Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)Tronsonul Pitești - Sibiu

 

Topic: Știri și articole din presă

118 posts, 28290 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Știri și articole din presă TibiV

S-a facut primul pas pentru PiSi. Deocamdata capetele.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/sec%C8%9Biunile-1-%C8%99i-5-ale-autostr%C4%83zii-sibiu-pite%C5%9Fti-au

Secțiunile 1 și 5 ale Autostrăzii Sibiu - Piteşti au fost trimise la ANAP
26 Iun 2017

În cursul săptămânii trecute CNAIR SA a transmis către ANAP, spre validare, documentațiile de atribuire aferente secțiunilor 1 și 5 ale viitoarei autostrăzi Sibiu – Pitești, astfel:

Proiectare și execuție autostrada Sibiu – Pitești,  Secțiunea 1, Sibiu - Boita, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1, km. 0+000 – km. 13+170

Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde intre km. 0+000 și km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Șelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig - Marsa - Tălmaciu – Sadu, până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrazii Sibiu-Pitesti cu DN7.

Valoarea estimată a contractului este de 765.838.999,48 lei fără TVA

Durata contractului este de 108 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 36 luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrarilor.

Proiectare și execuție autostrada Sibiu - Pitești, Sectiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, km 92+600 – km 122+950

Secțiunea 5, se întinde între km 92+600 și km 122+950, iar traseul autostrăzii va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va contiua traseul paralel cu râul Argeș până la actuala centura a Municipiului Pitești. Traseul acestei secțiuni este amplasat în județul Argeș și are o lungime de 30.35 km.

Valoarea estimată a contractului este de 1.834.035.567,66 lei fără TVA

Durata contractului este de 120 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuție și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.


Urmeaza acordul ANAP, publicarea in SEAP, depunere oferte, inevitabilele contestatii, semnarea contractului - moment din care curg termenele de mai sus.
Adica nimic in teren inainte de 2019, conform experientei de pana acum...

 


Re: Tronsonul Pitesti - Sibiu TibiV

Astazi a fost lansata licitatia "Proiectare si executie autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 1 Sibiu - Boita, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170".

Valoare estimata: 765,838,999.48 RON fara TVA

Termen pentru depunerea ofertelor: 17.10.2017
Durata contractului: 108 luni, 12 luni perioada de proiectare, 36 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor (ce poate creste la 84 luni, respectiv 120 luni, in functie de perioada de garantie ofertata)

Fonduri: POIM in cofinantare cu bugetul de stat

Obiectivul principal il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru Autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 1 - Lotul 1 in conformitate cu conditiile de contract FIDIC Galben. Lotul 1 aferent Sectiunii 1 se intinde intre km. 0+000 - km. 13+170, iar traseul autostrazii va începe în zona localitatii Selimbar, la intersectia cu centura Sibiu. Aliniamentul se continua la vest de Drumul national DN7, in paralel cu acesta, fiind amplasat intr-o zona colinara pana la km 6, in zona localitatii Vestem. În continuare, traseul autostrazii traverseaza la vest de Talmaciu, drumul judetean DJ 105G Avrig - Marsa - Talmaciu – Sadu pana in zona Boita unde este prevazut un nod rutier ce asigura conectivitatea temporara a autostrazii Sibiu-Pitesti cu DN7.


6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea ctr de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea ctr fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile ref la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica. CLAUZA REZOLUTORIE 2: AC nu va atribui contractul decat in situatia in care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitie va fi rectificata / actualizata. In lipsa rectificarii/actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin HG, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016. CLAUZA REZOLUTORIE 3: Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul decat dupa obtinerea Acordului de Mediu. In lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractanta va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016.

 


Re: Tronsonul Pitesti - Sibiu TibiV

Astazi a fost lansata licitatia "Proiectare si executie autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti km 92+600 – 122+950".

