Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Culoare unice pentru tramvaie, autobuze și troleibuze

1201 posts, 314005 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 86
 
 

📖 Pagination options
Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Robert24

Multumesc pentru observatii!

Atentie, m-am referit STRICT la Sos. Bucuresti-Ploiesti (adica pana la PPL). Pe Kiseleff (sensul PPL-Arc) si pe Prezan e nevoie de banda pentru tranportul public!  :)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze andrei11

Astept sa se faca benzi unice pe :
- B-dul Unirii. ( aici sunt, dar nu sunt respectate ).
- B-dul Decebal. ( idem aceeasi situatie ca si pe B-dul Unirii. ) Pe Decebal este o imensa parcare.
- Mihai Bravu / Stefan cel Mare / Iancu de Hunedoara.
Sa vedem daca madam Firea are sau nu curajul.
Robert24 wrote:
Atentie, m-am referit STRICT la Sos. Bucuresti-Ploiesti (adica pana la PPL). Pe Kiseleff (sensul PPL-Arc) si pe Prezan e nevoie de banda pentru tranportul public!  :)

De acord  :!:

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze misterr

Trafic de cosmar la intrarea in Capitala, dupa introducerea "de test" a benzii unice RATB. "Doamna Firea ne-ati omorat" (VIDEO)

http://vid2.stirileprotv.ro/2017/05/22/61886996-2.mp4

A fost o dimineata de cosmar luni la intrarea in Bucuresti. Masinile au stat intr-o coloana kilometrica, dupa ce primarul Capitalei, Gabriela Firea, a vrut sa vada cum se circula daca exista un culoar unic pentru RATB.

Practic, soferii au fost nevoiti sa se limiteze la doua benzi, in loc de 3. Rezultatul insa a fost unul dezastruos. Drept urmare, autoritatile anunta ca au sistat implementarea acestui proiect pana cand se termina anul scolar.

Ora 9.30, Otopeni, DN1. Drumul national arata ca o imensa parcare. Masinile au inaintat cu 5 kilometri pe ora iar cei care au plecat dimineata spre serviciu au ajuns cu mare intarziere. Soferii nu au inteles initial ce se intampla insa in zona Fantanii Miorita s-au lamurit. Banda unica pentru RATB era functionala iar drumul se ingusta.

Solutia gasita de primarul Gabriela Firea pentru a nu aglomera Bucurestiul este sa ii impiedice pe cei care locuiesc in judetul Ilfov sa mai intre in Capitala. Suna ca o gluma insa nu este pentru ca asta se intampla in fiecare zi aici pe DN1. Se creeaza ambuteiaje din cauza benzii unice pentru mijloace de transport in comun, care restrictioneaza traficul de la 3 benzi la doua.

Exasperati de coada interminabila multi au intrat pe banda autobuzelor.

"Trebuie data afara neaparat."

"Foarte folositoare pentru autobuze, ca pentru noi tot aglomerat e. Ne-a terminat complet, doamna Firea ne-ati omorat complet."

Ideea initiala a fost ca transportul public sa fie folosit de locuitorii oraselor din judetul Ilfov, care muncesc in Capitala. Asadar o banda speciala pentru RATB ar fi asigurat un flux constant de autobuze. Numai ca mijloacele de transport in comun au ramas blocate in aceeasi coada la intrarea in Capitala. In martie, Gabriela Firea era optimista.

"Eu spun ca aceasta actiune va fluidiza foarte mult traficul sufocant din Bucuresti. Sunt convinsa ca prin inaugurarea benzilor pentru transpoortul in comun vom simti cu totii aceste efecte", spunea primarul.

Efectul a fost atat de puternic incat primaria a anuntat ulterior ca renunta la banda pentru RATB de pe DN1 pana la vara.

