MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Tipuri de rebrusare

31 posts, 18538 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Tipuri de rebrusare andrei11

In acest topic vom discuta despre tipurile de rebrursare ale retelelor de metrou.
Va rog sa interveniti in discutie.
Eu cunosc 5 tipuri de rebrusare ( exceptând cele provizorii ).
Le vom analiza pe rând.
Evident ca exista avantaje / dezavantaje pentru fiecare tip de rebrusare, le vom explica pe fiecare in parte când ajungem la tip cu exemplificarea.
Subliniez ca diversele tipuri de rebrusare au mai fost discutate in cadrul forumului dar ele sunt dispersate si greu de găsit, de aceea m-am gândit sa deschid un topic separat.
________________
DEX :
REBRUSMÉNT, rebrusmente, s. n. Schimbare a direcției și a sensului de mișcare a unui tren prin întoarcerea locomotivei și legarea ei la capătul opus al șirului de vagoane. – Din fr. rebroussement.
sursa: DEX '98 (1998)
12345.jpg (80.34 KB; downloaded 8706 times)

 


Re: Tipuri de rebrusare TibiV

Sincer sa fiu mie mi se pare ca "1 dreapta" este mai "inrudit" cu "2" decat cu "1 stanga"...
Poate gresesc...  :?:

 


Re: Tipuri de rebrusare andrei11

Răspuns greşit  :mrgreen:
N-am facut desenul la intâmplare...Primul rând apartine numarului 1 ( si dreapta si stânga ).
Esential : distanta a ( din desenul 1 stanga ). Nu am pus-o si in desenul 1 dreapta dar se subîntelege ca ea exista si in 1 dreapta.
Si dupa aceea trebuie sa plecam de la rolul  unei rebrusari :
1) Evident rolul principal este sa putem intoarce trenul in sensul opus...
Dar rebrusarea mai indeplineste si alte doua roluri importante :
2) Regleaza timpii de plecare ale trenurilor din statie conform diagramei.
3) Tampon in cazul unei perturbari majore.
Asadar un rebrusment trebuie sa asigure toate cele 3 puncte prezentate de mine aici...
_____________
Exista rebrusari cu conflict intre directii ( 1a / 1b ; 2 si 3 ) si rebrusari fara conflict ( 4 si 5 ). Dar fiecare varianta are avantaje / dezavantaje. Depinde de ce urmaresti, de banii pe care-i ai si de spatiul in care poti sa te desfasori ca si exploatare...
_______________
In continuare voi explica schemele teoretice. Am luat ca si ipoteza de lucru doua linii de serviciu ( deci orice linie in afara liniilor curente ) dar evident ca teoria poate fi adaptata la oricâte linii de serviciu.

 


Re: Tipuri de rebrusare TibiV

andrei11 wrote:
N-am facut desenul la intâmplare...Primul rând apartine numarului 1 ( si dreapta si stânga ).

Era si greu sa recunosti in dreapta Dristor 2.... :D

 


Re: Tipuri de rebrusare andrei11

- In varianta 1 stânga principalul avantaj este ca exista 2 linii de stocare / rebrusare.
Asa cum am mai precizat aici prezentam situatii teoretice, in loc de 2 linii pot fi 3, 4, sau câte vreti voi. 4 linii sunt de exmplu  laPipera / M 2.In schimb lastatia Berceni exista o singura linie de rebrusare si una singura de stocare.
Pe anumite directii exista conflict de trafic. ( Metrourile trebuie sa se astepte intre ele ).
Peronul de sosiri este cu degajare rapidă.
- In varianta 1 dreapta există conflicte de trafic pe anumite directii, exista si linii de stocare.
Nu exista peron de sosiri cu degajare rapida, in schimb exista 2 peroane de sosiri in loc de unul.
_________________________
Ca si costuriprincipalul dezavantaj este existenta spatiului de rebrusare ( varianta 1 stanga spatiul notat cu a) sau de stocare ( varianta 1 dreapta ), ceea ce face ca aceasta solutie sa fie mai scumpa decât solutia 2.

