Parent forum: Transport aviatic

 

Topic: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

307 posts, 80128 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 
 

📖 Pagination options
  • Author: DanCld
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni DanCld

Poza facuta chiar de pe pista, de la scara avionului.
8p-extensia.jpg (133.72 KB; downloaded 5635 times)

In acest moment zona noua a aeroportului este deschisa doar partial; spatiile comerciale sunt in mare parte ocupate, de asemenea a aparut o zona numai cu restaurante. Accesul la anumite porti sau in anumite zone ale terminalului este inca restrictionat, de asemenea mult prea putine avioane sunt "alimentate" cu pasageri prin "tunel". Probabil ca din cauza taxelor aeroportuare unele linii aeriene (incluzand Lufthansa) prefera sa isi duca pasagerii la scara avionului cu autobuzul.

Sosirile se fac de asemenea in terminalul nou, adaugand cateva sute de metri de mers pe jos (sau pe trotuarele rulante). Din pacate bagajele se iau din aceeasi "sala obosita" cu doar 3 benzi. Tind sa cred ca acolo va apare urmatoarea limitare a numarului maxim de pasageri care vor putea fi "rulati" prin aeroport.

 


  • Author: George
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni George

Ce spune andrei11 e o parere. Si noi putem sustine ca exemplul in materie de infrastructura aerportuara dat de Germania si Franta e de urmat (ca despre asta vorbeam aici, nu de truisme precum ca fiecare stat isi urmareste interesul, iar daca e mare si destept si nu mic si fraier si-l mai si impune; ori faptul ca evident Renault va sta numai cat o sa-i convina, motiv pentru care ar trebui sa punem mana sa facem autostrazi pana nu pleaca astia in Maroc cu totul-autostrazi care le facem pentru noi, nota bene, nu pt. "ei").
Peste tot in Europa civilizata se tinde la o legatura feroviara cu aeroportul, supraterana sau subterana. Avand in vedere distanta dintre Otopeni si calea ferata Bucuresti - Ploiesti, conectarea aeroportului la linia ferata relevanta din zona nu pare prea fezabila, dar daca se poate ajunge usor si rapid la gara, acest neajuns va fi compensat.

 


  • Author: DanCld
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni DanCld

Am uitat unde am facut un calcul estimativ al nevoii de transport catre aeroport, il refac aici:

* in 2008-2010 am avut un trafic in zona 4.5 - 5 milioane pasageri / an, pe 2011 se estimeaza un numar similar

* media zilnica: 12 - 13,000 de pasageri; atentie ca vorbim de suma plecari + sosiri! Putem rotunji fara sa gresim prea mult plecarile si sosirile la 50% din aceasta medie

* aeroportul are curse intre 6 dimineata si 1 noaptea, mai adaugam sa zicem 1 ora pentru rataciti si nedormiti  :mrgreen:  - deci intervalul de operare ar fi cam de 20 de ore pe zi

* 6,500 / 20 = 325

Concluzie: cererea de transport medie catre / dinspre aeroport e in zona 3-400 de oameni pe ora. Asta inseamna 1-2 tramvaie V3A sau 3-5 autobuze Citaro pe ora. Bine, nu am luat in considerare factori mai greu de cuantificat precum:

- variatiile sezoniere de trafic
- calatorii care vin direct din afara Bucurestiului
- calatorii care indiferent de oferta de transport public vor veni cu masina sau cu taxiul
- persoanele care vin la aeroport sa astepte sau sa conduca pe cineva
- cei care lucreaza efectiv in aeroport care pot sa genereze varfuri de utilizare a sistemului de transport la schimbarea turelor
- spatiul ocupat de bagaje, detaliu care multiplica aceasta cerere de transport poate cu un factor de 2x sau mai mare (o valiza ocupa in autobuz sau in in tren suprafata unui adult in cazul in care nu exista rasteluri sau rafturi speciale de bagaje)

