Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Coridorul IV

360 posts, 137628 views
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26
 
 

📖 Pagination options
Coridorul IV TibiV

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-25082016-1#/0
Stadiul forajelor pentru autostrada Sibiu – Pitești

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale anunță că studiile geotehnice necesare autostrăzii Sibiu - Pitești sunt în plină desfăşurare.  În perioada 24.08.2016 - 25.08.2016, reprezentanții CNADNR au efectuat o vizită în teren pentru verificarea mobilizarii prestatorului cu privire la ritmul lucrărilor de forare.

Astfel, s-a constatat la fața locului că instalațiile de foraj necesare sunt mobilizate iar prelevarea probelor de pământuri, descrierea litologică a acestora, etichetarea, împachetarea și transportul lor de pe amplasamentele forajelor către laboratoarele de analiză se fac respectându-se prevederile standardelor și a normativelor în vigoare.

Secțiunea 1 Sibiu – Boița:
Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 75 %.

Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești
Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 80%.

Secțiunea 4 Valeni – Curte de Argeș
Investigațiile geotehnice în teren sunt realizate în proporție de aproximativ 35 %.

Precizăm că Studiul Geotehnic Preliminar pentru Sectiunea 1 si Sectiunea 5 a fost predat in data de 12.08.2016, acesta fiind, la momentual actual, în analiza CNADNR.


O precizare/completare interesanta pe FB aceleiasi CNADNR, insotita insa si de poze:

https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1737503169843088

Stadiul forajelor pentru autostrada Sibiu – Pitești.
Pentru Sectiunea 2 Boita-Racovita si Sectiunea 3 Racovita-Valeni nu a fost inca aprobat traseul final al autostrazii.
Traseul va putea fi avizat dupa finalizarea Raportului de Analiza Multicriteriala etapa 2, Raport care a fost revizuit de catre Proiectant si este in analiza la CNADNR si Jaspers.

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV sss

S-a stabilit traseul A1, intre Pitesti si Sibiu, conform http://www.romania-actualitati.ro/exclu...ibiu-96532

'Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a stabilit astăzi varianta finală a traseului Autostrăzii  Pitești-Sibiu, prioritatea zero la Ministerul Transporturilor.

Astfel, din cele șapte variante inițiale de traseu astăzi în CTE (Consiliul Tehnic Economic) a fost selectată varianta 1 care va merge paralel cu DN 7 Valea Oltului din apropiere de localitatea vâlceană Racovița și presupune mai puține tuneluri în zona de munte.

În total, Autostrada A 1 Pitești-Sibiu va avea cel puțin șase tuneluri și 10 noduri rutiere. Cele mai lungi tuneluri vor fi la Poiana 1,7 km., Curtea de Argeș 1,3 km., Lazeret două tuneluri de 1,5 km. și Robești 900 m.

Până la sfârșitul anului vor fi finalizate studiile de fezabilitate pentru cele două loturi dinspre Pitești respectiv Sibiu iar următoarele trei tronsoane vor fi predate în vara anului viitor.

Următoarea etapă a celei mai așteptate autostrăzi din România va fi scoaterea la licitație a proiectului tehnic pentru cele două loturi cu studii de fezabilitate finalizate după care urmează licitarea contractului de execuție.

Autostrada A 1 Pitești-Sibiu (cu termen estimat de finalizare 2021) are o lungime de 116 km.,  costă aprox. 1,6 miliarde de euro și este finanțată din fonduri europene. Este ultima secțiune de autostradă fără contract de construire de pe coridorul european Nădlac 2 –Constanța.'

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV sss

CNAIR confirma suspendarea actualizarii studiului de fezabilitate pentru Pitesti-Sibiu. Motivul oficial este ca in perioada de iarna nu se pot realiza foraje, dar am dubii...  :?
http://www.capital.ro/cnair-cofirma-sus...ocume.html

 


Re: Coridorul IV shoppy

Forajele vin aiurea pe camp, daca este zapada atunci problema este accesul.