Valoare estimata: 1,834,035,567.66 RON fara TVA

Termen pentru depunerea ofertelor: 18.10.2017
Durata contractului: 120 luni, 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor (ce poate creste la 84 luni, respectiv 120 luni, in functie de perioada de garantie ofertata)

Fonduri: POIM in cofinantare cu bugetul de stat

Obiectivul principal il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru Autostrada Sibiu - Pitesti, Sectiunea 5 in conformitate cu conditiile de contract FIDIC Galben. Sectiunea 5, se intinde intre km 92+600 si km 122+950, iar traseul autostrazii va începe în zona localitatii Curtea de Arges si va contiua traseul paralel cu raul Arges pana la actuala centura a Municipiului Pitesti. Traseul acestei sectiuni este amplasat in judetul Arges si are o lungime de 30.35 km.


6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor clauze rezolutorii: CLAUZA REZOLUTORIE 1: Incheierea ctr de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea ctr fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile ref la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, AC va aplica prev art 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din L 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica. CLAUZA REZOLUTORIE 2: AC nu va atribui contractul decat in situatia in care HG privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitie va fi rectificata / actualizata. In lipsa rectificarii/actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin HG, AC va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016. CLAUZA REZOLUTORIE 3: Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul decat dupa obtinerea Acordului de Mediu. In lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractanta va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016.

 


Re: Tronsonul Pitesti - Sibiu TibiV

La ambele sectiuni se apliuca regula:

3: Autoritatea Contractanta nu va atribui contractul decat dupa obtinerea Acordului de Mediu. In lipsa Acordului de Mediu, Autoritatea Contractanta va aplica prev art. 212 alin (1) lit. c) din L 98/2016.


Adica in lipsa Acordului de Mediu licitatiile vor fi anulate.

ATENTIE!
Acordul de mediu se acorda pentru tot proiectul Sibiu-Pitesti, nu pe fiecare sectiune in parte.

Ramane sa vedem cat va dura obtinerea Acordului de Mediu si cine sa va ocupa de asta...
Experienta arata ca poate dura ani de zile... :(

 


Re: Tronsonul Pitesti - Sibiu TibiV

TibiV wrote:
Ramane sa vedem cat va dura obtinerea Acordului de Mediu si cine sa va ocupa de asta...

Avem si raspunsul la intebarea "cine se va ocupa de asta": SPEA, adica firma care a castigat licitatia de actualizare a SF pe A1 Pitesti-Sibiu...








Adica prestatorul va obtine in numele CNADNR Acordul de Mediu care va permite obtinerea Autorizatiei de Construire.

Iata ce spun caietele de sarcini pentru proiectarea si executia tronsoanelor PiSi 1 si PiSi 5.









Deci antreprenorul are obligatia de a revizui Acordul de Mediu si va elabora documentatiile necesare obtinerii acestuia pentru a reflecta proiectul final al Lucrărilor, în cazul in care sunt necesare modificari ale solutiilor din cadrul proiectului, acesta avand obligatia întocmirii studiilor pentru protectia mediului solicitate de autoritatile competente pentru protectia mediului.

Fiind contract design & build, astfel de modificari apar foarte des, pentru ca antreprenorul incearca sa "optimizeze" costurile (sa le reduca....) inca din faza de proiectare.
Daca in SF apare un viaduct de 500 de metri si antreprenorul face un Proiect tehnic de executie cu un viaduct de numai 300 de metri, este o modificare majora din punct de vedere al Mediului (mai putin spatiu de trecere pentru ursi/lupi/caprioare etc...) si va fi deci necesara modificarea Acordului de Mediu initial. (Pe Lugoj-Deva s-au cerut revizuiri ale AM pentru modificari mult mai modeste...)

Iar in acest moment nici nacar nu pot incepe demersurile pentru obtinerea AM deoarece inca nu au SF-ul gata pe sectiunile din mijloc (2,3 si 4).
Va reamintesc ca AM se va acorda pentru tot traseul Sibiu-Pitesti...

Asa ca intrebarea "cat va dura" (obtinerea AM initial iar apoi revizuirile AM in urma modificarilor din Proiectele tehnice fata de SF) este o intrebare la care nimeni nu indrazneste sa dea nici macar un raspuns orientativ...

