Zona metropolitană BucureștiUnitățile de întreținere și exploatare ale STB

 

Topic: URAC - Uzina de Reparații Atelierele Centrale

206 posts, 135246 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale shoppy

Teoretic da, practic inca nu am vazut un oras civilizat din Europa sa aiba mai multe companii de transport in comun(in afara de Bucuresti, unde RATB si Mrex sunt companii diferite, da nu se pune, ca nu-i civilizat).

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale adila

Desi nu vad care este legatura cu URAC, tin sa precizez pentru shoppy ca exista orase in care opereaza cel putin 2-3 companii de transport in comun. De exemplu Frankfurt. Trenurile rapide sunt operate de Deutsche Bahn, trenurile usoare de Frankfurt Transit Company care este compania locala iar autobuzele de Verkehrsgesellschaft Frankfurt, In Der City Bus, MainMobil Frankfurt, Alpina si Regionalverkehr Kurhessen. Toate aceste companii utilizeaza un sistem comun de taxare pus in aplicare de compania Rhein-Main-Verkehrsverbund. Informatiile sunt extrase de pe wiki. Cu alte cuvinte intr-o societate sanatoasa conlucreaza companii private si de stat. Nu ca ar fi societatea lor perfect sanatoasa dar este mai sanatoasa ca la noi. Si nici mai civilizata cu mult nu este: peste tot pe unde umbli te feresti de scuipati pe trotuar, si as putea continua.

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale Trole

Problema URAC în contextul potențialei externalizări a unor trasee de transport e la prima vedere în defavoarea uzinei. Dar chiar și în absența acestui scenariu, se pune problema ramânerii fără obiect de activitate a unei părți a uzinei, ca urmare a evoluției vehiculelor.
În contextul actual nu cred că se mai justifică prea mult partea dedicată vehiculelor pe pneuri. Mai există noțiunea de RK la un autobuz modern? RK, adică aproape o reconstrucție, așa cum se făcea cu DAC-urile, Ikarusurile, etc. Corect întreținut prin revizii și reparații la momentul potrivit, un autobuz modern funcționează  8 - 12 ani și se poate vinde la mîna a doua sau la reciclare. Sincer, tendința cred că s-a simțit încă de la apariția DAF-urilor. Similar pentru troleibuze. Poate doar să experimenteze RATB conversia unui Citaro în troleibuz - model Szeged.  :D
În ceea ce privește tramvaiele, este esențial să păstrezi niște capacități de reparare. Partea de construcție eu o văd ca pe o afacere distinctă. Patronată de PMB și, eventual, Astra sau orice altă firmă de profil. Totuși, și în cazul tramvaielor, odată cu primele vehicule cu adevărat moderne - nu V3A-urile 93 pe care le mănâncă rugina mai rău decât în cazul SH-urilor RFG-iste - problema întreținerii „grele” se va schimba cu siguranță.
În concluzie, pe termen lung, o soluție optimă pentru URAC ar fi retehnologizarea (obligatorie oricum), redimensionarea și reașezarea. Terenul actual ar putea fi folosit cu succes pentru un parc și o zonă de locuire - care să aducă bani pentru RATB, iar URAC-ul ar putea beneficia de niște utilaje și hale noi, așezate, să zicem, la Compex RATB Titan. Reparațiile minore se pot face de echipe specializate în anumite depouri.  

OFF topic despre Germania - o listă a asocierilor transporatorilor / uniunilor tarifare aici și cîteva vorbe despre VRR, cea mai mare asociere de profil din Europa. La noi, ca să vorbim despre transport integrat, ar trebui să se creeze cadrul pentru o autioritate metropolitană de coordonare a transporturilor. Ceva ce Budapesta și Sofia deja au. Dar acesta e subiect de PMUD...

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale George

VRR-ul e o chestie misto...sunt client vechi... :lol:

Eu sunt convins ca se poate si la noi, daca se elimina abordarea asta strict parcelara....