Ideea e ca nu putem concepe pe viitor o crestere a traficului fara o modernizare sau o largire a ofertei de transport din aeroport in oras. In acest moment probabil ca RATB-ul ar putea sa cumpere niste autobuze speciale - evident articulate si cu rasteluri de bagaje - si ar rezolva mare parte din problema tranzitului catre oras. Pe viitor insa va fi nevoie de mai mult.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni Dominatrix

DanCld wrote:
Accesul la anumite porti sau in anumite zone ale terminalului este inca restrictionat, de asemenea mult prea putine avioane sunt "alimentate" cu pasageri prin "tunel". Probabil ca din cauza taxelor aeroportuare unele linii aeriene (incluzand Lufthansa) prefera sa isi duca pasagerii la scara avionului cu autobuzul.
Taxele pentru folosirea tunelurilor sunt importante doar pentru companiile low-cost. Nu e cazul Lufthansa. Cu ce cursa ai venit, de a trebuit sa folosesti autobuzele? De exemplu, cursele Lufthansa pe relatia Bucuresti - Munich folosesc tunelurile de ani buni.

Legat de trenul acela cu transbordare la autocar/duba, am si eu o intrebare: Daca ai coborat din tren pe peron si nu mai esti cu altcineva, iar autobuzul intarzie datorita unui blocaj in trafic, sau pentru ca soferul a "uitat" sa plece in cursa, ce faci? Astepti ca bastinasii sa-ti fure valizele si banii sau, Doamne fereste, sa-ti taie si gatul, ca tot nu sunt martori?

Si o alta intrebare: cat de greu ar fi sa se amenajeze linia ferata folosita pentru transportul kerosenului si prelungita pana la terminalul de pasageri, in loc sa se faca transbordarea aceea incomoda? E adevarat, ar fi nevoie ca trenurile sa rebruseze in gara Balotesti, dar tot ar fi mai bine ca acum.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni shoppy

De parca nu poti sa faci si un racord pe partea cealalta daca chiar vrei sa nu rebrusezi in Balotesti.

 


  • Author: DanCld
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni DanCld

Dominatrix wrote:
Taxele pentru folosirea tunelurilor sunt importante doar pentru companiile low-cost. Nu e cazul Lufthansa. Cu ce cursa ai venit, de a trebuit sa folosesti autobuzele? De exemplu, cursele Lufthansa pe relatia Bucuresti - Munich folosesc tunelurile de ani buni.

Anul asta am zburat cu Lufthansa de 2 ori (dus-intors) si de fiecare data s-a utilizat autobuzul - atat la Bucuresti cat si la Frankfurt, respectiv Munich. Vorbim de Lufthansa cea normala care zboara cu Airbus si Boeing, nu de Lufthansa Regional sau Cityline care zboara cu avioane atat de mici incat nu ai cum sa le cuplezi la tunel  :twisted:

Bine, in 2009 cand am mai zburat cu Lufthansa s-a folosit totusi tunelul (atat la Bucuresti cat si la Frankfurt, la dus si la intors) deci schimbarea e de data recenta.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni Dominatrix

Noul terminal de plecări al Aeroportului Otopeni va fi inaugurat în iulie 2012

Noul terminal de plecări internaţionale al Aeroportului Internaţional Henri Coandă - Otopeni, care va dubla capacitatea aeroportului, va fi inaugurat în iulie 2012, a declarat vineri, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, cu ocazia unei vizite pe şantierul terminalului, potrivit Agerpres.

"Acest terminal de plecări va fi gata în iulie 2012 şi va dubla capacitatea aeroportului Henri Coandă", a spus ministrul Transporturilor.

Noul terminal va avea 19.600 de metri pătraţi, 52 de ghişee check-in şi opt porţi pentru plecări şi sosiri interne. Costul este de 62 milioane euro, finanţarea fiind obţinută din credite.

Noul terminal creează condiţiile de preluare a zborurilor low-cost, iar noul sistem aeroportuar va putea din iulie să preia 70 la sută din totalul traficului aerian de pasageri.

