Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

675 posts, 231380 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective telvanni

Si sa va mai spun eu ceva...in cazul in care v-a scapat:"Circa 2.800 de şoferi ar putea fi rugaţi să tragă pe dreapta pentru a completa, în 10 minute, un chestionar privind rutele folosite în perioada concediilor"
Doamne...se repeta de 4 ori acest lucru in articol.€

 


  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective darknight

Am stat o ora la o coloana imensa de masini din cauza chestionarelor :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mrs

Berceanu: Guvernul are bani pentru proiectele de infrastructură aflate în lucru

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a spus, joi, că Guvernul are fonduri pentru a cofinanţa toate proiectele de infrastructură rutieră aflate în lucru şi a afirmat că anul viitor România va atrage importante sume de bani pentru Programul Operaţional Sectorial de Transporturi, scrie Mediafax.

Declaraţiile au fost făcute pe şantierul centurii ocolitoare a Sibiului, unde ministrul Transporturilor a făcut, joi, o vizită împreună cu premierul Emil Boc.

"În clipa de faţă avem acoperite toate sumele pentru a cofinanţa lucrările care anul acesta intră la finanţare. Anul viitor în mod sigur o să fie trageri din fonduri europene la Programul Operaţional Sectorial (POS) de transport foarte mari. POS-ul de transport nu seamănă neapărat cu celelalte, noi nu avem o prefinanţare, pe de-o parte şi pe de altă parte lucrările sunt toate lucrări foarte mari care se aprobă la Bruxelles. Ştiţi că sub 50 milioane se aprobă în ţară şi peste se aprobă acolo. La noi toate lucrările, fiind mari, se aprobă la Bruxelles şi sunt lucrări foarte complexe, care necesită foarte multe avize de mediu, arheologie şi altele", a declarat Berceanu.

Acesta a afirmat că toate porţiunile de şosea aflate în lucru, de la Nădlac până la Sibiu, sunt acoperite cu finanţare, iar de la Ploieşti la Marea Neagră se lucrează şi sunt promisiuni de la constructori că unele drumuri vor fi practicabile la sfârşitul anului viitor.

În completare, premierul Emil Boc a spus că în iunie anul viitor vrea să se meargă de la Piteşti la mare pe autostradă.

În plus, premierul s-a declarat mulţumit de lungimea şoselelor în regim de autostradă date în folosinţă în ultimii doi ani.

"În doi ani, am dat în folosinţă 42 de kilometri din Autostrada Transilvania şi aceşti 17,5 kilometri în regim de autostradă de la Sibiu, care face parte din Coridorul IV European. Cei care spun că actualul Guvern nu a făcut nimic în materie de autostrăzi să compare datele cu cele ale guvernelor anterioare şi vor avea o supriză", a spus Boc.

Emil Boc şi Radu Berceanu s-au declarat mulţumiţi de stadiul lucrărilor la varianta de ocolire a municipiului Sibiu şi au cerut constructorilor ca acestea să fie finalizate până în decembrie 2010.



http://www.romanialibera.ro/actualitate...97610.html


nice joke  :D€

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

Radu Berceanu: „Indiferent cine e ministru, tot 40 km de autostradă se fac anul acesta

Şeful de la Transporturi a comparat miniştrii cu jucătorii de fotbal, care pot fi oricând înlocuiţi de antrenor

Indiferent cine va fi ministrul Transporturilor, românii vor avea parte de 40 kilometri de autostradă până la sfârşitul anului, a dat asigurări miercuri Radu Berceanu, ministrul de resort. "În privinţa autostrăzilor, până la sfârşitul anului, indiferent cine va fi ministru, vom finaliza vreo 40 şi ceva de kilometri de autostradă. Aş fi avut posibilitatea să finalizez anul asta vreo sută şi ceva de kilometri de autostradă, fără restricţiile bugetare", a declarat ministrul Berceanu, într-o conferinţă de presă. Astfel, el a precizat că vor fi finalizaţi 12 kilometri din Autostrada Transilvania, 17,5 km din drumul de centură al Sibiului, plus 10-12 kilometri - fără a putea fi utilizaţi - pe ruta Bucureşti-Ploieşti. Pe lista prezentată de Berceanu se află şi centura de Nord a Capitalei, cu o lungime de 21 de kilometri, cu 4 benzi, "o lucrare mai dificilă decât o autostradă". Subiectul remanierii guvernamentale nu a fost ocolit de şeful de la Transporturi, care a comparat miniştrii cu jucătorii de fotbal care pot fi oricând înlocuiţi, fără justificare. "Un ministru e ca un jucător pe terenul de fotbal. În orice moment, antrenorul îl poate chema din diverse motive care nu i se explică sau nici nu trebuie să îi fie explicate. Prim-ministrul va analiza activitatea mea şi va face propunerile preşedintelui", a spus Berceanu. El a arătat că a încercat să îşi facă treaba cât a putut de bine. "Sunt de prea multă vreme soldat disciplinat al PDL ca să mai fiu afectat de suişuri şi coborâşuri şi mi-e greu să mai am emoţii", a conchis Berceanu.€