 


Re: Coridorul IV TibiV

sss wrote:
Motivul oficial este ca in perioada de iarna nu se pot realiza foraje, dar am dubii...  :?

Vorbim de zona montana. Acolo este greu sa urci si vara. Cum crezi ca te poti misca cu utilaje de foraj prin zapada de 2 metri ?...
La munte zapada nu se topeste complet nici in aprilie.

Uite si comunicatul oficial: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-06022017-0
Comunicat de presă 06.02.2017

Contractul "Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu - Piteşti" a fost atribuit prin procedura de licitaţie publică deschisă Asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti - Tecnic Consulting Engineering România SRL, (Lider de Asociere Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucureşti).

Finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri de Coeziune (FC 85%) și Bugetul de Stat (GOR 15%). Contractul  are o durată de implementare de 17 luni.

CNAIR SA a supus dezbaterii publice cele 5 variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu - Piteşti, încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate. Acest fapt are drept scop realizarea unei cât mai bune cunoaşteri a proiectului, a locului, a condiţiilor de care Proiectantul ar trebui să ţină seama. Pentru aceasta, CNAIR SA a făcut public proiectul cu cele 5 variante pe site-ul companieişi pe forum.cnadnr.roşi, de asemenea, a declanşat discuţii cu autorităţile localeşi cu toţi cei interesaţi.                                                                                

Având în vedere importanţa acestui proiect, autostrada Sibiu - Piteşti, la nivelul companiei s-a înfiinţat încă de anul trecut colectivul de lucru - Unitatea de Implementare pentru Revizuirea/ Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu - Pitești". Această Unitate în cadrul căreia au fost desemnați 18 angajați ai CNAIR de diferite specializări, va urmări procesul de realizare a SF-ului și, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de U.E.

Pentru realizarea Studiului de Fezabilitate în parametrii de maximă eficienţă, în luna decembrie 2016, compania a decis suspendarea contractului pentru o perioadă de 3 luni întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigaţii de teren, în special studii geotehnice.

Având în vedere că această autostradă este imperios necesară, compania îşi rezervă dreptul şi obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru ca Studiul de Fezabilitate să fie realizat conform tuturor standardelor tehnico-economice astfel încât realizarea propriu-zisă a  proiectului să fie făcută în termenii stabiliţi.

În cadrul CTE-CNAIR din noiembrie 2016 a fost avizat traseul pentru ultimele secţiuni ale autostrazii Sibiu - Piteşti, după cum urmează:
•Secţiunea 2  (Boiţa – Racoviţă, de la km 15+000 la km 43+000);
•Secţiunea 3 (Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000).

Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este:
•Secțiunea 1, Sibiu - Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (Defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente;
•Secțiunea 2, Boița - Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;
•Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea   autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
•Secțiunea 4, Văleni - Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
•Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului;
•Secțiunea 6, această secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV sss

Corect! In cazul stabilirii traseului pentru zona care traverseaza muntii in noiembrie 2016, chiar nu se putea lucra la foraje pe timp de iarna!  :bere:

 


Re: Coridorul IV abc_XC

În urma dispoziţiilor Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, a fost predată companiei documentaţia tehnică aferentă Studiilor de Fezabilitate pentru secţiunile 1 şi 5 din cadrul contractului privind Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru "Autostrada Sibiu – Piteşti".

Acestea sunt:
   Secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, km 0+000 – km 14+150;
   Secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti km 92+600 – km 122+950.

CNAIR SA evaluează studiile în ceea ce priveşte conformitatea cu standardele, normativele şi legislaţia în vigoare, precum şi verificarea privind implementarea observaţiilor anterioare emise de companie.

Sursa este CNAIR: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-presa-16032017-0

 


Re: Coridorul IV andrei11

Sincer eu m-am plictisit de cele 2 autostrazi, Pitesti - Sibiu si Bucuresti - Brasov. A, da, si de Centura Bucurestiului. ( A 0 ) ? De ce i-o spune A 0 habar n-am.