În 2011, Aeroportul Henri Coandă şi Aeroportul Băneasa vor înregistra circa 7,25 milioane pasageri, iar cifra de afaceri a celor două aeroporturi va fi de 115,6 milioane de euro.

http://www.cotidianul.ro/noul-terminal- ... 12-163537/

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: ionescu63
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni ionescu63

Zborurile low cost vor fi mutate de pe Aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni în luna martie a anului viitor şi, potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu, costul suplimentar pentru un bilet va fi de doar 4 euro.

http://www.gandul.info/financiar/cursel ... ie-8964419

 


  • Author: Dragos Tanase
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni Dragos Tanase

Noul terminal de plecări de la Otopeni va fi inaugurat săptămâna viitoare: http://b365.ro/noul-termina ... 84305.html
terminal.jpg (125.87 KB; downloaded 5250 times)
terminal2.jpg (135.01 KB; downloaded 5252 times)

 


  • Author: George
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni George

Ce tare, il voi inaugura din prima zi!  :P

 


  • Author: Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coandă/Otopeni Gabi23

Aeroportul „Henri Coandă“ , câştigătorul unui trofeu important

Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ a câştigat trofeul Euro Annie Award „Aeroportul cu cea mai rapidă creştere“ , reuşind să-l întreacă pe cel francez, din Marsilia, principalul adversar din competiţie, potrivit Mediafax.
Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ a reuşit să obţină trofeul Euro Annie Award, la categoria aeroporturilor care au înregistrat anul trecut între cinci şi zece milioane de pasageri. Prin câştigarea acestui premiu, „Henri Coandă“ a reuşit să devanseze Aeroportul Marsilia, nominalizat drept contracandidat direct în aceeaşi categorie. Printre aeroporturile premiate în acest an, cu distincţii Euro Annie Awards, se numără şi cele din Dusseldorf, Varşovia, Istanbul, Paris, Adana, Vilnius şi Oslo. Aceste premii au fost acordate joi, conform datelor de trafic ale celor peste 300 de aeroporturi din Europa şi companiilor aeriene care operează pe acestea, de către portalul Airline Network News and Analysis, specializat în planificarea de rute aeriene. De asemenea, portalul este specializat în analize exhaustive realizate de experţi britanici din domeniul aviaţiei civile.

http://adevarul.ro/news/bucuresti/aerop ... index.html

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] TibiV

Pun o postare "la plezneala"...
Nu de alta, dar e pacat de la Dumnezeu ca pe forum la "Aviatie" nu s-a mai intamplat nimic de 3 ani... :(
Si pentru "soc si groaza" nu vin cu avioane...
Ci cu felul in care bulgarii din Ruse deservesc Otopeni-ul...



Airport shuttle... :)
Poza este facuta acum doua seri, pe Serban Voda, la semaforul de la Eroii Revolutiei, sensul spre... Bulgaria !

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Andrei,
de data asta nu sunt de acord cu tine...

Cred ca T2 va fi simetrica cu T1.
Fix intre capatele din est ale celor doua piste.

Amplasarea propusa de tine este absolut nefireasca pentru o aerogara.
Multi km suplimentari pentru "taxi" inutil pe bretele pentru a ajunge la pistele propriu-zize...
Ca sa nu mai spun de intersectarea pistei nord daca avionul are ca destinatie pista sud.

Dar aici conteaza ce vor spune operatorii aerieni, nu noi.
Si mi-e teama ca vor prefera varianta mea...

LE
Basca faptul ca in schita ta capatul sagetii rosii "DEZVOLTAREA" da fix in depozitele de carburanti...
Pe care ar trebui sa le mutam... unde ?!...
(Acolo exista si acum CF, dar numai sensul dinspre Gara Balotesti, nu si dinspre  PO Otopeni... Trenul cu cisterne de kerosen nu are de ce sa se grabeasca, poate face cate manevre vrea pana ajunge cu o mie sau doua de tone de "marfa" la rezervoarele aeroportului...)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since , our 1800 forum members have written 352413 posts in 4213 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use