Autoritatile vor sa infiintete astfel de benzi pentru autobuze si troleibuze in toata zona centrala a orasului. Pe sapte artere vor fi instalati stalpi astfel incat circulatia mijlocaelor de transport in comun sa nu mai fie deranjata de ceilalati soferi. Numai ca sunt portiuni din care vor disparea spatiile de parcare de pe marginea drumului.

Apoi, Calea Dorobanti sau Bulevardul Magheru sunt artere deja aglomerate cu toate ca au cate doua sau trei benzi pe un singur sens. Gatuirea traficului va face sa creasca numarul de ore petrecute in trafic si, implicit, poluarea.

Comunicatul Primariei Capitalei

Primarul general al Capitalei arata, intr-un comunicat de presa transmis luni dupa-amiaza, ca urmare a testului realizat in aceasta dimineata "au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulatia transportului public", iar proiectul va fi implementat imediat dupa incheierea cursurilor scolare.

"Am solicitat tuturor institutiilor implicate in proiectul benzii unice ca demararea acestuia sa se faca intr-o perioada in care traficul este mai redus, respectiv imediat ce incepe vacanta elevilor. Pana atunci, vor fi luate toate masurile complementare care sa asigure eficienta acestui proiect, si ma refer atat la componenta de informare a populatiei, cat si la suplimentarea efectivelor de politisti locali si de la circulatie in intersectii. De asemenea, RATB va spori numarul de autobuze care circula pe liniile care vor beneficia de acest culoar si va infiinta noi linii preorasenesti care sa preia o parte dintre navetistii care vin zilnic in Bucuresti", arata primarul general, potrivit News.ro.

Gabriela Firea sustine ca acest proiect reprezinta solutia pentru descongestionarea traficului in Bucuresti.

Potrivit acesteia, studiile de mobilitate arata ca implementarea benzilor unice genereaza o crestere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor si o diminuare cu pana la 25% a timpilor de asteptare in statii, iar costurile de operare ale RATB se diminueaza semnificativ.

Primarul General mai spune ca a solicitat directiilor din cadrul Primariei Capitalei, ca masura provizorie, sa identifice terenuri la intrarile in Capitala (la capatul tramvaiului 21 si in zona Baneasa) unde cetatenii din Ilfov care lucreaza in Bucuresti sa isi poata lasa masinile pentru a folosi mijloacele de transport in comun. Aceasta masura se va lua pana in momentul in care se construiesc parcarile de tip park & ride.

Totodata, Primaria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public in comun cu Primariile Corbeanca, Snagov, Balotesti si Gruiu, astfel incat cetatenii din aceste localitati sa beneficieze de liniile RATB, mai spune sursa citata.

Primaria Capitalei mai transmite ca benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere: soseaua Bucuresti - Ploiesti, soseaua Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), bulevardul Constantin Prezan (pe ambele sensuri), Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bulevardul Dacia (pe ambele sensuri), Calea Dorobanti (sensul spre centru), intre bulevardul Dacia si Piata Lahovari, strada George Enescu - intre Piata Lahovari si bulevardul Magheru, bulevardul Magheru (sens spre periferie), intre C.A. Rosetti si Piata Romana si bulevardul Magheru (sens spre centru), intre Piata Romana si strada George Enescu.

In Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere: bulevardul Mihail Kogalniceanu – bulevardul Regina Elisabeta, Splaiul Independentei, portiunile dintre soseaua Cotroceni si bulevardul Eroilor si din dreptul Centrului Istoric, bulevardul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia, Calea Dorobanti, intre bulevardul Dacia si soseaua Stefan cel Mare, bulevardul Dacia, intre calea Dorobanti si strada Icoanei, Calea Grivitei, intre Piata Mures si strada Caraiman, pe sensul Gara de Nord, bulevardul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si Piata Charles de Gaulle.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Florinds

Robert24 wrote:
Atentie, m-am referit STRICT la Sos. Bucuresti-Ploiesti (adica pana la PPL). Pe Kiseleff (sensul PPL-Arc) si pe Prezan e nevoie de banda pentru tranportul public!  :)

Si eu la fel... Am vazut stirea cu cei care se plangeau si am bagat si traseul unde chiar e trafic RATB in aceeasi oala...