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale 133 313

Trole wrote:
În concluzie, pe termen lung, o soluție optimă pentru URAC ar fi retehnologizarea (obligatorie oricum), redimensionarea și reașezarea. Terenul actual ar putea fi folosit cu succes pentru un parc și o zonă de locuire - care să aducă bani pentru RATB, iar URAC-ul ar putea beneficia de niște utilaje și hale noi, așezate, să zicem, la Compex RATB Titan. Reparațiile minore se pot face de echipe specializate în anumite depouri.  

M-ar amuza teribil sa prind URAC-ul relocat iar ruina lui Assan sa fie inca pe pozitie.  :twisted:

Trole wrote:
In contextul actual nu cred că se mai justifică prea mult partea dedicată vehiculelor pe pneuri. Mai există noțiunea de RK la un autobuz modern? RK, adică aproape o reconstrucție, așa cum se făcea cu DAC-urile, Ikarusurile, etc. Corect întreținut prin revizii și reparații la momentul potrivit, un autobuz modern funcționează  8 - 12 ani și se poate vinde la mîna a doua sau la reciclare.

Doar ca la RATB nu sunt intretinute corect. Trebuie facut ceva cu Citelisurile alea chelite din Vatra Luminoasa si Bujoreni cel putin. Altfel trebuie sa se lase cu parnaie pentru unii.  :twisted:

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale shoppy

Depourile au strunguri si capre, orice reparatie care se poate face in URAC se poate si in depou, repet, TOATE celelalte orase care scot tramvaie la strada le repara in depou, nu au uzina, deci se poate.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale 133 313

Stai linistit, daca e sa se "desfiinteze" ceva, ala cu siguranta va fi depoul Victoria (ex. Ilie Pintilie). Prin relocare in URAC.  :twisted: Deci nu mai batem apa in piua. Imobiliarele incep cu ai casei. Palatul Victoria first.  :lol:
P.S. Depoul Victoria nici nu a fost modernizat. Ocazia este excelenta pentru ajustarea cu modernizare la pachet a URAC.

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale Costin

Se vorbea si prin alte parti - asta cu vanzarea depoului Victoria este o speculatie ce a circulat o vreme, prin 2010 asa. Nu exista nimic concret in acest sens. Orice discutie acum pe subiectul asta nu face decat sa alimenteze speculatia, oricat de multa dreptate credeti ca aveti voi. Si atentie - eu nu va contrazic pe fond - doar atrag atentia ca discutia nu are la baza fapte sau decizii concrete. La fel cum si modernizarea depourilor este o speculatie acum, cand operatiunea s-a oprit practic cand a venit Oprescu la primarie.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale 133 313

Lista de solutiile pentru RATB se subtiaza constant. Pe partea de tramvaie cel putin ori se face ceva acum ori se desfiinteaza. De parca desfiintarea ar fi o solutie... In Pantelimon cel putin in baza autobuzului mai bine mergi pe jos, iar tramvaiele merg aiurea goale pe Basarabia, sa preia clandestinii care nu se urca in metrou. Si inca nu ninge. Eu daca as locui in Pantelimon as propune referendum pentru dezlipirea de Bucuresti, macar sa stiu pentru ce platesc taxe si impozite.

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale adila

Ne apropiem de un an de mandat pentru primar, asa ca ma gandesc ca ar fi normal sa vedem stadiul promisiunilor din campanie. De exemplu, in ce stadiu se afla Primaria cu rentabilizarea URAC.

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale Costin

A facut ceva primaria pentru RATB si nu stim noi?...

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale adila

Pai tocmai ca nu a facut, si de aceea ar trebui sa explice de ce nu a facut ce a promis?

 


Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale CA 205

Se mai misca ceva prin URAC? Ma refer la RK-uri, RCV-uri+ CA-urile care sunt la modernizat( cel putin eu stiu ca sunt cateva de la Colentina).
Multumesc anticipat!

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: URAC - Uzina de Reparatii Atelierele Centrale GPS

Da se mai mișcă... ai fi putut afla chiar mai mult (ce vagoane etc.) dacă cercetai un pic pe aici. ;)

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unitățile de întreținere și exploatare ale STB  • 
Choose destination

Since our 2423 forum members have written 433760 posts in 5399 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use