Parent forum: Transport aviatic

 

Topic: Discutii diverse

93 posts, 32252 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Author: oache81
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului oache81

Atunci Metrorex de ce face licitatii ca tot de MT apartine in totalitate?

Si sa nu ziceti ca statul nu subventioneaza Taromul ca la ce pierderi are ar fi trebuit inchis demult.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Adica TAROM poate sa-si cheltuie banii cum vrea, companiile de stat trebuie sa faca licitatie.

 


  • Author: oache81
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului oache81

Pai asta nu pricep

Tarom = 100 la suta MT (un pic mai putin din ce inteleg dar oricum majoritar MT)
Metrorex = 100 la suta MT

Care este diferenta?

In plus, pragul pentru produse din lege este de aproximativ 150.000 de euro (e 600.000 ron fara tva)
Ce-i opreste sa ia niste autobuze facand contract separat pentru fiecare achizitie in parte?
Am intrat de curiozitate si se gasesc sh-uri incepand cu 20.000 de euro, chiar Mercedes Citaro de exemplu ca sa nu zica ca isi "desincronizeaza" flota.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Pai una e sa fie societate pe actiuni si sa detii actiuni si alta e sa fii proprietar pe ea.

 


  • Author: oache81
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse oache81

S.C. Transporturile Aeriene Române S.A. (TAROM) este principala companie aeriană din România, cu o îndelungată tradiție în domeniu.


S.C. METROREX S.A.-  Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1

Ambele sunt S.A.

Deci? Care e diferenta? Una e mai S.A. decat cealalta?
Adica din punct de vedere al incidentei legii achizitiilor publice.

In ambele cazuri hotaraste consiliul de administratie, dar normal legea ar trebui sa se aplice (sau nu) la fel pentru amble S.A.-uri.

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Robert24

Achizitia sau inchirierea (in cazul de fata despre asta vorbim!) de aeronave nu poate fi asimilata achizitiei unui autobuz.
Vorbim de chestiuni complet diferite.

Te invit sa studiezi putin legislatia speciala pentru Tarom:
http://www.tarom.ro/&files/norme-proced...-tarom.pdf
http://www.tarom.ro/&files/regulament-a...-2017-.pdf

 


  • Author: oache81
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse oache81

"procedura interna este strict de
aplicabilitate interna TAROM si nu se publica"

Gata, am priceput acuma.
E stat in stat Tarom-ul

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse TibiV

Mai exista o mare, foarte mare diferenta intre Tarom si Metrorex...

Cati operatori de "metrou low-cost" concureaza Metrorex in Bucuresti ?

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Puss in Boots

:lol:  asta ar fi foarte tare. Metrou low-cost.

 


  • Author: Florinds
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Florinds

Metroul low-cost este tramvaiul.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse shoppy

Asa concurenti incompetenti ca RATB sa tot ai.

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Robert24

ACI Europe (Airports Council International) a publicat Raportul Anual privind traficul de pasageri pe aeroporturile din Europa.

La nivel general, traficul de pasageri pe segmentul aerian in Romania a avut o crestere de 23,5% fata de 2016, cea mai mare crestere dintre tarile UE.
Growth 2017 Europe.PNG (733.23 KB; downloaded 4416 times)


Iata mai jos si topul celor mai mari aeroporturi din Europa privind numarul de pasageri.
Pe primul loc se mentine Londra LHR cu peste 78 de milioane de pasageri in 2017.
Top30 Europe 2017.PNG (183.44 KB; downloaded 4415 times)


In Romania, principalul aeroport - Bucuresti Henri Coanda - OTP - a inregistrat un numar record de 12.8 milioane pasageri, cu o crestere de 16.6% fata de 2016.