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mrs

Sa-i uram bine ai venit noii vechi doamne ministru! :twisted:
http://www.realitatea.net/boagiu-numire ... 40090.html

interesanta si scrisoarea deschisa a tipului:
http://www.promotor.ro/noutati-auto-edi ... ri-7095350

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Mrs wrote:
interesanta si scrisoarea deschisa a tipului: http://www.promotor.ro/noutati-auto-edi...ri-7095350


Şi linkul site-ului oficial al lui Buhnici, care nu are acea reclamă la un automobil care nu se închide nici dacă dai click pe ea: http://www.buhnici.ro/2010/09/03/stimata-anca-boagiu/€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

„Întăbularea” autostrăzii hunedorene Brănişca-Orăştie, pe ultima sută de metri

Lucrările ce ţin de dezmembrare,  întăbulare, parcelare, sau emitere de titluri în cazul autostrăzii hunedorene sunt aproape gata. Peste 2000 de proprietari hunedoreni expropiaţi aşteaptă despăgubirile de la stat.
Potrivit lui Lucian Dragomir, director la Oficiul judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Hunedoara,  tronsonul  de autostradă  care va trece prin judeţul Hunedoara dinspre Lugoj  afectează cinci localităţi, Brănişca, Ilia, Gurasada, Dobra şi Şoimuş.  "În afară de Ilia,  unde înscrisurile sunt realizate în proporţie de 80 la sută, în toate celelalte zone documentaţia este finalizată pentru acest tronson", a precizat Lucian Dragomir. Pentru Deva-Orăştie, situaţia este similară.
Potrivit sursei citate,  circa 2300 de proprietari aşteaptă ca odată cu începerea lucrărilor la tronsonul de autostradă Deva-Orăştie, să obţină şi despăgubirile pentru terenul luat în vederea amenajării arterei de circulaţie.

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara...66681.html€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Braşov: Ocolitoarea Săcelelor a fost deschisă circulaţiei

Artera de circulaţie a fost deschisă ieri, la prânz, şi drumul se întinde pe o porţiune de 4,5 kilometri. Vineri, se va lua în discuţie cel de-al doilea tronson al ocolitoarei, când, la Braşov, va sosi noul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu.
Ocolitoarea Săcelelor se va numi DN1 A şi va începe de lângă ocolitoarea municipiului Braşov, care are câte o bandă pe sensul de mers şi se termină la drumul care merge spre Tărlungeni. De aici maşinile ajung în municipiul Săcele, în zona cartierului Electroprecizia, şi se iese apoi în cartierul Gârcini şi apoi spre Cheia.  Astfel, traficul greu va fi eliminat din oraş.
„Municipiul Săcele avea foarte mare nevoie de această ocolitoare. Până acum DN 1A trecea prin mijlocul oraşului, iar în zona veche casele au chiar şi 100 de ani. Acestea sunt cel mai grav afectate de traficul greu care traversa localitatea. Ca să nu mai punem la socoteală poluarea cu praf, dar şi cea fonică", a declarat primarul municipiului Săcele, Radu Nistor, citat de www.bzb.ro
Potrivit sursei citate, ocolitoarea are o fundaţie de 90 de centimetri, peste care sunt turnate trei straturi de asfalt. Lucrarea este executată pentru o masă a maşinii de 11,5 tone. Valoarea totală a lucrării este de 1,09 milioane de euro.
Lucrările la ocolitoarea Săcelelor au început în urmă cu mai bine de doi ani, cu o lună înainte de campania electorală locală din 2008.