 


Re: Stiri, noutati, perspective drbm

​​ANALIZA Planurile la zi pentru autostrada Sibiu - Pitesti, dezastru cu premeditare. Compania de Drumuri ignora toata observatiile expertilor europeni si vrea sa contracteze lucrarile pe sectoarele montane, cele mai dificile, in baza unor studii depasite

Articolul complet la:
http://m.hotnews.ro/stire/22000285


Un raport realizat in 2013 de Jaspers, consultantul independent al Comisiei Europene, inventaria nenumaratele deficiente ale Studiului de Fezabilitate (SF) realizat in 2008 pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Documentul arata nevoia majora a unui studiu geotehnic cuprinzator pentru prima autostrada montana din Romania. Asta pentru ca fostul SF avea doar 300 de foraje, fata de cele peste 2.200 considerate de experti ca fiind un minim necesar: toate terasamentele, sapaturile, structurile si tunelurile din studiul din 2008 nu erau adecvat analizate geotehnic. La patru ani distanta, dupa ce a contractat revizuirea SF-ului in termeni nerealisti si a gestionat defectuos contractul, Compania de Autostrazi vrea sa construiasca partile cele mai dificile ale autostrazii in baza vechiului SF, considerat depasit. Rezultatul ar putea fi catastrofal: o autostrada ce ar putea avea probleme majore de constructie, asa cum am vazut deja in cazul Sibiu - Orastie.



Informatia pe scurt:

   - Studiul de Fezabilitate din 2008 pentru autostrada Sibiu - Pitesti este considerat de JASPERS ca fiind neadecvat, cu multe informatii lipsa. In 2013 un raport Halcrow la comanda JASPERS inventariaza toate problemele si propune cerinte concrete pe care autoritatile din Romania sa le respecte la revizuirea SF-ului

   - Cele mai mari probleme, la studiul geotehnic. Majoritatea structurilor, debleelor (sapaturi) si terasamentelor erau insuficient analizate geotehnic, in timp ce toate cele sapte tuneluri de pe traseu nu aveau informatiile geotehnice necesare unor astfel de lucrari, in neconcordanta cu normativele europene.

   - In 2014-2015, in mare graba, cu termene de finalizare nerealiste si pe o suma mult prea mica (de peste patru ori mai putin fata de recomandarea minima a expertilor europeni) autoritatile conduse pe atunci de Dan Sova licitau si contractau revizuirea SF-ului.

   - CNADNR ignora recomandarea JASPERS de a angaja un supervizor extern, care sa gestioneze derularea contractului. O face cu proprii angajati. Apar, inevitabil, primele intarzieri si primele probleme. JASPERS atentiona oficial in decembrie 2015 ca in sase luni de contract s-au facut lucrari de o calitate indoielnica si care pun in pericol derularea intregului proiect.

   - CNADNR ignora si acest avertisment si nu reziliaza contractul. Termenele sunt decalate unul dupa altul. Abia in decembrie 2016 este gata studiul geotehnic pe tronsoanele usoare de la capete, iar in iulie 2017 sunt scoase la licitatie.

   - In august 2017, CNAIR (fostul CNADNR) reziliaza revizuirea SF-ului pe tronsoanele de mijloc, sectoarele montane considerate a fi cele mai grele si complexe loturi care vor fi construite in tara noastra. Anunta, in schimb, ca vrea sa liciteze lucrarile pe baza SF-ului din 2008, cel despre care expertii europeni spun ca e incomplet si insuficient fundamentat, cu mari lacune pe partea geotehnica.

   - Ca sa-si motiveze decizia, conducerea CNAIR realizeaza o analiza interna, plina de greseli gramaticale, fraze intortocheate si consideratii personale, intr-un stil informal, nespecific unui document al unei institutii publice, prin care contesta raportul Jaspers/Halcrow. Analiza interna abordeaza gestionarea slaba a contractului recent reziliat, considera ca s-a pierdut prea mult timp pe analiza varantelor de traseu, dar nu ofera informatii concrete despre cum ar putea fi gestionata lipsa de informatii geotehnice semnalate de expertii europeni.




Terasamente, sapaturi, structuri, tuneluri - majoritatea fara informatii geotehnice adecvate. Pe un tunel lung de 1,7 km s-au facut doar doua foraje geotehnice

Potrivit expertilor europeni din cele 81 de terasamente de pe parcursul celor 120 de kilometri ai autostrazii doar 12 sunt considerate adecvat analizate din punct de vedere al forajelor.