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze ClaudiuL

Ce se intampla daca se defecteaza un autobuz/troleibuz pe un culoar unic delimitat cu stalpisori galbeni ?
Raspuns posibil : Nu se defecteaza niciodata.
Ce fac autobuzele care au patruns pe culoar cand intalnesc un autobuz defect?
Raspuns posibil : Nu se va ajunge niciodata in aceasta situatie
Cum se remorcheaza ?
Raspuns posibil : Vezi mai sus
Alte intrebari ?
Da, biciclistii merg pe culoarul autobuzelor ?
Raspuns posibil : Sa ia autobuzul care-i va duce mai repede la destinatie

In alte orase sunt delimitate culoarele unice ca in Bucuresti ? Parca nu.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze cosminduru

Mai sunt cazuri, dar pe distante scurte:
https://www.google.ro/maps/@50.8500096,...!1e1?hl=en

Benzi unice trasate cu banda de vopsea nu se respecta, stalpisorii sunt un compromis intre borduri si nimic.
Banuiesc ca un autobuz in spatele celui defect nu ar avea greturi sa treaca peste stâlpisori din cauciuc sau plastic, rupându-i
Dealtfel soarta stâlpisorilor va fi cruda, vor cadea la datorie fie loviti de masini fie rasi la dezapezire.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze zapacitu

In loc sa arunce bani pe stalpisori, mai bine arunca bani pe camere video fixe, omologate metrologic, in baza carora se pot da amenzi.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze cris_m

ClaudiuL wrote:
Ce se intampla daca se defecteaza un autobuz/troleibuz pe un culoar unic delimitat cu stalpisori galbeni ?
Raspuns posibil : Nu se defecteaza niciodata.
Ce fac autobuzele care au patruns pe culoar cand intalnesc un autobuz defect?
Raspuns posibil : Nu se va ajunge niciodata in aceasta situatie
Cum se remorcheaza ?
Raspuns posibil : Vezi mai sus
Alte intrebari ?
Da, biciclistii merg pe culoarul autobuzelor ?
Raspuns posibil : Sa ia autobuzul care-i va duce mai repede la destinatie

In alte orase sunt delimitate culoarele unice ca in Bucuresti ? Parca nu.


Care stalpisori? Sa fim seriosi, cat credeti ca vor rezista? Mai mult de 1 luna nu cred :roll: Rezulta ca nu e nici o problema cu vehiculele defecte, vor putea fi ocolite foarte elegant si rapid :) Pentru biciclisti se mai fura putin din latimea benzilor masinilor si gata, voila pista de biciclete :bere:

Problema asta cu benzile unice tine strict de curajul doamnei. Din moment ce isi doreste enorm inca un mandat, intuitia mea imi spune ca nu o sa vrea sa ii supere pe automobilisti... (cu amenzile nici nu se pune problema)

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze Florinds

Chiar daca nu rezista, se vor monta altii. ;) Sunt un fel de marca inregistrata.
Tibi, la cum merge treaba, adica spre blocaj total la ora de varf, cred ca soferii vor fi primii care vor vrea aceste benzi. Este ultima sansa sa ii forteze pe cei care nu au nevoie neaparat de masina sa ia RATB-ul, metroul, microbuzul de la firma sau chiar trenul. Dupa parerea mea, si microbuzele sau autobuzele operate de privati ar trebui sa aiba acces pe benzi, ajuta la eliberarea traficului.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze cosminduru

cris_m wrote:
ClaudiuL wrote:
curajul doamnei. Din moment ce isi doreste enorm inca un mandat