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Br...66452.html€

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mrs

Fara niciun alt comentariu, luati-va ceva timp (daca nu ati vazut emisiunea deja) si urmariti emisiunea lui Tatulici. Se gaseste aici:
http://andreiciurcanu.wordpress.com/201 ... ima-sansa/

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mrs

Toate autostrăzile au întârzieri în construcție

Construcția de autostrăzi din România bate pasul pe loc, anunță reprezentanții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI). Toate contractele suferă întârzieri din lipsa banilor, după cum se scuză autoritatile.

„Tronsonul București-Ploiești trebuia finalizat. Dar din lipsa de fonduri nu am reușit. Îl vom prinde în bugetul 2011”, a explicat Eusebiu Pistru, secretar de stat în MTI.

Potrivit acestuia, mai sunt necesare 100 de milioane de euro pentru a realiza restul de 40% din lucrare. Tot în întârziere se află și centura Aradului de 12 kilometri, dar și porțiunea Arad – Timișoara de 35 de kilometri. Acestea ar fi trebuit finalizate în 2011, dar autoritățile nu văd posibilă realizarea înainte de începutul lui 2012 „Au fost întârzieri din cauza proiectanților și a durat mult organizarea de șantier” se scuză Pistru. Reprezentanții MTI verifică acum  toate contractele existente pe infrastuctură pentru a vedea  unde pot fi introduse penalizări.

Tronsonul Comarnic – Brașov a fost scos la licitație

Tronsonul Comarnic – Brașov va fi scos la licitație pentru a fi concesionat, anunță reprezentanții MTI.

„Speram că vom face acest lucru cel târziu anul viitor. Mai avem puțin de lucrat la documentație pentru că vrem să schimbăm anumite condiții ”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în MTI.

Anul acestea, în noiembrie, ministerul intenționează să scoată la licitație cele patru tronsoane de pe culoarul 4: Nădlac - Arad (în valoare de circa 160 milioane euro), Timiș - Lugoj (150 milioane euro), Lugoj - Deva (200 milioane euro) și Orastie - Sibiu (170 milioane euro). Pentru Deva – Orăștie s-a făcut deja licitația și s-a atribuit contractul de 160 milioane euro, dar există contestații. Aceste porțiuni vor fi finanțate din bani europeni, dar va contribui și statul român.



http://www.evz.ro/detalii/stiri/toate-a...07534.html€

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

Centura Sibiului :
http://www.youtube.com/watch?v=tln8nNbsP0I

Dupa Parerea mea anul acesta este gata . Vizualizati acest videoclip. Este din SEPTEMBRIE 2010.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Niciun proiect de autostradă nu respectă standardul de cost

Ministerul Transporturilor a publicat ieri proiectele privind standardele de cost pentru mai multe tipuri de lucrări, de la autostrăzi la cale ferată. Astfel, un kilometru de autostradă în zona de munte nu trebuie să depăşească valoarea de 6,1 milioane euro.
În zona de deal, valoarea a fost stabilită la 5,05 milioane euro/km, iar la şes - de 3,85 milioane euro/km.
Dacă aruncăm o privire pe proiectele de autostrăzi aflate în derulare se observă că niciunul nu se încadrează în aceste costuri. Toate au valori mai mari, chiar şi de până la patru ori. De exemplu, tronsonul de autostradă Bucureşti-Moara Vlăsiei are un cost pe kilometru de 9,4 milioane de euro, în timp ce standardul de cost este de 3,86 milioane de euro.

Bechtel construieşte la preţuri duble
Una dintre cele mai controversate autostrăzi este cea de la Braşov la Borş, care ar trebui să aibă 415 km. Autostradă construită de americanii de la Bechtel a fost contestată atât din punct de vedere al modului de atribuire, cât şi din punct de vedere al costului.
Deşi preţul în 2003 se estima la circa 2,2 miliarde de euro, a ajuns în prezent să fie evaluată la cel puţin 5 miliarde de euro. La un calcul simplu, rezultă un cost pe kilometru de autostradă de 12,04 milioane de euro, în timp ce standardul de cost este de 5,05 milioane de euro în zona de deal şi de 6,1 milioane euro la munte.
Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ieri că standardele de cost au fost stabilite de o echipă de experţi din cadrul mai multor instituţii, printre care Ministerul Transporturilor, Banca Mondială şi BEI.
"Nu vor mai fi permise actele adiţionale, pentru că vom cunoaşte exact care sunt costurile de execuţie"
Anca Boagiu, ministrul transporturilor
Totodată, au fost stabilite niveluri de cost şi pentru lucrările navale, dar şi pentru reabilitările de cale ferată. În acest ultim caz, un kilometru de cale ferată reabilitat nu va putea costa mai mult de 1,19 milioane euro.