Din cele 76 de deblee (n.r. sapaturi), doar 16 sunt adecvat detaliate prin foraje, iar din cele 117 de structuri de pe traseu doar 26 au suficiente informatii geotehnice.

Lipsa informatiilor geotehnice este ingrijorator detaliata si in cazul tunelurilor montane, cele mai complicate lucrari de arta de pe traseul viitoarei autostrazi de la Pitesti la Sibiu. Astfel, traseul autostrazii presupune realizarea a 7 tuneluri cu o lungime totala de circa 7,4 km, insa niciunul nu are suficente informatii geotehnice stranse in cadrul SF-ului din 2008.

"Consideram ca desing-ul preliminar al tunelurilor nu poate fi realizat cu informatiile recoltate pana acum", sustin expertii Halcrow care sugereaza ca lipsa investigatiilor prin foraje ar trebui sa urmareasca specificatiile Eurocode 7 ce spune ca pentru tuneluri forajele trebuie facute la intervale de 20 pana la 200 de metri intre ele. "De exemplu, pentru Tunelul Poiana (n.r. circa 1,7 km) ar fi nevoie absoluta de un minim de 8 foraje geotehnice", sustin expertii contractati de Jaspers.

In SF-ul din 2008, insa, pentru tunelul Poiana s-au facut doar doua foraje, cate unul la fiecare capat. Pentru tunelul Lazaret Nord, ce are o lungime de peste 1000m, in SF-ul din 2008 tot doua foraje s-au facut, cate unul la fiecare capat.

"Studiul geotehnic este cel mai important pentru intocmirea documentatiei. In functie de relief stim care este punctul de plecare al fundatiei. Alegem traseul dupa care se incepe studiu geotehnic. Studiul geotehnic inseamna 4.000 de foraje la adancimi cuprinse intre 6 si 35 m. Este foarte greu sa faci un studiu geotehnic pe un traseu pe care nu ai niciun drum. Autostrada trece prin munti, traverseaza vai, rauri. Este foarte greu de ajuns, se fac drumuri provizorii pentru foraje. Distanta admisa pentru foraje este de maxim 200 de metri", explica in 2016 intr-un interviu pentru Capital tocmai seful de la acel moment al Companiei de Autostrazi, Catalin Homor.  



Cum si-a batut joc pana acum Compania de Drumuri de revizuirea SF-ului autostrazii Pitesti - Sibiu si a ignorat recomandarilor consultantului european

Raportul Halcrow din 2013 recomanda circa doi ani pentru realizarea intreg studiului de fezabilitate si a studiului geotehnic inclus , dar si un cost realist, detaliat pe componente, intre 25 si 32 de milioane de euro . Tocmai durata scurta de realizare a SF-ului din 2008, spun cei de la Halcrow, a fost principala cauza a informatiilor neadecvate din document.

In plus, expertii JASPERS indicau ca, pentru un asemenea proiect complex, ar fi bine sa fie numit un supervizor independent, de preferinta cu experienta internationala, insa CNADNR-ul de la acel moment a ignorat complet sugestia si informa ca de supervizarea realizarii SF-ului se va ocupa o echipa proprie, inclusiv cu personal de la Drumuri si Poduri Bucuresti si Brasov.

In plus, fata de recomandarile JASPERS/Halcrow, Compania de Autostrazi, condusa practic in 2013 de catre Dan Sova, a lansat in mare graba licitatia - dupa tentativa esuata de a muta Coridorul IV pe la Brasov - cu termene nerealiste si pe o suma considerata foarte mica. Licitatia iniatiala prevedea termene de realizare de cate 4 luni pentru capete si 12 luni pentru tronsoanele montane, iar contractul final a fost atribuit asocierii romano-italiene Spea - Tecnic Consulting pentru 6,5 milioane de euro, de patru ori mai putin fata de cat era minimul necesar estimat de catre Jaspers/Halcrow.

In mod previzibil, lucrurile au trenat si intarzierile au aparut. Termenele au fost decalate rand pe rand, iar la sase luni de la semnarea contractului au aparut deja primele semne serioase de intrebare legate de calitatea studiului.
HotNews.ro scria in exclusivitate in ianuarie 2016 ca JASPERS atentiona, intr-un raport transmis CNADNR, ca lucrarile facute pana la acel moment sunt de o calitate slaba si risca sa afecteze derularea proiectului.  

