Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)

 

Topic: Centura Sibiului (FINALIZAT 2010)

35 posts, 14392 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Centura Sibiului (FINALIZAT 2010) mindmasster

Am decis sa deschid acest topic ca este destul de importata aceasta centura ( autostrada ) de 23 de km care sa speram in decembrie va fi gata , daca nu in martie . Cateva date despre aceasta centura si poze.

Centura ocolitoare a Sibiului va fi un drum cu profil de autostrada, pe o lungime de peste 23 de kilometri, parte a coridorului IV pan-european si va face legatura cu viitoarea autostrada Bucuresti-Arad.
Lucrarile la centura ocolitoare a Sibiului au inceput in 2004, dupa ce contractul a fost semnat in 2003. Constructia era programata initial sa fie finalizata in 2007.

 


Re: Centura Sibiului Costin

Eu unul sunt cam sceptic in privinta acestei centuri. Asta-vara, dupa intersectia cu DN14, inspre DJ106, nu erau facuti decat cativa piloni la poduri si, pe alocuri, cateva petice ale fundatiei carosabilului. De asemenea, nu se incepuse nici o lucrare de largire a DJ106 si nici un pod din cele trei necesare pe acest tronson (centura-DJ106, DJ106-DJ143, DJ106-DN1).

De mentionat ca alegerea DJ106 pentru 'scurgerea' traficului pe centura este oricum proasta, pentru ca pe acest drum judetean este o zona industriala in plina expansiune si deja destul de activa. Ce facem cu 'riveranii la autostrada', problema discutata si la topicul despre Centura Bucurestiului?... Plus traficul intens pe directia DN1-Ocna Sibiului (turisti) + navetisti (foarte multi - din toate localitatile din nord-vestul judetului care nu au iesire la DN14!)... cu totii vor merge pe autostrada din lipsa de alternativa, numai pentru ca sa continue mai departe pe DJ106...

 


Re: Centura Sibiului Tavi

Centura Sibiu (la profil de autostrada) se termina intr-un drum comunal? Sau s-a modernizat si acel drum?
Nu era normal, pentru ca ocolul sa fie complet, sa se termine in DN 1 si nu in 106B?
Scuzati ignoranta..

 


Re: Centura Sibiului Costin

E drum judetean, 1 banda/sens, in stare foarte buna. Din ce stiu, DJ106 se va lati... de fapt autostrada va ajunge in DN1 urmand traseul DJ106, acesta urmand sa inceapa din autostrada si nu din DN1. Adica, practic, or sa'l scurteze pana la intersectia cu centura. Problema e ca asta vara nu misca nimic in zona DJ106.

 


Re: Centura Sibiului DanCld

Centura Sibiului parcursa in septembrie anul curent cu o motocicleta cu camera montata pe casca: http://www.youtube.com/watch?v=tln8nNbsP0I

Acel drum judetean pare sa fi fost largit la 2+2, de asemenea cu exceptia a 2-3 poduri totul pare a fi aproape gata. Surpriza de 1 decembrie?  8-)

 


Re: Centura Sibiului Tavi

Aseara mi-a confirmat un sibian latirea lui 106 la 4 benzi si ca, firma locala care s-a ocupat de 106, s-a miscat cu mult mai mult talent decat cei de la centura propriu-zisa.

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

Tavi wrote:
Aseara mi-a confirmat un sibian latirea lui 106 la 4 benzi si ca, firma locala care s-a ocupat de 106, s-a miscat cu mult mai mult talent decat cei de la centura propriu-zisa.


Am inteles. Acum asteptam centura la nivel de autostrada sa fie gata. Are cineva vreo informatie? Care mai e  stadiul lucrarilor .

 


Re: Centura Sibiului Goldmund

Si pe mine m-ar interesa sa stiu evolutia lucrarilor la CS(Centura Sibiului)Poate stie  ;) un ....sibian

 


Re: Centura Sibiului ionescu63

Ultima portiune din DJ 106, pana la intersectia cu DN1 nu face parte din centura?

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

ionescu63 wrote:
Ultima portiune din DJ 106, pana la intersectia cu DN1 nu face parte din centura?


Nu. este racordarea la DN1 . autostrada nu are legatura cu DN1. e doar un drum de legatura.

 


Re: Centura Sibiului ionescu63

Nici macar nu va fi modernizata? Cred ca va avea parte de ceva trafic, fie si ca drum de legatura A3-DN1.

 


Re: Centura Sibiului mindmasster

ionescu63 wrote:
Nici macar nu va fi modernizata? Cred ca va avea parte de ceva trafic, fie si ca drum de legatura A3-DN1.

