moment e de presupus ca nu mai existau troleibuze cu numere mai mari de 7334.
Tom wrote:
Perioada 1985-1989 a fost probabil momentul casarii masive a troleibuzelor Roman. Dupa 1986 mai erau Roman numai la Bucurestii Noi (desi e posibil sa fi ramas putine si la Berceni). Pentru Buc.Noi, mai erau dela 5234 la 5320 (cu gauri in seria asta). 5318 era cel putin pana in 1989 de calatori. 5321 era la depoul Berceni.
Exact. Evident ca dupa taierea retelei pe axa N-S nu mai era nevoie de atatea troleibuze, deci Roman'urile devenisera "excedent". Dupa aia s-a facut o varza cu distribuirea articulatelor, multe din cele de la Nitu Vasile au ajuns la Bujoreni, Nitu Vasile a primit troleibuze din seria 72XX etc.. Tot in acea perioada a primit si Bucurestii Noi articulate pentru inlocuirea Roman'urilor.
Tom wrote:
Conform statisticilor lui Andrzej Brzozowski, inainte de venirea troleibuzelor noi (>=7335), mai erau 124 DAC 112E si 324 DAC 117E, deci 610 unitati scurte. Intre 1988 si 1989 mai erau 11 Roman, de fapt 10 Roman + 1 DAC112E, dar informatia e cel putin ciudata, pentru ca depoul Bucurestii Noi asigura atunci 3 trasee: 81, 87 si 97 si avea nevoie de cel putin 3 ori mai mult.
Tot in statisticile alea scrie ca 7335 a intrat in circulatie in 1989, ceea ce e sigur fals (asa cum spuneam l-am vazut in 1987/1988) si nu se pomeneste nimic nici de troleibuzul 5321 si nici de ultima serie de DAC 117 E (de la 7324 in sus), deci nu stiu cat de mult ne putem baza pe ele. Banuiesc ca DAC'ul 112 E la care faci referire e 5321, dar el nu este inclus in cele 11 troleibuze Roman despre care se afirma ca mai existau in 1989. Acele 11 troleibuze, care existau conform statisticilor in anul 1989 sunt urmatoarele:
Modernizari: Tb: DAC112E – 5 (5087,5137,5231,5317,5318 -> transp.marfa)
Ieşiri: Tb: DAC 112E – 6 (5232,5235,5315,5316,5319,5320)
... ceea ce iar e gresit fiindca troleibuze de marfa au existat cu cativa ani inainte, si oricum erau mai mult de 5 (se pare ca 18 in total, din care primul in 1984). Deci 5321 nu e inclus in statistica, desi el exista.

In legatura cu parcul circulant de la Depoul Bucurestii Noi, deja primisera destule articulate inainte de Revolutie, deci aveau cu ce sa deserveasca 3 trasee, si asa destul de scurte. Numarul de troleibuze Roman pe inventar in anul 1989 (11 bucati) mi se pare realist. Ultimul cu calatori cred ca tot in 1989 l-am vazut, pe o linie din Bucurestii Noi (parca linia 87).

 


Re: Discutii diverse Lohengrin

#7334 era numarul cel mai mare pe care l-am remarcat in 1986, cand am inceput sa merg masiv cu troleibuzele pe axa E-V. Era titular al liniei 90 Verdi - Universitate - Frigocom (CET Vest). Am vazut si #7332, dar nu-mi amintesc de #7333, desi trebuie sa fi existat si acesta. Foarte probabil, seria #7323-#7334 a fost livrata ceva mai tarziu, prin 1984 sau 1985 (ani din care anumite statistici RATB lipsesc, fiind pierdute). Se vorbea mai demult pe un forum de anumite diferente de constructie intre #7323 si restul DAC-urilor 117 din primul lot, suficient de subtile ca sa nu-mi amintesc de ele. Nu stiu daca si celelalte din intervalul 7324-7334 au fost ca 7323 sau acesta a reprezentat doar un experiment.

 Ca repartizare pe depouri, in 1986 erau la Vatra inainte de suspendarea circulatiei N-S DAC-urile intre 7000 si 7084. 7085 si 7090 erau la Nitu Vasile si le vedeam pe 85 si 88, linii E-V partial alimentate de acolo. Tot de la Nitu Vasile imi aduc aminte si de 7205, pe linia 95. De la 7206 in sus erau la Bujoreni. Cand (intre 1982 si 1986) si de ce sa fi ajuns unele din troleibuzele 7085 - 7099 de la Vatra la Nitu Vasile sau Bujoreni, das weiss ich nicht.

 Pe #7335 l-am vazut prima data in 1989. In schimb, de "rama" #7091 imi aduc aminte din vara lui 1988, cand avea deja doua articulatii si lungimea de 22 m. Nu am nicio amintire legata de #7091 clasic cu lungimea de 17 m, desi sigur a existat.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Troleibuze STB  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use