Cu o noua conducere la CNADNR la acel moment, cu criticile JASPERS pe masa si cu un contract despre care toata lumea zicea ca e nerealist, singura solutie - dureroasa - ar fi fost rezilierea si relicitarea in termeni realisti, totul pentru a se evita compromiterea studiului si alte noi si noi intarzieri.

CNADNR, condus de Catalin Homor la acel moment, a ales sa nu rezilieze contractul, a facut o echipa proprie care sa monitorizeze atent derularea proiectului, insa lucrurile nu s-au imbunatatit. Cu chiu cu vai, abia in decembrie 2016 a fost finalizat studiul geotehnic pentru sectoarele 1 si 5, cele mai simple. Studiul geotehnic a fost subcontractat catre Geostud care a facut peste 160 de foraje geo.

Cu SF-ul revizuit la capete si cu un studiu geotehnic finalizat, CNAIR a licitat in luna iulie proiectarea si executia lucrarilor.  

In schimb, pentru tronsoanele de mijloc - cele mai grele - CNAIR a decis in cele din urma sa rezilieze contractul de revizuire a SF-ului , la peste doi ani de la contractare. Urmarea, insa, sfideaza logica: Compania de Autostrazi ar vrea sa liciteze proiectarea si executia tronsoanelor montane in baza SF-ului nerevizuit si incomplet din 2008.

Cu alte cuvinte, pentru loturile usoare de la capete licitatia lansata are la baza un SF revizuit si un nou studiu geotehnic, iar pentru loturile mult mai grele de la mijloc, din zona montana, licitatia ar trebui sa fie bazata pe un studiu vechi, incomplet si insuficient fundamentat geotehnic.

Ministerul Transporturilor promoveaza un HG care recunoaste pentru capetele autostrazii cu SF-ul revizuit ca "a fost necesara alinierea proiectului cerintelor noilor norme si normative revizuite". Compania de Drumuri nu gandeste la fel si pentru sectoarele montane, cele mai grele

Dubla masura a autoritatilor se regaseste pana si in actele oficiale promovate de Ministerul Transporturilor in Guvern.

Raportul Jaspers/Halcrow din 2013, pe langa observatiile legate de lipsa informatiilor si insuficienta datelo geotehnice a SF-ului din 2008, sublinia si necesitatea corelarii studiului cu noile normative si prevederi nationale si europene.

Intr-un proiect de Hotarare de Guvern publicat de Transporturi pe 17 iulie 2017 pentru modificarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului autostrazii Sibiu - Pitesti, in motivare se recunoaste ca "a fost necesara si alinierea proiectului cerintelor noilor norme si normative revizuite/actualizate atat cele nationale cat si cele europene, exemplificand: studiile geotehnice s-au realizat in mod detaliat in conformitate cu noile prevederi ale normativului NP 074/2014 fata de NP 074/2007, calculele specifice structurilor s-au realizat in concordanta noul normativ P100-1 /2013 fata de P100/2006, in concordanta cu convoiele de calcul Eurocod fata de calculele anterioare pentru clasa de incarcare E, studiul de trafic s-a efectuat in corelare cu rezultatele recensamantului 2015 fata de cel din 2005, precum si adaptarea la noile norme privind siguranta rutiera, iluminatul structurilor, nodurilor rutiere, ITS,  legislatia de mediu,  etc".

HG-ul promovat de Ministerul Transporturilor recunoaste practic, cel putin pe tronsoanele usoare de pe capete unde SF-ul a fost deja revizuit, ca o astfel de procedura a fost necesara. In logica CNAIR, insa, pentru tronsoanele montane se poate merge inainte doar pe baza SF-ului din 2008.