 


Re: Tipuri de rebrusare rosetti61

In varianta 1 stanga trenul vine la un peron si pleaca de la celalalt, indiferent cum se face intrarea in rebrusment, in varianta 1 dreapta trenurile intra la oricare din peroane, cu plecare de la acelasi peron
varianta 4 este specifica metrourilor construite dupa model sovietic - Rusia si tarile satelitare, se intalneste si la Praga. Rebrusmentul dintre sensurile active poate fi cu linie simpla sau cu linie dubla.
Varianta 5, cu bucla se intalneste la Paris si New York - la Paris nu stiu daca se mai foloseste insa la New York exista doua astfel de capete in functiune - vechea statie City Hall (inaugurata la 27.10.1904, capatul primei linii de metrou City Hall - 145th st.), unde "intoarce" metroul 6, statie care a fost inchisa traficului de calatori in 1945 tocmai din cauza curbei stranse ce nu mai putea acomoda noile tipuri de vagoane introduse in circulatie. Alta bucla in functiune este la South Ferry, o bucla dubla unde se foloseste cea exterioara.

 


Re: Tipuri de rebrusare mcosmin

Varianta 4 e rebrusarea rapida, de capacitate mare. Nu cred ca este specifica unei tari anume.

 


Re: Tipuri de rebrusare subway guru

Andrei, eu zic sa imbogatesti colectia si cu alte variante din schemele alea .ru

 


Re: Tipuri de rebrusare zapacitu

mcosmin wrote:
Varianta 4 e rebrusarea rapida, de capacitate mare. Nu cred ca este specifica unei tari anume.

Cu o sapatura de 250m pe 20m cred ca se poate transforma ce e dupa Pipera in asa ceva.

 


Re: Tipuri de rebrusare mcosmin

Degeaba daca nu au ambele capete asa. Teoretic la Berceni e mai usor ca nu trebuie sa sape dar poate nici acolo nu e loc.

 


Re: Tipuri de rebrusare subway guru

Pipera NU a fost gandita sa aiba posibilitate de extensie spre ai lu' nea Pandelica...

 


Re: Tipuri de rebrusare andrei11

:?:
Sa nu spui ca la capatul rebrusmentului este vreo cladire...Si asa cred ca se poate rezolva, cu ceva stress.

 


Re: Tipuri de rebrusare zapacitu

De la Pipera nu e obligatoriu sa o ia "la stanga". Pot merge si "la dreapta" apoi pe sub Petricani pana la Doamna Ghica si Pantelimon, pentru jonctiune cu M7 si M5. Stiu ca e stiintifico-fantasmagoric, insa din cate am putut eu observa nu impiedica nimic extinderea. Poate chestii de genul canalizare, LES sau padure de fibre optice, insa astea se muta.

Pe directia liniilor e cladirea Pipera Business Tower (am impresia ca rebusarea actuala "se termina" direct spre subsolul respectivei cladiri), insa nimic nu impiedica fizic reorganizarea liniilor (translatare stanga ~15m in 100m) astfel incat sa se evite subsolul cladirii si sa se inscrie sub zona de retragere a cladirilor fata de bd. Dimitrie Pompei (zona rezervata cel mai probabil pentru o eventuala extindere la 4 benzi + tramvai in ax a respectivului bulevard. E loc si pentru o curba ampla la dreapta pentru inscriere sub Petricani - in ciuda numarului imens de cladiri construite.

In fine, ideea e ca daca se vrea, se poate. Se vrea? Nu cred :)

 


Re: Tipuri de rebrusare Florinds

Eu sunt fan exemplul 5, dar iti trebuie mult spatiu in toate directiile. Ar merge o parcare in spirala deasupra... Mai e dezavantajul tocirii mult mai rapide a sinelor din cauza fortei centrifuge... Dar ca viteza practic nici nu permite odihna. Ar merge pentru trenuri fara mecanic sau mecanicul sa se odihneasca un inteval sau doua si sa ia alt tren.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419396 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use