Ma indoiesc, mandatul actual la PMB al doamnei Pandele este 100% un vector de imagine pentru adevarata treapta, candidatura la Presedintie. Dealtfel tot ce a facut intr-un an de mandat este numai vorbaraie goala, promisiuni si butaforii; preconizez ca asa va si continua timp de inca 2 ani. Este evident ca nu are de gand sa faca nimic concret, si chiar daca ar vrea nu ar putea, fiind depasita si total incompetenta. Sa speram totusi ca in acesti 2 ani si ceva nu se distruge complet orasul.  :popa:

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  

Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze ClaudiuL

Si intarzierea lucrarilor de infrastructura poate distruge orasul. Unde eram acum daca nu se moderniza linia 41, pasajele din zona Baneasa, pasajul Basarab, pasajul Mihai Bravu ? Nu mai vorbesc de arterele create in secolul trecut.

Ma mira ca nu se rasteste la MT sa termine odata metroul. Silenzio stampa absolut.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze alex230ro

ByOnu wrote:
Foarte bine argumentat, pertinent si gandit la rece mesajul lui Robert.  :bere:

Totusi am o remarca de facut, nu neaparat la adresa mesajului ci la adresa mai multor mesaje care s-au scris aici. Unii dintre noi induc faptul ca intre Baneasa si Charles de Gaulle (mai pe romaneste Metrou Aviatorilor, ca acesta este punctul de interes pentru majoritatea calatorilor) se circula bine inainte cu autobuzul. Nimic mai neadevarat. Am circulat cu autobuzul pe traseul respectiv dupa deschiderea Pasajului PPL si stateam in cuptoare marca Euro 3 mai ceva ca lupul din poveste, in timp ce ne miscam cu viteza melcului in blocaje interminabile. Trebuie sa ajungem la un consens, altfel cineva dintre noi minte, poate eu sunt acela. Chiar se circula atat de bine intre Aviatorilor si Baneasa? :shock:

Am luat anul trecut pe un strain de la Otopeni, zborul Istanbul - Bucuresti durase in jur de o ora, iar noi am facut cu 783 Otopeni - Universitate in 1h 20 min, pe ceas! Stat in picioare, printre bagaje voluminoase, intr-o caldura sufocanta si fiind constant facuti sardea de locuitorii din Otopeni care tot urcau in statiile din localitate. Recunosc ca am prins si zile mai bune pe Otopeni - Universitate, cel mai bun timp (in orice directie) fiind de 50 min. Daca asta inseamna circulat bine, atunci eu va spun ca se circula foarte bine! :lol:

Benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere:
- Bd. Magheru (sens spre periferie) intre C.A. Rosetti si Piata Romana
- Bd. Magheru (sens spre centru) intre Piata Romana si str. George Enescu



Uite aici un subiect de discutie - de ce doar atat? Magheru si Balcescu trebuie sa aiba banda unica in integralitate. Vorbim totusi despre o artera cu 8 benzi! Daca nici aici nu renuntam la doua, atunci unde?

O alta idee, ar trebui infiintata sau redirectionata una dintre liniile care circula in prezent pe Dorobanti, pe traseul lui 783, respectiv Romana - Victoriei - Charles de Gaulle - traseul de baza. De ce se incapataneaza sa inghesuie toate liniile pe Dorobanti?


Ma leg doar de bucata Baneasa - Charles de Gaulle - si repet Baneasa pana la pasaj PPL se circula decent catre foarte bine,dupa PPL incepe coada in general.E o tampenie sa faci culoar unic acolo unde se circula bine,mai ales ca in ce se castiga pe tronsonul ala se pierde in urma.

 


Re: Culoarele unice pentru tramvaie, autobuze si troleibuze TibiV

alex230ro wrote:
E o tampenie sa faci culoar unic acolo unde se circula bine,mai ales ca in ce se castiga pe tronsonul ala se pierde in urma.

Si ce-ai fi vrut ?!?!?!...
Primarul general a facut banda unica unde a vazut ca este mai simplu de facut, NU unde este necesar...

 


  • ClaudiuL
  • Posted:
  •  


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26  ... 86
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use