 


Re: Stiri, noutati, perspective drbm

CNAIR: Nouă oferte pentru tronsonul de autostradă Sibiu-Boița; valoarea estimată a proiectului, 765,84 milioane de lei

https://www.agerpres.ro/economie/2017/1...i-20-04-13
joi, 26 Oct 2017, 20:04

Nouă companii și asocieri au depus oferte pentru proiectarea și execuția primei secțiuni a autostrăzii Sibiu - Pitești, cuprinsă între Sibiu și Boița, valoarea estimată a proiectului, fără TVA, fiind de 765,839 milioane de lei, informează, joi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Potrivit unui comunicat al CNAIR, joi s-a încheiat perioada în care puteau fi depuse oferte pentru proiectarea și execuția tronsonului Sibiu — Boița (km 0+000 — km 13+170), care va traversa Carpații.

CNAIR a primit nouă oferte de la următorii constructori: Astaldi SpA, Construcții SA, Asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA — SC Pizzarotti SA, Asocierea Itinera SpA — SC Retter Projectmanagement SRL, Porr Construct SRL, Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA, Asocierea SC Spedition UMB SRL — SC Tehnostrade SRL — Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA), Asocierea Tirrena Scavi SpA — Toto SpA Costruzioni Generali și Asocierea Trameco SA — Vahostav S.K. a.s. — Construcții Erbașu SA — East Water Drillings SRL.

Valoarea estimată a proiectului, fără TVA, este de 765.838.999,48 lei, iar durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de
luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

"Mâine se încheie termenul limită până la care operatorii economici pot depune oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu — Pitești, cuprinsă între localitatea Curtea de Argeș și actuala centură a municipiului Pitești", se menționează în comunicat.

Lotul 1 aferent secțiunii 1, cuprins între km 0+000 și km 13+170, va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la
vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem.

În continuare, traseul autostrăzii va traversa la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig — Marsa — Tălmaciu — Sadu, până în zona Boița, unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu — Pitești cu DN7.

Autostrada Sibiu — Pitești este o parte importantă a coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la Vest la Est.

AGERPRES/(AS — editor: Oana Tilică)

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective ClaudiuL

drbm wrote:
CNAIR: Nouă oferte pentru tronsonul de autostradă Sibiu-Boița; valoarea estimată a proiectului, 765,84 milioane de lei

https://www.agerpres.ro/economie/2017/10 ... 20-04-13
joi, 26 Oct 2017, 20:04

Nouă companii și asocieri au depus oferte pentru proiectarea și execuția primei secțiuni a autostrăzii Sibiu - Pitești, cuprinsă între Sibiu și Boița, valoarea estimată a proiectului, fără TVA, fiind de 765,839 milioane de lei, informează, joi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Potrivit unui comunicat al CNAIR, joi s-a încheiat perioada în care puteau fi depuse oferte pentru proiectarea și execuția tronsonului Sibiu — Boița (km 0+000 — km 13+170), care va traversa Carpații.

CNAIR a primit nouă oferte de la următorii constructori: Astaldi SpA, Construcții SA, Asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA — SC Pizzarotti SA, Asocierea Itinera SpA — SC Retter Projectmanagement SRL, Porr Construct SRL, Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA, Asocierea SC Spedition UMB SRL — SC Tehnostrade SRL — Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA), Asocierea Tirrena Scavi SpA — Toto SpA Costruzioni Generali și Asocierea Trameco SA — Vahostav S.K. a.s. — Construcții Erbașu SA — East Water Drillings SRL.

Valoarea estimată a proiectului, fără TVA, este de 765.838.999,48 lei, iar durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de
luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

"Mâine se încheie termenul limită până la care operatorii economici pot depune oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu — Pitești, cuprinsă între localitatea Curtea de Argeș și actuala centură a municipiului Pitești", se menționează în comunicat.

Lotul 1 aferent secțiunii 1, cuprins între km 0+000 și km 13+170, va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la
vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem.

În continuare, traseul autostrăzii va traversa la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig — Marsa — Tălmaciu — Sadu, până în zona Boița, unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu — Pitești cu DN7.

Autostrada Sibiu — Pitești este o parte importantă a coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la Vest la Est.

AGERPRES/(AS — editor: Oana Tilică)


Prea multi. Evaluarea ofertelor va dura foarte mult. In plus se vor incaiera (contesta) si va tine licitatia un timp nedefinit. Ar fi trebuit cu preselectie.