Este modernizata la 2 benzi pe sens. Citeste mai sus .

O stire din 8 iunie care mi s-a parut interesanta.

Soseaua de centura: Sibiu 1.49 milioane euro/km, Brasov 3.1 milioane euro/km

Brasoveni trebuie sa fiti mandri de primarul nostru George. Este cel mai bun primar din tara. De exemplu George stie cum sa plateasca 3.1 milioane euro/km pentru soseaua de centura. Iohannis nu stie. El plateste la jumatate! Aici se vede experienta acumulata in constructia patioarului olimpic, unde a platit de 3 ori suma. Si in cazul soselei de centura George va veni in fata noastra si ne va spune „Deviz Final: Pretul este corect”, binenteles fara sa arate contracte, devize, receptii ale  lucrarii. Doar sa-l credem pe cuvant. George mergi la Sibiu si invata-l pe Iohannis cum se plateste dublu ca strica dracu asta piata, cu pretul lui necorect.

Construirea centurii ocolitoare a Braşovului costă dublu faţă de Sibiu
Edilii braşoveni vor să execute lucrările cu fonduri structurale, lucrarea fiind cuprinsă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Municipalitatea sibiană achită aproximativ 1,49 milioane de euro pentru construcţia unui kilometru, în timp ce la Braşov costul e de 3,1 milioane.


Braşovul reuşeşte să surclaseze Sibiul din punct de vedere al drumurilor. Nu este vorba, însă, de starea şoselelor, ci de costurile de execuţie ale lucrărilor, care la poalele Tâmpei sunt de-a dreptul exorbitante.
Recent, Consilul Local Braşov a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru execuţia ultimului tronson al ocolitoarei, care va face legătura între DN 13 şi DN 1 şi care va scoate tot traficul greu din oraş. Costurile de execuţie sunt previzionate la suma de 18,7 milioane de euro pentru cei şase kilometri.

Dacă este să facem un calcul simplu, un kilometru de centură, la Braşov, ar costa aproximativ 3,1 milioane de euro. La aceştia bani se mai adaugă alte zece milioane pentru expropieri şi proiectul tehnic.

În schimb, la Sibiu, centura, ale cărei lucrări sunt executate chiar de către firma braşoveană Vectra, sunt de 9,85 milioane de euro, pentru un tronson tot de şase kilometri. Cu alte cuvinte, costul construcţiei pe kilometru este de 1,4 milioane de euro, aproape la jumţătate faţă de preţul estimat la Braşov.

Lucrări asemănătoare

Pe centura Sibiului sunt proiectate două sensuri giratorii, la intersecţia cu alte drumuri, dar şi două podeţe. La Braşov, situaţia este asemănătoare, trei sensuri giratorii, un pod şi un pasaj, care într-adevăr este mai complex, fiind prevăzut cu mai multe bucle şi bretele la intersecţia cu DN 1. Un alt „atuu” al Braşovului ar fi că tot tronsonul ar avea câte două benzi pe sens, iar la Sibiu, 3,6 km vor avea doar câte o bandă pe sens, dar trebuie să ţinem cont de faptul că 2,4 km vor avea profil de autostradă.  „Deocamdată, au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici şi urmează procedurile de evaluare a terenurilor ce urmează a fi expropriate. Pentru aceste sume se vor accesa fonduri strcuturale, acest tronson de ocolitoare fiind cuprins în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană prin care zonei Metropolitane Braşov i-au fost alocate mai mult de 80 de milioane de euro”, a explicat Sorin Toarcea.

 


Re: Centura Sibiului ionescu63

Am vazut, multumesc. Nu stiam ca se refera la acea portiune. ;)

 


Re: Centura Sibiului Costin

Cred ca inteleg de ce se face racord prin DJ106 fara rang de autostrada... candva se va continua autostrada spre Arad si e posibil sa inceapa exact din punctul de intalnire centura-DJ106. Dar asta e doar o speculatie relativa la o lucrare pe care nu o vom vedea inainte de autostrada Pitesti-Sibiu, deci, practic, la sfantul-asteapta... :roll:

Cat despre costuri, trebuie sa remarc faptul ca autoritatile sibiene (fie municipale fie judetene) au fost intotdeauna "zgarcite" si au ales cel mai bun raport calitate-pret. Nu ca ar fi corecti oficialii sibieni, dar pur si simplu afacerile si interesele lor se invart in cu totul alte domenii decat lucrarile de infrastructura, cum ar fi cel imobiliar sau... autobuzele Tursibului.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420558 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use