 


Re: Coridorul IV shoppy

S-au luat dupa unguri, centura Budapesta este M0.

 


Re: Coridorul IV Celestin Draganescu

Singura diferenta este ca M0 exista de multi ani.

 


Re: Coridorul IV zapacitu

A0 pentru ca 0 seamana cu un inel. M0 il faceau in 2012 de la 2 benzi pe sens la 3-4 pe sens.

Iar cele doua autostrazi (una necesara - A1 si una inutila - A3)... eu m-am plictisit de non-stiri legate de el. Progres, ceva, concret? Nem!

 


Re: Coridorul IV drbm

Ministrul Transporturilor are din nou probleme cu autostrada Lugoj – Deva

https://www.google.ro/amp/www.tion.ro/m...899996/amp
18. septembrie 2017 13:10

După ce a reziliat parţial contractul pe un tronson din autostrada Lugoj -Deva despre care se ştia oricum că va avea un nou constructor, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, e din nou supărat pentru lucrările de pe acest drum rapid aflat veşnic în construcţie. De această dată în colimator este constructorul lotului 3, despre care oficialul spune că lucrează … dezordonat.


Cele mai noi probleme descoperite de ministrul Transporturilor la cea mai mare lucrare de infrastructură din zona de vest a României, autostrada dintre Lugoj şi Deva, se referă acum la lotul 3. După ce o vizită de lucru a dus, într-un exerciţiu mai mult de imagine, la rezilierea parţială a contractului de construcţie pe un tronson din lotul 2 care oricum urma să fie relzilitat, acum ministrul Cuc e supărat pentru lotul 3. De această dată spune că sunt probleme de calitate pentru că firma constructoare ar fi dezordonată pentru că lucrează cu 29 de subcontractori. La Constanţa, Cuc a vorbit despre acest lot 3.

„Pe unele şantiere de autostrăzi, lucrurile merg foarte bine, însă avem probleme de calitate pe unul dintre loturi, mă refer la lotul 3 Lugoj-Deva, unde avem un constructor pe care îl monitorizez îndeaproape, este un constructor despre care am mai spus că lucrează foarte dezordonat, are 29 de subcontractori. Am avut probleme la terasamentul autostrăzii şi nu vreau să risc să punem în folosinţă un lot de autostradă şi să repetăm episodul de la Sibiu-Orăştie, lotul 1, şi să avem probleme la terasamente, adică să se surpe autostrada. În acest sens, am rugat atât constructorul, cât şi consultantul să monitorizeze foarte atent calitatea lucrărilor’, a declarat Răzvan Cuc.

Dintre toate cele trei loturi aflate în construcţie, cel cu numărul 3 este cel mai avansat. Aici au fost realizate 74,5 la sută dintre lucrări, acest procent fiind consemnat la jumătatea lunii august, după ce cu o lună în urmă valoarea anunţată depăşea 80%. În urma unor verificări, inspectorii de la Drumuri au constatat că o serie de lucrări nu erau conforme şi s-a ajuns în situaţia în care a fost redus procentul de realizare. Tot pe acest lot constructorul a fost pus în imposibilitatea de a lucra la nodul rutier de la Holdea, un nod introdus ulterior în proiect pentru ca lotul 3 să poată fi utilizat chiar dacă celelalte nu vor fi finalizate. Aici, cei de la Ministerul Transporturilor au emis o hotărâre pentru expropierea unui teren necesar noului nod, problema fiind că în urma neatenţiei a fost trecută în hotărârea de guvern o altă parcelă de teren, aflată la ceva distanţă de nod. Ulterior, greşeala a fost remediată şi astfel s-a putul lucra şi la acest nod.

 


Re: Coridorul IV Puss in Boots

Pana nu o bagam pe "Ana" in autostrada, drumul o sa fie vesnic in constructie. Ne trebuie niste Ane pentru toate sectoarele de autostrazi, poate asa "prinde" asfaltul  :lol:

 


Re: Coridorul IV George

Pana la a o zidi pe Ana poate scapam de cuc... :lol:

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420711 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use