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/au-fost-depuse-8-oferte-pentru-sec%C8%9Biunea-5

Au fost depuse 8 oferte pentru secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Pitești
27 Oct 2017

Astăzi s-a încheiat perioada în care puteau fi depuse oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a autostrazii Sibiu - Pitești, cuprinsă între  Curtea de Argeș și Pitești (km 92+600 – 122+950).

Pentru aceasta secțiune, cu o valoare estimată, fară TVA de 1.834.035.567,66 RON, au fost depuse 8 oferte:

1. Astaldi SpA
2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd - Viaponte Rom SRL - Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA
3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA - Retter Projectmanagement SRL
5. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
6. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
7. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
8. Asocierea Trameco SA - Vahostav SK as - Construcții Erbașu SA - Vega '93 SRL - East Water Drillings SRL

Durata contractului este de 120 de luni din care 12 luni perioada de proiectare, 48 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Având în vedere noile prevederi legale în domeniul achizițiilor publice, valoarea propunerilor financiare este criptată în SEAP și poate fi accesată doar dupa finalizarea etapelor de evaluare a DUAE și a Propunerilor Tehnice.

Secțiunea 5 este amplasată în județul Argeș, are o lungime de 30.35 km, iar traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.

Informații suplimentare:

Pentru secțiunea 1 a autostrazii Sibiu-Pitești au fost depuse ieri 9 oferte:

1. Astaldi SpA
2. Construcții SA
3. Asocierea SC Impresa Pizzarotti&C SpA - SC Pizzarotti SA
4. Asocierea Itinera SpA - SC Retter Projectmanagement SRL
5. Porr Construct SRL
6. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA
7. Asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)
8. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali
9. Asocierea Trameco SA - Vahostav S.K. a.s. – Construcții Erbașu S.A. - East Water Drillings SRL

Valoarea estimată a primei secțiuni a autostrăzii Sibiu-Pitești, fără TVA este de 765.838.999,48 RON.

Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Lotul 1 aferent Secţiunii 1, cuprins între km 0+000 și km 13+170, va începe în zona localităţii Șelimbăr, la intersecţia cu centura Sibiu. Aliniamentul va continua la vest de DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii va traversa la vest de Tălmaciu, drumul judeţean DJ 105G, Avrig - Marsa - Tălmaciu – Sadu, până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la Vest la Est.

 


Re: Stiri, noutati, perspective abc_XC

Inca un pas mic realizat de CNAIR pentru autostrada Pitesti-Sibiu. Comunicatul oficial:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia-sec%C8%9Biunii-4-tigveni-curtea-de.
Proiectarea și execuția secțiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu – Pitești a intrat în linie dreaptă
În cursul zilei de 31 ianuarie 2019, CNAIR SA a transmis spre validare de către ANAP documentația de atribuire a contractului Proiectare și execuție Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș (km 81+900 - km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km tunel în zona de traversare a dealului Momaia.
Durata contractului va fi de 120 luni din care 16 luni perioada de proiectare, 44 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
După verificarea documentației de atribuire de catre ANAP și validarea acesteia, CNAIR SA va putea posta pe platforma informatică de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare împreună cu întreaga documentație.

 


Re: Stiri, noutati, perspective abc_XC

Comunicatul oficial CNAIR:http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/fost-desemnat-c%C3%A2%C8%99tig%C4%83torul-pentru-proiectarea-%C8%99i-4.
A fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lotului 1 al autostrăzii Sibiu - Pitești
În cursul zilei de astăzi, 6 martie 2019, CNAIR SA a finalizat procesul de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii "Proiectare și execuție autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 1 Sibiu - Boița, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170".
Prin urmare, CNAIR a desemnat caștigătorul contractului de proiectare și execuție ca fiind PORR CONSTRUCT SRL cu o valoare a propunerii financiare de 612.647.863,38 Lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 9,7 milioane euro fără TVA.

Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada de execuție a lucrărilor va fi de 36 luni.
Menționăm de asemenea că ofertantul declarat câștigator a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.