Sursa: evz.ro
http://www.evz.ro/detalii/stiri/niciun-...09135.html€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Executivul a stabilit priorităţile în infastructură pentru anii 2011-2013

STRATEGIE. Printre obiectivele Ministerului Transporturilor sunt autostrăzile şi reconstrucţia infrastructurii rutiere şi feroviare afectate de dezastre naturale - inundaţiile din luna iulie 2005.
Executivul şi-a propus ca în următorii doi ani să fie finalizate noile linii de metrou din Drumul Taberei şi până la Otopeni

Potrivit Strategei fiscal-bugetară elaborată de Guvern pe perioada 2011-2013, Ministerul Transporturilor vrea să finalizeze cele patru autostrăzi, să construiască variante de ocolire şi să reabiliteze mai multe linii de cale ferată: proiect de restructurare în domeniul transporturilor etapa a III-a, proiect de reabilitare a drumurilor etapa a III-a, variantă de ocolire a municipiului Piteşti, terminal sosiri interne la aeroportul din Timişoara şi creşterea eficienţei termice a clădirilor Spitalului General CF Ploieşti.
Anul viitor ministerul Transporturilor ar urma să aibă un buget de peste 11 miliard de lei, din care 8,1 miliarde vor fi folosiţi pentru investiţii. Executivul vrea, de asemenea, să crească bugetul instituţiei cu cel puţin un miliard de lei în 2012 şi 2013.

Guvernul vrea autostrăzi în 2013
Între 2011 - 2013 “MTI îşi propune să finalizeze 29 obiective/proiecte/programe de investiţii. Dintre principalele proiecte propuse a se finanţa în intervalul 2010 - 2013 menţionăm: Autostrada Bucureşti – Braşov, Autostrada Braşov – Cluj – Borş
Autostrada Cernavodă – Constanţa, Autostrada Arad - Timişoara şi by-pass Arad”, se precizează în Strategie. Alte proiecte pe care şi le propun guvernanţii să le finalizeze sunt: variantele de ocolire a oraşelor: Constanţa, Deva - Orăştie la standard de autostradă, Cluj Est şi Nord – Est, a municipiului Iaşi etapa I şi fluidizarea traficului pe DN1 între km 8+100 - 17+100, Sibiu, Suceava, Lugoj şi centura rutieră în zona de nord a Municipiului Bucureşti.

Metrou până la Otopeni şi Drumul Taberei
Autorităţile spun că vor mai termina alte două magistrale bucureştene de metrou: Magistrala IV – metrou şi legătura reţelei de metrou cu aeroportul internaţional Henri Coandă – Otopeni. Şi pe rutele feroviare Băneasa –Feteşti, Câmpina –Predeal, cea din urmă fiind în reabilitare de mai bine de cinci ani. În plus, statul şi-a propus să reabiliteze, după mai bine de cinci ani de când a fost inundată, caleta ferată afectată de dezastrele naturale din iulie 2005.

Alte proiecte pe care Guvernul şi le-a propus să le finalizeze sunt:

   * reabilitarea liniei de cale ferată Curtici – Simeria

   * facilităţi pentru accesul persoanelor cu handicap în reţeaua de metrou Bucureşti-construcţia infrastructurii de acces rutieră şi feroviară la cel de-al doilea pod Calafat – Vidin

   * reabilitarea liniei feroviare Bucureşti – Constanţa

   * reabilitarea liniei de cale ferată Curtici – Simeria

   * apărări de maluri pe canalul Sulina

   * lucrări de îmbunătăţire a condiţiilor de navigaţie pe Dunăre sectorul Călăraşi - Brăila şi studii adiacente

   * canal navigabil Dunăre - Marea Neagră

Sursa: evz.ro
http://www.evz.ro/detalii/stiri/executi...09307.html€

 


Re: Stiri, noutati, perspective mindmasster

Varianta video a ceea ce scrie mai sus . Macar 50 % sa fie gata pana in 2013 din ce au spus ei acolo .

http://videonews.antena3.ro/action/view ... -atn-2013/

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420952 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use