Aeroportul din Cluj este al doilea din Romania - 2.7 milioane pasageri (crestere 43.2% fata de 2016), urmat de Timisoara - 1.62 milioane pasageri (crestere 39.6%) si Iasi - 1.15 milioane pasageri (crestere 30.1%)

Raportul complet este disponibil aici:
ACI EUROPE Airport Traffic Report - December Q4 H2 FY 2017 PR.pdf
ACI EUROPE Airport Traffic Report - December Q4 H2 FY 2017 PR.pdf (3.95 MB; downloaded 198 times)

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse TibiV

Un coleg de pe PUM a gasit un articol de exceptie despre "aviatia civila romana"...

http://www.contributors.ro/administratie/achizitionarea-de-avioane-turboreactoare-pentru-compania-%E2%80%9Etarom%E2%80%9D-1968-1974/

Merita citit !!!!...

Tov. Nicolae Ceauşescu: Eu propun să luăm Il-62 – trei [bucăţi], pentru că altfel nu ai pentru reparaţii; două nu se pot lua. Deci să luăm 3 Il-62 şi dacă vom reuşi să tratăm cu americanii, şi dacă o să găsim soluţii avantajoase, să luăm şi 2-3 din acelea, pentru că în exploatare merg două tipuri de avioane; aşa este în toată lumea.
Tov. Emil Bodnăraş: Serviciile de întreţinere pentru [avioanele] „Boeing” sunt mult mai răspândite decât pentru Il-62. [Firmele] „Boeing” şi „[McDonnell] Douglas” au servicii de întreţinere în toată lumea.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Trebuie să luăm şi Il[-62].
Tov. Emil Bodnăraş: Însă eu propun să luăm şi seturile complete de piese de schimb.
Tov. Maxim Berghianu: Luăm două avioane [Il-62] acum şi unul mai târziu.
Tov. Nicolae Ceauşescu: Dar să le comandăm pe toate odată.
Tov. Florian Dănălache: Când se cumpără avioane din străinătate să se prevadă clar în contract şi asigurarea cu piese de schimb.
Tov. Emil Bodnăraş: Cine împiedică Ministerul Transporturilor să asigure astfel de prevederi în contract?
Tov. Nicolae Ceauşescu: Nu ştim să facem contracte, asta e!


Deci este adevarat, era egocentric, nu era prea inteligent, dar clar era... foarte dastept !...
Daca nu ar fi bagat comunismul in Romania, ar fi putut ajunge un CEO de succes !
:lol:

Iar despre ceea ce stiu eu direct despre...
La începutul anului 1968, autorităţile de la Bucureşti au încheiat un contract cu „British Aircraft Corporation” pentru achiziţionarea a şase avioane de pasageri BAC 1-11 (...) firma britanică a fost de acord să achiziţioneze produse industriale româneşti în valoare de 1,2 milioane dolari (în perioada 1968-1977) şi să comande 215 avioane bimotoare BN-2 „Islander” proiectate la compania „Britten-Norman” – aparatele fiind asamblate la Întreprinderea de reparaţii material aeronautic – Bucureşti (I.R.M.A.), în perioada 1969-1973.

Asta a fost contractul initial...
A fost prelungit mult dupa, pana la sfarsitul anilor '80...
Nu am lucrat personal la fabricarea lor, dar aveam un prieten care lucra la "usi". Lucrau in 2 schimburi...
In '77, la prelungirea contractului, Romania a optat sa cumpere multe BN-2-uri pentru uz intern, inclusiv de catre MApN.

In urma cu vreo 4 ani Iovan a murit pe un BN-2... Si a luat cu el niste nevinovati...
Anii in care a pilotat Airbus/Boeing l-au facut sa uite ca posibilitatile de degivrare ale unui "jet" depasesc cu mult posibilitatile unui pricajit de "twin-propeller" cu 2 Lycoming de sub 300 HP fiecare...
Nu mai stiu exact specificatiile BNP (desi i-am facut un RK - dar nu eram pe "grupul moto-propulsor") dar cam pe acolo sunt cifrele...

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse andrei11

:lol:  :lol:  :lol:
Flightradar-ul văd că a pus o bornă și pentru aeroportul brașovean ! S-au  cam grăbit băieții !
6-9-2018 11-23-10 AM.jpg (158.67 KB; downloaded 4125 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since , our 1800 forum members have written 352389 posts in 4213 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use