Obiectivul principal al contractului "Proiectare și execuție autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 1 Sibiu - Boița, km. 0+000 - km. 14+150 - Lot 1 km. 0+000 – km. 13+170" îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 1 - Lotul 1 în conformitate cu condițiile de contract FIDIC Galben.
Lotul 1 aferent Secțiunii 1 se întinde între km. 0+000 - km. 13+170, iar traseul autostrăzii va începe în zona localității Șelimbăr, la intersecția cu centura Sibiu. Aliniamentul se continuă la vest de Drumul național DN7, în paralel cu acesta, fiind amplasat într-o zonă colinară până la km 6, în zona localității Veștem. În continuare, traseul autostrăzii traversează la vest de Tălmaciu, drumul județean DJ 105G, Avrig - Marșa - Tălmaciu – Sadu până în zona Boița unde este prevăzut un nod rutier ce asigură conectivitatea temporară a autostrăzii Sibiu-Pitești cu DN7.

Procesul de semnare a contractului va putea fi inițiat doar după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii.
În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva noului rezultat al procedurii, CNAIR SA va trebui să aștepte soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractului.

 


Re: Stiri, noutati, perspective abc_XC

CNAIR ataca un lot de autostrada, primul care prevede si tunel. Sa vedem cine va castiga  :mrgreen:
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/proiectarea-%C8%99i-execu%C8%9Bia-sec%C8%9Biunii-4-autostr%C4%83zii-sibiu
Proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești a fost scoasă la licita

CNAIR SA a transmis spre publicare în cadrul platformei SICAP anunțul de participare aferent procedurii de atribuire a contractului "Proiectare și execuție Autostrada Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș".
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii Sibiu - Pitești, Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș (km 81+900 - km 91+761) în lungime de 9,86 km, din care 1,35 km aferenți tunelul Momaia.
Valoarea estimată a procedurii de atribuire este de 2.000.162.437,00 Lei fără TVA.

În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, din care 16 luni pentru activitatea de proiectare și 44 luni pentru execuția lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.
Termenul limita de depunere al ofertelor a fost stabilit pentru data de 14 mai 2019.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristi N

Ionut a descarcat si pus pe forum mare parte din documentatie. Sunt vreo 15 posturi in total cu planse si parti scrise si bonus o filmare aeriana facuta de CNAIR: link

 


Re: Stiri, noutati, perspective TibiV

Just for the record...

http://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/2404-14042019

Duminică, 14 aprilie 2019, la Palatul Victoria, în prezența doamnei Viorica Dăncilă, Prim-Ministrul României, și a Ministrului Transporturilor, domnul Răzvan Cuc a avut loc ceremonia de semnare a trei contracte pentru realizarea de proiecte de investiții în infrastructura de transport.

Primul contract încheiat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A - CNAIR cu Compania Porr Construct SRL vizează realizarea Secțiunii 1 Sibiu - Boița (km 0+000 - km 13+170) din Autostrada Pitești – Sibiu. Valoarea contractului este de 612.647.863,38 LEI fără TVA, echivalentul a 129 milioane Euro fără TVA, având un cost/ km de 10 milioane Euro fără TVA.
Lungimea totală a Secțiunii 1 Sibiu - Boița este de 13,17 km.
Durata de realizare a acestui contract este de 48 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare si 36 luni pentru execuția lucrărilor. Garanția lucrărilor este de 10 ani (120 luni).

Al doilea contract semnat de către CNAIR și Asocierea AKTOR S.A. – GRECIA - EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. ROMÂNIA se referă la proiectarea și execuția Lotului 3 al Autostrăzii Centură Sud a Municipiului București.

Valoarea contractului este de 853.422.022,52 lei, fără TVA (echivalentul a 180 milioane euro). Lotul 3 al autostrăzii de Centură București Sud va avea o lungime de aproximativ 18 km și este format din două sectoare de 15,46 km, respectiv 2,5 km.
Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 30 luni (2,5 ani) pentru execuția lucrărilor.
Autostrada de Centură București Sud va asigura conexiunea dintre autostrada A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța), pe coridorul IV Pan European.

Al treilea contract a fost cel semnat de către Metrorex și ALSTOM TRANSPORT S.A. are în vedere furnizarea “Sistemului de siguranță și automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranță îmbarcat pe tren și sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) inclusiv, Stația și Depoul Valea Ialomiței
Contractul în valoare de 112.923.292,72 lei, fără TVA va avea o perioadă de execuție de 9 luni.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tronsonul Pitești - Sibiu  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use